Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33916256   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola „Naszego Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

II

P r o t o k ó ł

kontroli "Naszego Domu: Dobry Pasterz" w Białymstoku, Regon - 040022387 - 00025

przeprowadzonej przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku:

1.    Małgorzatę Osipowicz - starszego inspektora

2.    Krystynę Pasiuk - inspektora

Kontrolę przeprowadzono w dniach 29 marca 2006 roku na podstawie upoważnienia Nr 60 z dnia 28 marca 2006r., które w imieniu Wojewody wydał zastępca dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Pani Krystyna Golubiewska.

Kontrolą za okres od 01.01.2005r. do dnia kontroli, objęto kwalifikacje osób zatrudnionych w placówce, wynikającą z:

-         ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004r. (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.),

-         rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych (Dz. U. Nr 37, poz. 331),

-         rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r. w sprawie szczegółowych zasad nadzoru nad przestrzeganiem standardu wychowania i opieki w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz nadzoru nad jakością działań ośrodków adopcyjno-opiekuńczych (Dz. U. Nr 214, poz. 1812).

Wyjaśnień w toku kontroli udzielała

Krystyna Maślarz - dyrektor

Ustalenia kontroli

W "Naszym Domu: Dobry Pasterz" w Białymstoku zatrudnionych jest 10 pracowników merytorycznych, w tym:

w placówce socjalizacyjnej:

-         dyrektor placówki

-         4 wychowawców

-         pedagog

-         psycholog/pracownik socjalny

w placówce wsparcia dziennego:

-         2 wychowawców

-         socjoterapeuta.

Na podstawie czynności kontrolnych stwierdzono, że w placówce zatrudnieni są pracownicy o następujących kwalifikacjach:

placówce socjalizacyjnej:

1.      pedagog - posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku teologia w zakresie studiów nad rodziną, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki. Nauczyciel dyplomowany - akt nadania 2001r. Ponadto posiada:

-         szkolenie - prawa dziecka - założenia i praktyczna realizacja w warunkach placówki opiekuńczo-wychowawczej,

-         szkolenie omówienie i analiza zmian w kodeksie pracy pod kątem praktyki zawodowej,

-         kurs poradnictwo w kształceniu ustawicznym dla kadry kierowniczej i placówek oświatowo-wychowawczych,

-         kurs - komputerowe wspomaganie prac biurowych,

-         kurs - podstawy systemu Windows MS Word i MS Eksel,

-         kurs - nowelizacja ustawy o systemie oświaty.

2.      psycholog/pracownik socjalny - posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku psychologia w zakresie psychologii klinicznej, posiada tytuł zawodowy pracownika socjalnego, studia podyplomowe w zakresie psychoterapii. Nauczyciel kontraktowy - akt nadania 2005r.

3.      wychowawca 1. - posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika rewalidacyjna z terapia pedagogiczną, ukończone wyższe studia zawodowe na kierunku pedagogika specjalna w zakresie oligofrenopedagogiki. Nauczyciel stażysta - otwarty staż na nauczyciela kontraktowego. Ponadto posiada:

-         kurs - przygotowanie dla kandydatów na wychowawców w placówkach wypoczynku dzieci i młodzieży,

-         kurs podstawowy języka migowego I stopnia,

-         warsztaty - gry i zabawy muzyczne,

-         szkolenie - zapobieganie HIV/AIDS i choroby przenoszone drogą płciową.

4.      wychowawca 2. - posiada wykształcenie średnie - ukończone technikum zawodowe. Wychowawca stażysta. Ponadto posiada:

-         kurs instruktażowy kierowników placówek wypoczynku dzieci i młodzieży oraz wycieczek szkolnych,

-         kurs - społeczność terapeutyczna.

5.      wychowawca 3. - posiada wykształcenie średnie - ukończone liceum ekonomiczne. Wychowawca stażysta. Ponadto posiada:

-         kurs logopedyczno-reedukacyjny,

-         kurs wstępny pedagogiki zabawy,

-         kurs - komputerowe wspomaganie prac biurowych,

-         warsztat metodyczny pedagogiki zabawy,

-         warsztaty pedagogiki zabawy "Zielone wakacje - wakacje z zabawą".

-         warsztaty - origami jako nowa forma pomocy dzieciom i młodzieży w rozwoju psychofizycznym i społeczny,

-         szkolenie - prawa dziecka - założenia i praktyczna realizacja w warunkach placówki opiekuńczo-wychowawczej,

-         szkolenie - rozwijanie podstaw myślenia twórczego w pracy z dziećmi młodszymi,

6.      wychowawca 4. - posiada wykształcenie średnie - ukończone liceum zawodowe, kurs - reedukacji i kinezjologii I stopnia. Wychowawca stażysta.

7.      dyrektor placówki - posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku teologia w zakresie teologii ogólnej, studium katechetyczne, studia podyplomowe - zarządzanie i organizacja pomocy społecznej. Ponadto posiada:

-         kurs kwalifikacyjny - organizacja pomocy społeczne i pracy socjalnej,

-         kurs - społeczność terapeutyczna,

-         kurs dla kierowników placówek wypoczynku,

-         kurs dla kierowników wycieczek szkolnych,

-         szkolenie dla psychologów i pedagogów pracujących w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

 placówce wsparcia dziennego:

1.      wychowawca 1. -  posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, kurs opiekunów i wychowawców placówek wypoczynku dzieci i młodzieży, szkolenie - psychoterapia i poradnictwa;. nauczyciel stażysta.

2.      wychowawca 2. - posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku psychologii w zakresie psychologii rozwojowej i wychowawczej; nauczyciel mianowany.

3.      socjoterapeuta - posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku matematyka. Ponadto posiada:

-         podyplomowe studium socjoterapii,

-         podyplomowe studia w zakresie rozwoju zawodowego nauczycieli matematyki,

-         warsztaty - diagnoza psychopedagogiczna nieletnich niedostosowanych społecznie,

-         kurs - praca z dziećmi i młodzieżą agresywną,

-         kurs specjalistyczny z zakresu podstawowej wiedzy o problemach społeczno-medycznych HIV/AIDS i narkomanii,

-         kurs - psychopedagogiczna praca środowiskowa z rodziną z problemem uzależnienia od alkoholu,

-         systemowa pomoc rodzinie,

-         warsztaty - pedagogika zabawy.

Na podstawie przeprowadzonych czynności kontrolnych stwierdzono, że osoby zatrudnione na stanowisku: wychowawcy 2, 3 i 4, pedagoga i dyrektora nie posiadają wymaganych kwalifikacji.

Stosownie do § 31 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych, osoby te powinny posiadać:

-         wychowawcy - ukończenie wyższe studia na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej albo na innym kierunku uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji,

Z wyjaśnień wynika, że wychowawca 2 i 3 obecnie są studentami wyższych studiów magisterskich, V roku na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza - zakończenie studiów 2006r.,

-         pedagog - ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,

-         dyrektor - wykształcenie magisterskie na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej albo na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji.

            Kontrola "Naszego Domu: Dobry Pasterz" w Białymstoku została dokonana w oparciu o analizę dokumentów dotyczących placówki, oraz wyjaśnień dyrektora.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje dyrektor Placówki.

W przypadku, gdy dyrektor "Naszego Domu: Dobry Pasterz" w Białymstoku nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w protokole kontroli, może odmówić jego podpisania składając w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania pisemne wyjaśnienie podając przyczyny tej odmowy. Wyjaśnienia należy składać do Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu.

Dyrektor "Naszego Domu:
Dobry Pasterz" w Białymstoku                       
mgr Krystyna Maślarz                                                 Podpisy kontrolujących:

28.04.06                                                                                1. Małgorzata Osipowicz

                                                                                               2. Krystyna Pasiuk


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  25.05.2006 13:20:16
Data publikacji:  25.05.2006 13:20:16
Data modyfikacji:  25.05.2006 13:20:16 


Załączniki do informacji:
inf8932_Wystąpienie pokontrolne_Nasz Dom Dobry Pasterz.htm [pobierz plik]
Wystąpienie pokontrolne_Nasz Dom Dobry Pasterz.htm [pobierz plik]

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl