Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33915956   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - hotel „MOSiR”, ul. Wołodyjowskiego 5, Białystok. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Kontrola problemowa hotelu "MOSIR"
Autorzy: Małgorzata Luto,

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu „MOSiR”**, położonym w Białymstoku, ul. Wołodyjowskiego 5.

Kontrola przeprowadzona została w dniu 13.02.2004r. przez:

- Małgorzatę Luto — starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 7/04 z dnia 10lutego 2004r. Pani Ewy Welc — p.o. Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego;

- Wiktora Żmieńkę — starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 6/04 z dnia 10lutego 2004r. Pani Ewy Welc — p.o. Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie: Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Białymstoku, ul. Włókiennicza 4, NIP: 542-020-06-94, REGON: 000986716. Funkcję dyrektora MOSiR w Białymstoku pełni od 20.01.1992r. Pan Janusz Rećko.

Właściciel hotelu MOSiR: Gmina Białystok.

Kierownikiem hotelu MOSiR jest od 1.04.1995r. Pani Elżbieta Rećko, zatrudniona w MOSiR w Białymstoku od 1992r.

Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pani Elżbiety Rećko - kierownika hotelu oraz Pana Bohdana Kapanajko - kierownika zespołu obiektów sportowych MOSiR.

Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu oraz zakresu świadczonych usług.

Zbadano spełnianie przez hotel ** „MOSiR” położony w Białymstoku, ul. Wołodyjowskiego 5:

- wymagań, określonych w art.35 ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz.578zm. Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz.1152) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13.06.2001r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 66, poz.665);

- wymagań co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 1 i nr 8 w/w rozporządzenia.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

Spełnianie przez hotel wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:

1. sanitarnych::

- protokołem z kontroli Nr HT-34703 przeprowadzonej w dniu 20.11.2003r. w Hotelu „MOSiR” przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku w związku ze sprawowanym nadzorem sanitarnym-kontrola kompleksowa obiektu-naruszeń nie odnotowano (akta kontroli, str.1),

2. przeciwpożarowych:

- protokołem z kontroli przeprowadzonej w dniu 29.01.2004r. w Hotelu „MOSiR” przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej (akta kontroli, str.2 )

- opinią z dnia 4 lutego 2004r. KM Państwowej Straży Pożarnej (akta kontroli, str.3)

3. budowlanych:

- opinią rzeczoznawcy budowlanego w sprawie bezpieczeństwa użytkowania Hotelu MOSiR w Białymstoku z dnia 14.03.2002r. (akta kontroli, str.4) wraz z uzupełnieniem przedmiotowej opinii, wystawionym przez rzeczoznawcę budowlanego w dniu 23.02.2004r. (akta kontroli, str.5)

- książką obiektu budowlanego, zawierającą wpisy potwierdzające przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:

- kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie protokołu sprawozdawczo-opiniodawczego z okresowej kontroli przewodów kominowych i połączeń dymowych oraz urządzeń wentylacyjno-kominowych przeprowadzonej w dniu 26.01.2004r. w Hotelu „MOSiR” w Białymstoku przez mistrza kominiarskiego (akta kontroli, str.6)

- kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonano na podstawie protokołu kontroli. z okresowej sprawności technicznej i wartości użytkowej obiektu budowlanego, estetyki obiektu oraz jego otoczenia przeprowadzonej w dniu 4.02.2004r, (akta kontroli, str.7)

- kontroli instalacji elektrycznej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpisy dokonane na podstawie: protokołu badania ochrony dodatkowej przed dotykiem pośrednim dokonanego w dniu 27.03.2000r., protokołu badania ochrony dodatkowej przed dotykiem pośrednim dokonanego w dniu 15.04.2003r., protokołu Nr 10/2003 badania rezystencji izolacji instalacji i urządzeń elektrycznych z kwietnia 2003r. (akta kontroli, str.8)

- kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) — wpis dokonano na podstawie protokołu badań urządzenia piorunochronnego z dnia 26.03.2000r. (akta kontroli, str.9)

- kontroli sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska przeprowadzonej w dniu 4.02.2004r. (akta kontroli, str.10)

1. Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do w/w rozporządzenia przedstawia się następująco:

- Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku. Obiekty zlokalizowane w wielu budynkach powinny być połączone stałymi zabudowanymi przejściami, zapewniającymi dostęp do wszystkich usług w obiekcie — wymaganie było spełnione (obiekt stanowił odrębny budynek).

· Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:

- Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem chłodnego powietrza z zewnątrz — wymaganie było spełnione

- Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości - wymaganie było spełnione

· Instalacje i urządzenia techniczne:

- W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:

- wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna — wymaganie było spełnione

- W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna — wymaganie było spełnione

- Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s. — dla** i * dopuszcza się wentylację grawitacyjną, przy centralnym zaopatrzeniu w ciepłą wodę, w w.h.s. z oknem lub przy kubaturze kabin ustępowych przekraczającej 6,5 m³- wymaganie nie było spełnione ww.h.s. przy jednostkach mieszkalnych Nr 603-604, 505, 305-306.

- Ogrzewanie - w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej — wymaganie było spełnione

- Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę — wymaganie było spełnione

- Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - w dniu kontroli przedłożono zlecenie wykonania pomiarów akustyki w Hotelu MOSiR z dnia 11.02.2004r. skierowane do Zakładu Ekspertyz i Ochrony Atmosfery w Białymstoku (akta kontroli, str.11). Następnie w dniu 18.02.2004r. przedłożono protokół Nr 1/04 z dn. 16.02.2004r. z kontrolnego badania dźwięku w pomieszczeniach przeznaczonych do przebywania ludzi (akta kontroli, str.12) Przedmiotowy protokół w pkt.8-Ocena wyników zawiera co następuje: „Na podstawie polskiej normy PN-87/B-02151/02. „Akustyka budowlana. Ochrona przed hałasem pomieszczeń w budynkach. Dopuszczalne wartości poziomu dźwięku w pomieszczeniach” stwierdzono, że w pokojach gościnnych Hotelu MOSiR przy ul. Wołodyjowskiego 5 w Białymstoku występuje komfort akustyczny odpowiadający obiektom hotelarskim kategorii II.”

- Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń — wymaganie było spełnione

- Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji- wymaganie było spełnione

- Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ powyżej 4 kondygnacji - wymaganie było spełnione

· Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:

- Hall recepcyjny o powierzchni minimum 20 m² - wymaganie było spełnione

- Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:

- Wyposażenie minimum:

- Umywalki z blatem lub półką— wymaganie było spełnione

- Lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem — wymaganie było spełnione

- Dozownik do płynnego mydła — wymaganie było spełnione

- Suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku - wymaganie było spełnione

- Pojemnik na papier i odpady - wymaganie było spełnione

- Wieszaki ścienne — wymaganie było spełnione

- Wc — wymaganie było spełnione

Hotel posiadał 41 pokoi, dysponował 79 miejscami noclegowymi.

A. Skontrolowano następujące pokoje:

- Jednoosobowe: 603-604 (pokoje w segmencie ze wspólną łazienką), 505, 307

- Dwuosobowe: 601, 401, 305-306 (pokoje w segmencie ze wspólną łazienką)

- Trzyosobowe: 201

· Część mieszkalna.

- Powierzchnia mieszkalna w m² (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):

- Pokój 1-osobowy - 9 m² - z w/w jednostek mieszkalnych wymagania nie spełniał pokój Nr 307 (pokój bez łazienki), który nie miał 9 m².

- Pokój 2-osobowy — 12 m² - spełniał

- Pokój 3-osobowy - 16 m²- spełniał

1- w/w pokojach stwierdzono, co następuje:

· Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:

- Zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach* -** dopuszcza się meble wielofunkcyjne):

- Łóżko jednoosobowe o wymiarach 90x200-210 cm - wymaganie było spełnione

- Nocny stolik lub półka przy każdym łóżku - wymaganie było spełnione

- Wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę - wymaganie było spełnione (były szafy)

- Biurko lub stół - wymaganie było spełnione

- Bagażnik - wymaganie było spełnione

- Krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój) -wymaganie było spełnione

- Lustro - wymaganie było spełnione, za wyjątkiem pokoju Nr 604, w którym brakowało lustra

- Wieszak ścienny na wierzchnią odzież - wymaganie było spełnione

- Oświetlenie:

- Lampka nocna przy każdym łóżku umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej - wymaganie było spełnione

- Lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) — wymaganie nie było spełnione

- Oświetlenie ogólne- wymaganie było spełnione

- Wyposażenie uzupełniające:

- Radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego - wymaganie było spełnione

- Co najmniej dywanik przy łóżku - była wykładzina dywanowa

- Firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło — wymaganie było spełnione

- Zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające — wymaganie było spełnione

- Elementy dekoracyjne - wymaganie było spełnione

- Materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze - wymaganie nie było spełnione, nie było materiałów piśmienniczych

- Popielniczka w pokojach dla palących - wymaganie było spełnione

- Kosz na śmieci w pokojach bez w.h.s. - wymaganie było spełnione

· Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych

- Wyposażenie podstawowe:

- Wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa— wymaganie było spełnione

- Umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem - wymaganie było spełnione

- WC - wymaganie było spełnione

- Wyposażenie uzupełniające:

- Osłona wanny lub natrysku - wymaganie było spełnione

- Mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku - wymaganie było spełnione

- Lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione za wyjątkiem w.h.s. przy pokoju Nr 604, w którym brakowało oświetlenia

- Uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną - wymaganie było spełnione

- Pojemnik na śmieci (niepalny lub trudnopalny) - był pojemnik na śmieci

- Zestaw minimum dla jednej osoby:

- Mydełko toaletowe lub dozownik mydła — wymaganie było spełnione

- Ręcznik - wymaganie było spełnione

- Szklanka lub kubeczek jednorazowy — wymaganie było spełnione

- Torba higieniczna - wymaganie było spełnione

- Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym-50%- wymaganie było spełnione

Urządzenia higieniczno-sanitarne ogólne w części pobytowej:

- Liczba miejsc noclegowych w pokojach bez w.h.s. na jedno urządzenie:

- Umywalka z blatem lub półką — 5 -wymaganie było spełnione

- Wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa -10 -wymaganie było spełnione

- WC z umywalkami (minimum jeden osobny dla kobiet i jeden osobny dla mężczyzn)-15 — w zakresie ilości osób przypadających na jedno urządzenie wymaganie było spełnione, natomiast nie było w zakresie osobnego WC dla kobiet i mężczyzn

- Wyposażenie dodatkowe:

- lustro- wymaganie było spełnione

- dozownik do płynnego mydła- wymaganie było spełnione

- suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku - wymaganie było spełnione

- pojemnik trudnopalny na papier i odpady- był pojemnik

- wieszaki ścienne- wymaganie było spełnione

· Oferta usług podstawowych i uzupełniających

- Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji - była możliwość nieodpłatnego podawania gościom gorących napojów w recepcji, odpłatna sprzedaż napojów realizowana była przez restaurację (czynną w godz. 7.00-10.00; 14-do ostatniego gościa)

- Budzenie — wymaganie było spełnione (usługę realizowała recepcja)

- Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę — wymaganie było spełnione

- Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach — apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej — była apteczka, personel podczas szkolenia bhp miał również elementy przeszkolenia z zakresu pomocy przedlekarskiej (akta kontroli, str.13-18)

- Usługi gastronomiczne:

- aperitif bar lub bar kawowy — była restauracja, która na podstawie umowy najmu została wynajęta spółce cywilnej „Halgen”

- podawanie śniadań — wymaganie było spełnione

- Możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym- były telewizory w pokojach

- Zmiana pościeli i ręczników, co trzy dni lub na życzenie gości — wymaganie było spełnione

2. Spełnianie przez hotel (obiekt wybudowany przed 1 kwietnia 1995r.) wymagań minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do w/w rozporządzenia, przedstawiało się następująco:

- W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna — nie dotyczy, obiekt dysponował 41 jednostkami mieszkalnymi

- Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobie poruszającej się na wózku— wymaganie było spełnione

- Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku — była budka telefoniczna 10 m od hotelu.

- Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach — wymaganie nie było spełnione

- W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach — hotel** (dwugwiazdkowy) w myśl załącznika Nr 1, l.p.49 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie nie miał obowiązku w dniu kontroli dysponowania salami wielofunkcyjnymi, natomiast nie sprawdzono spełnienia powyższego wymagania w sali restauracyjnej, z uwagi na fakt, że w trakcie kontroli restauracja była nieczynna (przerwa od 10 do 14).

Kierownikowi obiektu udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.

Kierownik jednostki kontrolowanej został pouczony, że może zgłosić umotywowane zastrzeżenia do treści ustaleń protokołu przed jego podpisaniem oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.

Po odczytaniu protokół został podpisany bez zastrzeżeń.

Fakt kontroli odnotowano w książce kontroli pod poz. nr 6.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.

02.03.04r.

Kierownik Hotelu

MOSiR

Elżbieta Rećko

data i podpis kierownika obiektu hotelarskiego

Małgorzata Luto Wiktor Żmieńka

podpisy osób kontrolujących


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  03.03.2004 00:00:00
Data publikacji:  11.03.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  11.03.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl