Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33916976   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Urzędu Gminy Bakałarzewo. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół kontroli Urzędu Gminy Bakałarzewo
Autorzy: Wincenty Wacław Walewski,

PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w Białymstoku

Placówka Zamiejscowa w Łomży

18-400 Łomża, ul. Nowa 2

PROTOKÓŁ KONTROLI

Urzędu Gminy Bakałarzewo, ul. Rynek 3, 16-423 Bakałarzewo, powiat suwalski, województwo podlaskie, REGON 000531387, NIP 844-00-08-292.

Kierownikiem Urzędu Gminy Bakałarzewo jest Wójt Gminy Bakałarzewo Pan Adam Szymański, wybrany w dniu 10 listopada 2002 roku; obowiązki Wójta Gminy Bakałarzewo objął z chwilą złożenia ślubowania na sesji Rady Gminy Bakałarzewo w dniu 18 listopada 2002 roku.

Kontrolę w dniach 7, 8, 11 — 13 września 2006 roku przeprowadził Wincenty Wacław Walewski starszy inspektor wojewódzki w Wydziale Prawnym i Nadzoru Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku na podstawie upoważnienia do kontroli Nr 26/06 z dnia 25 sierpnia 2006 roku, wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Dyrektora Wydziału Prawnego i Nadzoru Panią Lidię Stupak.

Przedmiotem kontroli była realizacja ustawy o dostępie do informacji publicznej ze szczególnym uwzględnieniem obowiązku publikowania oświadczeń majątkowych w roku 2005 i 2006 do dnia kontroli.

W czasie kontroli wyjaśnień udzielali:

- Sekretarz Gminy Pan Sylwester Walczak,

- inspektor Pani Regina Świderska,

- inspektor Pani Krystyna Gorlo.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

1. Udostępnianie informacji publicznej.

1) Zasady dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych i korzystania z nich, ustalone w rozdziale X statutu gminy Bakałarzewo, dalej zwanego statutem, uchwalonego uchwałą Nr II/8/02 Rady Gminy Bakałarzewo, dalej zwanej Radą, z dnia 17 grudnia 2002 roku i zmienionego uchwałą Nr IV/31/03 Rady z dnia 18 marca 2003 roku (Dz.Urz.Woj.Podl. z 2003 r. Nr 14, poz. 370 oraz Nr 31, poz. 739) stanowiły: […] § 63. 1. Obywatelom udostępnia się następujące rodzaje dokumentów: 1) protokoły z sesji, 2) protokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej, 3) rejestr uchwał Rady, 4) rejestr wniosków i opinii komisji Rady, 5) rejestr interpelacji i wniosków. 2. Dokumenty wymienione w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu — zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz Statutem. § 64. Dokumenty z zakresu działania Rady i Komisji udostępnia się, w godzinach pracy Urzędu Gminy w Bakałarzewie. § 65. 1. Z dokumentów wymienionych w § 63 ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować. 2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Gminy i w asyście pracownika Urzędu Gminy. § 66. 1. Obywatele mogą żądać: 1) uwierzytelnienia sporządzonych fotografii oraz odbitek kserograficznych z dokumentów w § 63 ust. 1, 2) sporządzenia odbitek kserograficznych przez pracownika Urzędu Gminy, 2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1 są wykonywane nieodpłatnie. § 67. Uprawnienia określone w § 63 — 66 nie znajdują zastosowania: 1) (skreślony). 2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.

Ponadto statut stanowił, że: Przewodniczący Rady udziela głosu osobom spośród publiczności oraz ma prawo zarządzić wydalenie z sali obrad osoby spośród publiczności zakłócające spokój i porządek obrad bądź naruszające powagę sesji Rady (§ 11 ust. 10 i 11 statutu); zawiadomienie o sesji Rady powinno być podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy Bakałarzewo, dalej zwanego Urzędem (§ 13 ust. 5 statutu); zawiadomienia o miejscu, terminie oraz problematyce obrad podaje się do wiadomości mieszkańców na trzy dni przed sesją Rady poprzez rozplakatowanie obwieszczeń w miejscach publicznych oraz przesłanie zawiadomień do sołtysów (§ 19 ust. 5 statutu); w lokalu obrad Rady należy wyznaczyć miejsca dla publiczności (§ 22 ust. 1 statutu); każdy mieszkaniec gminy ma prawo wglądu do protokołu, sporządzania notatek i odpisów z wyjątkiem tej części protokołu, który dotyczy niejawnej części obrad Rady (§ 25 ust. 7statutu).

W § 48 ust. 1 statut stanowił: W posiedzeniu Komisji Rewizyjnej, bez prawa głosu stanowiącego, mogą brać udział: 1) Przewodniczący Rady Gminy i Wiceprzewodniczący Rady Gminy, 2) osoby zaproszone do udziału w posiedzeniu przez Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Według art. 11b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 18 ust. 1 i 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej, stanowiącymi o jawności działania organów gminy, obywatele mają prawo wstępu między innymi na posiedzenia komisji rady gminy.

Regulamin organizacyjny Urzędu nadany zarządzeniem Nr OOG-0151/35/04 Wójta Gminy Bakałarzewo, dalej zwanego Wójtem, z dnia 31 grudnia 2004 roku zawierał następujące uregulowania dotyczące zadań Urzędu w zakresie udostępniania informacji publicznej: do zadań Sekretarza Gminy należy prowadzenie spraw związanych z Biuletynem Informacji Publicznej, dalej zwanym BIP, w tym przekazywanie ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej informacji niezbędnych do zamieszczania na stronie głównej BIP oraz powiadamianie tego ministra o zmianach treści informacji, publikowanie informacji publicznej na stronie podmiotowe BIP oraz dokonywanie zmian treści informacji publicznej udostępnionej na własnej stronie podmiotowej BIP (§ 10 ust. 2 pkt 9 regulaminu); do wspólnych zadań komórek organizacyjnych Urzędu należy bieżące przygotowywanie dokumentów zawierających informacje publiczne, które będą udostępniane w BIP zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej oraz przekazywanie ich na nośnikach informacji administratorowi BIP , a ponadto udostępnianie na wniosek informacji publicznych, które nie zostały udostępnione w BIP z zakresu spraw prowadzonych na danym stanowisku pracy, we współpracy ze stanowiskiem pracy wyznaczonym do przyjmowania wniosków o udostępnienie informacji publicznej i prowadzenia ich rejestru (§ 12 pkt 16 i 17 regulaminu); do zadań pracownika na stanowisku pracy ds. organizacyjnych i kadrowych należy zapewnienie właściwej informacji wizualnej w Urzędzie (§ 15 ust. 1 pkt 2 regulaminu); do zadań pracownika na stanowisku pracy ds. obsługi organów gminy należy przyjmowanie wniosków i udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym w szczególności protokołów posiedzeń Rady i jej komisji (§ 15 ust. 2 pkt 10 regulaminu).

2) Urząd miał założoną stronę w BIP. W BIP zamieszczono informacje, o których mowa w art. 8 ust. 3 i 4 ustawy o dostępie do informacji publicznej.

3) Jawność działania organów gminy zapewniono poprzez:

- powiadamianie mieszkańców gminy o terminie, miejscu i porządku sesji Rady w formie postanowienia Przewodniczącego Rady o zwołaniu sesji, umieszczanego na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, na tablicy ogłoszeń na placu targowym w Bakałarzewie oraz na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach w gminie; kopie postanowień przechowywano wraz z protokołami sesji Rady (dowód — akta kontroli, dalej a.k., str. 1),

- informację umieszczoną na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, informującą, że dokumenty dotyczące zadań publicznych realizowanych przez gminę, w tym protokoły sesji Rady i posiedzeń komisji Rady są dostępne w pokoju nr 9 (sekretariat Wójta).

Treść tych informacji oraz sposób podania ich do wiadomości publicznej była zgodna z postanowieniami statutu.

W sali obrad Rady (w lokalu Gminnego Ośrodka Kultury w Bakałarzewie) zapewniono miejsca siedzące obywatelom chcącym uczestniczyć w sesjach Rady.

Nie powiadamiano mieszkańców gminy o terminie, miejscu i porządku posiedzeń komisji Rady, na przykład w formie zawiadomień umieszczanych na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu, czym pozbawiono mieszkańców gminy odpowiedniej informacji umożliwiającej korzystanie z uprawnienia wynikającego z art. 11b ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym oraz art. 18 ustawy o dostępie do informacji publicznej.

4) Jako miejsce udostępniania do wglądu zainteresowanym w siedzibie Urzędu: zbiorów Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego wyznaczono pokój nr 9 (sekretariat Wójta); zbioru aktów prawa miejscowego — pokój nr 9 (sekretariat Wójta); dokumentów dotyczących zadań publicznych realizowanych przez gminę, w tym protokołów sesji Rady i posiedzeń komisji Rady — pokój nr 9 (sekretariat Wójta).

W Urzędzie nie zainstalowano urządzeń ogólnodostępnych, typu urzędomat lub infomat, umożliwiających wgląd do aktów prawnych i dokumentów urzędowych.

5) Urząd posiadał druki wniosku o udostępnienie informacji publicznej, która nie była publikowana w BIP. Formularze wniosku były dostępne w formie papierowej w siedzibie Urzędu oraz do pobrania w BIP (dowód — a.k. str. 2).

Prowadzono „Rejestr wniosków w sprawie udostępnienia informacji publicznej”. Rejestr zawierał następujące rubryki umożliwiające wpisywanie danych: liczby porządkowej, pod którą zarejestrowano wniosek; daty wpływu wniosku, zgłoszenia ustnego; podmiotu udostępniającego informację; osoby lub podmiotu wytwarzającego informację; osoby udostępniającej informację; daty udostępnienia; formy udostępnienia informacji; komu udostępniono, potwierdzenie udostępnienia (podpis); uwagi. Prowadzono teczkę aktową ”Wnioski o udostępnienie informacji publicznej” (od 2003 roku).

W rejestrze zarejestrowano jeden wniosek o udostępnienie informacji publicznej w roku 2004, który załatwiono w roku 2005.

Wniosek o udostępnienie informacji publicznej złożony na piśmie wpłynął do Urzędu w dniu 23 grudnia 2004 roku. Żądaną informację dotyczącą współpracy z organizacjami pozarządowymi, w tym kopię uchwały w sprawie programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego Sekretarz Gminy wysłał wnioskodawcy w dniu 4 stycznia 2005 roku. Zachowano ustawowy czternastodniowy termin załatwienia wniosku o udostępnieniu informacji publicznej (art. 13 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).

Nie ustalono opłat z tytułu kosztów poniesionych w związku z udostępnieniem informacji publicznej; art. 15 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej stanowił, że podmiot udostępniający informację publiczną może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej kosztom związanym ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku.

6) Pismem Nr OOG-0055/97/06 z dnia 11 września 2006 roku Wójt zwrócił się do Dyrektora Archiwum Państwowego w Suwałkach z prośbą o wyrażenie zgody na rozbudowę jednolitego rzeczowego wykazu akt, w tym m.in. w sprawie rejestru i teczek aktowych dotyczących dostępu do informacji publicznej oraz BIP (dowód — a.k. str. 3).

7) Urząd posiadał zbiór aktów prawa miejscowego, ustanowionych przez gminę, przechowywany w podteczce aktowej OOG.0150-1” Uchwały rady gminy. Zbiór przepisów gminnych” (kat. arch. A), założonej na lata 2002- 2006. Wyodrębniony ze zbioru uchwał Rady, zbiór aktów prawa miejscowego obejmował 56 uchwał Rady (z bieżącej kadencji Rady). Do zbioru tego prowadzono spis spraw.

Informację o wyłożeniu zbioru aktów prawa miejscowego do wglądu zainteresowanym w pokoju nr 9 (sekretariat Wójta) umieszczono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.

8) Urząd posiadał zbiory Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego (od roku 1976). Informację o dostępie do nieodpłatnego powszechnego wglądu tych zbiorów w godzinach pracy Urzędu w pokoju nr 9 (sekretariat Wójta) umieszczono na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu.

Urząd nie posiadał zbioru Monitora Polskiego B. Obowiązek prowadzenia takiego zbioru i udostępniania go nieodpłatnie do powszechnego wglądu w siedzibie i w godzinach pracy Urzędu ustalił art. 26 ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych.

9) Zadania wynikające z udostępniania informacji publicznej zostały ujęte w zakresach czynności pracowników odpowiedzialnych za kompletowanie, przechowywanie bądź wytwarzanie dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego w siedzibie Urzędu lub zamieszczaniu w BIP. Zadania pracowników ujęte w zakresach czynności:

- Sekretarza Gminy Pana Sylwestra Walczaka polegały na: administrowaniu systemem informatycznym BIP; redagowaniu i publikowaniu informacji publicznej w BIP; publikowaniu informacji publicznej wytwarzanej na wszystkich stanowiskach pracy w Urzędzie; aktualizowaniu informacji umieszczonych w BIP; przetwarzaniu informacji dla potrzeb Urzędu; inspirowaniu modernizacji sprzętu komputerowego i oprogramowania informatycznego w Urzędzie; udzielaniu pomocy i instruktażu pracownikom Urzędu w zakresie wykorzystywania systemów informatycznych do przetwarzania danych,

- Skarbnika Gminy Pani Honoraty Jeleniewicz polegały na przygotowywaniu, monitorowaniu i aktualizowaniu dokumentów w zakresie spraw prowadzonych w Referacie Budżetu i Finansowym podlegających publikacji w BIP oraz przekazywaniu ich Sekretarzowi Gminy do publikacji,

- inspektora Pani Reginy Świderskiej (zatrudnionej na stanowisku ds. obsługi organów gminy) polegały na: kompletowaniu i przechowywaniu dokumentów podlegających udostępnianiu do wglądu publicznego; przyjmowaniu wniosków o udostępnienie informacji publicznej, koordynacji w zakresie ich załatwiania i udzielania odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne oraz prowadzeniu rejestru tych wniosków; przygotowywaniu dokumentów wytwarzanych na stanowisku pracy podlegających publikacji w BIP i przekazywaniu ich Sekretarzowi Gminy do publikacji,

- Kierownika Referatu Infrastruktury Gospodarczej Gminy oraz 3 pracowników Urzędu zatrudnionych na stanowiskach pracy ds.: organizacyjnych i kadrowych; zagospodarowania przestrzennego i mienia komunalnego; budownictwa, inwestycji i ochrony środowiska polegały na przygotowywaniu, monitorowaniu i aktualizowaniu dokumentów w zakresie spraw prowadzonych na stanowisku pracy podlegających publikacji w BIP oraz przekazywaniu ich Sekretarzowi Gminy do publikacji.

2. Oświadczenia majątkowe.

1) W okresie objętym kontrolą wszyscy radni złożyli oświadczenia majątkowe. Również pracownicy samorządowi obowiązani do złożenia oświadczeń majątkowych złożyli takowe oświadczenia. Wraz z oświadczeniami majątkowymi osoby obowiązane złożyły kopie swojego zeznania o wysokości dochodu w roku podatkowym (PIT) za rok poprzedni (PIT-ów nie składali radni rolnicy nieprowadzący innej działalności gospodarczej). Oświadczenia majątkowe były złożone w ustawowym terminie.

2) W związku z obowiązkiem ustalonym art. 24h ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym Wójt oraz wszyscy radni złożyli w wymaganym terminie (w dniach od 23 do 28 sierpnia 2006 roku), na 2 miesiące przed upływem aktualnej kadencji rad gmin, oświadczenia majątkowe.

3) Na oświadczeniach majątkowych zamieszczano datę ich wpływu do Urzędu (pieczęć wpływu). Przewodniczący Rady oraz Wójt dokonywali, każdy w swoim zakresie, analizy oświadczeń majątkowych radnych i pracowników samorządowych (dowód — a.k. str. 4 — 5). Analizę oświadczeń majątkowych radnych złożonych w roku 2005 za rok 2004 Przewodniczącego Rady oraz analizę oświadczeń majątkowych pracowników samorządowych złożonych w roku 2005 za rok 2004 Wójta Rada rozpatrzyła na XXV sesji w dniu 23 listopada 2005 roku.

4) Przewodniczący Rady oraz Wójt nie występowali do dyrektora urzędu kontroli skarbowej z wnioskiem o kontrolę oświadczeń majątkowych. Nie podjęli podejrzeń, aby radni lub pracownicy samorządowi w oświadczeniach majątkowych podali nieprawdę lub zataili prawdę.

5) Przy piśmie Przewodniczącego Rady z dnia 15 czerwca 2005 roku przekazano Urzędowi Skarbowemu w Suwałkach oświadczenia majątkowe wszystkich radnych wraz z PIT-ami złożonymi w roku 2005. Przy piśmie Wójta z dnia 12 czerwca 2006 roku przekazano Urzędowi Skarbowemu w Suwałkach oświadczenia majątkowe radnych wraz z PIT-ami złożonymi w roku 2006.

Przy piśmie Wójta z dnia 15 czerwca 2005 roku przekazano Urzędowi Skarbowemu w Suwałkach oraz przy piśmie Wójta z dnia 8 czerwca 2005 roku przekazano Urzędowi Skarbowemu w Olecku oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych wraz z PIT-ami złożonymi w roku 2005. Przy piśmie Wójta z dnia 12 czerwca 2006 roku przekazano Urzędowi Skarbowemu w Suwałkach oraz przy piśmie Wójta z dnia 12 czerwca 2006 roku przekazano Urzędowi Skarbowemu w Olecku oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych wraz z PIT-ami złożonymi w roku 2006 (wszystkie wymagane oświadczenia majątkowe).

6) Urząd Skarbowy w Suwałkach w piśmie z dnia 25 października 2005 roku przekazał Przewodniczącemu Rady analizę 26 oświadczeń majątkowych (radnych i pracowników samorządowych) złożonych w roku 2005 za rok 2004. Z analizy tej wynikało, że nastąpiła poprawa w sporządzaniu oświadczeń majątkowych w stosunku do roku poprzedniego. Z analizą tą zapoznano Radę na XXV sesji w dniu 23 listopada 2005 roku. Urząd Skarbowy w Olecku w piśmie z dnia 26 października 2005 roku przekazał Radzie informację o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych 2 pracowników samorządowych (nie stwierdzono nieprawidłowości lub błędów).

W piśmie z dnia 28 sierpnia 2006 roku Urząd Skarbowy w Suwałkach przekazał Przewodniczącemu Rady analizę oświadczenia majątkowego Wójta złożonego Wojewodzie Podlaskiemu w ustawowym terminie tj. 28 kwietnia 2006 roku. W piśmie z dnia 23 sierpnia 2006 roku Urząd Skarbowy w Olecku przekazał Radzie informację o dokonanej analizie oświadczeń majątkowych 2 pracowników samorządowych za rok 2005 (bez uwag).

Do dnia kontroli, Urząd Skarbowy w Suwałkach nie przekazał Radzie analizy oświadczeń majątkowych radnych i pozostałych pracowników samorządowych złożonych w roku 2006 za rok 2005.

7) Radni i pracownicy samorządowi składali oświadczenia majątkowe na formularzach sporządzonych komputerowo według wzoru ustalonego rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2003 r. w sprawie określenia wzorów formularzy oświadczeń majątkowych radnego gminy, wójta, zastępcy wójta, sekretarza gminy, skarbnika gminy, kierownika jednostki organizacyjnej gminy, osoby zarządzającej i członka organu zarządzającego gminną osobą prawną oraz osoby wydającej decyzje administracyjne w imieniu wójta (Dz. U. Nr 34, poz. 282).

8) W BIP zamieszczano oświadczenia majątkowe sporządzone komputerowo. Przestrzegano wymogu, określonego w art. 24i ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, wyłączenia informacji o adresie zamieszkania składającego oświadczenie majątkowe oraz o miejscu położenia nieruchomości.

9) W okresie objętym kontrolą radni i pracownicy samorządowi nie składali informacji i oświadczeń dotyczących ich najbliższych, o których mowa w art. 24j ust. 1 i 2 ustawy o samorządzie gminnym.

10) W BIP zamieszczono, zgodnie z wymogiem art. 24i ustawy o samorządzie gminnym, oświadczenia majątkowe radnych i pracowników samorządowych złożone w latach 2003 — 2006, a także zgodnie z wymogiem art. 24j ust. 6 tejże ustawy informacje i oświadczenia radnych oraz pracowników samorządowych dotyczące ich najbliższych.

11) Nie prowadzono rejestrów składanych oświadczeń majątkowych. Oświadczenia majątkowe radnych i pracowników samorządowych rejestrowano w spisach spraw przechowywanych z oświadczeniami majątkowymi w przedmiotowych teczkach aktowych.

12) Oświadczenia majątkowe radnych przechowywano w podteczkach aktowych OOG.0059-1„Sprawy osobowe radnych. Oświadczenia majątkowe radnych Rady Gminy” (kat. arch. BE-5), prowadzonych w roku 2005 i 2006, a oświadczenia majątkowe pracowników samorządowych przechowywano w teczkach aktowych „Oświadczenia majątkowe Wójta, Sekretarza, Skarbnika Gminy, Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy i pracowników wydających decyzje administracyjne w imieniu Wójta” o symbolu ORG.0114 (kat. arch. B-5), prowadzonych w roku 2005 i 2006. Pismem, o którym mowa w pkt 1 ppkt 6 niniejszego protokołu kontroli, Wójt zwrócił się do Dyrektora Archiwum Państwowego w Suwałkach o wyrażenie zgody na rozbudowę jednolitego rzeczowego wykazu akt także w przedmiocie oświadczeń majątkowych oraz informacji i oświadczeń dotyczących małżonków.

13) Zadania w zakresie prowadzenia spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi oraz informacjami i oświadczeniami dotyczącymi najbliższych zostały ujęte w zakresach czynności inspektora Pani Reginy Świderskiej (dotyczące radnych) oraz inspektora Pani Krystyny Gorlo (dotyczące pracowników samorządowych).

Wyniki kontroli omówiono z Wójtem Panem Adamem Szymańskim oraz Sekretarzem Gminy Panem Sylwestrem Walczakiem w dniu 13 września 2006 roku.

Wójta Pana Adama Szymańskiego poinformowano o przysługującym mu prawie zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń odnośnie ustaleń zawartych w protokole przed podpisaniem protokołu oraz złożenia wyjaśnień do stwierdzonych w protokole nieprawidłowości w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu.

Na tym protokół zakończono i podpisano bez zastrzeżeń.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach. Jeden egzemplarz protokołu doręczono Wójtowi Panu Adamowi Szymańskiemu.

O przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu w książce ewidencji kontroli Urzędu pod pozycją 5 w roku 2006.

Bakałarzewo, 21 września 2006 roku

WÓJT

/-/ mgr Adam Szymański

STARSZY INSPEKTOR WOJEWÓDZKI

/-/ Wincenty Wacław Walewski


Publikator: Sebastian Tarnowski Data utworzenia:  13.10.2006 13:30:53
Data publikacji:  13.10.2006 13:30:53
Data modyfikacji:  13.10.2006 13:30:53 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl