Białystok, 9 maja 2006r.
s. Krystyna Maślarz
Dyrektor
„Naszego Domu: Dobry Pasterz”
w Białymstoku
Uprzejmie informuję, że w dniu
29 marca 2006r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu
Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę problemową w „Naszym Domu:
Dobry Pasterz” w Białymstoku w zakresie kwalifikacji osób zatrudnionych w
placówce.
Kwalifikacje
pracowników zatrudnianych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych określone są w
rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie
placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Kontrolą
objęto kwalifikacje 10 pracowników merytorycznych zatrudnionych w placówce, w tym w
placówce socjalizacyjnej - 7 osób i w placówce wsparcia dziennego – 3 osoby.
Ustalono,
że trzech wychowawców, pedagog oraz dyrektor nie posiadają wymaganych
kwalifikacji:
-
wychowawcy legitymują się wykształceniem średnim.
Powinni posiadać ukończone studia wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika
specjalna, psychologia lub w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej,
pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej albo na innym kierunku uzupełnionym studiami
podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji,
-
pedagog posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku
teologia w zakresie studiów nad rodziną. Powinien posiadać ukończone wyższe
studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,
-
dyrektor posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku
teologia w zakresie teologii ogólnej. Powinien posiadać uzupełnione wykształcenie magisterskie studiami
podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji.
Pozostałe
osoby są zatrudnione zgodnie z ww. kwalifikacjami.
W związku z powyższym
zalecam:
-
uregulowanie zatrudnienia wychowawców i pedagoga, zgodnie z wymaganymi
kwalifikacjami określonymi w rozporządzeniu w sprawie placówek
opiekuńczo-wychowawczych.
Zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.) Dyrektor „Naszego Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku ma prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowanych zastrzeżeń.
W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.
Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO
Krystyna Golubiewska
Z-ca Dyrektora Wydziału
Polityki Społecznej
Do wiadomości
1. Wydział Prawny i Nadzoru
wm.
Białystok, 9 maja 2006r.
s. Barbara Pietrzak
Przełożona Generalna
Zgromadzenia
Służebnic Matki
Dobrego Pasterza
w Piasecznie
Uprzejmie informuję, że w dniu
29 marca 2006r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu
Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę problemową w „Naszym Domu:
Dobry Pasterz” w Białymstoku w zakresie kwalifikacji osób zatrudnionych w
placówce.
Kwalifikacje
pracowników zatrudnianych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych określone są w
rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z dnia 14 lutego 2005r. w sprawie
placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Kontrolą
objęto kwalifikacje 10 pracowników merytorycznych zatrudnionych w placówce, w tym w
placówce socjalizacyjnej - 7 osób i w placówce wsparcia dziennego – 3 osoby.
Ustalono,
że trzech wychowawców, pedagog oraz dyrektor nie posiadają wymaganych
kwalifikacji:
-
wychowawcy legitymują się wykształceniem średnim.
Powinni posiadać ukończone studia wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika
specjalna, psychologia lub w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej,
pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej albo na innym kierunku uzupełnionym studiami
podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji,
-
pedagog posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku
teologia w zakresie studiów nad rodziną. Powinien posiadać ukończone wyższe
studia magisterskie na kierunku pedagogika albo pedagogika specjalna,
-
dyrektor posiada ukończone wyższe studia magisterskie na kierunku
teologia w zakresie teologii ogólnej. Powinien posiadać uzupełnione wykształcenie magisterskie studiami
podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki lub resocjalizacji.
Pozostałe
osoby są zatrudnione zgodnie z ww. kwalifikacjami.
Zalecono
dyrektorowi „Naszego Domu: Dobry Pasterz” w Białymstoku uregulowanie
zatrudnienia wychowawców i pedagoga.
W związku z powyższym
zalecam:
-
uregulowanie zatrudnienia dyrektora, zgodnie z wymaganymi
kwalifikacjami określonymi w rozporządzeniu w sprawie placówek
opiekuńczo-wychowawczych.
Zgodnie z art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.) Przełożona Generalna Zgromadzenia Służebnic Matki Dobrego Pasterza w Piasecznie ma prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowanych zastrzeżeń.
W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.
Z up WOJEWODY PODLASKIEGO
Krystyna Golubiewska
Z-ca Dyrektora Wydziału
Polityki Społecznej
Do
wiadomości
1. Wydział Prawny i Nadzoru
wm.