Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
33913969   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa w mieście Suwałki. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół kontroli problemowej
Autorzy: Krzysztof Neczyperowicz,

Suwałki, 2007 – 02 – 21

Protokół z kontroli problemowej

Jednostka kontrolowana

Urząd Miasta w Suwałkach, ul. A. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki. Numer REGON jednostki – 790671030.

Miejska Dyrekcja Inwestycji w Suwałkach , ul. Sejneńska 82 , 16-400 Suwałki. Numer REGON jednostki – 790676375.

Podstawa kontroli

Polecenie służbowe (upoważnienie Nr 01/06 z dnia 06.12.2006r. ) Dyrektora Wydziału Infrastruktury Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku Pani Ewy Welc.

Kontrolę przeprowadził

Inspektor Wydziału Rozwoju Regionalnego Krzysztof Neczyperowicz , w dniach 11 i 18grudnia 2006r.

Dokonano wpisu w książce kontroli Urzędu Miejskiego w Suwałkach pod numerem 17/06 i w książce kontroli Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach pod numerem 03/06.

Kierownik jednostki kontrolowanej

Pan Józef Gajewski , Prezydent Miasta Suwałki , pełniący swą funkcję od 1 stycznia 1999r.

Pan Romuald Koleśnik, Dyrektor Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach.

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielali

Pani Renata Stankiewicz – Kierownik Zespołu Dróg i Mostów w Miejskiej Dyrekcji Inwestycji,

Pani Anna Topolska i Pan Tomasz Drejer - specjaliści w Miejskiej Dyrekcji Inwestycji.

Przedmiot kontroli

Ocena organizacji ruchu w zakresie:

- zgodności z obowiązującymi przepisami

- bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Podstawy prawne kontroli

- Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz.U. z 2005r. , Nr 108 poz. 908).

- Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity - Dz.U. z 2004r. Nr 204 poz. 2086).

- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. Nr 170 poz. 1393 ).

- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 poz. 1729).

- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i warunków ich umieszczenia na drogach (Dz. U. Nr 220 poz. 2181).

- Zarządzenie wewnętrzne Nr 80/05 Wojewody Podlaskiego z dnia 11 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania kontroli.

Ustalenia kontroli

W toku kontroli sprawdzono:

1. Projekty organizacji ruchu:

- Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy leżącej w ciągu drogi krajowej nr 8 w Suwałkach( ulica bez nazwy). W projekcie stwierdzono brak planu orientacyjnego obszaru objętego organizacją ruchu.

- Projekt stałej organizacji ruchu na terenie strefy przemysłowej „Papiernia” w Suwałkach. W projekcie stwierdzono brak terminu do kiedy ma zostać wprowadzona zatwierdzona organizacja ruchu.

W wymienionych niżej projektach nie stwierdzono błędów.

- Projekt stałej organizacji ruchu na ul. Sikorskiego , na odcinku od skrzyżowania z ulicą Bulwarową do skrzyżowania z ul. Grunwaldzką.

- Projekt stałej organizacji ruchu ul. Bakałarzewskiej w Suwałkach od ul. Traktorzystów do wjazdu do stacji paliw.

- Projekt stałej organizacji ruchu drogowego ul. Leśnej, Majerskiego, Rzemieślniczej w Suwałkach.

- Projekt stałej organizacji ruchu ulic w mieście Suwałki dotyczący oznakowania tras przejazdu pojazdów przewożących materiały niebezpieczne.

- Projekt stałej organizacji ruchu ul. Patli w Suwałkach .

- Projekt stałej organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej ul. Podhorskiego i Utrata od skrzyżowania z ul. Papieża Jana Pawła II.

- Projekt stałej organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej na ulicy w ciągu drogi krajowej Nr 8 (ulica bez nazwy) w Suwałkach na odcinku do Parku Naukowo-Technologicznego w Suwałkach.

2. Ewidencja projektów organizacji ruchu drogowego

Skontrolowana ewidencja zatwierdzonych projektów organizacji ruchu prowadzona jest w sposób rzetelny. Posiada wszystkie elementy, wymagane § 9 ust.2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem( Dz. U. Nr 177 poz. 1729).

3. Kontrola stanu technicznego i zasadność użycia znaków drogowych oraz innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

W trakcie kontroli dokonano lustracji następujących odcinków ulic:

- ul. Sejneńska,

- ul. Utrata,

- ul. 23 Października ,

- ul. Grunwaldzka,

- ul. Gen. Sikorskiego,

- ul. Bulwarowa,

- ul. Bakałarzewska,

- ul. A Mickiewicza,

- ul. Gen. Dwernickiego,

- ul. Powstańców Wielkopolskich,

- ul. M. Buczka,

- ul. Gen. Kościuszki,

- ul. Reja,

- ul. Noniewicza.

Stan techniczny oznakowania należy ocenić jako dobry. Nie stwierdzono nieprawidłowości w oznakowaniu dróg.

Ogółem lustracją objęto około 25 km ulic.

4. Ocena wykonania zadań technicznych wynikających z zatwierdzonych projektów organizacji ruchu.

Miejska Dyrekcja Inwestycji w Suwałkach wdraża stałe organizacje ruchu we właściwym trybie. Jednostka przeprowadza kontrolę wykonania zadań technicznych wynikających z zatwierdzonych projektów organizacji ruchu w sposób właściwy. Sprawdzone projekty organizacji posiadały dołączoną dokumentację kontrolną składającą się z zawiadomienia o zwołaniu komisji w celu odbioru organizacji ruchu, zgłoszenia od jednostki wprowadzającej organizację ruchu oraz końcowego protokołu odbiorczego.

5. Działania w zakresie efektywnego zarządzania ruchem w odniesieniu do pojazdów przewożących towary niebezpieczne.

Na terenie obszaru miasta Suwałki zostały wyznaczone trasy przewozu materiałów niebezpiecznych. Na wniosek Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach w dniu 15 maja 2006r. został zatwierdzony projekt stałej organizacji ruchu drogowego wyznaczający trasy przejazdów pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. Wprowadzanie nowej organizacji ruchu zakończono 3 lipca 2006r. Zastosowane oznakowanie ma ograniczyć wyjazd pojazdów z materiałami niebezpiecznymi poza główne trasy tranzytowe. Głównym celem wprowadzonych zmian jest zapobieżenie skutkom wypadków w rejonach z dużym prawdopodobieństwem wystąpienia licznych ofiar lub znacznych szkód materialnych.

6. Działania z zakresu nadzoru nad sygnalizacją świetlną

W trakcie kontroli sprawdzono sposób prowadzenia dokumentacji pracy sygnalizacji świetlnej. Miejska Dyrekcja Inwestycji w Suwałkach prowadzi dziennik eksploatacji sygnalizacji pod numerem 1/2004, założony 30 kwietnia 2004r. W dzienniku są odnotowywane codzienne przeglądy sygnalizacji drogowej. Upoważniony pracownik wpisuje uwagi i zalecenia naprawcze oraz przeprowadzone prace konserwatorskie. Dziennik eksploatacji Nr 1/2004 jest wspólny dla wszystkich działających sygnalizacji na terenie miasta.

Stwierdzono, iż powyższy sposób prowadzenia dziennika eksploatacji sygnalizacji nie jest zgodny z wymogami określonymi w rozdziale 9.2 „Szczegółowych warunkach technicznych dla sygnałów drogowych i warunkach ich umieszczenia na drogach” załącznika nr 3 do rozporządzania Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych da znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczenia na drogach ( Dz. U. nr 220 poz. 2181). W skontrolowanym dzienniku zamieszczano wyłącznie adnotacje eksploatacyjne. Ww. przepis obliguje jednostkę odpowiedzialną za sygnalizację do umieszczenia w dzienniku eksploatacji również danych ewidencyjnych i technicznych nadzorowanych punktów sygnalizacji świetlnej.

Na tym ustalenia zakończono.

Kontrolowanemu przysługuje prawo wniesienia zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w jego protokóle przed jego podpisaniem a także złożenia pisemnych wyjaśnień do treści protokółu w terminie 7 dni od daty jego podpisania.

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z tego jeden otrzymuje Prezydent Miasta Suwałki a drugi Dyrektor Wydziału Infrastruktury Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.

21.02.2007

Prezydent

Józef Gajewski

Dyrektor MDI w Suwałkach

Romuald Koleśnik Krzysztof Neczyperowicz

............................... ....................................

(data i podpis kontrolowanego) (Podpis kontrolującego)


Publikator: Bartłomiej Piotrowski Data utworzenia:  12.03.2007 14:36:34
Data publikacji:  12.03.2007 14:36:34
Data modyfikacji:  12.03.2007 14:36:34 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl