z kontroli problemowej w zakresie wywłaszczeń, odszkodowań i zwrotów wywłaszczonych nieruchomości przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim w Suwałkach, /NIP 844-11-21-381 REGON 000523376/.
Obowiązki Kierownika jednostki kontrolowanej pełni Prezydent Miasta Suwałk - Józef GAJEWSKI.
Kontrolę przeprowadzili pracownicy Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, w osobach:
-
Barbara Kuklińska - starszy inspektor wojewódzki w Oddziale Gospodarki Nieruchomościami, działająca na podstawie upoważnienia Nr 39/04 z dnia 15.06.2004 r.
-
Halina Dryl-Kołodko - starszy inspektor wojewódzki w Oddziale Gospodarki Nieruchomościami, działająca na podstawie upoważnienia Nr 40/04 z dnia 15.06.2004 r.
Kontrolę przeprowadzono w dniu 18 czerwca 2004 r.
Podstawa kontroli: plan wykonawczy kontroli problemowej, imienne upoważnienia wystawione w dniu 15.06.2004 r. z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Z-cę Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Mariana BROŻYNĘ
Temat kontroli: ocena prawidłowości i terminowości załatwiania spraw z zakresu wywłaszczeń (odszkodowań) i zwrotów wywłaszczonych nieruchomości, prawidłowości realizacji przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz ustawy - Prawo zamówień publicznych, w zakresie związanym z załatwianiem w/w spraw.
W trakcie kontroli zbadano:
-
prawidłowość podejmowanych decyzji dotyczących zwrotów wywłaszczonych nieruchomości,
-
terminowość załatwianych spraw,
-
sposób gromadzenia akt i dowodów niezbędnych do rozstrzygnięcia spraw,
-
prawidłowość realizacji przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.) w zakresie wyłaniania rzeczoznawców majątkowych dla potrzeb ustalenia odszkodowań i zwrotów wywłaszczonych nieruchomości.
-
przestrzeganie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198) w zakresie wglądu do dokumentów urzędowych.
Kontrolą objęto wykonywanie zadań w okresie od 1 stycznia 2003 r. do dnia kontroli.
Zadania objęte przedmiotem kontroli realizowane są w Wydziale Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa przez następujące osoby:
-
P. Andrzeja Kordowskiego - kierownika Wydziału,
-
P. Elżbietę Kalinowską - podinspektora
W toku kontroli wyjaśnień udzielała Pani Elżbieta Kalinowska.
W trakcie kontroli stwierdzono:
Z rejestru spraw wynika, że w kontrolowanym okresie wszczęto
i prowadzono 2 sprawy z zakresu zwrotu wywłaszczonych nieruchomości.
-
Wniosek z dnia 29.09.2003 r. o zwrot wywłaszczonej w 1985 r. nieruchomości oznaczonej Nr 1298/3 położonej w Suwałkach przy ul. M. Buczka 55.
Decyzją Nr GR.VI.7221/1/03 z dnia 22.09.2003 r. zwrócono w/w nieruchomość i dokonano rozliczenia.
-
Wniosek z dnia 21.10.2003 r. o zwrot działki Nr 21205 o pow. 102 m2 położonej w Suwałkach przy ul. Reja wywłaszczonej pod budowę kotłowni.
Decyzją Nr RR.E.7221/1/04 z dnia 20.04. 2004 r. zwrócono w/w nieruchomość i dokonano rozliczenia.
Analizując wymienione sprawy nie stwierdzono uchybień
w stosowaniu przepisów materialnoprawnych i procesowych.
Z przeprowadzonych ustaleń wynika, że w kontrolowanym okresie postępowań z zakresu wywłaszczeń nieruchomości i odszkodowań z tego tytułu nie prowadzono.
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach,
z których jeden doręczono Prezydentowi Miasta Suwałk.
Prezydentowi przysługuje prawo wniesienia pisemnych zastrzeżeń od ustaleń kontroli, zawartych w protokole, w ciągu 7 dni od daty doręczenia protokołu jednostce kontrolowanej.