Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33911213   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - hotel "BIAŁOWIESKI", ul. Waszkiewicza 218B, Białowieża. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Autorzy: Małgorzata Luto,

Białystok, 29 lipca 2004r.

0x01 graphic

WICEWOJEWODA PODLASKI

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

RR.XI.0932-5/04

Pan

Robert Latawiec

Kierownik

Hotelu***„BIAŁOWIESKI”

w Białowieży

W dniu 05.07.2004r. została przeprowadzona w Hotelu*** „BIAŁOWIESKI”, położonym w Białymstoku ul. Waszkiewicza 218 kontrola problemowa w zakresie spełniania przez obiekt hotelarski wymagań określonych w art. 35 ust.1 ustawy o usługach turystycznych.

W trakcie kontroli poddano ocenie prawidłowość stosowania:

  1. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz.578, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz.1152, zm. Dz.U. z 2003r. nr 203, poz.1966, Dz.U. z 2004r. Nr 62, poz.576, Dz.U. z 2004r. Nr 96, poz. 959),

  2. rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 czerwca 2001r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. z 2001r. Nr 66, poz.665, zm. Dz.U. z 2002r. Nr 142, poz.1190).

Ustalenia kontroli opisano w protokole, który doręczony został Kierownikowi Hotelu*** „BIAŁOWIESKI” w Białowieży. Wyniki kontroli wskazują, że Hotel*** „BIAŁOWIESKI” położony w Białowieży, ul. Waszkiewicza 218B spełniał wymagania sanitarne i wymagania, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług (za wyjątkiem wymagania określonego w pkt. II, l.p. 16 załącznika nr 1 rozporządzenia szczegółowo opisanego w protokole kontroli), a także minimalne wymagania w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określone w art. 35 ust. 1 ustawy o usługach turystycznych i odpowiednio w § 4 ust.1 pkt.3 oraz w załącznikach nr 1 i nr 8 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie.

W wyniku kontroli stwierdzono, iż nie zostały w pełni spełnione wymagania budowlane, określone w § 4 ust.1 pkt. 1b, a mianowicie nie przedstawiono protokołu okresowej kontroli instalacji elektrycznej, która powinna być dokonywana, w myśl obowiązującego prawa budowlanego raz na 5 lat oraz protokołu kontroli stanu technicznego urządzeń służących ochronie środowiska, która zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być dokonywana raz w roku.

W trakcie kontroli nie zostało również udokumentowane spełnianie przez Hotel *** „BIAŁOWIESKI” w Białowieży wymagań przeciwpożarowych, określonych w § 4 ust.1 pkt .2 ww. rozporządzenia oraz wymagania dotyczącego komfortu akustycznego w całym obiekcie zgodnego z Polską Normą, określonego w punkcie II, l.p. 16 załącznika nr 1 rozporządzenia.

Informując o powyższym proszę o niezwłoczne podjęcie działań mających na celu likwidację stwierdzonych w wyniku kontroli uchybień w zakresie spełniania ww. wymagań, określonych w art. 35 ust.1 ustawy o usługach turystycznych oraz w rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie poprzez:

  • udokumentowanie spełniania przez hotel wymagań budowlanych - protokołem okresowej kontroli instalacji elektrycznej oraz protokołem kontroli stanu technicznego urządzeń służących ochronie środowiska,

  • udokumentowanie spełniania przez hotel wymagań przeciwpożarowych - opinią lub protokołem Państwowej Straży Pożarnej,

  • udokumentowanie spełniania przez hotel wymagania w zakresie komfortu akustycznego w całym obiekcie zgodnego z Polską Normą, określonego w punkcie II, l.p. 16 załącznika nr 1 rozporządzenia.

Informację o podjętych działaniach wraz z brakującymi dokumentami należy przesłać do Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w terminie 30 dni od otrzymania powyższego wystąpienia pokontrolnego.

WICEWOJEWODA

Jerzy Półjanowicz


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  30.07.2004 00:00:00
Data publikacji:  30.07.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  30.07.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl