Białystok, 9 maja 2006r.

PS.I.MO.9032/3/2/06

s. Krystyna Maślarz

Dyrektor

„Naszego Domu: Dobry Pasterz”

w Białymstoku

Uprzejmie informuję, że w dniu 29 marca 2006r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę problemową w „Naszym Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku w zakresie kwalifikacji osób zatrudnionych w placówce.

Kwalifikacje pracowników zatrudnianych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych określone są w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Kontrolą objęto kwalifikacje 10 pracowników merytorycznych zatrudnionych w placówce, w tym w placówce socjalizacyjnej - 7 osób i w placówce wsparcia dziennego – 3 osoby.

Ustalono, że trzech wychowawców, pedagog oraz dyrektor nie posiadają wymaganych kwalifikacji:

-         wychowawcy legitymują się wykształceniem średnim. Powinni posiadać ukończone studia wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej albo na innym kierunku uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji,

-         pedagog posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku teologia w zakresie studiów nad rodziną. Powinien posiadać ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,

-         dyrektor posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku teologia w zakresie teologii ogólnej. Powinien posiadać uzupełnione wykształcenie magisterskie studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji.

Pozostałe osoby są zatrudnione zgodnie z ww. kwalifikacjami.

W związku z powyższym zalecam:

-         uregulowanie zatrudnienia wychowawców i pedagoga, zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami określonymi w rozporządzeniu w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.) Dyrektor „Naszego Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku ma prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowanych zastrzeżeń.

W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

Krystyna Golubiewska

Z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej

Do wiadomości

1.      Wydział Prawny i Nadzoru

wm.

Białystok, 9 maja 2006r.

PS.I.MO.9032/3/2/06

s. Barbara Pietrzak

Przełożona Generalna

Zgromadzenia

Służebnic Matki Dobrego Pasterza

w Piasecznie

Uprzejmie informuję, że w dniu 29 marca 2006r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę problemową w „Naszym Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku w zakresie kwalifikacji osób zatrudnionych w placówce.

Kwalifikacje pracowników zatrudnianych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych określone są w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Kontrolą objęto kwalifikacje 10 pracowników merytorycznych zatrudnionych w placówce, w tym w placówce socjalizacyjnej - 7 osób i w placówce wsparcia dziennego – 3 osoby.

Ustalono, że trzech wychowawców, pedagog oraz dyrektor nie posiadają wymaganych kwalifikacji:

-         wychowawcy legitymują się wykształceniem średnim. Powinni posiadać ukończone studia wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia lub w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej albo na innym kierunku uzupełnionym studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji,

-         pedagog posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku teologia w zakresie studiów nad rodziną. Powinien posiadać ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,

-         dyrektor posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku teologia w zakresie teologii ogólnej. Powinien posiadać uzupełnione wykształcenie magisterskie studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji.

Pozostałe osoby są zatrudnione zgodnie z ww. kwalifikacjami.

Zalecono dyrektorowi „Naszego Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku uregulowanie zatrudnienia wychowawców i pedagoga.

W związku z powyższym zalecam:

-         uregulowanie zatrudnienia dyrektora, zgodnie z wymaganymi kwalifikacjami określonymi w rozporządzeniu w sprawie placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.) Przełożona Generalna Zgromadzenia Służebnic Matki Dobrego Pasterza w Piasecznie ma prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowanych zastrzeżeń.

W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.

Z up WOJEWODY PODLASKIEGO

Krystyna Golubiewska

Z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej

Do wiadomości

1.      Wydział Prawny i Nadzoru

wm.