Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33910706   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Starostwo Powiatowe w Kolnie adm. architektoniczno-budowlana. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

R.R.VII.0932-1/06

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej w zakresie realizacji

zadań organu administracji architektoniczno-budowlanej,

wynikających z ustawy Prawo budowlane.

Jednostka kontrolowana

Starosta Kolneński

18-500 Kolno, ul. 11 Listopada 1, NIP 291-005-32-47, REGON 450671071.

Kontrola została przeprowadzona w dniach 18 – 22 maja 2006 roku, przez zespół kontrolny w składzie:

starszy inspektor wojewódzki Maria Wolanowska – kierownik zespołu,

starszy inspektor wojewódzki Krystyna Lipińska,

starszy inspektor Danuta Skała

na podstawie planu kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na rok 2006 oraz upoważnień do kontroli nr 22/06, 23/06 i 24/06 z dnia 27 kwietnia 2006 roku, wystawionych z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Przedmiot kontroli

Przedmiotem kontroli było sprawdzenie sposobu realizacji przez Starostę Kolneńskiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej pierwszej instancji, zadań i kompetencji wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku – Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016 ze zm.), w toku rozpatrywania indywidualnych spraw administracyjnych, załatwianych w formie decyzji administracyjnych oraz czynności materialno-technicznych związanych z wydawaniem pozwoleń budowlanych.

Kontrolą objęto okres od 1 stycznia 2005 roku do 30 kwietnia 2006 roku.

Część ogólna

Starostą Kolneńskim jest Stanisław Wiszowaty, zatrudniony na podstawie wyboru od dnia 20 listopada 2002 roku.

Zastępcą Starosty Kolneńskiego, nadzorującym bezpośrednio realizację zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej, jest Stanisław Szymańczyk, zatrudniony na podstawie wyboru od dnia 22 listopada 2002 roku.

Zadania administracji architektoniczno-budowlanej w Starostwie Powiatowym w Kolnie są wykonywane przez Wydział Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa. Wydział liczy 4 osoby.

Wydziałem kieruje Naczelnik Wydziału mgr inż. Katarzyna Obrycka zatrudniona na tym stanowisku na podstawie umowy o pracę od dnia 1 stycznia 2001 roku. Staż pracy ogółem 8 lat. Wcześniej była zatrudniona od 1 października 1995 roku do 31 grudnia 1998 roku w Ośrodku Doradztwa Rolniczego w Szepietowie jako inspektor ds. upraw, od 1 stycznia 1999 roku do 1 stycznia 2001 roku w Starostwie Powiatowym w Kolnie na stanowisku sekretarza powiatu. Staż pracy w organach administracji architektoniczno-budowlanej – 5 lat. Uprawnień budowlanych nie posiada. Obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim.

Decyzje administracyjne oraz wszelką korespondencję wychodzącą ze stanowisk odpowiedzialnych za zadania administracji architektoniczno – budowlanej, z upoważnienia Starosty podpisuje Zygmunt Połomski.

Merytoryczne zadania administracji architektoniczno-budowlanej wykonuje zespół w składzie:

1. Zygmunt Połomski – technik budownictwa posiadający uprawnienia budowlane do kierowania budową i robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i uprawnienia architektoniczne do projektowania. Wcześniej zatrudniony na podstawie umowy o pracę w Prezydium Powiatowej Rady Narodowej w Kolnie od dnia 10 stycznia 1968 roku do 16 sierpnia 1969 roku na stanowisku referenta, następnie od 16 sierpnia 1969 roku do 30 listopada 1972 roku w Powiatowym Związku Spółek Wodnych w Kolnie na stanowisku referenta, od 1 grudnia 1972 roku do 30 maja 1985 roku zatrudniony w Urzędzie Gminy w Turośli , od 1 czerwca 1985 roku do 30 sierpnia 1990 roku w Oddziale Budowlano-Montażowym w Kolnie na stanowisku kierownika ds. technicznych, od 1 września 1990 roku do 31 grudnia 1998 roku w Urzędzie Rejonowym w Kolnie na stanowisku Kierownika Oddziału Urbanistyki, Architektury i Nadzoru Budowlanego. Od 1 stycznia 1999 roku do chwili obecnej na stanowisku inspektora w Starostwie Powiatowym w Kolnie w Wydziale Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa. Ogólny staż pracy 36 lat, w tym w administracji architektoniczno-budowlanej 30 lat.

2. Tomasz Walczak – mgr inż. arch. zatrudniony wcześniej na podstawie umowy o pracę w Zakładzie Usług Architektonicznych w Łomży od 1 lipca 1998 roku do 30 września 1999 roku i od 1 stycznia 2001 roku do 29 lutego 2004 roku. Od 2 marca 2004 roku do chwili obecnej zatrudniony na stanowisku inspektora w Starostwie Powiatowym w Kolnie w Wydziale Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa. Uprawnień budowlanych nie posiada. Ogólny staż pracy 6,5 roku, w tym w administracji architektoniczno-budowlanej 2 lata.

3. Michał Mańko – mgr inż. arch. zatrudniony w Starostwie Powiatowym w Kolnie od 1 sierpnia 2004 roku do chwili obecnej na stanowisku podinspektora w Wydziale Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa. Uprawnień budowlanych nie posiada. Staż pracy 1 rok i 9 miesięcy – cały w administracji architektoniczno-budowlanej.

Wydział pracuje w trzech pokojach biurowych – w tym administracja architektoniczno-budowlana w jednym pokoju i Naczelnik wydziału w jednym pokoju. Dysponuje trzema zestawami komputerowymi. Stacje robocze są wyposażone w systemy operacyjne oraz pakiety biurowe, istnieje dostęp do systemu pomocy prawnej LEX OMEGA.

Przy realizacji zadań organu administracji architektoniczno-budowlanej w Wydziale Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa stosuje się ”Jednolity rzeczowy wykaz akt dla organów powiatu”, stanowiący załącznik nr 9 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 1998 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów powiatu (Dz. U. Nr 160, poz. 1074 ze zm.).

Kontrolowany Wydział prowadzi następujące teczki akt:

1. RB.7351 – pozwolenia na budowę (rozbiórkę),

2. RB.7356 – odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych,

3. RB.7351-2 – zwrot dokumentacji związany z odmową pozwolenia na budowę,

4. RB.7354 – zmiany sposobu użytkowania,

5. RB.7351-1 – sprawozdania do GUS-u,

6. RB.7351-2-1 – sprawozdania do PUW (rejestry wniosków i pozwoleń na budowę).

7. RB.7352 – decyzje wydane przez PINB,

8. RB.7353-1 – zaświadczenia do dodatków mieszkaniowych.

oraz rejestry:

a) wniosków w sprawie pozwoleń na budowę,

b) decyzji o pozwoleniu na budowę

c) zgłoszeń robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę.

Poza realizacją zadań administracji architektoniczno-budowlanej, kontrolowany zespół wydaje zaświadczenia dotyczące odrębności lokali mieszkalnych i podatku VAT oraz dokonuje analiz i ocen ruchu budowlanego.

Szczegółowe ustalenia kontroli

W okresie objętym kontrolą odnotowano następujące wystąpienia podmiotów administrowanych, skierowane do Starosty Kolneńskiego jako organu administracji architektoniczno-budowlanej:

L.p.

Rodzaj działań

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

1.

Działania
podmiotów
administrowanych

Wnioski o pozwolenie na budowę

z tego: wycofano

pozostawiono bez rozpoznania

351

2.

11

3.

6

4.

Wnioski o wydanie zaświadczeń

2630

5.

Zgłoszenia budowy lub robót

371

W okresie objętym kontrolą odnotowano następujące działania Starosty Koleńskiego jako organu administracji architektoniczno-budowlanej:

L.p.

Rodzaj działań

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

1.

Działania organu administracji architektoniczno-budowlanej

Pozwolenia na budowę

z tego: obiekty kubaturowe

sieci infrastruktury technicznej

obiekty drogowe

wewnętrzne instalacje gazowe

i pozostałe

351

2.

246

3.

98

4.

5

5.

2

6.

-

7.

Decyzje o wniesieniu sprzeciwu do zgłoszenia

9

8.

Decyzje o nałożeniu obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę

9.

Decyzje w sprawie zmiany pozwolenia na budowę

17

10.

Decyzje o przeniesieniu pozwolenia na budowę

2

11.

Decyzje uchylające pozwolenia na budowę

2

12.

Decyzje o umorzeniu postępowania

13.

Decyzje o odmowie udzielenia pozwolenia na budowę

14.

Decyzje o stwierdzeniu wygaśnięcia pozwolenia na budowę

15.

Zaświadczenia

630

W okresie objętym kontrolą odnotowano następujące specyficzne działania Starosty Koleńskiego jako organu administracji architektoniczno-budowlanej w toku postępowań administracyjnych

L.p.

Działania – czynności – akty administracyjne

Ilość

Uwagi

1

2

3

4

1.

Postępowania z uwzględnieniem trybu przewidzianego przepisami Prawa ochrony środowiska w odniesieniu dla przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

9

2.

Wezwania o usunięcie formalnych braków wniosków w trybie art. 64 §2 KPA

9

3.

Postanowienia o usunięciu błędów w projekcie

10

4.

Postanowienia o zawieszeniu postępowania

1

5.

Postanowienia o dopuszczeniu odstępstwa od przepisów

6

Starosta Kolneński prowadzi rejestr wniosków o pozwolenie na budowę, którego prowadzenie jest obowiązkiem organu administracji architektoniczno-budowlanej z mocy przepisów prawa materialnego. Rejestr odpowiada wzorowi stanowiącemu załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie wzorów rejestrów: wniosków o pozwolenie na budowę oraz decyzji o pozwoleniu na budowę (Dz. U. Nr 120, poz. 1129 ze zm.).

Starosta Kolneński prowadzi rejestr pozwoleń na budowę, którego prowadzenie jest obowiązkiem organu administracji architektoniczno-budowlanej z mocy przepisów prawa materialnego. Rejestr odpowiada wzorowi stanowiącemu załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 roku w sprawie wzorów rejestrów: wniosków o pozwolenie na budowę oraz decyzji o pozwoleniu na budowę (Dz. U. Nr 120, poz. 1129 ze zm.).

W okresie objętym kontrolą Starosta Kolneński przedkładał systematycznie Wojewodzie Podlaskiemu, w przewidzianych terminach, kopie rejestru wniosków o pozwolenia na budowę oraz kopie rejestru wydanych pozwoleń na budowę. Na podstawie rejestrów nie stwierdzono przekroczeń, przewidzianych przepisami art. 35 ust. 6 ustawy Prawo budowlane, terminów wydawania pozwoleń na budowę, stąd nie stosowano sankcji przewidzianych tymi przepisami.

Podstawową część ogółu decyzji administracyjnych wydawanych przez Starostę Kolneńskiego w ramach realizacji zadań organu administracji architektoniczno-budowlanej stanowią decyzje w przedmiocie pozwolenia na budowę.

Badanie sposobu prowadzenia indywidualnych spraw

z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej.

W trakcie kontroli badaniem objęto akta następujących spraw administracyjnych:

a) pozwoleń na budowę,

b) zgłoszeń budowy i robót,

c) zmiany pozwoleń na budowę,

d) przeniesienia pozwoleń na budowę,

e) uchylenia pozwoleń na budowę,

f) stwierdzenia wygaśnięcia pozwoleń na budowę.

Prowadzone postępowania sprawdzano – zgodnie z planem kontroli – pod kątem:

· zapewnienia udziału stron w postępowaniu,

· terminowości załatwiania spraw,

· zgodności z obowiązującymi przepisami,

· zgodności projektu zagospodarowania działki z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, wymaganiami ochrony środowiska, wymaganiami decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

· kompletności projektu budowlanego (czy posiadają wymagane opinie, uzgodnienia, pozwolenia i sprawdzenia),

· czy projekty budowlane zostały wykonane przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia budowlane oraz to czy pracownicy na terenie działania Urzędu wykonują czynności w zakresie opracowywania dokumentacji projektowej.

Zwrócono uwagę na dodatkowe elementy postępowań: wynikające z ustawy Prawo ochrony środowiska, wezwaniami do usunięcia formalnych braków wniosków, postanowieniami o nałożeniu obowiązku usunięcia braków w projektach budowlanych, postanowieniami w przedmiocie zawieszenia postępowania.

W wyniku badania, prowadzonego metodą reprezentatywną, ustalono:

1. Zgłoszenia budowy i robót – rok 2005 – teczka RB 7351-1/05

W roku 2005 wpłynęło łącznie 256 zgłoszeń.

Kontrolą objęto zgłoszenia 1–12, od 25 – 49

W roku 2006 – do 30 kwietnia przyjęto 115 zgłoszeń.

Kontrolą objęto zgłoszenia od 1 – 18 i od 25 – 43.

Objęte kontrolą zgłoszenia dokonywane są prawidłowo. Do zgłoszeń dołączane są prawidłowe oświadczenia o prawie do dysponowania terenem na cele budowlane.

2. Przeniesienie pozwoleń na budowę, rok 2005 – teczka nr RB 7351/05

W 2005 roku wydano 2 decyzje w przedmiocie przeniesienie pozwoleń na budowę.

1. Decyzją Nr RB.7451-62/05 z dnia 19 sierpnia 2005 roku przeniesiono na rzecz Państwa Alicji i Ireneusza W. decyzję Nr 56 z dnia 29 kwietnia 2005 roku o pozwoleniu na budowę budynku mieszkalnego. Nie stwierdzono nieprawidłowości.

2. Przeniesienie pozwolenia Nr 87 z dnia 7 czerwca 2005 roku na budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego decyzją znak: RB 7351-87/05 z 18 sierpnia 2005 roku. W aktach jest oświadczenie o prawie do nieruchomości, oświadczenie o przyjęciu praw i obowiązków oraz zgoda na przeniesienie decyzji.

4. Uchylenie pozwolenia na budowę – postępowania prowadzone w ramach teczki RB.7351/05/06

W okresie objętym kontrolą Starosta Kolneński przeprowadził dwa postępowania w przedmiocie uchylenia pozwoleń na budowę. Kontrolą objęto sprawę zakończoną decyzją RB 7351-150/05/06 z dnia 30 marca 2006 roku.

PINB w Kolnie stwierdził istotne odstąpienie od zatwierdzonego projektu budowlanego zbiornika na gnojówkę oraz części płyty gnojowej i wstrzymał roboty budowlane przy budowie obiektów objętych pozwoleniem na budowę nr 143 z dnia 24 sierpnia 2005 roku. W dniu 28 marca 2006 roku PINB wydał decyzję opartą o przepisy art. 51 ust. 1 pkt 3 ustawy Prawo budowlane. Decyzją RB 7351-150/05/06 z dnia 30 marca 2006 roku Starosta Kolneński, działając na podstawie art. 36a ust. 2 ustawy Prawo budowlane, uchylił decyzją o pozwoleniu na budowę nr 143 z dnia 24 sierpnia 2005 roku.

W sprawie nie podjęto żadnych czynności procesowych (zawiadomienie o wszczęciu, zawiadomienie z art. 10 §1 KPA).

4. Żądanie usunięcia błędów w projekcie.

W okresie objętym kontrolą Starosta Kolneński wydał 10 postanowień o nałożeniu obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projektach budowlanych.

5. Wezwanie o uzupełnienie wniosku.

W okresie objętym kontrolą Starosta Kolneński 9 razy wzywał wnioskodawców w trybie art. 64 § 2 KPA o uzupełnienie wniosków. W 6 przypadków skutkowało to pozostawieniem wniosków bez rozpatrzenia, gdyż wnioski nie zostały uzupełnione.

6. Zmiana pozwolenia na budowę

W okresie objętym kontrolą dokonano zmian 17 pozwoleń na budowę.

Kontrolą objęto 7 spraw. W badanych sprawach nie stwierdzono nieprawidłowości.

7. Pozwolenia na budowę

Sprawdzeniem objęto 60 pozwoleń na budowę wydanych w 2005 roku i 20 wydanych do 30 kwietnia 2006 roku. Teczki zostały wybrane losowo według klucza po 10 teczek – pomijano 20 teczek – następne 10 teczek itd.

W badanych sprawach stwierdzono następujące uchybienia.

1. Decyzja Nr 9 z dnia 23 lutego 2005 roku – zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na nadbudowę budynku składowego (kat. II) i budowę budynku inwentarskiego (kat. II) wraz z infrastrukturą techniczną, zlokalizowanych we wsi Cwaliny Duże 14, gm. Mały Płock. Projekt wykonany w nieodpowiedniej skali, w zatwierdzonym projekcie zagospodarowania działki jest ujęty zbiornik o poj. 254 m 3 - w decyzji nie wymieniony literalnie – ujęty w pojęciu infrastruktura techniczna.

2. Decyzja Nr 53 z dnia 27 kwietnia 2005 roku – zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego, budynku gospodarczego – zlokalizowanego po granicy z działką sąsiednią. W decyzji brak jest uzasadnienia lokalizacji po granicy. Jest zgoda sąsiada. W decyzji nie wyszczególniono zbiornika na ścieki, który jest ujęty w projekcie zagospodarowania działki

3. Decyzja Nr 58 z dnia 4 maja 2005 roku, zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na rozbudowę z nadbudową budynku mieszkalnego. Wniosek z dnia 15 kwietnia 2005 roku. Projekt budowlany wykonany w niewłaściwej skali.

4. Decyzja Nr 141 z dnia 23 sierpnia 2005 roku – zatwierdzająca projekt budowlany i udzielająca pozwolenia na odbudowę budynku gospodarczego ze zmianą części budynku na oborę o obsadzie 17,4 DJP (kat II) wraz z infrastrukturą, zlokalizowanego we wsi Konopki Białystok gm. Grabowo. Projekt wykonany w niewłaściwej skali oraz nie wyszczególniono literalnie elementów infrastruktury.

Z wydanych 98 pozwoleń na budowę inwestycji liniowych (tj. sieci i przyłącza energetyczne, wodociągowe, kanalizacji sanitarnej) i 5 na budowę dróg, kontrolą objęto 10 pozwoleń na budowę, gdzie stwierdzono następujące nieprawidłowości:

1. Nr 20 z dnia 8 marca 2005 roku – zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę drogi gminnej – ul. Kasztanowa w Kolnie wraz ze skrzyżowaniem z ul. Witosa i zatoką parkingową na 15 stanowisk. Wniosek Burmistrza Kolna wpłynął dnia 26 stycznia 2005 roku. W dniu 9 lutego wydano postanowienie na podst. art. 35 Prawa budowlanego o uzupełnienie projektu budowlanego i wniosku. W projekcie budowlanym stwierdzono brak szkicu orientacyjnego i daty na metryce, projekt nie zszyty. Zaświadczenie o przynależności projektanta i sprawdzającego do Izby Inżynierów Budownictwa dotyczy innego terminu, niż czas opracowania projektu.

2. Nr 77 z dnia 30 maja 2005 roku – na budowę sieci wodociągowej z przyłączami we wsi Barżykowo, Skroda Mała. Wniosek Inwestora wpłynął 21 kwietnia 2005 roku Zawiadomienia wysłano do stron oraz w formie obwieszczenia w dniu 6 maja 2005 oku W dniu 30 maja 2005 roku wydano decyzję o pozwoleniu na budowę wysłano do stron i na tablicy ogłoszeń został umieszczony komunikat. Projekt wykonany w grudniu 2003 roku, a zaświadczenie o przynależności do Izby z dnia 1 stycznia 2004 roku. Brak podpisu sprawdzającego, oryginalny podpis projektanta jest tylko na projekcie zagospodarowania działki (na pozostałych rysunkach ksero), projekt nie jest spięty w sposób uniemożliwiający dekompletację.

3. Nr 79 z dnia 31 maja 2005roku – na budowę linii napowietrznej NN oraz przyłącza do zasilania w energię budynków przy ul. Cedrowskiej w Stawiskach. Wniosek wpłynął 6 maja 2005 roku. Nieprawidłowo wypełnione oświadczenie o prawie do dysponowania działką na cele budowlane (kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem) oraz niespójność w datach – opracowania projektu i przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa. Zaświadczenie aktualne na czas złożenia wniosku, a nie opracowania projektu.

4. Nr 82 z dnia 1 czerwca 2005 roku – na budowę kanalizacji sanitarnej w Kolnie w ul. Dębowej i Świerkowej, Wniosek wpłynął w dniu 29 kwietnia 2005 roku. Brak sprawdzającego projekt i szkicu lokalizacji zadania.

5. Nr 48 z dnia 29 marca 2006 roku – na budowę drogi gminnej – ul. Słoneczna wraz z infrastrukturą w Kolnie. Wniosek wpłynął w dniu 01 marca 2006 roku. Brak sprawdzającego projekt.

W pozostałych badanych pozwoleniach na budowę nieprawidłowości nie stwierdzono.

Kontrolujący stwierdzili, że postępowania Starosty Kolneńskiego w sprawach z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej prowadzone są prawidłowo. Sprawy załatwiane są terminowo, zgodnie z obowiązującymi przepisami. W badanych sprawach nie stwierdzono żadnego projektu opracowanego przez pracowników wykonujących zadania administracji architektoniczno-budowlanej. Analiza dynamiki wpływu wniosków w sprawach z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej w zestawieniu z warunkami pracy (trzy osoby w jednym pokoju i duża liczba interesantów) wykazuje dobrą organizację pracy, wnikliwe i kompleksowe analizowanie spraw w toku postępowań, co skutkuje trafnym podejmowaniem decyzji.

Na tym protokół zakończono.

Załącznikiem do protokołu kontroli są wnioski kontrolujących wynikające z kontroli.

Starostę Kolneńskiego poinformowano, ze w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu, może zgłosić zarządzającemu kontrolę pisemne wyjaśnienia co do ustaleń zawartych w protokole.

Wyniki kontroli zostały omówione z Sekretarzem Starostwa, przy udziale inspektora Zygmunta Połomskiego z Wydziału Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa. W trakcie kontroli (przy sprawdzaniu poszczególnych spraw) i po zakończeniu kontroli omówiono sprawy z inspektorami prowadzącymi sprawy z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej.

Fakt przeprowadzenia kontroli potwierdzono wpisem do książki kontroli.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz protokołu kontroli doręczono Staroście Kolneńskiemu.

Protokół podpisali:

Kontrolujący:

Z up. Starosty

mgr inż. Mieczysław Kowalewski /-/

Inspektor w Wydziale

Rozwoju Gospodarczego i Budownictwa

(data i podpis Naczelnika Wydziału)

Starosta

mgr Stanisław Wiązowaty /-/

7.06.2006.

(data i podpis Starosty Kolneńskiego)

starszy insp. wojewódzki

mgr Maria Wolanowska /-/

starszy insp. wojewódzki

inż. Krystyna Lipińska /-/

starszy inspektor

Danuta Skała /-/


Załącznik Nr 1 do protokołu kontroli problemowej Starosty Kolneńskiego w zakresie realizacji zadań organu administracji architektoniczno-budowlanej wynikających z ustawy Prawo budowlanej, przeprowadzonej w maju 2006 roku

Wnioski kontrolujących wynikające z kontroli

1. Nieprawidłowe oznaczenie organu – powinno być ( zgodnie z wzorem decyzji o pozwoleniu na budowę) Starosta Kolneński, a jest Starostwo Powiatowe w Kolnie. Przy określaniu organu wydającego pozwolenie na budowę należy kierować się zasadą, iż normy szczególne mają pierwszeństwo przed normami generalnymi, stąd koniecznym jest precyzyjne stosowanie wzorów decyzji określonych przepisami rozporządzenia wykonawczego do ustawy Prawo budowlane.

2. W niektórych decyzjach o pozwoleniu na budowę nie wymienia się poszczególnych elementów takich jak: płyty gnojowe, zbiorniki szczelne na gnojowicę, przyłącza – elementy te ujmuje się pod określeniem – infrastruktura.

3. W przypadku lokalizacji budynku przy gracy z działką sąsiednią, w decyzji o pozwoleniu na budowę (przy braku sprzeciwu sąsiada) nie uzasadniano takiej lokalizacji, a należy przedstawić argumenty przemawiające za takim usytuowaniem budynku, pod kątem warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (rozmiary działki).

4. W jednym postanowieniu o uzupełnieniu wniosku (na podstawie K.p.a.) nałożono jednocześnie obowiązek uzupełnienia projektu budowlanego (na podstawie art. 35 Prawa budowlanego).

5. W kilku zgłoszeniach zamiaru budowy zbiornika na gnojowicę nie określono (w treści zgłoszenia) jego pojemności – pojemność można było ustalić z opisu.

6. W kilku przypadkach stwierdzono nieodpowiednią skalę projektów budowlanych nadbudowy lub rozbudowy budynków.

7. Stwierdzono drobne niedociągnięcia z zakresu kompletności projektów budowlanych.

Powyższe uchybienia nie powodują konieczności wdrażania procedur nadzwyczajnych.

Podpisali kontrolujący:

starszy insp. wojewódzki

mgr Maria Wolanowska /-/

starszy insp. wojewódzki

inż. Krystyna Lipińska /-/

starszy inspektor

Danuta Skała /-/


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  28.06.2006 15:30:51
Data publikacji:  28.06.2006 15:30:51
Data modyfikacji:  29.06.2006 07:40:55 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl