Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33895043   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa Powiatowego Urzędu Pracy w Grajewie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół

Protokół

z kontroli problemowej przeprowadzonej w dniu 30 września 2004r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Grajewie (REGON - 450709968) zwanym dalej "Urzędem",  podległym Staroście Powiatu Grajewskiego.

Dyrektorem Urzędu od 1 stycznia 1993r.  jest Pani Bożenna Zakrzewska.

Kontrolę przeprowadziły w dniu 30 września 2004r. :

Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia

Pani Małgorzata Czerniawska - starszy inspektor

na podstawie upoważnienia do kontroli nr 266/04  z dnia 29 września 2004r. wydanego z up. Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.

Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 2/04.

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Grażyna Koprowska - inspektor powiatowy, zatrudniona w Dziale Administracyjno - Organizacyjnym.

Temat kontroli:  Poziom kwalifikacji kadr w Urzędzie za okres styczeń - do dnia kontroli 2004r. oraz stosowania standardów świadczonych usług.

Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt 1, 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001).

Celem kontroli było sprawdzenie:

1.      poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 61, poz.708 z późn. zm.),

2.      wykonywania zadań w zakresie szkolenia pracowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2004r.

 

Badaniem objęto:

ˇ   akta osobowe losowo wybranych pracowników Urzędu zatrudnionych w 2004r. -  dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr,

ˇ   dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia pracowników.

 

W dniu 30 września 2004r. w Urzędzie:

ˇ      obowiązywał regulamin organizacyjny z dnia 24.06.2002r. wprowadzony Zarządzeniem Nr 2/2002  Kierownika PUP w Grajewie z dnia 24.06.2002r. w sprawie zmiany regulaminu organizacyjnego PUP w Grajewie.

ˇ      zatrudnionych było 30  pracowników, w tym jedna osoba ze środków PFRON i 6 osób w ramach robót publicznych.

Ustalenia kontroli:

Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki nr 1, 2, 3 do niniejszego protokółu.

Ad.1    Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto losowo wybranych pracowników Urzędu. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy w stosunku do 29 pracowników.

Stwierdzono, że jeden pracownik nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych określonych w załączniku Nr 4 - wprowadzonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. Dotyczy to:

- Kierownika Działu Ewidencji i Świadczeń - wykształcenie średnie.

W Urzędzie pracuje od 01. 01. 1993r., na zajmowanym stanowisku od 01. 04. 1998r.

Dla stanowiska kierownika działu wymagane jest wykształcenie wyższe.

Na podstawie § 15 rozporządzenia Rady Ministrów  z dnia 26 lipca 2000r. dopuszcza się możliwość zatrudniania na tych stanowiskach osób, które nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia.

 

Ad.2.Dokumentacja dotycząca szkoleń zatrudnionych pracowników przechowywana jest w oznakowanej teczce o symbolu KO-1230 ,,Szkolenia, Ewidencja szkoleń na 2003r.". Ponadto prowadzony jest Rejestr Szkoleń Wewnętrznych Pracowników PUP, z którego wynika, iż w 2004r. do dnia kontroli przeprowadzono 4 szkolenia wewnętrzne. Dotyczyły one ustawy o promocji zatrudnienia i instrumentach rynku pracy oraz ustawy o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej. Uczestniczyło w nich łącznie 39 osób.

Natomiast w Rejestrze Szkoleń Zewnętrznych Pracowników PUP figurują następujące szkolenia, w których brali udział pracownicy  Urzędu:

ˇ          Wypełnianie wniosku o finansowanie projektu - 1 osoba

ˇ          Pomoc publiczna w obszarze zatrudnienia - 1 osoba

ˇ          Dla Liderów Klubów Pracy - 1 osoba

ˇ          Pomoc publiczna świadczona przez urzędy- 1 osoba

ˇ          Pulsar- 2 osoby

ˇ          PHARE 2001- 1 osoba

ˇ          Wspólnota projektów rynku pracy- 1 osoba

ˇ          Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego - 1 osoba

 

W zakresie tematyki dotyczącej stosowania przez Urząd standardów świadczonych usług Dyrektor Urzędu oświadczył, iż oczekuje na publikację rozporządzenia, w którym minister właściwy do spraw pracy określi standardy usług rynku pracy realizowanych przez publiczne służby zatrudnienia oraz agencje zatrudnienia, a także terminy dostosowania tych służb i agencji do wymagań standardów, uwzględniając zakres usług, miejsce i sposób ich realizacji oraz konieczność zapewnienia respektowania praw osób korzystających z usług. Po wprowadzeniu w/w rozporządzenia standardy świadczonych usług w PUP w Grajewie zostaną zastosowane.

 

            Niniejszy protokół  sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Grajewie.

 

Kontrolujące poinformowały o :

-   przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,

- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy.

 

Dyrektor                                                                     Przeprowadzający kontrolę:

Powiatowego Urzędu Pracy                                        Elżbieta Czurak            Kierownik Oddziału

w Grajewie                                                                 Służb Zatrudnienia

Pani Bożenna Zakrzewska                                                      Małgorzata Czerniawska          inspektor wojewódzki

 

Grajewo, dnia 18 października 2004r.

Załącznik Nr 1

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Grajewie

wg STANOWISK PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 30.09.2004r.

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba zatrudnionych - w osobach

 

Ogó-łem

W y k s z t a ł c e n i e

wyższe

police-

alne

średn.

ogólne

średn.  zawod

zasad-nicze

inne

  1.

Dyrektor PUP

1

1

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Dyrektora PUP

1

1

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

  4. 

Radca prawny

 

 

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik działu

2

1

1

 

 

 

 

  6.

Kierownik oddziału, referatu,

 

 

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy inspektor powiatowy

3

3

 

 

 

 

 

  8.

Programista, informatyk

 

 

 

 

 

 

 

9.

Starszy inspektor

 

 

 

 

 

 

 

10.

Samodzielny księgowy

 

 

 

 

 

 

 

11.

Inspektor powiatowy

11

4

2

 

5

 

 

12.

Starszy pośrednik pracy

2

1

 

1

 

 

 

13.

Starszy doradca zawodowy

1

1

 

 

 

 

 

14.

Pośrednik pracy

1

1

 

 

 

 

 

15.

Doradca zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

16.

Inspektor

 

 

 

 

 

 

 

17.

Starszy księgowy

 

 

 

 

 

 

 

18.

Referent prawny

 

 

 

 

 

 

 

19.

Młodszy informatyk

 

 

 

 

 

 

 

20.

Starszy referent, referent sekretarka

5

3

1

 

1

 

 

RAZEM /1-20/

28

17

4

1

6

 

 

21.

Obsługa

2

 

 

 

2

 

 

OGÓŁEM PUP

30

17

4

1

8

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 2

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Grajewie

wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 30.09.2004r.

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba zatrudnionych - w  osobach

 

Ogó-łem

 

Liczba lat pracy

6

i więcej

 

5

 

4

 

3

 

2

 

1

 

0

  1.

Dyrektor  PUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Dyrektora  PUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

 

  4. 

Radca prawny

 

 

 

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik działu

2

2

 

 

 

 

 

 

  6.

Kierownik oddziału, referatu,

 

 

 

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy inspektor powiatowy

3

3

 

 

 

 

 

 

  8.

Programista, informatyk

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Starszy inspektor

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Samodzielny księgowy

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Inspektor powiatowy

11

11

 

 

 

 

 

 

12.

Starszy pośrednik pracy

2

2

 

 

 

 

 

 

13.

Starszy doradca zawodowy

1

1

 

 

 

 

 

 

14.

Pośrednik pracy

1

 

 

 

 

1

 

 

15.

Doradca zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Inspektor

 

 

 

 

 

 

 

 

17.

Starszy  księgowy

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

Referent  prawny

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

Młodszy informatyk

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

Starszy  referent, referent sekretarka

5

2

1

1

 

1

 

 

RAZEM /1-20/

28

24

1

1

 

2

 

 

21.

Obsługa

2

1

 

 

 

1

 

 

OGÓŁEM PUP

30

25

1

1

 

3

 

 

 

Załącznik Nr 3

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Grajewie

wg wykonywanych zadań w dniu  30.09.2004r.                                           - w osobach

 

Lp.

 

Zadania

 

Ogó-łem

W tym:

Etato- wi

PFRON

Prace  interw

Robot. public.

Absolwenci

1.

Rejestrowanie bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy, przedstawianie im propozycji zatrudnienia szkolenia i innych form mających na celu ich aktywizację zawodową, a w razie braku takich możliwości wypłacanie  uprawnionym zasiłków i innych świadczeń pieniężnych

 

 

4

 

 

 

3,5

 

 

 

 

 

0,5

 

2.

Przyznawanie  i  wypłacanie  uprawnionym osobom świadczeń przedemerytalnych oraz wypłacanie zasiłków  przedemerytalnych

 

1

 

1

 

 

 

 

3.

Prowadzenie  poradnictwa  oraz informacji  zaw. dla bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy

 

1,25

 

0,25

 

 

 

1

 

4.

Udzielanie pomocy bezrobotnym i innym osobom posz. pracy w znalezieniu pracy, oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników

 

2,5

 

2,5

 

 

 

 

5.

Podejmowanie  i  realizacja  zadań zmierzających do ograniczenia  bezrobocia i  jego  skutków

 

1

 

 

 

 

 

1

 

6.

Pozyskiwanie  i  gospodarowanie środkami  finans.  na przeciwdziałanie  bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy

 

1

 

1

 

 

 

 

7.

Inicjowanie  tworzenia dodatkowych  miejsc  pracy oraz udzielanie pomocy w podejmowaniu  działalności na  własny rachunek i współpraca w tym zakresie z izba  rolni-     czą w odniesieniu do bezrobotnych mieszkających na wsi

 

 

0,75

 

 

0,75

 

 

 

 

8.

Inicjowanie i finansowanie prac interwencyjnych, robót

publicznych, zatrudn. absolwentów, programów specjalnych, szkoleń

 

3,25

 

2,25

 

 

 

1

 

9.

Współdziałanie  w  pow.  radami  zatrudnienia w zakresie ograniczenia bezrobocia i jego negatywnych skutków, a w szczególności rozdziału i wykorzystania środków Funduszu Pracy

 

 

1,25

 

 

1,25

 

 

 

 

10.

Inicjowanie i wspieranie działalności  klubów pracy

0,75

0,75

 

 

 

 

11.

Opracowywanie analiz, ocen, sprawozdań dot. problematyki zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu w powiecie na potrzeby WUP oraz powiatowej rady zatrudnienia

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

12.

Inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie   problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grupy pracowników z przyczyn dotyczących pracodawcy

 

0,5

 

 

0,5

 

 

 

 

13.

Wydawanie biletów kredytowych osobom skierowanym do pracy poza miejsce stałego zamieszkania

-

-

 

 

 

 

14.

Refundowanie wynagrodzeń i składek na ub. społ. młodocianych pracowników zatrudnionych na podst. umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego

 

1

 

1

 

 

 

 

15.

Wydawanie  decyzji  administracyjnych  w  sprawach dot. zatrudnienia i  przeciwdziałania  bezrobociu

3,75

3,25

 

 

0,5

 

16.

Inne np. informatyk, kadry, administracja, sprzątaczki, archiwista,

7

4

1

 

2

 

OGÓŁEM

30

23

1

 

6

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  16.11.2004 00:00:00
Data publikacji:  16.11.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  16.11.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl