PROTOKÓŁ
z kontroli
problemowej Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku, ul. Świerkowa 9 -
przeprowadzonej w dniach 21 i 22 czerwca 2004 roku, REGON 000304674
Dom Pomocy Społecznej w Białymstoku jest prowadzony
przez miasto Białystok. Adres Domu: 15-328 Białystok, ul. Świerkowa 9.
Dyrektorem Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku jest Pan Janusz Kozłowski. Dom
przeznaczony jest dla osób przewlekle somatycznie chorych.
Kontrolę przeprowadziły -
Mieczysława Nartowicz - inspektor w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego
Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, Ewa Feszler - starszy inspektor w Wydziale
Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na podstawie
upoważnienia Nr 213 z dnia 19 czerwca br., wydanego w imieniu Wojewody
Podlaskiego przez Krystynę Golubiewską - z-cę dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego
Urzędu Wojewódzkiego.
Przedmiot kontroli:
1/ przestrzeganie praw mieszkańców
oraz dostępność mieszkańców do informacji o swoich prawach,
2/ stopień i efekty realizacji indywidualnych planów
wspierania mieszkańców
w okresie od 01.01.2003 r. do 31.05.2004 r.
Wykaz podstawowych aktów
prawnych:
1. Ustawa z dnia 12 marca 2004
r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz.593 z późn.
zm.).
2. Rozporządzenie Ministra
Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 września 2000 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 82 poz. 929).
Ustalenia kontroli
I.
Przestrzeganie praw mieszkańców oraz dostępność mieszkańców do informacji o
swoich prawach.
Zgodnie z § 8 Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy
Społecznej w Białymstoku zatwierdzonego uchwałą Nr 270/1822/01 Zarządu Miasta
Białegostoku z dnia 15 października 2001 roku, zakres praw
i obowiązków mieszkańców Domu określa załącznik do w/w regulaminu. Nowo
przyjętych mieszkańców pracownik socjalny zapoznaje z Domem, współmieszkańcami
oraz z prawami i obowiązkami, których przyjęcie do wiadomości i przestrzegania
potwierdzają oni na piśmie. Oświadczenie znajduje się w aktach osobowych
mieszkańca. Ponadto prawa i obowiązki wywieszone są na tablicy ogłoszeń, na
każdym piętrze Domu.
Zgodnie
z cytowanym regulaminem mieszkaniec Domu ma prawo do:
1)
ochrony i poszanowania jego
godności oraz życzliwego i podmiotowego traktowania,
2)
samorządowego organizowania
się w celu reprezentowania interesów mieszkańców Domu i uczestnictwa w pracach
samorządu,
3)
udziału w terapii zajęciowej w
warsztatach terapii zajęciowej lub w pracowniach terapii,
4)
korzystania z punktu
bibliotecznego oraz prasy codziennej, a także możliwość zapoznania się z
przepisami prawnymi dotyczącymi domów pomocy społecznej,
5)
udziału w uroczystościach
świątecznych i okazjonalnych oraz w imprezach kulturalnych i turystycznych,
6)
trzech posiłków dziennie, z
możliwością wyboru zestawu posiłków lub otrzymania posiłku dodatkowego oraz
dietetycznego, zgodnie ze wskazaniem lekarza,
7)
spożywania posiłków w pokoju
mieszkalnym, a w razie potrzeby całkowitego karmienia,
8)
korzystania z podstawowych
produktów żywnościowych oraz napoi dostępnych przez całą dobę,
9)
pokoju mieszkalnego
wyposażonego w: łóżko lub tapczan, szafę, stół, krzesła, szafkę nocną oraz
odpowiednią liczbę wyprowadzeń elektrycznych,
10) otrzymywania odzieży i obuwia odpowiedniego rozmiaru,
dostosowanego do pory roku, utrzymanego w czystości i wymienianego w razie potrzeby
(odzież całodzienną, odzież zewnętrzną, bieliznę dzienną, bieliznę nocną, co
najmniej jedną parę obuwia oraz pantofle domowe),
11) otrzymywania osobistych środków czystości, przyborów
toaletowych i innych przedmiotów niezbędnych do higieny osobistej: w miarę
potrzeby: mydła, pasty i szczoteczki do mycia zębów oraz środków piorących, dla
mężczyzny przyborów do golenia, ręczników, pościeli - zgodnie z możliwościami
finansowymi Domu,
12) korzystania z pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
pielęgnacji, w tym opieki lekarskiej włącznie ze specjalistyczną zgodnie z
przepisami ubezpieczenia zdrowotnego,
13) korzystania z niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw
osobistych,
14) zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych,
15) utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
16) bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i
przedmiotów wartościowych,
17) wsparcia finansowego, w miarę możliwości, na niezbędne
przedmioty osobistego użytku,
18) organizowania czasu wolnego według własnego uznania,
19) składania skarg i wniosków,
20) okresowego przebywania poza Domem, po uzgodnieniu terminu z
Dyrektorem i nie ponoszenia odpłatności w tym okresie - do 30 dni w roku
kalendarzowym,
21) regularnego kontaktu z Dyrektorem Domu w określonych dniach
tygodnia i godzinach, podanych do wiadomości w dostępnym miejscu,
22) pogrzebu zgodnie z wyznaniem i wolą zmarłego mieszkańca
Domu.
Obowiązkiem
mieszkańca Domu jest:
1)
zachowanie się zgodnie z
zasadami współżycia społecznego, nie naruszając praw innych mieszkańców do
bezpiecznego, godnego życia i praw personelu do realizacji obowiązków
zawodowych,
2)
przestrzeganie obowiązującego
w Domu Regulaminu i zarządzeń,
1)
ponoszenie opłat za pobyt w
Domu,
2)
dbać o mienie Domu, a
zwłaszcza pozostające w bezpośredniej dyspozycji mieszkańca,
3)
przestrzeganie ustalonych
godzin spożywania posiłków: w godzinach podanych do wiadomości w
ogólnodostępnym miejscu,
4)
palenie tytoniu jedynie w
miejscach do tego wyznaczonych,
5)
dbać o higienę osobistą,
wygląd zewnętrzny, ład i porządek w miejscu zamieszkania i innych
pomieszczeniach dostępnych mieszkańcowi,
6)
niezwłoczne powiadamianie
pracowników Domu o zauważeniu awarii, uszkodzeniach sprzętu lub innych
zagrożeń,
7)
nie gromadzenie łatwo psującej
się żywności,
8)
uzyskanie zgody w przypadku
wnoszenia na teren Domu sprzętu i urządzeń, zamiaru dokonywania zmian w miejscu
zamieszkania i otoczeniu,
9)
informowanie pracownika
socjalnego, pielęgniarki lub opiekunki o zamiarze nie nocowania w Domu,
10) w przypadku wyjazdu z Domu podania pracownikowi socjalnemu,
pielęgniarce lub opiekunce miejsca pobytu z adresem,
11) przestrzeganie ciszy nocnej w godzinach 22.00 - 6.00,
12) przestrzeganie przepisów BHP i ppoż,
13) ponoszenie
opłat za umyślne zniszczenie mienia Domu, w szczególności dotyczy przypadków
niszczenia mienia pod
wpływem alkoholu.
Po
przeanalizowaniu powyższych praw i obowiązków
mieszkańców należy stwierdzić, że zapis zawarty w pkt. 11 - prawo mieszkańca do
"otrzymywania osobistych środków
czystości, przyborów toaletowych i innych przedmiotów niezbędnych do higieny
osobistej: w miarę potrzeby: mydła, pasty i szczoteczki do mycia zębów oraz
środków piorących, dla mężczyzny przyborów do golenia, ręczników, pościeli - zgodnie
z możliwościami finansowymi Domu", jest sprzeczny z rozporządzeniem MPiPS w sprawie domów pomocy społecznej. Osobiste środki
czystości i przybory toaletowe, Dom powinien zapewnić bez względu na możliwości
finansowe, gdyż jest to jeden ze standardów w zakresie usług zaspokajających
potrzeby bytowe mieszkańców.
Przestrzeganie praw
mieszkańców
Ad.
1)
Pracownicy
Domu nie naruszają życia prywatnego mieszkańców. Przed wejściem do pokoi
pukają. W codziennym komunikowaniu się używają zwrotów grzecznościowych
Pan/Pani. Mieszkańcy mogą swobodnie poruszać się po posesji Domu i wychodzić na
zewnątrz. W ciągu dnia bramka wejściowa otwarta jest od 600 do
godziny 2200. W godzinach nocnych nad bezpieczeństwem i porządkiem
na terenie Domu czuwają dozorcy. Mieszkańcy, wychodząc poza teren Domu,
zgłaszają swoje wyjście dyżurującej pielęgniarce, która odnotowuje zgłoszenie w
raporcie. Osoby odwiedzające mieszkańców nie zgłaszają do nikogo swojego
przyjścia, bezpośrednio idą do odwiedzanego mieszkańca.
Ad. 2)
Zgodnie
z protokołem ze spotkania mieszkańców w dniu 18 lutego 2000 roku w Domu został
wybrany samorząd mieszkańców w składzie 6 osób: przewodniczący, z-ca
przewodniczącego, sekretarz i 3 członków. Zebrania samorządu odbywają się w
miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Na spotkaniach omawiane
są sprawy dotyczące społeczności, organizowania imprez okolicznościowych i
uroczystości. Ze spotkań spisywane są protokoły. Skład samorządu wywieszony
jest na tablicy ogłoszeń.
Ad. 3) 4), 5), 14), 18), 22)
W
Domu prowadzone są różnorodne formy terapii zajęciowej. Zajęcia prowadzą
wspólnie instruktor kulturalno-oświatowy (zatrudniony w pełnym wymiarze czasu
pracy) oraz instruktor terapii zajęciowej zatrudniony na ½ etatu.
Mieszkańcy mają możliwość uczestniczenia w zajęciach plastycznych, muzycznych,
sportowych, oraz w kołach zainteresowań: literackie - koło żywego słowa i
sportowe. W 2004 roku dodatkowo w Domu uruchomiono pracownię gospodarstwa
domowego, w której mieszkańcy wspólnie przygotowują dania na imieniny
współmieszkańców oraz różne potrawy.
W
ramach organizowanych zajęć mieszkańcy przygotowują się do wyjazdów na konkursy
i spotkania integracyjne. W Domu działa zespół muzyczny "ŚWIERKI", w skład którego wchodzi 11 mieszkańców. Zespół uczestniczy w
przeglądach i konkursach organizowanych przez inne domy pomocy społecznej oraz
inne instytucje. Mieszkańcy wyjeżdżają również na plenery malarskie, spotkania
z poezją. W 2003 roku 10 mieszkańców wyjechało do kina oraz do Teatru Lalek.
Jedna mieszkanka uczestniczy w spotkaniach klubu literackiego przy Politechnice
Białostockiej. Łącznie z proponowanych zorganizowanych zajęć korzysta około 50
mieszkańców. Z prowadzonych zajęć instruktor kulturalno-oświatowy prowadzi
zeszyt, w którym odnotowuje jakie zajęcia zaproponował
mieszkańcom. Brak informacji, kto uczestniczył w poszczególnych zajęciach oraz
jakie efekty przynosi prowadzona terapia. W Domu założona jest kronika, którą
prowadzi instruktor kulturalno-oświatowy.
Mieszkańcy
mają możliwość korzystania codziennie w godzinach 1330 - 1430
z punktu bibliotecznego. Punkt biblioteczny prowadzi pracownik k-o. Na potrzeby Domu prenumerowana jest codzienna prasa
tj. Gazeta Współczesna, Kurier Poranny oraz tygodnik Przyjaciółka. Mieszkańcy
mają zapewniony dostęp do przepisów prawa. Obowiązujące akty prawne dostępne są
u pracowników socjalnych
oraz w sekretariacie.
Raz w
tygodniu lub w razie potrzeby pracownik kulturalno-oświatowy organizuje w Domu
spotkania integracyjne z mieszkańcami. Na spotkaniach omawiane są sprawy
osobiste lub dotyczące zajęć i funkcjonowania w Domu.
Opiekę
duszpasterską sprawują dwaj kapelani wyznania rzymskokatolickiego i
prawosławnego, zatrudnieni na ½ etatu. Dom zapewnia zmarłym mieszkańcom
pochówek zgodnie z ich wolą i wyznaniem. W 2003 r w Domu były 22 pogrzeby
(pochówkiem 9 osób zajmował się Dom), w 2004 - 8 (Dom
zajmował się pochówkiem dwóch osób). Zmarli mieszkańcy chowani są na cmentarzu
miejskim w Białymstoku. Mieszkańcy Domu uczestniczą w nabożeństwach
pogrzebowych Domu oraz raz w roku (listopad) porządkują i odwiedzają groby.
Ad. 6), 7), 8)
Dom
zapewnia mieszkańcom 3 posiłki dziennie, wydawane w dwugodzinnym przedziale
czasowym tj. śniadanie w godz. 800 -1000, obiad w godz.
1300 - 1500, kolacja w godz. 1800 - 2000
(informacja wywieszona jest na tablicach ogłoszeń na każdej kondygnacji) oraz
całodobowy dostęp do podstawowych produktów żywnościowych i napoi. W kuchence
pomocniczej znajduje się masło, chleb, kompot. Mieszkańcy spożywają posiłki w
stołówce, w pokojach mieszkalnych lub w razie potrzeby są karmieni. Na zlecenie
lekarza przygotowywane są diety. W dniu kontroli 101 mieszkańców miało zalecone
następujące diety: lekkostrawna - 40 osób, cukrzycowa - 18 osób, wysokobiałkowa
- 1osoba, trzustkowa - 14 osób, wątrobowa - 24 osoby, dieta mix - 4 osoby.
Dwanaście osób wymaga karmienia.
Ad. 9), 10), 11), 17)
Pokoje
mieszkalne wyposażone są w tapczany, szafki przyłóżkowe,
stół, krzesła. Posiadają odpowiednią liczbę wyprowadzeń elektrycznych.
Pracownik socjalny przed przyjęciem mieszkańca do Domu prosi rodzinę o
przywiezienie ubrań mieszkańca i niezbędnych osobistych rzeczy. W przypadku
braku odzieży lub obuwia mieszkańcy sami lub z pracownikiem Domu kupują
potrzebne rzeczy z własnych środków. W przypadku braku środków finansowych Dom
zapewnia stosowną odzież oraz osobiste środki czystości i przybory toaletowe.
Odzież prana jest w pralni. Przed zdaniem do prania jest znakowana i wpisywana
w zeszycie na oddziałach, dzięki czemu ponownie wraca do danego mieszkańca.
Ad. 12), 13)
Dom
zapewnia całodobową opiekę. Usługi opiekuńcze na rzecz mieszkańców świadczy 19
pielęgniarek, 2 opiekunki i 29 pokojowych, które pracują w systemie
czterozmianowym tj. w godzinach od 700 do 1500, od 7 00
do 1900, od 1100 do 1900, od 1900
do 700. Dwóch pracowników socjalnych pracuje codziennie w godzinach
730-1530.
Najmłodszy
mieszkaniec Domu ma 28 lat, najstarszy - 104, średnia wieku mieszkańców wynosi
72 lata. Ośmiu mieszkańców jest ubezwłasnowolnionych całkowicie, dla dwóch
mieszkańców opiekunami prawnymi są pracownicy socjalni Domu, dla pozostałych -
członkowie rodziny. Postanowieniem sądu w DPS umieszczono 5 osób.
Jak
wynika z wyjaśnień lekarza Domu stan zdrowia mieszkańców jest bardzo
zróżnicowany - u 80% mieszkańców można stwierdzić choroby układu krążenia oraz
inne choroby związane z wiekiem. Całkowitej opieki
wymaga 38 mieszkańców, są to głównie osoby leżące. Wśród mieszkańców około 70
osób porusza się przy pomocy wózków oraz kul i chodzików.
W trakcie kontroli ustalono, że w 2004 roku dwa razy zastosowano przymus
bezpośredni w postaci użycia kaftana bezpieczeństwa w celu odwiezienia
mieszkanek do szpitala psychiatrycznego. Jak wynika z wyjaśnień kierownika
oddziału, mieszkanki te to osoby z chorobą psychiczną. Kontrolowany
Dom przeznaczony jest dla osób przewlekle somatycznie chorych, osoby chore
psychicznie nie powinny przebywać w tego typu domu.
Opiekę
medyczną w Domu zapewnia lekarz rodzinny - zatrudniony w DPS na cały etat oraz
lekarz psychiatra - zatrudniony na ½ etatu, który w Domu jest w
poniedziałki, środy w godzinach 1400-1700 oraz piątki w
godzinach 1400-1800.
Lekarz
rodzinny na bieżąco przeprowadza badania mieszkańców, utrzymuje stały kontakt z
lekarzami rodzinnymi poszczególnych mieszkańców oraz z poradniami, z usług których mieszkańcy Domu korzystają. Lekarz rodzinny,
zatrudniony w Domu, zleca badania oraz kieruje w uzasadnionych przypadkach do
szpitala, ponadto na bieżąco monitoruje zabiegi rehabilitacyjne i ćwiczenia
usprawniające w stosunku do poszczególnych mieszkańców. Lekarz Domu zajmuje się
sprawami dofinansowania do sprzętu ortopedycznego i skierowania na turnusy
rehabilitacyjne.
Ad. 15), 20)
Osobami
odpowiedzialnymi w Domu za podtrzymywanie kontaktów mieszkańców z rodzinami są
pracownicy socjalni. Przed przyjęciem do Domu nowego mieszkańca pracownik
socjalny kontaktuje się z zespołem pracowników socjalnych pracującym w rejonie w którym mieszkaniec zamieszkiwał i wspólnie
omawiają sytuację rodzinną mieszkańca. W przypadku, gdy po zapoznaniu się z
aktami mieszkańca stwierdza się, że przyszły mieszkaniec powinien zostać
umieszczony w innym typie domu pomocy społecznej wówczas pracownik socjalny
razem z lekarzem wyjeżdżają do środowiska w celu poznania mieszkańca i jego
środowiska.
Średnio
około 50% mieszkańców ma stały kontakt z rodziną, są oni odwiedzani przez
poszczególnych członków rodziny przynajmniej raz w miesiącu. Z informacji
pracownika socjalnego wynika, że rodziny około 30 mieszkańców nie życzą sobie
żadnego kontaktu z mieszkańcem. Pozostali mieszkańcy utrzymują okazjonalny
kontakt z osobami bliskimi, głównie z okazji świąt. Na święta roczne do domów
rodzinnych zabieranych jest około 10 mieszkańców. Pracownicy socjalni pomagają
mieszkańcom w pisaniu i czytaniu listów oraz ich wysyłaniu. Ponadto przed
wejściem do Domu zamontowana jest skrzynka pocztowa. Dla utrzymania kontaktu
telefonicznego zamontowane są w Domu dwa aparaty telefoniczne. Odwiedziny osób
odwiedzających odbywają w pokojach mieszkalnych lub na świetlicy. Pracownicy
socjalni świadczą także, mieszkańcom potrzebną pomoc w załatwianiu spraw
osobistych. Załatwiają sprawy w zakresie zakupów codziennych i odzieży, spraw
rentowych.
Ad. 16)
Wszyscy
mieszkańcy mają własne środki finansowe, są to: renta socjalna, zasiłek stały
wyrównawczy, emerytury i renty. Pieniądze przechowywane są na koncie
depozytowym. Osobą odpowiedzialną za depozyty jest pracownik socjalny, który
prowadzi ewidencję rozchodów i przychodów mieszkańców w "Książce depozytów
mieszkańców", która zawiera następujące rubryki: liczba porządkowa, nazwisko i
imię mieszkańca, data urodzenia, data przyjęcia depozytu, kwota depozytu, data
wydania depozytu, rodzaj przedmiotu jego wartość, podpis mieszkańca oraz
książkę kontową. Przed pobraniem pieniędzy z depozytu mieszkaniec składa
wniosek o wypłacenie pieniędzy. Mniejsze kwoty wypłacane są codziennie, natomiast jeżeli chce pobrać większą kwotę wówczas wniosek
wypełnia dwa dni wcześniej. Jeśli mieszkańcowi pozostają drobne pieniądze po
pobraniu z depozytu może je przechować w kasecie u pracownika socjalnego.
Ad. 19), 21)
Mieszkańcy
mają zapewnioną możliwość zgłaszania swoich skarg i wniosków. Dyrektor Domu w
w/w sprawach przyjmuje w poniedziałki w godzinach 1000 - 1100
oraz w czwartki godzinach od 1400 do 1500. Informacja
taka wywieszona jest na tablicy ogłoszeń na każdym piętrze. Ponadto w grudniu w
2001 r. w Domu założona została książka skarg i wniosków. Do dnia kontroli nie
wpłynęła żadna skarga ani wniosek.
I.
Stopień i efekty realizacji indywidualnych planów
wspierania mieszkańców.
Zarządzeniem Nr 20a/2000 z
dnia 26 października 2000r. Dyrektor domu powołał 14 zespołów terapeutyczno- opiekuńczych. Imienne skład tych zespołów
określił załącznik do tego zarządzenia. Aneksem Nr 1 z dnia 15.12.2003r a następnie Aneksem Nr 2 z dnia 31.03.2004 r, (wszedł w życie 01.04.2004r.),
do wyżej cytowanego zarządzenia Dyrektor Domu powołał 19 zespołów terapeutyczno-opiekuńczych, w skład których weszły:
pielęgniarki, lekarze, pracownicy socjalni, instruktor terapii zajęciowej,
instruktor kulturalno-oświatowy, technik fizjoterapii, opiekunki i pokojowe. W
załączniku Nr 1 do cytowanego wyżej zarządzenia określony został wykaz
pracowników pierwszego kontaktu wraz z podopiecznymi na poszczególnych
oddziałach. Natomiast w kolejnym Załączniku Nr 1 do tegoż samego zarządzenia
określono skład zespołów terapeutyczno-opiekuńczych.
Załącznik Nr 2 do zarządzenia stanowi rejestr indywidualnych planów wspierania
mieszkańców.
Dokumentacja regulująca
powołanie zespołów terapeutyczno-opiekuńczych nie
jest spójna ze sobą. Kolejne załączniki dotyczące wykazu pracowników pierwszego
kontaktu, składu zespołów terapeutyczno-opiekuńczych,
rejestru indywidualnych planów mieszkańca nie wynikają z zarządzenia
do którego zostały utworzone.
Jak wynika z informacji
uzyskanych od kierowników oddziałów, zespoły terapeutyczno-opiekuńcze
w celu omówienia aktualnej sytuacji mieszkańca i wytyczenia kolejnych celów
pracy zbierają się co pół roku, natomiast członkowie danego zespołu na bieżąco
wymieniają się uwagami i spostrzeżeniami o mieszkańcach. Nie
jest prowadzona dokumentacja z posiedzeń zespołów.
Pracownik pierwszego
kontaktu w stosunku do nowoprzybyłego mieszkańca, po miesięcznym okresie
obserwacji, opracowuje plan i zakłada cele pracy. Pracownikami pierwszego
kontaktu jest 17 pielęgniarek i 2 opiekunki. Każda ta osoba jest pracownikiem
pierwszego kontaktu dla średnio 8-10 osób. Mieszkaniec może poprosić o zmianę
pracownika pierwszego kontaktu, takich przypadków do dnia kontroli nie
odnotowano.
Dla wszystkich
mieszkańców opracowano indywidualne plany wspierania mieszkańca. Dla 8 osób
nowoprzyjętych plany są w trakcie opracowywania ( Załącznik Nr 1) Jak wynika z
wyjaśnień pracowników pierwszego kontaktu, plany uzgadniane są z mieszkańcami.
Brak jest zapisów potwierdzających, że mieszkaniec zapoznał się z założonymi w
stosunku do niego oddziaływaniami. Założone w planach cele opieki są adekwatne
do opisu zasobów mieszkańca W planach niewiele miejsca poświęcono kontaktom mieszkańców
z rodzinami oraz nie przewidziano działań w celu ich podtrzymania. Nie we
wszystkich planach oceny efektów poszczególnych usług zostały opatrzone datami.
Ponadto "ogólne oceny realizacji planów" wielokrotnie zostały opatrzone kilkoma
datami, co nie pozwala stwierdzić kiedy właściwie dana
ocena została dokonana. Nie jest to spójne z ocenami poszczególnych sfer, gdzie
podejmuje się próby modyfikacji planu i proponowanych oddziaływań.
Dokonano wpisu do książki
kontroli DPS pod pozycją 3/2004.
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach,
z których jeden otrzymuje dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku. W
przypadku, gdy dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Białymstoku nie zgadza się z
ustaleniami pokontrolnymi zawartymi w protokole, może złożyć do Wojewody
Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia jego podpisania pisemne wyjaśnienia, co od
zawartych w protokole ustaleń.
Podpisy kontrolujących
1/ Ewa Feszler
2/ Mieczysława Nartowicz
7
lipiec 2004r. Janusz Kozłowski
(data
i podpis dyrektora Domu)