Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33913205   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: kontrola problemowa Kuratorium Oświaty w Białymstoku. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

-10-

Białystok, 20 marca 2006r.

PN.III.MK.0932/6/06

Pan

Ryszard Pszczółkowski

p.o. Podlaskiego Kuratora Oświaty

w Białymstoku

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2001r., Nr 80, poz. 872 z późn. zm.) Wydział Prawny i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadził w Kuratorium Oświaty w Białymstoku kontrolę organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

Ustalenia z kontroli zostały przedstawione w protokole podpisanym w dniu 07 marca 2006r.

Kontrolowaną działalność oceniam pozytywnie, pomimo występowania nieprawidłowości polegających głównie na błędnej interpretacji obowiązujących przepisów prawa.

W czasie kontroli ustalono, iż w roku 2005 do Kuratorium Oświaty wpłynęło ogółem 25 skarg. W kontrolowanym okresie nie wpłynął natomiast żaden wniosek.

W Kuratorium Oświaty w Białymstoku skargi i wnioski rozpatrywane są według zasad określonych w rozdziale VII Kodeksu Postępowania Administracyjnego, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46) oraz postanowień regulaminu organizacyjnego wprowadzonego zarządzeniem Nr 62/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 24 maja 2002r.

Stwierdzone w czasie kontroli nieprawidłowości polegały na :

1) skargę zarejestrowaną pod poz. 19 przekazano wg właściwości w drodze postanowienia wydanego na podstawie art. 65 § 1 KPA – zgodnie z VII działem KPA skargi przekazuje się na podstawie art. 231 KPA bez zachowania formy postanowienia;

2) w kilku przypadkach rozpatrywanych skarg wydano postanowienia o wszczęciu postępowania administracyjnego wyjaśniającego zasadność zarzutów przedstawionych w tych skargach na podstawie art. 61 § 1 lub art. 61 § 1 w związku z art. 233 KPA – zapis art. 233 świadczy o uniwersalnym charakterze skargi i dotyczy przypadku, gdy skarga wniesiona zostanie w sytuacji, która może być przedmiotem postępowania jurysdykcyjnego. W takiej sytuacji należy traktować ją jako środek jurysdykcyjny i mając na względzie warunki określone w art. 233 KPA wszcząć postępowanie administracyjne;

3) kwestia przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Podlaskiego Kuratora Oświaty została uregulowana w regulaminie Kuratorium, na stronie internetowej BIP Kuratorium Oświaty oraz w formie informacji na terenie Urzędu – wszystkie te informacje różniły się dniem bądź godzinami przyjęć,

4) na tablicy ogłoszeń w siedzibie Kuratorium Oświaty w Białymstoku nie zamieszczono informacji wskazującej komórkę organizacyjną lub wyznaczonych pracowników przyjmujących oraz rozpatrujących skargi i wnioski - do czego zobowiązuje § 3 ust. 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków

5) nie przestrzegano postanowień instrukcji kancelaryjnej dla zespolonej administracji rządowej w województwie w częściach dotyczących :

a) znakowania teczek aktowych, w których przechowywana jest dokumentacja skargowa,

b) przechowywania analiz skarg i wniosków w odrębnych teczkach zgodnie z obowiązującym jednolitym rzeczowym wykazem akt,

c) wysyłania pism w dniu ich podpisania.

Informując o powyższym, uprzejmie proszę o podjęcie działań mających na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.

Jednocześnie informuję, że w ciągu 7 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia może Pan zgłosić na piśmie umotywowane zastrzeżenia w sprawie zawartych w nim ocen i uwag. W przypadku nieskorzystania z tej możliwości, proszę o poinformowanie mnie w ciągu 30 dni o sposobie wykorzystania uwag i wniosków pokontrolnych i podjętych działaniach w celu usunięcia nieprawidłowości lub o przyczynach niepodjęcia takich działań.

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

/-/ Lidia Stupak

Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru


Publikator: Monika Kondratowicz Data utworzenia:  20.03.2006 09:10:31
Data publikacji:  29.03.2006 09:10:31
Data modyfikacji:  29.03.2006 09:10:31 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl