Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33914878   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Sokółce. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Kontrola problemowa z dnia 15 września 2005r.
Autorzy: Małgorzata Czyżewska-Worobiej,

PROTOKÓŁ Z KONTROLI PROBLEMOWEJ

przeprowadzonej w dniu 15 września 2005r. w Powiatowym Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Sokółce, z siedzibą przy ul. Marszałka Piłsudskiego 8, zwanym dalej " Powiatowym Zespołem ", w zakresie:
- prawidłowości i jednolitości stosowania przepisów, standardów i procedur w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
-
zgodności wydanych orzeczeń z zebranymi dokumentami i przepisami dotyczącymi orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.

Kontrolę przeprowadziły, zgodnie z trybem, określonym w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z 12.03.2004r. w sprawie trybu kontroli prowadzonej przez organy upoważnione do kontroli na podstawie ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. Nr 46, poz. 437 ):

- Małgorzata Czyżewska - Worobiej- przewodnicząca Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności,

- Teresa Danuta Krzysztoń- Przekop- lekarz- przewodnicząca składu orzekającego w Wojewódzkim Zespole do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności,

na podstawie upoważnień Wojewody Podlaskiego z dnia 6.01.2004r. udzielonych zgodnie z art. 6 c ust. 6 w zw. z ust. 5 ustawy z 23.08.1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. ( Dz. U. Nr. 123, poz. 776 z późn. zm. ). Kontrolujące wpisały się do ksiązki kontroli. W trakcie kontroli informacji w zakresie jej przedmiotu udzielały :

1. Pani Janina Konował - Przewodnicząca Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Sokółce

2.Pani Małgorzata Borys- pracownik socjalny w Powiatowym Zespole.

W toku kontroli ocenie podlegała prawidłowość stosowania przepisów, zawartych w niżej wymienionych aktach prawnych:

1. ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. Nr 123, poz. 776 z późn. zm.),

2. rozporządzeniu Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.07.2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. Nr 139, poz. 1328 ) oraz rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z 01.02.2002r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób do 16 roku życia (Dz. U. Nr 17, poz. 162),

3. Kodeksie Postępowania Administracyjnego ( Dz.U. z 2000r. Nr 98, poz.1071 z późn. zm.).

USTALENIA KONTROLI:

I. Zgodność trybu powołania Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Sokółce z przepisami ustawy z 27.08.1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz rozporządzenia Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z 15.07.2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.

Powiatowy Zespół w Sokółce jest organem właściwym miejscowo do rozpatrywania wniosków o ustalenie niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności wyłącznie dla osób, zamieszkujących powiat sokólski. Powiatowy Zespół został powołany przez Starostę Powiatu Sokólskiego na mocy Aktu Powołania z dnia 9.09.2002r. Skład osobowy Zespołu był kilkakrotnie zmieniany Zarządzeniami Starosty. Aktualnie w skład Powiatowego Zespołu w Sokółce wchodzą: przewodnicząca, 8 lekarzy podstawowych specjalności ( 2 internistów, 2 pediatrów, specjalista rehabilitacji medycznej, psychiatra, okulista, laryngolog), psycholog, pracownik socjalny, pedagog oraz 3 pracowników, posiadających uprawnienia do orzekania w zakresie 3 specjalności łącznie: pracownika socjalnego, pedagoga i doradcy zawodowego. Przewodnicząca Zespołu posiada jednocześnie uprawnienia do orzekania w zakresie 3 specjalności: psychologa/ pracownika socjalnego i doradcy zawodowego.

Powiatowy Zespół został powołany zgodnie z art. 6 a ust. 1 ustawy z 23.08.1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Powołanie Zespołu było poprzedzone uzyskaniem zgody Wojewody Podlaskiego. Zespół jest usytuowany organizacyjnie w strukturach Starostwa Powiatowego. Obsługa finansowo- kadrowa Zespołu jest prowadzona przez właściwe wydziały Starostwa Powiatowego.

Wszyscy członkowie Powiatowego Zespołu w Sokółce spełniają wymogi kwalifikacyjne, wynikające z § 21 rozporządzenia z 15.07.2003r. oraz posiadają Zaświadczenia wydane przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Wojewodę Podlaskiego, uprawniające do orzekania, o których mowa w § 23 w/w rozporządzenia.

II. Prawidłowość i jednolitość stosowania przepisów, standardów i procedur, określonych w rozporządzeniach: 1/ Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 01.02.2002r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia, 2/ Ministra Gospodarki Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.07.2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności oraz zgodność wydanych orzeczeń z zebranymi dokumentami.

W celu stwierdzenia prawidłowości stosowania obowiązujących przy orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności przepisów, poddano kontroli losowo wybrane akta przedmiotowych spraw, odnoszące się do osób, które wszczęły postępowanie w okresie: 1.01.2005r.- 31.08.2005r.:

- przed 16 rokiem życia o następujących numerach:

P.Z. 8211- 1/ 1628/ 05, P.Z. 8211- 1/ 1968/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2349/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2370/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2371/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2394/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2399/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2431/05; P.Z. 8211- 1/ 2444/ 05; P.Z. 8211- 1/ 2448/ 05

- powyżej 16 roku życia o następujących numerach:

P.Z. 8211- 2/ 109/ 05, P.Z. 8211- 2/ 683/ 05; P.Z. 8211- 2/ 759/ 05; P.Z. 8211- 2/ 808/ 05; P.Z. 8211- 2/ 811/ 05

Prawidłowość rozpatrzenia wniosków o ustalenie niepełnosprawności dotyczących osób przed 16 rokiem życia.

I. Ocena formalno-prawna

1. Wszystkie skontrolowane wnioski o ustalenie niepełnosprawności osób przed 16 r. życia zostały złożone przez osoby uprawnione tj: przedstawicieli ustawowych dzieci i zawierają, zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 1- 5 w/w rozporządzenia z dnia 15.07.2003r., dane osobowe dziecka, przedstawiciela ustawowego, cel dla którego niezbędne jest uzyskanie orzeczenia o niepełnosprawności ( w 2 przypadkach- ustalenie w odrębnym postępowaniu uprawnień do świadczenia pielęgnacyjnego, w 3 przypadkach- ustalenie w odrębnym postępowaniu uprawnień do zasiłku pielęgnacyjnego), oświadczenie przedstawiciela ustawowego o prawdziwości danych, zawartych we wniosku oraz jego podpis.

2. Do wszystkich wniosków załączono dokumentację medyczną, określoną w § 3 ust. 1 pkt. 1 w/w rozporządzenia, czyli zaświadczenia lekarskie, zawierające opisy stanu zdrowia dzieci oraz inne dokumenty, mogące mieć wpływ na dokonanie ustaleń orzeczniczych. Zaświadczenia lekarskie o stanie zdrowia, stanowiące wraz z wnioskiem podstawę wszczęcia postępowania orzeczniczego, we wszystkich skontrolowanych sprawach, wystawione zostały nie wcześniej niż na 30 dni przed dniem złożenia wniosku- czyli zgodnie z § 6 ust. 2 w/ w rozporządzenia. W skontrolowanych sprawach przeprowadzono analizę kompletności załączonej dokumentacji medycznej w trybie § 33 pkt. 2 w/w rozporządzenia z 15.07.2003r. czyli przez lekarza- członka Zespołu oraz prawidłowo dobrano specjalistów: lekarza- pediatrę oraz pedagoga / psychologa / pracownika socjalnego.

3. W wszystkich skontrolowanych sprawach doręczenia zawiadomień o posiedzeniach oraz orzeczeń dokonano prawidłowo- zgodnie z KPA (przez pocztę za potwierdzeniem odbioru lub odbierane osobiście za potwierdzeniem odbioru ).

4. Oceny stanu zdrowia dzieci sporządził w dniu badania lekarz - przewodniczący składu. Pozostali członkowie składu sporządzili oceny odpowiednie do swoich specjalności.

5. We wszystkich skontrolowanych sprawach, z odbytych posiedzeń składów orzekających sporządzono protokoły, zawierające wszystkie istotne elementy orzecznicze.

6. Ustalenia, zawarte w ocenach członków składów i protokołach znalazły odzwierciedlenie w orzeczeniach o niepełnosprawności, które zawierają: prawidłową podstawę prawną i wszystkie elementy wymienione w § 13 ust. 1 pkt 1-14 rozporządzenia z dnia 15.07.2003r.

II. Ocena orzecznicza:.

1. Dokumentacją medyczną, stanowiącą podstawę ustaleń, dotyczących naruszenia sprawności organizmu dzieci w 5 skontrolowanych sprawach były: zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia ( niezbędne do wszczęcia postępowania ) oraz dokumentacja dodatkowa: 1/ karty informacyjne leczenia szpitalnego, 2/ konsultacje specjalistyczne ( okulistyczna, neurologiczna ), 3/ wyniki badań diagnostycznych ( USG głowy, CT, EEG )

2. Oceny stanu zdrowia dzieci zostały sporządzone przez lekarza - przewodniczącego składu orzekającego, po dokonaniu bezpośrednich badań przedmiotowych.

W 3 przypadkach ( z rozpoznaniami: 1/ wodogłowie/ przepuklina oponowo- rdzeniowa odcina L-S, 2/ zespół wad wrodzonych- opóźnienie rozwoju psychoruchowego, 3/ celiakia ) dzieci zostały zaliczone do osób niepełnosprawnych ze wskazaniami: w 2 przypadkach zarówno o konieczności współudziału na co dzień opiekuna w procesie leczenia, rehabilitacji i edukacji jak i konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby z powodu znacznie ograniczonej możliwości samodzielnej egzystencji. W 1 przypadku ( celiakia ) określono jedynie wskazanie o konieczności współudziału na co dzień opiekuna w procesie leczenia, rehabilitacji i edukacji. W 2 przypadkach ( z rozpoznaniami: astma oskrzelowa atopowa, jaskra wrodzona) ustalono brak niepełnosprawności.

3. We wszystkich skontrolowanych sprawach oceny stanu zdrowia, sporządzone przez lekarzy i będące podstawą rozstrzygnięć zostały sporządzone wyczerpująco i świadczą o prawidłowo przeprowadzonych badaniach bezpośrednich. Oceny lekarskie zawierają wszystkie elementy ustaleń orzeczniczych: niepełnosprawność, jej przyczynę, okres na jaki orzeczono niepełnosprawność, datę/ okres powstania niepełnosprawności, wskazania. Zachowano spójność pomiędzy rokowaniami co do wyleczenia a okresem na jaki ustalono niepełnosprawność. Wydane orzeczenia są adekwatne do zgromadzonej w sprawach dokumentacji medycznej.

Prawidłowość rozpatrzenia wniosków o ustalenie stopnia niepełnosprawności osób powyżej 16 r. życia.

I. Ocena formalno-prawna

1. Skontrolowane wnioski, pochodzące od osób zainteresowanych uzyskaniem orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, zawierały wszystkie elementy określone w § 6 ust. 1 pkt 1 i 5 rozporządzenia z dnia 15.07.2003r.: imię i nazwisko zainteresowanego, datę i miejsce urodzenia, adres zamieszkania, PESEL, cel dla którego niezbędne jest uzyskanie orzeczenia ( w 4 przypadkach- ustalenie w odrębnym postępowaniu uprawnień do zasiłku pielęgnacyjnego, w 2 przypadkach- korzystania z systemu środowiskowego wsparcia, w 4 przypadku- odpowiedniego zatrudnienia oraz zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, środki pomocnicze i techniczne ).

2. Do wszystkich wniosków załączono zaświadczenia lekarskie o stanie zdrowia, zawierające rozpoznanie choroby zasadniczej i opis stanu zdrowia- zgodnie z § 3 ust. 2 pkt. 1 w/w rozporządzenia wraz z dokumentacją dodatkową. We wszystkich skontrolowanych sprawach, zaświadczenia o stanie zdrowia wystawione zostały nie wcześniej niż na 30 dni przed dniem złożenia wniosku- czyli zgodnie z § 6 ust. 2 w/ w rozporządzenia.

3. We wszystkich skontrolowanych sprawach została przeprowadzona przez lekarza- członka Zespołu analiza kompletności dokumentacji medycznej, zgodnie z § 33 pkt. 2 w/w rozporządzenia z 15.07.2003r. i prawidłowo dobrano, pod względem rodzaju schorzenia, celu orzekania oraz sytuacji społeczno zawodowej wnioskodawcy do składu specjalistów.

4. We wszystkich skontrolowanych sprawach prawidłowo ( zgodnie z KPA- za zwrotnym potwierdzeniem odbioru/ osobiście za pokwitowaniem ) doręczono zawiadomienia o posiedzeniach oraz wydane orzeczenia..

5. Czynności związane z nadaniem biegu sprawie: wyznaczenie terminu rozpatrzenia i zawiadomienie o powyższym stron, podejmowano bez zbędnej zwłoki, o czym świadczy fakt, iż generalnie strony otrzymują zawiadomienia o terminie rozpatrzenia spraw na co najmniej 14 dni przed datą posiedzeń składów orzekających, a wnioski są rozpatrywane z zachowaniem 1 miesięcznego terminu.

6. Oceny stanu zdrowia we wszystkich skontrolowanych sprawach sporządzone zostały przez lekarza, po przeprowadzeniu bezpośrednich badań przedmiotowych i ocenie załączonej dokumentacji medycznej.

7. Z odbytych w wyznaczonych dniach posiedzeń sporządzono protokoły, zawierające ustalenia, wynikające ze sporządzonych przez specjalistów ocen: rozpoznanie zasadnicze, okres/ datę powstania niepełnosprawności, przyczynę niepełnosprawności, okres na jaki wydano orzeczenie, wskazania, uzasadnienie. Protokoły opatrzono pieczątkami Zespołu oraz pieczątkami i podpisami specjalistów danego składu orzekającego. Wpisy w protokołach są spójne z ustaleniami zawartymi w ocenach poszczególnych specjalistów.

8. Ustalenia, określone w ocenach specjalistów oraz protokołach, znalazły odzwierciedlenie w orzeczeniach o stopniu niepełnosprawności, które zawierają elementy, wynikające z § 13 ust. 2 w/ w rozporządzenia.

II. Ocena orzecznicza.

1. Dokumentacją medyczną, stanowiącą podstawę ustaleń, dotyczących naruszenia sprawności organizmu w 10 skontrolowanych sprawach były zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia ( niezbędne do wszczęcia postępowania ) oraz dokumentacja dodatkowa: 1/ karty informacyjne leczenia szpitalnego, 2/ wyniki badań diagnostycznych ( rtg kręgosłupa/ stawów biodrowych/ dłoni, badanie ostrości wzroku i pola widzenia ) 3/ konsultacje specjalistów i opinie sądowo- lekarskie w sprawach orzeczniczych.

2. Oceny stanu zdrowia sporządził lekarz- przewodniczący składu orzekającego, po dokonaniu bezpośrednich badań przedmiotowych oraz ocenie załączonej dokumentacji medycznej. Istotne elementy ustaleń orzeczniczych ( przyczyny niepełnosprawności, okres na jaki orzeczono stopień niepełnosprawności, data/ okres powstania stopnia niepełnosprawności i niepełnosprawności, wskazania ) określono prawidłowo i adekwatnie do orzeczonych stopni niepełnosprawności. W większości ( 8 ) ze skontrolowanych spraw, w ocenach lekarzy zachowano spójność pomiędzy rokowaniami co do wyleczenia i okresem na jaki ustalono niepełnosprawność. W dwóch sprawach okres zaliczenia do osób niepełnosprawnych, w ocenie kontrolujących nie został określony adekwatnie do możliwości poprawy stanu zdrowia:

1/ nr: PZON. 8211-1/ 2371/ 05-w sprawie z ustalonym rozpoznaniem zasadniczym: stan po złamaniu dachu panewki prawej ze zwichnięciem stawu biodrowego; choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa i stawów kolanowych, ustalono znaczny stopień niepełnosprawności i okres naruszenia sprawności określono jako trwały.

2/ nr: PZON. 8211- 1/ 2448/ 05- w sprawie z ustalonym rozpoznaniem zasadniczym: zmiany zwyrodnieniowe obu stawów biodrowych- ustalono znaczny stopień niepełnosprawności na okres 5 lat.

Z § 2 ust 4 pkt 1 i 2 rozporządzenia z 15.07.2005r. obowiązującego przy ocenie okresu niepełnosprawności wynika, iż jest trwałe, jeżeli według wiedzy medycznej stan zdrowia nie rokuje poprawy, a okresowe, jeżeli może nastąpić poprawa. Okresowość przypisana jest zatem sytuacji, gdy istnieje zarówno pewność wyleczenia jak i obiektywna możliwość poprawy stanu zdrowia czy funkcjonowania. Przy czym należy brać pod uwagę obiektywną możliwość poprawy, zarówno w rozumieniu medycznym jak i możliwość poprawy funkcjonowania osoby orzekanej, np. pod wpływem kompensacji czy leczenia. Oceny nie należy dokonywać w oparciu o dane, dotyczące aktualnej sytuacji społecznej osoby zainteresowanej czy jej indywidualnego podejścia do własnej niepełnosprawności. Dlatego ocena stanu zdrowia w sprawie wymienionej w pkt.1 jako nierokującego poprawy- jest nie do końca spójna z obiektywną oceną medyczną. Ustalenie 5- letniego okresu zaliczenia do osób niepełnosprawnych w przypadku opisanym w pkt 2- należy uznać za okres zbyt długi.

3. Stwierdzone schorzenia w 2 przypadkach nie stanowiły podstawy do zaliczenia do osób niepełnosprawnych ( skolioza, amputacja paliczków dystalnych palca II i III ręki prawej ), w 1 przypadku ( zesztywniające zapalenie stawów kręgosłupa ) stanowiły podstawę do zaliczenia do osób niepełnosprawnych w stopniu lekkim, w 3 przypadkach ( wrodzony palcozrost z niedorozwojem palców obu rąk, zaawansowane zmiany zwyrodnieniowe obu stawów biodrowych, niedowład połowiczny lewostronny na tle udaru niedokrwiennego mózgu )- zaliczenie do osób niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym i w 3 przypadkach w stopniu znacznym ( zmiany zwyrodnieniowe obu stawów biodrowych z niewydolnością chodu, mózgowe porażenie dziecięce pod postacią niedowładu spastycznego, stan po złamaniu dachu panewki prawej ze zwichnięciem stawu biodrowego, choroba zwyrodnieniową kręgosłupa i obu stawów kolanowych ).

W jednym przypadku ( sprawa o nr: PZON. 8211- 1/ 1628/ 05 ), zakwalifikowanie do osób niepełnosprawnych w stopniu umiarkowanym osoby ur: w 1964r. u której jako rozpoznanie zasadnicze zdefiniowano: podejrzenie dyskopatii kręgosłupa odcinak: L -1/ L- 2 i L- 5 / S- 1 oraz osteoporoza - w ocenie kontrolujących nie znalazło wystarczającego potwierdzenia w załączonej dokumentacji medycznej i stanowi podstawę do wznowienia postępowania w oparciu o przesłankę określoną w art. 6 c ust. 3 pkt. 2 i ust. 6 w/w ustawy z 27.08.1997r.

4. We wszystkich skontrolowanych wnioskach o ustalenie stopnia niepełnosprawności oceny członków o specjalnościach pozamedycznych zostały sporządzone z zachowaniem wewnętrznej spójności w zakresie relacji: proponowany stopień- wskazania do rehabilitacji społecznej czy zawodowej, wynikające z art. 6 b ust. 3 w/ w ustawy.

Wnioski końcowe.

Analiza losowo wybranej dokumentacji, o której mowa wyżej, będącej podstawą wydania przez Powiatowy Zespół w Sokółce skontrolowanych orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności wykazała, iż zostały wydane prawidłowo pod względem zgodności z załączoną dokumentacją medyczną ( z wyłączeniem wskazanego wyżej przypadku - kwalifikującego się do ponownej oceny w trybie wznowienia postępowania ). Dokumentacja w sprawach orzekania prowadzona jest przez Zespół w sposób uporządkowany i schludny. Czynności procesowe w toku postępowania są przeprowadzane i dokumentowane prawidłowo. Członkowie składów orzekających we wszystkich skontrolowanych sprawach zostali dobrani prawidłowo czyli odpowiednio do rodzaju schorzenia ( lekarze ) i sytuacji społeczno- zawodowej ( pozostali członkowie ). Zawiadomienia o terminach posiedzeń składów orzekających są doręczane stronom prawidłowo. Zespół rozpatruje wnioski o ustalenie niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności z zachowaniem 1- miesięcznego terminu, a czynności związane z nadaniem biegu sprawie są podejmowane przez Zespół niezwłocznie. W każdej sprawie jest przeprowadzana wstępna analiza kompletności załączonej do wniosków dokumentacji medycznej, zgodnie z § 33 pkt. 2 w/w rozporządzenia z 15.07.2003r.

Powiatowy Zespół mieści się w budynku Starostwa Powiatowego. Wejście do budynku jest przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ( podjazd/ drzwi o odpowiedniej szerokości ). Dla potrzeb Zespołu przeznaczono 3 pomieszczenia: gabinet lekarski ( prawidłowo wyposażony ), pokój ocen / pokój przewodniczącej oraz pokój, pełniący funkcję sekretariatu ( przyjmowanie wniosków, udzielanie informacji ). Posiedzenia składów orzekających odbywają się w pokoju ocen. Dostęp do gabinetu lekarskiego jest utrudniony ze względu na obecność kilku stopni ( znajduje się w części budynku, która jest na nieco wyższym poziomie ). Z powodu w/w utrudnienia- należałoby zmienić usytuowanie gabinetu lekarskiego. Osoby oczekujące na badania mają do dyspozycji poczekalnię z miejscami siedzącymi oraz odpowiednio przystosowane toalety.

Czynności procesowe w toku postępowania o ustalenie niepełnosprawności i stopnia niepełnosprawności odbywają się w Powiatowym Zespole w warunkach organizacyjno- technicznych, które zapewniają ochronę danych osobowych oraz tajemnicy lekarskiej, a także zapewnienie dyskrecji i poszanowania dóbr osobistych.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

Jednocześnie informuje się o przysługującym prawie:

1/ zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń co ustaleń, zawartych w protokole.

2/odmowy podpisania protokołu kontroli (w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania ), z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień o przyczynach odmowy.

KONTROLOWANY:
1) /-/ Janina Konował

KONTROLUJĄCY:
1) /-/ Małgorzata Czyżewska- Worobiej
2) /-/
Teresa Krzysztoń- Przekop

Białystok, 15 października 2005r.


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  03.11.2005 12:58:50
Data publikacji:  03.11.2005 12:58:50
Data modyfikacji:  03.11.2005 13:05:09 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl