Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33933147   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Urząd Miasta Krynki. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół kontroli koordynowanej
Autorzy: Jerzy Mojkowski, Stefan Sołomianko,
 

PROTOKÓŁ  KONTROLI

 

Kontrola koordynowana przeprowadzona w Urzędzie Miejskim w Krynkach, ul. Garbarska l6 16-120 Krynki

 

Kierownikiem jednostki kontrolowanej jest Pani Jolanta Gudalewska Burmistrz od dnia 26.11.2007 r. a kierownikiem komórki kontrolowanej jest Pani Jolanta Małyszko-Gitler Skarbnik Gminy od dnia 01.01.2005 r.

 

            Kontrolę przeprowadzono w dniu 24 listopada 2010 roku przez:

  • Jerzego Mojkowskiego - Kierownika Oddziału Rolnictwa Wydziału Geodezji i Rolnictwa - Przewodniczącego zespołu kontrolnego, na podstawie upoważnienia do kontroli nr 39/2010 znak: WG.IX.JM.0939-39/2010 z dnia 17.11.2010 r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Dyrektora Wydziału Geodezji i Rolnictwa;
  • Stefana Sołomianko - starszego inspektora wojewódzkiego w Oddziale Rolnictwa Wydziału Geodezji i Rolnictwa na podstawie upoważnienia do kontroli nr 40/2010 znak:WG.IX.JM.0939-40/2010 z dnia 17.11.2010 r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Dyrektora Wydziału Geodezji i Rolnictwa.

            Przedmiotem kontroli jest sprawdzenie realizacji zadania z zakresu administracji rządowej zleconego ustawą z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz.U. Nr 52, poz.379) za 2010 r.

 

W trakcie kontroli ustalono, co następuje:

1.Stopień wykorzystania rocznego limitu zwrotu podatku akcyzowego zgodnie z art.4 pkt 2 ustawy:

 

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego w I okresie 2010 r. złożyło 46  producentów rolnych w tym 1 producent wycofał wniosek. Na wszystkie wnioski /łącznie z korektą/  zostały wydane decyzje Burmistrza Krynek przyznające zwrot podatku akcyzowego na kwotę 63851,96 zł. Roczny limit zwrotu podatku akcyzowego został wyliczony z powierzchni użytków rolnych zgłoszonych we wnioskach i wyniósł 112627,56 zł .natomiast iloczyn limitu wyliczony z powierzchni zgłoszonej i stawki na 1 ha wyniósł jak niżej:

1540,7327 ha x 86 l/ha x 0,85 zł/l = 112627,61 zł /różnica 5 groszy wynika z zaokrągleń w decyzjach/.

 

            Wykorzystanie rocznego limitu zwrotu podatku akcyzowego za I okres 2010 r. wynosi 56,69 %. W II okresie 46 producentów złożyli wnioski (w tym 45 producentów otrzymało decyzję pozytywną a 1 odmowną z powodu wykorzystania całego limitu w I okresie), na kwotę 70509,26 zł. tj. na 43,96 %  a łączne zapotrzebowanie na gminę wyniosło 71919,45 zł. Ilość środków do zwrotu producentom rolnym wykazanych w zapotrzebowaniu wynika z ilości zgłoszonych litrów 99678,862 l (82952,07 l do wypłaty).

 

2.Prawidłowość naliczania przypadającego paliwa na powierzchnię użytków rolnych w gospodarstwach:

 

Producenci w I okresie złożyli faktury z zakupu oleju napędowego ogółem na 76229,858   litrów i podali we wnioskach powierzchnię użytków rolnych w ilości 1540,7327 ha, na które przysługuje zwrot podatku akcyzowego.

 

            Zgodnie z decyzjami Burmistrza producentom rolnym uznano faktury do wypłaty podatku za 75119,95 litrów oleju napędowego a pozostałe faktury na 1109,908 litrów nie uwzględniono z uwagi na przekroczenie limitów.

W II okresie producenci złożyli wnioski do wypłaty za 99678,8620 litrów oleju. W zapotrzebowaniu przyjęto do zwrotu podatku za 82952,07 l z uwagi na przekroczenie limitów.

 

            Na podstawie wyrywkowej kontroli 3 decyzji stwierdzono, że wielkość limitu rocznego i kwota zwrotu podatku akcyzowego zostały wyliczone prawidłowo, jak niżej:

1. 8,86 ha x 86 x 0,85 = 647,67 zł (decyzja nr FN 3111-2-14/10 z 13.10.2010 r.);

2. 48,9671 ha x 86 x 0,85 = 3579,50 zł (decyzja nr FN 3111-2-17/10 z 09.04.2010 r.);

3. 347,3227 ha x 86 x 0,85 = 25389,29 zł (decyzja nr FN 3111-2-11/10 z 06.04.2010 r.).

 

3.Kwoty dotacji dla Gminy na pokrycie kosztów postępowania w sprawie zwrotu podatku:

 

W I okresie /łącznie z korektą/ Gmina w dniu 26.04.2010 r. złożyła zapotrzebowanie na dotację na zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym na  kwotę 63851,96 zł i na pokrycie kosztów postępowania dla Gminy kwotę 1277,04 zł tj. 2 % należnej kwoty.

 

            Wypłacono producentom rolnym kwotę 63851,96 zł, a na koszty postępowania Gmina wykorzystała 1277,04 zł, tj.:

1277,04 zł : 63851,96 x 100 = 2,00 %

 

            W II okresie Gmina złożyła zapotrzebowanie na dotacje na zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym na kwotę 70509,26 zł .i na pokrycie kosztów gminy wysokości 1410,19 zł. tj.2 %

 

Organizacja i nadzór nad realizacją zadania

- decyzje na zwrot podatku akcyzowego producentom rolnym są podpisywane przez osoby

   upoważnione (przez Burmistrza lub osoby upoważnione),

•-         wnioski są weryfikowane pod względem formalnym i merytorycznym przez upoważnionych

 pracowników,

•-         zadania z zakresu akcyzy są przypisane  2 merytorycznym pracownikom /zakres czynności/.

Ponadto zarządzeniem nr 5/06 Wójta Gminy Krynki z dnia 30.08.2006 r. pracownicy prowadzący sprawy między innymi z zakresu akcyzy (2 osoby) zostali upoważnieni do wykonywania tych zadań.

 

            Przedstawiając powyższe stwierdza się, że zadania z zakresu administracji rządowej zleconego ustawą z dnia 10 marca 2006 r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej (Dz.U. Nr 52, poz.379) za 2010 r. są realizowane prawidłowo i nie stwierdza się uchybień finansowych i formalnych w realizacji zadania.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono Pani Jolancie Małyszko-Gitler Skarbnik Gminy Krynki.

O przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu w książce kontroli prowadzonej przez Urząd Miejski w Krynkach - pozycja nr 6.

Krynki, 24.11.2010 r.

Skarbnik

Jolanta Małyszko-Gitler

podpis kontrolowanego

Jerzy Mojkowski

Stefan Sołomianko

podpisy kontrolujących

 

Jeden egzemplarz protokołu otrzymałem :

Krynki, 24.11.2010 r.

Skarbnik                                                                 

Jolanta Małyszko-Gitler

 

Burmistrz

Jolanta Gudalewska

 

 


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  21.12.2010 12:30:07
Data publikacji:  21.12.2010 12:30:07
Data modyfikacji:  21.12.2010 12:43:01 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl