Białystok 8 lipca 2004 r.
PS.VIII.0933/09/04
Pan
Włodzimierz Pietroczuk
Starosta Hajnowski
Na
podstawie art. 7³ ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o
kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu
powojennego (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r., nr 42, poz. 371 z późn. zm.)
pracownik Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w
Białymstoku, w dniu 26 maja 2004r. skontrolował Starostwo Powiatowe w Hajnówce.
Kontrolą objęto zagadnienia dotyczące:
Realizacji przez
Starostwo zadań powiatu w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych,
świadczenia pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków o przyznanie w
drodze wyjątku rent i emerytur oraz analizy sytuacji życiowej kombatantów i osób
represjonowanych, a także organizacji na terenie powiatu, obchodów rocznic w
celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski.
Ustalenia
kontroli wykazały, że w regulaminie organizacyjnym Starostwa zadania określone
w art. 7³ ust. 1 pkt 1, 2, 3 i 4 ustawy z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach
oraz niektórych osobach będących ofiarami
represji wojennych i okresu powojennego przypisano do zadań Wydziału Spraw
Społecznych i wpisano je w zakres zadań pracownika Wydziału. Brak jest jednak pełnej
dokumentacji potwierdzającej realizację wszystkich zadań.
Informując
o powyższym, uprzejmie proszę o podjęcie stosownych działań w celu
wyeliminowania uchybień i zapobieżeniu
ich powstawania w przyszłości,
a mianowicie: w oparciu o art. 7³ ust. 2
pkt 2 cytowanej ustawy należy na bieżąco i w pełni dokumentować realizację zadań
w zakresie opieki zdrowotnej i usług opiekuńczych, analizy sytuacji życiowej
kombatantów i osób represjonowanych, a także organizacji na terenie powiatu,
obchodów rocznic w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski.
O
sposobie wykonania powyższych zaleceń z kontroli proszę poinformować tutejszy
Urząd w ciągu 30 dni.
z up. Wojewody Podlaskiego
Dyrektor Wydziału
Polityki Społecznej
Andrzej
Kozłowski
Do wiadomości:
1.
Wydział Prawny i
Nadzoru ( w/m )
2. a/a