Białystok 08 czerwca 2004 r.
PS.VIII.0932/04/04
Pan
Sławomir Jerzy Snarski
Starosta Bielski
Na
podstawie art. 7³ ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 24 stycznia 1991r. o
kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i
okresu powojennego (tekst jednolity Dz. U. z 2002r.,
nr 42, poz. 371 z późn. zm.) pracownik Wydziału
Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, w dniu 26
kwietnia 2004r. skontrolował Starostwo Powiatowe w Bielsku Podlaskim.
Kontrolą objęto zagadnienia dotyczące:
Realizacji przez
Starostwo zadań powiatu w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych,
świadczenia pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w
drodze wyjątku rent i emerytur oraz analizy sytuacji życiowej kombatantów i
osób represjonowanych, a także organizacji na terenie powiatu, obchodów rocznic
w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski.
Ustalenia kontroli wykazały, że
w regulaminie organizacyjnym Starostwa zadanie określone w art. 7³ ust. 1
pkt 1 przypisano Samodzielnym Stanowisku do Spraw Ochrony Zdrowia, wpisano je
też w zakres zadań pracownika zatrudnionego na tym stanowisku. Gromadzona jest
dokumentacja potwierdzająca realizację tego zadania. Zadanie
wynikające z art. 7³ ust. 1 pkt 2 przypisano Samodzielnemu
Stanowisku do Spraw
Promocji Powiatu i Integracji
Europejskiej, zapisano też je w zakresie obowiązków zatrudnionego na tym
stanowisku. Pozostałe dwa zadania będące przedmiotem kontroli określone w art.
7³ ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz
niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
wpisane zostały w regulamin organizacyjny Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w
Bielsku Podlaskim oraz w zakres zadań dwojga pracowników PCPR i są realizowane,
a także dokumentowane.
Informując o
powyższym, uprzejmie proszę
o wykorzystanie wyników
kontroli w dalszej pracy.
z
up. Wojewody Podlaskiego
Dyrektor Wydziału
Polityki Społecznej
Andrzej
Kozłowski
Do wiadomości:
1.
Wydział Prawny i
Nadzoru ( w/m )
2.
a/a