Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33911056   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa Powiatowego Urzędu Pracy w Augustowie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół

Protokół

z  kontroli  problemowej  przeprowadzonej  w  dniu  16 lutego  2004r.  w   Powiatowym  Urzędzie  Pracy  w  Augustowie  (REGON - 790742333)  zwanym   dalej  "Urzędem",  podległym  Staroście  Powiatu  Augustowskiego.

Kierownikiem  Urzędu  od  1  stycznia  1995 r.  jest  Pan  Andrzej Jan Krzywicki.

Kontrolę  przeprowadziła  w  dniu  16 lutego  2 004r.

Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia

Pani  Małgorzata  Czerniawska - starszy  inspektor

na  podstawie  upoważnienia  do  kontroli nr  141/04  z  dnia  10 lutego  2004r.  wydanego  z  upoważnienia  Wojewody  Podlaskiego  przez  Pana  Andrzeja  Kozłowskiego Dyrektora  Wydziału  Polityki Społecznej.

Kontrolujące  wpisały  się  do  książki  kontroli  pod  poz. 1/2004.

Wyjaśnień  w  trakcie  kontroli  udzielała   Pani   Wiesława Wilkiewicz  - st. inspektor w   Dziale Finansowo - Organizacyjnym  w  Urzędzie .

Temat  kontroli:  Poziom  kwalifikacji  kadr  w  Urzędzie.

Podstawa  prawna  kontroli:  art. 6c ust.1 pkt 2  ustawy  z  dnia  14.12.1994r.  o  zatrudnieniu  i  przeciwdziałaniu  bezrobociu  (Dz.U. z 2003r. Nr 58, poz.514  z  późn.zm.).

Celem  kontroli  było  sprawdzenie:

1.      poziomu  kwalifikacji  kadr  Urzędu  odpowiednio  do  wymagań  kwalifikacyjnych

      dla  zajmowanych  stanowisk  pracy, określonych  w  tabelach  stanowiących  załączniki

      Nr  1  i  Nr  4  do  rozporządzenia  Rady  Ministrów  z  dnia  26  lipca  2000r.  w  sprawie 

      zasad  wynagradzania  i  wymagań  kwalifikacyjnych  pracowników  samorządowych 

      zatrudnionych  w  jednostkach  organizacyjnych  jednostek  samorządu  terytorialnego 

      (Dz.U.nr  61, poz.708), 

2.   wykonywania  zadań  w  zakresie  szkolenia  pracowników  Urzędu, mających  wpływ 

      na  poziom  ich  kwalifikacji  w  2003r. 

Badaniem  objęto:

a)      akta  osobowe  losowo wybranych  pracowników  Urzędu   zatrudnionych  w  2003r. -  dla  sprawdzenia  poziomu  kwalifikacji  kadr,

b)      dokumentację  Urzędu  dotyczącą  szkolenia  pracowników.     

W dniu 31 grudnia   2003r.  w  Urzędzie:

a)      obowiązywał  regulamin  organizacyjny  wprowadzony na podstawie Uchwały  Nr 436/1/2002  Zarządu  Powiatu w Augustowie  z  dnia  9 stycznia 2002r., 

b)      zatrudnionych  było   32  pracowników,  w  tym  9 w  ramach  robót  publicznych,

Ustalenia  kontroli:

Szczegółowe  wyniki  badań  zostały  przedstawione  w  formie  tabel  stanowiących  załączniki  nr  1, 2, 3  do  niniejszego  protokółu.

Ad.1  Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy  objęto  losowo wybranych  pracowników Urzędu.  Nie  stwierdzono  niezgodności  zarówno  pod  względem  poziomu  wykształcenia  jak i wymaganego  stażu  pracy   kadr  Urzędu   z  obowiązującymi  wymaganiami  kwalifikacyjnymi  dla  zajmowanych  stanowisk   pracy w  stosunku   do  31  pracowników.   

Stwierdzono, że  jeden  pracownik nie spełnia wymagań  kwalifikacyjnych  określonych w  załączniku   Nr  4 - wprowadzonym  Rozporządzeniem  Rady  Ministrów  z  dnia   26  lipca  2000r. Dotyczy  to:

Kierownika  Działu  ds. Ewidencji  i  Świadczeń - wykształcenie  średnie .

W   Urzędzie   pracuje   od  01.01.1993r. ,  na  zajmowanym   stanowisku   od 11.08.1997r.

Dla  stanowiska  kierownika  działu  wymagane  jest  wykształcenie  wyższe, jednakże na podstawie § 15 rozporządzenia  Rady  Ministrów  z  dnia  26 lipca  2000r. dopuszcza  się możliwość zatrudniania na  tych  stanowiskach  osób,  które  nie  spełniają  wymagań  kwalifikacyjnych  przewidzianych  dla  stanowiska  zajmowanego  przez  nich  w  dniu  wejścia  w  życie  rozporządzenia.

Ad.2   Dokumentacja dotycząca szkoleń zatrudnionych pracowników przechowywana jest w oznakowanej teczce o symbolu FO-148 ,,Samokształcenie i Doskonalenie Pracowników".  Z  przedstawionej  dokumentacji  wynika,  że  w 2003r.  zastępca  kierownika  przeprowadził  szkolenie  wewnętrzne  pracowników  Urzędu.  Dotyczyło  ono  zmian w  ustawie  o  zatrudnieniu  i  przeciwdziałaniu  bezrobociu oraz ustawy o systemie oświaty. Uczestniczyło  w nim 19 osób. Do  wglądu  przedstawiono  listę  obecności .

W  2003r.  pracownicy  Urzędy  brali udział  w następujących  szkoleniach  zewnętrznych :

a)      Rozwój zasobów ludzkich - 1 osoba

b)      Składki i świadczenia ZUS - 1 osoba

c)      Stosowanie i interpretacja ,,Zestawu do Samobadania  J.Hollanda" - 1 osoba

d)      Opracowywanie projektów wsparcia dla przedsiębiorstw - zarządzanie projektami              - 1 osoba

e)      Finansowanie i planowanie projektów w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Inicjatywy Wspólnotowej Equal - 1 osoba

f)        Wspieranie rozwoju lokalnych porozumień na rzecz zatrudnienia - 2 osoby

g)      Pomoc publiczna dla przedsiębiorców  - 1 osoba

h)      Kurs inspiracji - 1 osoba

i)        BIP w teorii i w praktyce - 2 osoby

j)        Kontrola finansowa składki ZUS i FP, podatek od towarów i usług - 1 osoba

k)      Budowa systemu informatycznego ,,SYRIUSZ" - 1 osoba

l)        Dla pracowników prowadzących archiwa zakładowe - 1 osoba

m)    Tendencje i kierunki zmian w polskim poradnictwie zawodowym - 1 osoba

n)      Sztuka prezentacji i pewności siebie - 1 osoba

o)      Jak poruszać się po europejskim rynku pracy - 1 osoba

p)      Projektowanie i realizacja przedsięwzięć rynku pracy w świetle wspólnotowej polityki zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich -2 osoby

q)      Szkolenie dla Potencjalnych Projektodawców do EFS - 1 osoba

r)       Płatnik - 2 osoby

s)       Dla Liderów Klubów Pracy - 2 osoby

t)        Stosowanie Metody Edukacyjnej - 1 osoba

u)      Kurs internetowy ,,Psychologia motywacji" - 1 osoba

***

            Niniejszy  protokół  sporządzono  w  dwóch  jednobrzmiących  egzemplarzach,  z  których jeden   otrzymuje  Kierownik  Powiatowego  Urzędu  Pracy  w  Augustowie.

Kontrolujące poinformowały o :

-   przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,

-         przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy:

 

 

Kierownik       

Powiatowego Urzędu Pracy

w Augustowie 

 

Pan Andrzej Krzywicki           

Przeprowadzający kontrolę:

 

Elżbieta Czurak kierownik Oddziału    

Małgorzata Czerniawska inspektor   wojewódzki

 

dnia 1.03.2004r.

Załącznik   Nr  1 

STRUKTURA  ZATRUDNIENIA  PRACOWNIKÓW   PUP  w Augustowie

wg  STANOWISK  PRACY  I  WYKSZTAŁCENIA  w  dniu 31.12.2003r.

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba  zatrudnionych  -  w  osobach

 

Ogó-łem

            W y k s z t a ł c e n i e

wyższe

police-

alne

średn.

ogólne

średn.  zawod

zasad-nicze

inne

  1.

Kierownik  PUP

1

1

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Kierownika  PUP

1

1

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

  4. 

Radca  prawny

 

 

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik  działu

1

 

 

 

1

 

 

  6.

Kierownik oddziału, referatu,

 

 

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy  inspektor powiatowy

1

1

 

 

 

 

 

  8.

Programista, informatyk

1

 

 

 

1

 

 

9.

Starszy  inspektor

11

5

1

 

5

 

 

10.

Samodzielny księgowy

 

 

 

 

 

 

 

11.

Inspektor powiatowy

 

 

 

 

 

 

 

12.

Starszy  pośrednik pracy

 

 

 

 

 

 

 

13.

Starszy doradca zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

14.

Pośrednik  pracy

 

 

 

 

 

 

 

15.

Doradca  zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

16.

Inspektor

4

1

 

2

1

 

 

17.

Starszy  księgowy

2

 

 

 

2

 

 

18.

Referent  prawny

 

 

 

 

 

 

 

19.

Młodszy informatyk

 

 

 

 

 

 

 

20.

Starszy  referent, referent sekretarka

4

1

 

2

1

 

 

21.

Księgowy,  młodszy księgowy, kasjer

 

 

 

 

 

 

 

RAZEM   /1-21/

27

11

1

4

11

 

 

22.

Obsługa

5

 

 

 

2

1

2

OGÓŁEM  PUP

32

11

1

4

13

1

2

 

Załącznik   Nr  2 

STRUKTURA  ZATRUDNIENIA  PRACOWNIKÓW   PUP  w Augustowie

wg  STANOWISK  PRACY  I  STAŻU PRACY  w  dniu 31.12.2003r.

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba  zatrudnionych  -  w  osobach

 

Ogó-łem

 

Liczba lat pracy

 

6

 

5

 

4

 

3

 

2

 

1

 

0

  1.

Kierownik  PUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Kierownika  PUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

 

  4. 

Radca  prawny

 

 

 

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik  działu

1

1

 

 

 

 

 

 

  6.

Kierownik oddziału, referatu,

 

 

 

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy  inspektor powiatowy

1

1

 

 

 

 

 

 

  8.

Programista, informatyk

1

1

 

 

 

 

 

 

9.

Starszy  inspektor

11

11

 

 

 

 

 

 

10.

Samodzielny księgowy

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Inspektor powiatowy

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

Starszy  pośrednik pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

Starszy doradca zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

Pośrednik  pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

Doradca  zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Inspektor

4

4

 

 

 

 

 

 

17.

Starszy  księgowy

2

2

 

 

 

 

 

 

18.

Referent  prawny

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

Młodszy informatyk

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

Starszy  referent, referent sekretarka

4

 

 

 

1

 

 

3

21.

Księgowy,  młodszy księgowy, kasjer

 

 

 

 

 

 

 

 

RAZEM   /1-21/

27

23

 

 

1

 

 

3

22.

Obsługa

5

3

 

 

 

2

 

 

OGÓŁEM  PUP

32

26

 

 

1

2

 

3

 

Załącznik   Nr  3        

STRUKTURA  ZATRUDNIENIA  PRACOWNIKÓW   PUP  w Augustowie

wg  wykonywanych  zadań  w  dniu 31.12.2003r.                                        -  w  osobach  -                                                

 

Lp.

 

Zadania

 

Ogó-łem

W   tym:

Etato- wi

 

PFRON

Prace  interw

Robot. public.

Absolwenci

1.

Rejestrowanie bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy, przedstawianie im propozycji zatrudnienia szkolenia i innych form mających na celu ich aktywizację zawodową, a w razie braku takich możliwości wypłacanie uprawnionym zasiłków i innych świadczeń pieniężnych

 

 

 

 

6,5

 

 

 

 

3,5

 

 

 

 

 

 

3

 

2.

Przyznawanie  i  wypłacanie  uprawnionym osobom świadczeń przedemerytalnych oraz wypłacanie zasiłków  przedemerytalnych

 

0,50

 

0,50

 

 

 

 

3.

Prowadzenie  poradnictwa  oraz informacji  zaw. dla bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy

 

0,75

 

0,75

 

 

 

 

4.

Udzielanie pomocy bezrobotnym i innym osobom posz. pracy w znalezieniu pracy, oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników

 

3

 

3

 

 

 

 

5.

Podejmowanie  i  realizacja  zadań zmierzających do ograniczenia  bezrobocia i  jego  skutków

 

1,50

 

1,50

 

 

 

 

6.

Pozyskiwanie  i  gospodarowanie środkami  finans.  na przeciwdziałanie  bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy

 

3,25

 

3,25

 

 

 

 

7.

Inicjowanie  tworzenia dodatkowych  miejsc  pracy oraz udzielanie pomocy w podejmowaniu  działalności na  własny  rachunek i współpraca w  tym zakresie z  izba  rolniczą w odniesieniu do bezrobotnych mieszkających na wsi

 

 

0,50

 

 

 

0,50

 

 

 

 

8.

Inicjowanie i finansowanie prac interwencyjnych,

robót publicznych, zatrudn. absolwentów, programów  specjalnych, szkoleń

 

2

 

2

 

 

 

 

9.

Współdziałanie  w  pow.  radami  zatrudnienia w zakresie ograniczenia bezrobocia i jego negatywnych skutków, a w szczególności rozdziału i wykorzystania środków Funduszu Pracy

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

10.

Inicjowanie i wspieranie działalności  klubów pracy

0,25

0,25

 

 

 

 

11.

Opracowywanie analiz, ocen, sprawozdań dot. problematyki zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu w powiecie na potrzeby WUP oraz powiatowej rady zatrudnienia

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

12.

Inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie   problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grupy pracowników z przyczyn dotyczących pracodawcy

 

0,15

 

 

0,15

 

 

 

 

13.

Wydawanie biletów kredytowych osobom skiero- wanym do pracy poza miejsce stałego zamieszkania

0,10

0,10

 

 

 

 

14.

Refundowanie wynagrodzeń i składek na ub. społ. młodocianych pracowników zatrudnionych na podst. umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego

 

0,30

 

0,30

 

 

 

 

15.

Wydawanie  decyzji  administracyjnych  w  spr. dot. zatrudnienia i  przeciwdziałania  bezrobociu

0,50

0,50

 

 

 

 

16.

Inne np. informatyk, kadry, administracja, dozorcy, księgowość, archiwista, inf. dla bezrobotnych

10,7

4,7

 

 

6

 

              OGÓŁEM   

32

23

 

 

9

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  11.03.2004 00:00:00
Data publikacji:  11.03.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  11.03.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl