Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33932188   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - hotel "ŻUBRÓWKA", ul. Olgi Gabiec 6, Białowieża. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Kontrola problemowa hotelu "ŻUBRÓWKA"
Autorzy: Małgorzata Luto,
PROTOKÓŁ

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu**** ŻUBRÓWKA”, położonym w Białowieży, ul. Olgi Gabiec 6.

Kontrola przeprowadzona została w dniu 05.07.2004r. przez:

  • Małgorzatę Luto - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 48/04 z dnia 2 lipca 2004r. Pani Ewy Stachowicz - Zastępcy Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie: IWA sp. zo.o. w Warszawie, ul. Sobieskiego 1/17, NIP: 543-18-48-708, REGON: 050821650

Kierownik Hotelu**** „ŻUBRÓWKA” w Białowieży: Pan Andrzej Malinowski (Pełnomocnik Zarządu „IWA” sp. z o.o.).

Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pani Izabeli Kuczyńskiej-Kierownika Recepcji i Pięter.

Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu oraz zakresu świadczonych usług.

Zbadano spełnianie przez Hotel „ŻUBRÓWKA”, kat.**** (cztery gwiazdki) położony w Białowieży, ul. Olgi Gabiec 6:

  • wymagań, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz.578, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz.1152, Dz.U. z 2003r. nr 203, poz.1966, Dz.U. z 2004r. Nr 62, poz.576, Dz.U. z 2004r. Nr 96, poz. 959) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13.06.2001r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 66, poz.665, zm. Dz.U. z 2002r. nr 142, poz.1190);

  • wymagań co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w art.35 ust.1 pkt.1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 w/w rozporządzenia.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

Spełnianie przez Hotel**** „ŻUBRÓWKA” w Białowieży wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:

  1. sanitarnych:

  • opinią nr 2/HK/2004 z dn. 17.02.2004r. Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hajnówce, stwierdzającą, że Hotel „ŻUBRÓWKA” w Białowieży spełnia wymagania higieniczno-sanitarne (akta kontroli, s.1);

2. przeciwpożarowych:

  • opinią PZ-5510/1/04 z dn.5.02.2004r. KP Państwowej Straży Pożarnej w Hajnówce stwierdzającą, że Hotel „ŻUBRÓWKA” w Białowieży spełnia wymagania przepisów przeciwpożarowych (a.k, s.2);

3. budowlanych:

  1. decyzją znak: GB 7353-5/02 Starosty Hajnowskiego z dnia 5.06.2002r. udzielającą pozwolenia na użytkowanie budynku hotelowego (segment B,C) wraz z kotłownią (F), podziemnym zbiornikiem gazu i towarzyszącą infrastrukturą techniczną: przyłącze energetyczne, wodociągowe, telefoniczne, gazowe, kanalizacja sanitarna i deszczowa, oświetlenie terenu, dojazdy z parkingami (a.k, s.3);

  • decyzją znak: GB 7353-27/02 Starosty Hajnowskiego z dnia 31.12.2002r. udzielającą pozwolenia na użytkowanie budynku hotelowego z restauracją (segment E: restauracja z zapleczem i sala konferencyjna) (a.k, s.4);

  • decyzją znak: AB 7353-3/03 Starosty Hajnowskiego z dnia 18.06.2003r. udzielającą pozwolenia na użytkowanie budynku hotelowego z restauracją (segment A: główny segment hotelowy, segment D: łącznik między A i E, część segmentu F: pomieszczenia techniczne-zaplecze kuchni) (a.k, s.5);

  • decyzją znak: PINB 7353-18/03 z dn. 10.11.2003r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Hajnówce udzielającą pozwolenia na użytkowanie budynku G Hotelu „Żubrówka” (a.k, s.6);

  1. poprzez wpisy w książce obiektu budowlanego, potwierdzające przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:

  • kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - przedstawiono opinię nr 3532004 z wyników przeprowadzonych oględzin-ekspertyzy urządzeń grzewczo-kominowych w Hotelu „ŻUBRÓWKA” w Białowieży, stwierdzającą że drożność przewodów jest dobra ,odebraną w dniu 2.06.2004r., (a.k, s.7);

  • kontroli sprawdzającej stan techniczny i sprawność instalacji gazowej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) przedstawiono protokół nr 1 z dn. 24.02.2004r. z próby szczelności instalacji gazowej (wynik pozytywny) (a.k, s.8);

  • kontroli sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - przedstawiono opinię z dn. 30.12.2003r. dotyczącą oceny stanu technicznego instalacji urządzeń służących ochronie środowiska, stwierdzającą że, inwestycja: hotel „Żubrówka” w Białowieży w zakresie przyjętych rozwiązań projektowych nie jest uciążliwa dla środowiska(a.k, s.9);

  • kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - przedstawiono protokół przeglądu stanu technicznego budynku nr 03/2004 z dnia 02.06.2004r., stwierdzający iż budynek hotelu „Żubrówka” nadaje się do użytkowania, a wymienione w protokole usterki (termin ich usunięcia wyznaczony został do 2.09.2004r.) nie zagrażają bezpieczeństwu użytkowania obiektu. W ramach przedmiotowego protokołu dokonano kontroli instalacji elektrycznej oraz piorunochronnej (a.k, s.10-17).

  1. Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do w/w rozporządzenia przedstawia się następująco:

  • Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków- wymaganie było spełnione (obiekt stanowi odrębny budynek)

  • Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:

  • Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz- wymaganie było spełnione

  • Górna osłona nad głównym wejściem, usytuowanie wejścia we wnęce lub zapewnienie drzwi automatycznie otwieranych - wymaganie było spełnione

  • Górna osłona nad podjazdem do obiektu na wysokości, co najmniej 4,5 m - wymaganie było spełnione

  • Wydzielona droga dostaw- wymaganie było spełnione

  • Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości - wymaganie było spełnione

  • Strzeżone garaże lub strzeżone parkingi- wymaganie było spełnione

  • Instalacje i urządzenia techniczne:

  • W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:

  • klimatyzacja lub inne urządzenia i systemy zapewniające wymianę powietrza i utrzymanie temperatury 18-21C oraz wilgotność 45-60%- wymaganie było spełnione

  • W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna - wymaganie było spełnione (wentylacja grawitacyjna)

  • Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s.- wymaganie było spełnione

  • Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej - wymaganie było spełnione

  • Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę - wymaganie było spełnione

  • Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - Przedstawiono opinię techniczną dotyczącą warunków akustycznych w Hotelu „Żubrówka” w Białowieży z dnia 16.03.2004r. stwierdzającą, iż „uzyskane wyniki pomiarów równoważnego poziomu dźwięku A w pokojach hotelowych nie przekraczają wartości dopuszczalnych ujętych w Polskiej Normie PN-87/B-02151/02 dla hotelu tej kategorii.” (a.k, s.18)

  • Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń - wymaganie było spełnione

  • Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji - wymaganie było spełnione

  • Dostęp do Internetu w pokojach lub na odrębnych stanowiskach - wymaganie było spełnione

  • Instalacja radiowo-telewizyjna przystosowana do odbioru programów lokalnych i satelitarnych - wymaganie było spełnione

  • Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 2 kondygnacji- wymaganie było spełnione

  • Oddzielny dźwig towarowo-osobowy - wymaganie było spełnione

  • Dwustronne zasilanie energetyczne lub awaryjny agregat prądotwórczy w obiektach powyżej: 200 j.m. - nie dotyczy (hotel w dniu kontroli posiadał 69 jednostek mieszkalnych)

  • Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:

  • Hall recepcyjny:

  • powierzchni minimum 30 m do 50 j.m. , natomiast o powierzchni dodatkowej 0,5 dla każdej j.m. powyżej 50- wymaganie było spełnione

  • Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:

Wyposażenie minimum:

  • umywalki z blatem lub półką - wymaganie było spełnione

  • lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • dozownik do płynnego mydła - wymaganie było spełnione

  • suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku - wymaganie było spełnione

  • pojemnik na papier i odpady - wymaganie było spełnione

  • wieszaki ścienne - wymaganie było spełnione

  • WC (oddzielne dla kobiet i mężczyzn) - wymaganie było spełnione

  • pisuar w WC męskim - wymaganie było spełnione

  1. Hotel w dniu kontroli posiadał 69 pokoi, wszystkie były z pełnym węzłem sanitarnym. Ogółem hotel dysponował 135 miejscami noclegowymi.

  2. Skontrolowano następujące pokoje:

  • jednoosobowe: 011

  • dwuosobowe: 229, 223, 204, 127, 124, 104

  • apartament - Nr 111

  • Część mieszkalna.

  • Powierzchnia mieszkalna pokoju w m (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):

  • pokój 1-osobowy - 12 m - wymaganie było spełnione

  • pokój 2-osobowy -16 m - wymaganie było spełnione

  • Jednostka apartamentowa obejmująca, co najmniej: salon o powierzchni minimum 25m, sypialnię z łazienką, część wejściową pomocniczą z wydzielonym dodatkowo WC, aneks barowy- wymaganie było spełnione

  1. w/w pokojach stwierdzono, co następuje:

  • Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:

  • Zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***-**** jednolity komplet):

  • łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie było spełnione

  • łóżko dwuosobowe o wymiarach min. 140x200 - wymaganie było spełnione

  • nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania- wymaganie było spełnione

  • szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę - wymaganie było spełnione

  • biurko lub stół - wymaganie było spełnione

  • bagażnik - wymaganie było spełnione

  • krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój) - wymaganie było spełnione

  • stolik okolicznościowy- wymaganie było spełnione

  • fotele wypoczynkowe min. 2 lub kanapa- wymaganie było spełnione

  • lustro - wymaganie było spełnione

  • wieszak ścienny na wierzchnią odzież - wymaganie było spełnione

  • Oświetlenie:

  • lampka nocna przy każdym łóżku umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej - wymaganie było spełnione

  • lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione

  • oświetlenie ogólne- wymaganie było spełnione

  • Wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:

  • telefon - wymaganie było spełnione

  • telewizor- wymaganie było spełnione

  • radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego - wymaganie było spełnione

  • dywan lub wykładzina dywanowa - była wykładzina dywanowa

  • firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło - wymaganie było spełnione

  • zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające - wymaganie było spełnione

  • elementy dekoracyjne - wymaganie było spełnione

  • materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze - wymaganie było spełnione

  • popielniczka w pokojach dla palących- wymaganie było spełnione

  • zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik- wymaganie było spełnione

  • minibar lub lodówka - w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowych - wymaganie było spełnione

  • torba na bieliznę gościa zleconą do prania- wymaganie było spełnione

  • woda mineralna lub stołowa, 0,2 l. na osobę dziennie- wymaganie było spełnione

  • szklanki- wymaganie było spełnione

  • Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych

  • Wyposażenie podstawowe:

  • wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa- wymaganie było spełnione

  • umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • WC - wymaganie było spełnione

  • Wyposażenie uzupełniające:

  • osłona wanny lub natrysku - wymaganie było spełnione

  • dywanik przy wannie (kabinie natryskowej) - wymaganie było spełnione

  • mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie - wymaganie było spełnione

  • lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną - wymaganie było spełnione

  • suszarka do włosów- wymaganie było spełnione

  • pojemnik na śmieci (niepalny lub trudnopalny) - był pojemnik na śmieci

  • zestaw minimum dla jednej osoby:

  • mydełko toaletowe lub dozownik mydła - wymaganie było spełnione

  • ręcznik - wymaganie było spełnione

  • ręcznik kąpielowy- wymaganie było spełnione

  • szklanka lub kubeczek jednorazowy- wymaganie było spełnione

  • torba higieniczna - wymaganie było spełnione

  • Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym-100%- wymaganie było spełnione

  • Oferta usług podstawowych i uzupełniających

  • Zapewnienie sprzedaży gościom gorących napojów przez całą dobę- wymaganie było spełnionewymaganie było spełnione (usługę realizowała nieodpłatnie recepcja)

  • Budzenie - wymaganie było spełnione (usługę realizowała recepcja)

  • Podawanie posiłków do j.m.-room-service czynny przez całą dobę - wymaganie było spełnione

  • Usługa bagażowa - wymaganie było spełnione

  • Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę - wymaganie było spełnione (sejf znajdował się w recepcji, istniała możliwość przechowywania bagażu w szatni hotelowej)

  • Kwiaciarnia lub możliwość dostarczenia kwiatów - była możliwość dostarczenia kwiatów z kwiaciarni „Agatka” w Hajnówce

  • Wymiana walut lub kantor, lub bankomat, lub wypłata gotówki z karty kredytowej - - wymaganie było spełnione (był bankomat)

  • Akceptacja kart płatniczych - wymaganie było spełnione

  • Sprzedaż lub udostępnianie prasy codziennej - wymaganie było spełnione

  • Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej- wymaganie było spełnione

  • Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach - apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej - wymaganie było spełnione (była apteczka, personel posiadał przeszkolenie z zakresu pomocy przedlekarskiej uzyskane podczas szkolenia bhp (a.k., s.19-21))

  • Usługi gastronomiczne:

  • restauracja- wymaganie było spełnione

  • aperitif bar lub bar kawowy - wymaganie było spełnione

  • podawanie śniadań - wymaganie było spełnione

  • Zespół sal wielofunkcyjnych, dostosowanych do charakteru obiektu-konferencyjnych, klubowych, szkoleniowych itp.- wymaganie było spełnione (były sale konferencyjne)

  • Przechowywanie sprzętu rekreacyjnego w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowo-turystycznych i rejonach niezurbanizowanych o dużych walorach przyrodniczych - wymaganie było spełnione (były rowery, narty biegowe, sanki)

  • Zespół odnowy biologicznej

  • basen kąpielowy, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi rekreacyjne-minimum dwa rodzaje usług- wymaganie było spełnione (hotel dysponował sauną, ruską banią, mini-fitnessem)

  • Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości - wymaganie było spełnione (hotel dysponował własną mini-pralnią)

  • Zmiana pościeli i ręczników codziennie lub na życzenie gości - wymaganie było spełnione

  • Kwalifikacje zawodowe personelu.

Personel recepcyjny - dokonano sprawdzenia kwalifikacji 3 osób zatrudnionych w recepcji (a.k., s.22-29):

  • wykształcenie wyższe lub średnie hotelarskie lub średnie i kurs specjalistyczny (minimum 60 godzin), lub 2 lata praktyki w obiekcie hotelarskim- wymaganie było spełnione,

  • znajomość co najmniej jednego języka obcego potwierdzona dokumentami określonymi w art.32ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997. o usługach turystycznych lub w rozporządzeniu MEN z dnia 1.08.2000r. w sprawie dokumentowania znajomości języka obcego przez przewodników turystycznych i pilotów wycieczek (Dz.U. Nr 70. Poz.824) lub oceną z języka obcego na świadectwie ukończenia szkoły średniej, lub oceną z egzaminu z języka obcego na studiach wyższych udokumentowaną wpisem do indeksu (nie wymaga dokumentowania znajomość języka obcego przez osoby posiadające wykształcenie hotelarskie) - wymaganie było spełnione,

Kelnerzy, pokojowe, portierzy, bagażowi -dokonano sprawdzenia kwalifikacji: 3 pokojowych, 2 kelnerów, portiera-bagażowego (a.k., s.30-51):

  • wykształcenie zawodowe lub kurs specjalistyczny wymaganie było spełnione,

  • znajomość w podstawowym zakresie co najmniej jednego języka obcego - wymaganie było spełnione,

  • Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych - wymaganie było spełnione

  1. Spełnianie przez hotel wymagań minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do w/w rozporządzenia, przedstawia się następująco:

  • W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna - wymaganie było spełnione były 2 jednostki mieszkalne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  • J.m. powinny zostać wyposażone w poręcze i uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych - wymaganie było spełnione,

  • Wyłączniki światła, sygnalizacja przywoławcza, telefon i sterowanie telewizorem powinno być dostępne z łóżka- wymaganie było spełnione

  • W j.m. należy zapewnić umeblowanie umożliwiające korzystanie osobom poruszającym się na wózkach, w tym wysokość podjazdu min. 67cm pod płytę stołu, biurka i umywalki - wymaganie było spełnione

  • Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobie poruszającej się na wózku- wymaganie było spełnione

  • Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie było spełnione

  • Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach - wymaganie było spełnione

  • W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach - wymaganie było spełnione

  • Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - wymaganie było spełnione

Kierownikowi Recepcji i Pięter udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.

Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.

27.07.2004r.

Izabela Kuczyńska

Małgorzata Luto

data i podpis kierownika obiektu hotelarskiego

lub osoby upoważnionej

podpis osoby kontrolującej


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  27.07.2004 00:00:00
Data publikacji:  27.07.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  27.07.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl