Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33912175   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Urzędu Gminy Hajnówka. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Białystok, 19 września 2006 roku

PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

-10-

PN.III.AJ.0932-36/06

Pani

inż. Olga RYGOROWICZ

Wójt GminyHajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

Na podstawie art. 86 i 88 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) oraz art. 7 pkt 3 i art. 25 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 z późniejszymi zmianami), w dniach 3, 4, 7 i 9 sierpnia 2006 roku Wydział Prawny i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadził w podległym Pani Urzędzie Gminy kontrolę w zakresie realizacji ustawy o dostępie do informacji publicznej ze szczególnym uwzględnieniem obowiązku publikowania oświadczeń majątkowych.

Kontrolą objęto okres od 1 stycznia 2005 roku do dnia kontroli.

Podczas kontroli sprawdzono przestrzeganie przepisów prawa dotyczących udostępniania informacji publicznej, zapewnienia jawności działania organów gminy oraz przyjmowania i analizowania oświadczeń majątkowych.

Dokonane ustalenia zawiera protokół podpisany przez Panią 4 września 2006 roku.

Wykonywanie zadań w kontrolowanym zakresie oceniam pozytywnie, pomimo występowania pewnych nieprawidłowości wynikających z nieprzestrzegania przepisów prawnych. Najważniejsze z nich były następujące:

W Biuletynie Informacji Publicznej (BIP) nie zamieszczono dokumentów i danych wskazanych w art. 6 ust. 1 punkty 1a, 1b, 3d, 4c, 4d i 5d w związku z art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, zwanej dalej „ustawą” (projektów uchwał Rady Gminy, sposobów przyjmowania i załatwiania w Urzędzie poszczególnych rodzajów spraw indywidualnych, okresowych sprawozdań i informacji dotyczących działalności jednostek organizacyjnych gminy, wielkości majątku tych jednostek pochodzącego z zadysponowania majątkiem gminy oraz pożytków z tego majątku i jego obciążeń).

Nie udzielono niektórych informacji publicznych wskazanych w dwóch wnioskach (z 5 września 2005 roku i 26 czerwca 2006 roku), czym naruszono prawo przysługujące zainteresowanym na mocy art. 2 ustawy.

Dwa wnioski (z 30 maja i 5 września 2005 roku) załatwiono po upływie czternastodniowego terminu wskazanego w art. 13 ust. 1 ustawy.

Zarządzeniem Nr 10/06 wójta z 7 marca 2006 roku ustalono opłaty za wyszukiwanie informacji (§ 3 ust. 1 i 2), za przesłanie danych pocztą elektroniczną (§ 2 pkt 7) oraz przegranie danych na dyskietkę lub płytę wnioskodawcy (§ 2 punkty 3 i 5), czym wykroczono poza przypadki wynikające z art. 15 ust. 1 w związku z art. 7 ust. 2 ustawy.

Wbrew dyspozycji art. 26 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, nie prowadzono zbioru Monitora Polskiego B celem bezpłatnego udostępniania go do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu.

Radni i pracownicy samorządowi do złożonych przez siebie oświadczeń majątkowych dołączyli tylko jeden egzemplarz PIT, czym naruszyli art. 24h ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym.

Nie zatrudniono kierownika Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach, czym uchybiono obowiązkowi sformułowanemu w art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy o samorządzie gminnym.

Zawiadamiając o powyższym proszę o podjęcie stosownych działań zmierzających do usunięcia wskazanych nieprawidłowości.

Jednocześnie informuję, że w ciągu 7 dni od otrzymania niniejszego wystąpienia może Pani zgłosić umotywowane zastrzeżenia do zawartych w nim ocen, uwag i wniosków. W przypadku nieskorzystania z tej możliwości, proszę o powiadomienie mnie w ciągu 30 dni o sposobie wykorzystania uwag i wniosków pokontrolnych, w tym o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji, lub przyczynach niepodjęcia takich działań.

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

/-/ Lidia Stupak

Dyrektor Wydziału Prawnego i Nadzoru


Publikator: Sebastian Tarnowski Data utworzenia:  13.10.2006 10:57:51
Data publikacji:  13.10.2006 10:57:51
Data modyfikacji:  13.10.2006 10:57:51 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl