Białystok,
2006.04.18
PS.I.MN.
0931/10/1/06
Pani Mirosława Zubrzycka
Dyrektor
Ośrodka Pomocy Społecznej w
Sokółce
ul. Wojska Polskiego
7
Uprzejmie informuję, że w wyniku kontroli
kom
Środowiskowy Dom Samopomocy funkcjonuje w ramach Ośrodka Pomocy
Społecznej w Sokółce. Zlokalizowany jest w dwukondygnacyjnym budynku bez
zniesionych barier architektonicznych. Przy wejściu do budynku brak podjazdu dla
osób niepełnosprawnych, w środku progi i wąskie drzwi. Placówka jest czynna 5 dni w tygodniu.
Na dzień kontroli do ŚDS uczęszczało 10 użytkowników. Dom świadczy
użytkownikom różne formy terapii poprzez: zajęcia reedukacyjne,
W ŚDS funkcjonuje zespół wspierająco-rehabilitacyjny. W niektórych
protokołach z posiedzeń zespołu przy analizie modyfikacji
Indywidualne
Główne założenia do
realizacji w
Kontrolą objęto również, kwalifikacje pracowników pracujących
bezpośrednio z użytkownikami. Główny administrator i
konsultant nie posiadają wymaganych kwalifikacji na zajmowanych stanowiskach.
Zgodnie z Rozporządzeniem z dnia 2 sierpnia 2005r. w sprawie zasad wynagradzania
i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach
organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 146, poz. 1222 z
późn. zm.) główny administrator powinien posiadać
wykształcenie wyższe i 5 lat stażu pracy; konsultant zaś wykształcenie wyższe i
3 lata stażu pracy. Osoby pracujące w ŚDS na tych stanowiskach, tj. główny
administrator ma wykształcenie średnie, konsultant – nie ma wymaganego stażu
pracy, pracuje 2 lata i 1 miesiąc.
W
oparciu o wyniki przeprowadzonej kontroli zalecam:
1. Prowadzić dokumentację z terapii zajęciowej
indywidualnie dla każdego użytkownika uczestniczącego w danej formie terapii z
uwzględnieniem jej efektów.
2. W podsumowaniach (ocenach)
3. Uregulować zatrudnienie osób zatrudnionych na
stanowisku głównego administratora i konsultanta.
Na podstawie art. 128 ust. 2
ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z
późn. zm.) Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce
może zgłosić do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń
pokontrolnych umotywowane zastrzeżenia.
W przypadku nie skorzystania z powyższego
prawa, oczekuję w terminie 30 dni na informacje o sposobie wykonania zaleceń
pokontrolnych, bądź o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub
przyczynach niepodjęcia takich działań.
Do
wiadomości:
1. Burmistrz
Sokółki
Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO
Z-ca Dyrektora Wydziału
Polityki Społecznej