PROTOKÓŁ  Z  KONTROLI

 

 

kompleksowej przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Zambrowie, ul. Fabryczna 3,  nr  REGON – u 450709477, NIP 723-11-95-846 zwanym  w  dalszej  treści  „ Urzędem    podległym   Staroście   Powiatu   Zambrowskiego.

Dyrektorem  Urzędu   jest   od  1 stycznia  1991r.   Pan   Dariusz  Olszewski.

Kontrolę przeprowadzili pracownicy Oddziału Służb Zatrudnienia w Wydziale Polityki  Społecznej  Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w  składzie:

1. Pani  Elżbieta  Czurak  -    kierownik   Oddziału   ( koordynator kontroli ),

2. Pani Ludniła Borowik  -    starszy inspektor wojewódzki,        

3. Pani  Irena  Szaruta      -   starszy  inspektor   wojewódzki

4. Pani  Małgorzata Czerniawska  -  inspektor   wojewódzki

5. Pani  Renata Krzyżewska   -   starszy inspektor wojewódzki

na podstawie upoważnienia  do kontroli nr  188/2005r. z dnia 15 kwietnia  2005r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału  Polityki  Społecznej   w dniach  od  19 - 29.04.2005r.

Kontrolujący  wpisali   się   do   książki   kontroli   pod  pozycją   Nr  2/2005r.

Wyjaśnień  w  trakcie  kontroli udzielały:

    Pani   Anna Baczewska  -  Z-ca  Dyrektora Urzędu

Pani   Zdzisława Puchalska -  p.o. Gł. Księgowa Urzędu, 

Pani   Jolanta   Jarnutowska   - samodzielne stanowisko ds. instrumentów  rynku pracy

Pani   Bogusława Sztaba -  doradca zawodowy

Pani   Ewa Strękowska  - pośrednik pracy

Kontrola  kompleksowa dotyczyła:

Przestrzegania  przepisów ustawy  z  dnia 20  kwietnia 2004r.  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( Dz. U. z 2004r. Nr 99, poz. 1001 z późn. zm. ).

 

Celem  kontroli  było  dokonanie  analizy  i oceny  w  zakresie  prawidłowości   realizacji zadań  z zakresu  administracji rządowej,  wynikających z przepisów  ustawy z dnia  20  kwietnia 2004r.  o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( Dz. U. z 2004r. Nr 99, poz. 1001 z  późn. zm ).

 

W  trakcie  kontroli podlegała ocenie  prawidłowość  stosowania  następujących  przepisów  prawa:

1.      Rozporządzenia  Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada 2004r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy ( Dz. U. Nr 262, poz. 2607 ),

2.      Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 6 października 2004r. w sprawie szczegółowego trybu przyznawania zasiłku dla bezrobotnych, dodatku szkoleniowego, stypendium i dodatku aktywizującego ( Dz. U. Nr 219, poz. 2222),

3.      Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy  z dnia 24 listopada 2004r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu i trybu organizowania prac interwencyjnych  i  robót  publicznych  oraz jednorazowej refundacji  kosztów  z  tytułu  opłaconych  składek na ubezpieczenie społeczne ( Dz. U. Nr 257, poz.2576 ),

4.      Rozporządzenia Ministra Gospodarki  i  Pracy z dnia 31 sierpnia 2004r.  w  sprawie warunków i trybu refundacji ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego, przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej i refundowania kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa oraz wymiaru dopuszczalnej pomocy ( Dz. U. Nr 196, poz. 2018 ),

5.      Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania ( Dz. U. Nr 60, poz. 278  z  późn. zm.),

6.      Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 24 sierpnia 2004r. w sprawie szczegółowych warunków odbywania stażu oraz przygotowania zawodowego w miejscu pracy ( Dz. U. Nr 185, poz. 1912 ),.

7.      Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 10 listopada 2004r.w sprawie refundacji ze środków  Funduszu Pracy kosztów szkoleń oraz wynagrodzeń i składek na ubezpieczenia społeczne od refundowanych wynagrodzeń  ( Dz. U. Nr 249, poz. 2496 ),.

8.      Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 6 października 2004r. w sprawie rad zatrudnienia ( Dz. U. Nr 224, poz. 2281),

9.      Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 29 lipca 2004r. w sprawie trybu dokonywania wpłat składek na Fundusz Pracy przez obywateli polskich zatrudnionych u pracodawców zagranicznych za granicą lub wykonujących inną pracę zarobkową za granicą    ( Dz. U. Nr 176, poz. 1826 ),

10.  Rozporządzenia  Ministra  Gospodarki i Pracy z dnia 8 grudnia 2004r. w sprawie  klasyfikacji zawodów i  specjalności  dla  potrzeb  rynku  pracy  oraz  zakresu  jej  stosowania   ( Dz. U. Nr 265,  poz. 2644 ),

11.  Rozporządzenia Ministra  Gospodarki i Pracy z dnia 27 października 2004r. w sprawie rejestru instytucji szkoleniowych ( Dz. U. Nr 236, poz. 2365 ),

12.  Rozporządzenia  Rady  Ministrów  z  dnia  11 marca 2003r.w  sprawie  algorytmu ustalania kwot środków Funduszu Pracy na  finansowanie  zadań  w  województwie  ( Dz. U.  Nr 49, poz. 409 ),    

13.  Ustawa  z  dnia 29  czerwca  1995r.  o statystyce  publicznej ( Dz. U. Nr 88, poz. 439 z    poźn.   zm),

14.  Rozporządzenia Rady  Ministrów  z  dnia  7  stycznia 2004r.  w  sprawie  określenia  wzorów  formularzy  sprawozdawczych , objaśnień  co  do  sposobu  ich wypełniania  oraz  wzorów kwestionariuszy  i  ankiet statystycznych  stosowanych  w  badaniach  statystycznych  ustalonych w  programie  badań  statystycznych  statystyki  publicznej na rok 2004 ( Dz. U. Nr 6, poz. 44).

15.  Ustawy  z  dnia  29  sierpnia  1997r.  o  ochronie  danych  osobowych  ( Dz. U.  Nr  133,  poz. 883  z  późn.  zm. ).

16.  Kodeksu  Postępowania  Administracyjnego  ( tekst jednolity  Dz. U.  z  2000r.  Nr 98, poz. 1071  późn. zm.).

17.  Kodeksu  Pracy  ( Dz. U.  z  1996r.  Nr  24 ,  poz. 110 ,  z  późn. zm. ).

 

Przedmiotowy i podmiotowy zakres kontroli.

 

      Powiatowy  Urząd  Pracy  w  Zambrowie   zasięgiem  swego  działania  obejmuje:  miasto   Zambrów  oraz   gminy:  Zambrów,  Kołaki  Kościelne,  Rutki ,  Szumowo.

 

Liczba  bezrobotnych  w Urzędzie na dzień 31.12.2004r. wynosiła 3509 osób,  w tym z prawem do zasiłku  353 osób.

Urząd  zatrudniał  22 osoby oraz 4 osoby w ramach robót  publicznych.

Wg. istniejącej w dniu kontroli struktury organizacyjnej Urzędu określonej w Regulaminie Organizacyjnym PUP w Zambrowie zatwierdzonym Uchwałą Nr 83/05 Zarządu Powiatu Zambrowskiego z dnia 22 kwietnia 2005r. zadania będące przedmiotem kontroli realizowane są przez:

  1. Dział Ewidencji i Świadczeń
  2. Samodzielne stanowisko ds. instrumentów rynku pracy
  3. Samodzielne stanowisko ds. poradnictwa zawodowego i rozwoju zawodowego
  4. Samodzielne stanowisko ds. pośrednictwa pracy i EURES
  5. Dział finansowo- księgowy

 

USTALENIA  KONTROLI

 

1. Opracowanie i realizacja programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy stanowiącego część powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych .

 

   W trakcie czynności kontrolnych ustalono, że Uchwałą Nr X/60/03 Rady Powiatu Zambrowskiego z dnia 23 grudnia  2003r. przyjęto do realizacji Powiatowy Program Przeciwdziałania Bezrobociu oraz Aktywizacji Lokalnego rynku Pracy na lata 2004 -2006.

Założeniem Programu jest prowadzenie kompleksowych działań na rzecz osób bezrobotnych i zagrożonych utratą pracy oraz wykluczeniem społecznym w zakresie :

- podejmowania zatrudnienia

- pobudzania aktywności zawodowej

- łagodzenia skutków psychofizycznych wywołanych bezrobociem

- pomocy edukacyjnej poszczególnym grupom bezrobotnym ze szczególnym uwzględnieniem bezrobocia rodzinnego

- podwyższania kwalifikacji pracowników urzędu pracy do bardziej efektywnej i racjonalnej  obsługi osób bezrobotnych.

W ramach  Programu określono, że  celem strategicznym jest aktywizacja osób bezrobotnych z wybranych grup ryzyka, co jest realizowane poprzez szczegółowe cele operacyjne, określone jak niżej:

1. Dostosowanie kwalifikacji zawodowych bezrobotnych do zmieniających się potrzeb rynku pracy.

2. Zapobieganie bezrobociu młodzieży.

3.Przeciwdziałanie długotrwałemu bezrobociu.

4.Pomoc rodzinom dotkniętym bezrobociem.

5.Wspieranie tworzenia nowych miejsc pracy w sektorach małej i średniej przedsiębiorczości.

6.Działania w zakresie podwyższenia poziomu aktywizacji zawodowej i społecznej osób bezrobotnych. 

7.Poprawa jakości usług świadczonych bezrobotnym i pracodawcom.

8. Współdziałania z partnerami rynku pracy w zakresie łagodzenia skutków utraty pracy.

 

Program zaadresowany został do wszystkich osób bezrobotnych , wykazujących chęć uczestnictwa w proponowanych przedsięwzięciach, a w szczególności do młodzieży, długotrwale bezrobotnych i pozostających bez pracy członków rodzin.

 

2. Pozyskiwanie  i  gospodarowanie  środkami  finansowymi na realizację  zadań  z zakresu  aktywizacji  lokalnego rynku pracy. ( art. 9 ust.1 pkt 2 ustawy ) oraz  współdziałanie z powiatowymi radami zatrudnienia w zakresie  promocji zatrudnienia oraz  środków Funduszu Pracy ( art. 9 ust.1 pkt 11 ustawy ).

 

    Analizując powyższą tematykę  uwzględniono  całą kwotę FP  przyznaną  przez  MGPiPS  na  potrzeby Urzędu w 2004r.

 Ustalono, że w 2004 r. Minister Gospodarki i Pracy  zgodnie z podziałem dokonanym przez Samorząd Województwa według kryteriów określonych przez Sejmik Województwa,  Staroście Powiatu Zambrowskiego na finansowanie zadań  ze środków Funduszu Pracy przyznana została ogółem kwota 2.072, 90 tys. zł , z tego :

- kwota 1.936,4 tys. zł  na realizację programów na rzecz przeciwdziałania bezrobociu,

- kwota 136,5 tys. zł na finansowanie pozostałych zadań.

Zagadnienia  zaopiniowania planu wydatkowania limitu FP przyznanego na aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu i pozostałe działania Urzędu w 2004r.  były tematem posiedzeń Powiatowej Rady Zatrudnienia, które odbyły się trzykrotnie: 28 stycznia,14 maja i 7 grudnia 2004r. Przedmiotem obrad były  również  zagadnienia:

- plan szkoleń dla osób bezrobotnych,
- omówienie zasad wspierania Lokalnego Rynku Pracy z FP oraz Funduszy UE.

Wykorzystanie środków FP przyznanych powiatowi zambrowskiemu w 2004r. na finansowanie zadań z zakresu  promocji  zatrudnienia  przedstawia poniższa tabela:

 

Lp

         Forma

            Fundusz Pracy

 1.

Szkolenia

 84,200

 2.

Prace Interwencyjne

418,000

 3.

Roboty publiczne

159,100

 4.

Staż absolwencki

800.900

 5.

Refundacja wynagrodzeń młodocianym

147,400

 6.

Refundacja  wynagrodzeń absolwentom

 29,900

 7.

Programy specjalne

                           78,400

 8.

Dotacje

                           76,400

 9.

Pozostałe aktywne formy

20,100

 

Ogółem

1. 814,400

 

Z otrzymanej kwoty 1936.400 zł na realizację aktywnych form wykorzystano 1814.400 zł, co stanowi 93,7%

Wykorzystanie  przez Urząd środków FP w wysokości 136.500 zł na finansowanie zadań określonych w § 2 ust1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów a dnia 11 marca 2003r, w sprawie algorytmu ustalania kwot środków Funduszu Pracy na finansowanie zadań w województwie ( Dz. U Nr 49, poz. 409 z poźn. zm.)  przedstawia  poniższa tabela:

 

Lp

         Forma

            Fundusz Pracy

 1.

Poradnictwo zawodowe

 6,500

 2.

Koszty przesyłek i prowizja

22,,000

 3.

System informatyczny

50,900

 4.

Obsługa Klubu Pracy

19,700

 5.

Szkolenie pracowników

19,000

 6.

Badanie rynku pracy

 1,6000

 7.

Ogółem

120,400

Kontrolujące nie wniosły uwag do  tematyki podziału  środków Funduszu Pracy na realizację zadań z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy.

 

3. Udzielanie  pomocy bezrobotnym  i  poszukującym  pracy w  znalezieniu  pracy, a także  pracodawcom  w  pozyskiwaniu  pracowników  przez  pośrednictwo  pracy  i poradnictwo zawodowe). Inicjowanie  i wspieranie  tworzenia  klubów pracy  ( art.9 ust.1 pkt 3 i 7 ustawy ).

 

                 

            Powyższe zadanie realizowane jest na samodzielnym stanowisku ds. poradnictwa zawodowego  i rozwoju zawodowego.

            W  wyniku  kontroli  ustalono, że doradca zawodowy posiada  do  swojej  dyspozycji samodzielne pomieszczenie wyposażone w sprzęt i meble biurowe, zestaw komputerowy podłączony do systemu PULS, bibliotekę podręczną i filmy video tematycznie związane  z  zawodoznawstwem, oraz niezbędne przepisy prawa. Zarówno  dla bezrobotnych jak i poszukujących pracy dostępne są ulotki charakteryzujące poszczególne  zawody, broszury, informatory dla  absolwentów.  Dokumentacja  w  zakresie  prowadzonego  poradnictwa  gromadzona  jest  w  czytelnie  oznakowanych  teczkach.

Klienci  Urzędu  zapoznać się  z  informacjami  dotyczącymi  poradnictwa  zawodowego  mogą również  poprzez  umieszczanie  ogłoszeń  na  tablicach  informacyjnych  znajdujących  się  na  korytarzach  Urzędu.

           

Ustalenia  z  kontroli  dokumentacji  wymaganej  przy  prowadzeniu  poradnictwa zawodowego  indywidualnego

 

Głównym  celem  prowadzenia  i  rozwijania  poradnictwa  zawodowego  jest pomoc osobom  bezrobotnym  i   poszukującym  pracy  w  dokonaniu  prawidłowego  wyboru  zawodu lub zmiany  dotychczasowych  kwalifikacji,  planowania  kariery  zawodowej,  a  także  dobór kandydatów  do  pracy  i  na  szkolenie.

            Z  przedstawionych  do  kontroli  dokumentów  wynika,  że  w zakresie poradnictwa zawodowego prowadzony był Rejestr porad indywidualnych -zeszyt znak: SPZ-9024,  2001- 2005  do  którego wpisywani  byli  zgłaszający  się  klienci  po  porady   zawodowe. Rejestr  zawiera: Lp. , data udzielonej porady, nazwisko i imię, miejsce zamieszkania,  nr ewidencyjny bezrobotnego, wykształcenie, problem. Rejestr kończy się poz. 102 z dnia 31.12.2004r. Z rejestru wynika, iż w okresie objętym kontrolą z porad indywidualnych skorzystały 53 osoby. Ponadto doradca zawodowy prowadzi Rejestr poradnictwo indywidualne EFS. W rejestrze figurują 52 osoby-benificjęci programów aktywizacji zawodowej z EFS, które  zostały  objęte poradnictwem zawodowym indywidualnym.

Uczestnikom  porad  doradca  zawodowy wypełniał  Karty  Usług  Doradczych. Prowadzony był alfabetyczny Rejestr kart usług doradczych – zeszyt SPZ-9024 2001-2005, zawierający: Lp., Nr karty, Nazwisko i imię, Nr ewidencyjny bezrobotnego. Karty usług ułożone alfabetycznie przechowywane są w segregatorze. Do  badania losowo wybrano 10 Kart  Usług  Doradczych  wypełnionych w trakcie  prowadzonych spotkań  a  dotyczących   osób  bezrobotnych   o  następujących  numerach   kart:

1.Z/10/10/04    2.M/05/08/04 3.G/05/08/04  4.D/05/11/04  5.E/01/07/04

6.L/05/08/04   7.Z/09/10/04   8.M/10/10/04  9.B/05/12/04 10.M/12/12/04

Na  podstawie  analizowanych  dokumentów  stwierdzono,  że  Karty  wypełniane    prawidłowo, informacje zapisane w poszczególnych  rubrykach  umożliwiają dokładne prześledzenie  prowadzonej  rozmowy  doradczej.  We wszystkich kartach zarejestrowano więcej niż jedną wizytę i w dziewięciu przypadkach zastosowano badania psychologiczne: test KPZ, Holanda, Zestaw na komunikatywność. Udzielane porady najczęściej dotyczą doskonalenia w zawodzie i zatrudnienia.

W segregatorze znajduje się część kart usług doradczych, które nie mają nadanego numeru a  w jego miejsce  pieczątkę z programem EFS. Karty te zakładane były dla osób korzystających z porady zawodowej w ramach programów EFS realizowanych przez Urząd. Karty te nie są również wpisane w Rejestrze kart usług doradczych.  W związku z powyższym kontrolujące zwróciły uwagę na konieczność systematycznego i konsekwentnego nadawania numerów karty usług doradczych wszystkim osobom, którym były one zakładane i wprowadzanie ich do Rejestru  kart usług doradczych.

Każda ze zgłaszających  się  po  poradę  osób  posiada  założoną  przez  doradcę zawodowego Kartę  Ewidencyjną Osoby Korzystającej z Poradnictwa Zawodowego, Szkolenia  i  Uczestnictwa  w  Klubach  Pracy.  W  trakcie  kontroli  przeanalizowano 9 losowo  wybranych  kart  ewidencyjnych  o  następujących  numerach:

                        1. 20670/B     2. 15328/B    3. 20438/B    4. 20338/B     5. 20268/B   

                        6.15868/B     7. 20333/B     8. 20329/B    9. 17573/B

Analizowane  karty  prowadzone    prawidłowo.  Zawierają:  datę,  formę  i  wynik  porady  zawodowej.  We wszystkich  kartach  odnotowano  więcej  niż  jedną  poradę. Karty przechowywane są przy karcie rejestracyjnej bezrobotnego.

Ustalenia  z  kontroli  dokumentacji  wymaganej  przy  prowadzeniu  poradnictwa zawodowego grupowego.

W  trakcie  kontroli  stwierdzono,  że prowadzony jest Rejestr Poradnictwo zawodowe (rejestr i karty poradnictwa grupowego) - znak: SPZ-9024, 2004 zawierający Lp., data udzielenia porady, cel prowadzonej porady, ilość uczestników. Rejestr kończy się poz. 66 z dnia 27.12.2004r. W drugim półroczu 2004r. zarejestrowano w nim 34 spotkania dla 299 osób. Dotyczyły one następujących tematów: ,,Samodzielność w poszukiwaniu 1 pracy”, ,,Warsztaty aktywnego poszukiwania pracy”, ,,Aktywizacja osób bezrobotnych”. Do spotkań dołączana jest imienna lista obecności uczestników, karta poradnictwa grupowego oraz program spotkania. Ponadto doradca zawodowy prowadzi Rejestr poradnictwo grupowe EFS w którym rejestrowane są porady grupowe benificjętów programów aktywizacji zawodowej z EFS. Rejestr zawiera: Lp., data udzielenia porady, cel prowadzonej porady, ilość uczestników. Rejestr kończy się poz. 8. W drugim półroczu 2004r. zorganizowano          3 spotkania w ramach ,,Warsztatów informacyjno – szkoleniowych” dla 39 osób. Omawiany rejestr założony jest przez doradcę pod potrzeby sprawozdawczości w zakresie działań podejmowanych w ramach EFS.

Ustalenia z  kontroli  dokumentacji  wymaganej  przy  udzielaniu  informacji  zawodowej .

          Zagadnienia udzielania informacji zawodowej dokumentowane były w Rejestrze indywidualnych informacji zawodowych znak: SPZ-9040, 2003-2006. Prowadzony rejestr zawiera następujące wpisy: Lp., nazwisko i imię, miejsce zamieszkania, nr akt bezrobotnego, temat, data wizyty, informacje o bezrobotnych. Rejestr w 2004r. kończy się poz. 318.            W II półroczu 2004r. informacją indywidualną objęto 171 osób. Natomiast w Rejestrze informacji zawodowej (rejestr i karty informacji  grupowej) znak: SPZ-9040, 2004r. w II półroczu 2004r. udokumentowano przeprowadzenie 23 spotkań w ramach grupowej informacji zawodowej dla 279 osób. Rejestr zawiera: Lp., data udzielonej informacji, temat spotkania, liczba uczestników.  Do każdych zajęć dołączane były imienne listy obecności uczestników, karta grupowego spotkania informacyjnego oraz program spotkania.

          Doradca zawodowy posiada przygotowane do udostępnienia klientom zbiory  informacji zawodowej  tj.  teczki  informacji  o zawodach, klasyfikację zawodów, filmy o  zawodach, program  komputerowy „ Doradca 2000 ”, ulotki  i  broszury na temat rynku pracy.

Inicjowanie i wspieranie tworzenia klubów pracy.

 

      Kontrolujące stwierdziły, iż w II półroczu 2004r. nie były prowadzone zajęcia w klubie pracy i w związku z tym nie była gromadzona dokumentacja dotycząca prowadzonych zajęć. Z uzyskanych w trakcie kontroli wyjaśnień wynika, iż nie było zainteresowania osób bezrobotnych i poszukujących pracy zbyt długotrwałą formą 3-tygodniowego szkolenia. Przeszkodą w realizacji zajęć w klubie pracy było nie posiadanie przez bezrobotnych funduszy na finansowanie kosztów dojazdu na zajęcia.

 

4.  Rejestrowanie bezrobotnych i poszukujących pracy ( art. 9 ust.1 pkt 4 ustawy)

 

            W celu zbadania prawidłowości kwalifikowania rejestrujących się osób bezrobotnych losowo wybrano do analizy karty rejestracyjne o n / w numerach : 20 516,   5 112.

                        Na podstawie analizy dokumentów stwierdzono, że przestrzegany jest wymóg składania kompletu dokumentów określonych w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada w 2004 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy ( Dz. U. nr 262, poz. 2607). Osoby rejestrujące się przedkładają pracownikowi Urzędu dokonującemu rejestracji : dowód osobisty, dyplom lub świadectwo ukończenia szkoły, bądź kursu, szkolenia, świadectwo pracy oraz inne dokumenty niezbędne do ustalenia ich statusu   ( książeczka  wojskowa, zaświadczenie z ZUS,  decyzja urzędu  o wykreśleniu z rejestru podmiotów prowadzących działalność gospodarczą)  

                        Przedstawione do kontroli karty rejestracyjne wypełnione są czytelnie, zawierają oświadczenia osoby rejestrującej się oraz podpis pracownika dokonującego rejestracji.

 

W zakresie kwalifikowania na osób bezrobotnych nieprawidłowości nie stwierdzono.

 

 

5. Przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia ( art. 9 ust. 1 pkt 13 i 14 ustawy ).                    

 

   Prawidłowość ustalania prawa do zasiłku wynikającego z art. 71 ustawy przeanalizowano na podstawie zgromadzonej dokumentacji osób bezrobotnych o n / w numerach : 20 680,  18 701, 20 665, 5 304, 19 976.

 

Szczegółowej analizie poddano dokumentację :

nr 20 680 – osobie zarejestrowanej w dniu 27.12.2004 r. przyznano prawo do zasiłku od dnia 4.01.2005 r. w wysokości 605,80 zł miesięcznie; przyznając uprawnienie zasiłkowe ustalono, że okres uprawniający do zasiłku wyniósł 35 lat, co zostało potwierdzone na stosownym druku dołączonym do całości akt sprawy; prawo do zasiłku przyznano z tytułu prowadzenia, w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania, pozarolniczej działalności przez co najmniej 365 dni, co stwierdzono na podstawie wpisów w legitymacji ubezpieczeniowej. Wpisy w legitymacji ubezpieczeniowej świadczą o objęciu ubezpieczeniem danej osoby.

Analizując powyższy przypadek kontrolujące wskazały, iż należy przestrzegać zasady przedkładania przez osoby bezrobotne dowodu na potwierdzenie faktu opłacenia składek na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy przez określony okres i w odpowiedniej wysokości, o czym mowa w art. 71 ust. 1 pkt 2  lit. d) ustawy. 

 

nr 20 665 osobie zarejestrowanej dnia 13.12.2004 r. przyznano prawo do zasiłku od dnia 21.12.2004 r. w wysokości 504,20 zł miesięcznie ( 100 % kwoty zasiłku ); ustalono łączny okres zatrudnienia wynoszący 8 lat, 11 miesięcy i 25 dni: zarejestrowana osoba pozostawała w zatrudnieniu u ostatniego pracodawcy od dnia 31.12.1995 r. do dnia 30.11.2004 r. oraz w tym samym okresie pobierała rentę rolniczą. W decyzji przyznającej prawo do zasiłku nie podano dokładnie podstawy prawnej jego przyznania tzn. nie określono, czy prawo do zasiłku przyznano z tytułu  zatrudnienia, czy też z tytułu pobierania renty rolniczej.  W aktach sprawy znajduje się właściwe zaświadczenie o posiadaniu przez osobę zarejestrowaną gospodarstwa rolnego o powierzchni użytków rolnych nie przekraczającej 2 ha  przeliczeniowe. 

 

nr 5 304 – osobie zarejestrowanej w dniu 21.02.2005 r. przyznano prawo do zasiłku od dnia 1.03.2005r. 504,20 zł miesięcznie (100 % kwoty zasiłku); zasiłek przyznano z tytułu zatrudnienia od dnia 1.09.2005 r do dnia 31.10.2004 r.  Ze znajdującej się w dokumentacji kopii świadectwa pracy wynika, że umowa  o pracę  rozwiązała się z upływem terminu, na który była zawarta oraz to, że w okresie zatrudnienia okres niezdolności do pracy wyniósł 33 dni. Natomiast po ustaniu zatrudnienia osoba zarejestrowana pobierała zasiłek chorobowy jeszcze przez kolejnych 111 dni.

 

Ponadto analizie poddano dokumentację z zakresu wydawania decyzji :

 

a) o uznaniu lub odmowie uznania danej osoby za osobę bezrobotną oraz o utracie statusu bezrobotnego :

 

nr 080 600 / 0006 – osoba zarejestrowana dnia 28.04.2004 r. status bezrobotnego utraciła od dnia 2.12.2004 r. z powodu niestawienia się w wyznaczonym terminie. Następnie osobę tę wezwano w celu przedstawienia oferty pracy, co w sytuacji wykreślenia z ewidencji bezrobotnych nie powinno mieć miejsca.

 

nr 15 486 – w dokumentacji osoby  bezrobotnej zarejestrowanej w dniu 29.09.2003 r. znajdowało się jej oświadczenie z dnia 21.06.2004 r. o podjęciu zatrudnienia na okres próbny natomiast brak było decyzji o utracie statusu bezrobotnego z powodu podjęcia krótkotrwałego zatrudnienia jak również decyzji przyznającej ponownie status bezrobotnego. Wydano decyzję o utracie przez tę osobę statusu bezrobotnego z dniem 9.12.2004 r. z powodu niestawienia się w wyznaczonym terminie i nie powiadomienia  w ciągu 5 dni urzędu pracy o przyczynie tego niestawiennictwa.

 

nr  18 328 – absolwent zarejestrowany dnia 23.04.2002 r.  utracił status bezrobotnego od dnia 4.10.2004 r. z powodu podjęcia pozarolniczej działalności, co sam oświadczył pisemnie w urzędzie w dniu 6.10.2004 r., decyzję o utracie statusu wydano na prawidłowej podstawie prawnej.

 

b) przyznaniu, odmowie przyznania, wstrzymaniu wypłaty oraz utracie lub pozbawieniu prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego albo stypendium :

 

nr 19 976 – bezrobotnej od dnia 2.02.2004r. przyznano prawo do zasiłku od dnia 10.02.2004r. w wysokości 100 % kwoty zasiłku na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu.

Zasiłek przyznano z tytułu zatrudnienia, w okresie 18 miesięcy poprzedzających dzień zarejestrowania, w pełnym wymiarze czasu pracy przez co najmniej 365 dni, udokumentowany świadectwami pracy staż pracy wyniósł 9 lat i 11 miesięcy. Utrata prawa do zasiłku nastąpiła od dnia 1.08.2004 r. z powodu podjęcia zatrudnienia, co zostało orzeczone decyzją wydaną już na podstawie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia                i instytucjach rynku pracy.

 

nr 18 820 – osobie zarejestrowanej dnia 9.12.2004 r. prawo do zasiłku przyznano od dnia 17.12.2004 r. w wysokości 80 % kwoty zasiłku z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności przez okres 7.10.2003 r.– 30.11.2004 r.: ustalając prawo do zasiłku wzięto pod uwagę wydane przez Inspektorat ZUS poświadczenie o objęciu ubezpieczeniem społecznym z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności od dnia 15.10.2003 r. do dnia 30.11.2004 r.

 

nr 20 554 – zarejestrowany dnia 8.10.2004 r. prawo do zasiłku uzyskał dnia 16.10.2004 r. w wysokości 605,10 zł miesięcznie (120 % kwoty zasiłku) z tytułu pozostawania w zatrudnieniu w pełnym wymiarze czasu pracy, okres uprawniający do zasiłku wyniósł ogółem 23 lat i 1 miesiąc pracy. W okresie posiadania prawa do zasiłku bezrobotny został skierowany na szkolenie w zawodzie operatora wózka  z napędem silnikowym i w związku z tym decyzją wydaną na podstawie art. 41 ust. 1 – 3 ustawy o promocji przyznano dodatek szkoleniowy na okres trwania szkolenia

 

nr 2 860 – osobie zarejestrowanej w dniu 13.03.2002 r. odmówiono przyznania prawa do zasiłku. W analizowanym przypadku uchylono decyzję o utracie statusu bezrobotnego od dnia 2.11.2004 r. z powodu niestawienia się w wyznaczonym terminie. Zainteresowany zgłosił się w dniu w dniu 9.01.2005 r. do Urzędu i udokumentował pobyt w zakładzie karnym w okresie 22.09.2004 r. – 5.01.2005 r. W tej sytuacji organ ponownie orzekł o uznaniu za bezrobotnego z dniem 6.01.2005r oraz o odmowie przyznania prawa do zasiłku.. Kontrolująca wskazała, że w tym przypadku Starosta Zambrowski powinien wznowić postępowanie w sprawie zakończonej ostateczną decyzja dotyczącą utraty przez stronę statusu osoby bezrobotnej z dniem 2.11.2004 r. z powodu niestawienia się w wyznaczonym terminie i w następstwie wydać nową decyzję o utracie statusu bezrobotnego od dnia 22.09.2004 r. z uwagi na pobyt w Zakładzie Karnym.   

      

c) obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku, dodatku szkoleniowego, stypendium, innych nienależnie pobranych świadczeń lub kosztów szkolenia wypłaconych ze środków z Funduszu Pracy.

 

    W powyższym zakresie skontrolowano wybraną losowo dokumentację  o numerze 12 535. – osoba zarejestrowana w dniu 20.10.2004 r. prawo do zasiłku uzyskała od dnia 28.10.2004 r. w wysokości 80 % kwoty zasiłku. Dnia 6.01.2005 r. poinformowała Urząd, iż od dnia 27.12.2004 r. pracuje w Prokuraturze Rejonowej w Łomży. W związku z powyższym zasiłek wypłacony za okres 27.12 – 31.12.2004r. stał się świadczeniem nienależnym. Dnia 11.01.2005 r. wydano decyzję o utracie statusu osoby bezrobotnej i prawa do zasiłku z dniem 27.12.2004 z powodu podjęcia zatrudnienia. Następnie w dniu 10.02.2005 r. orzeczono o obowiązku zwrotu nienależnie pobranego zasiłku za okres 27 – 31.12.2004  r. w kwocie 53 zł. Orzeczona do zwrotu kwota zasiłku została wpłacona na konto Urzędu  w dniu 1.03.2005 r., co znajduje odzwierciedlenie w aktach sprawy.        

 

      W zakresie objętej kontrolą dokumentacji zarejestrowanych osób nie stwierdzono istotnych nieprawidłowości w przedmiocie przyznawania statusu osoby bezrobotnej i ustalania prawa oraz utraty lub pozbawienia prawa do zasiłku, dodatku szkoleniowego albo stypendium w oparciu o obowiązujące przepisy ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Kontrolowana dokumentacja wzbudziła jedynie zastrzeżenia w zakresie ustalania prawa do zasiłku z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności.. O prawidłowym sposobie postępowania w takich przypadkach poinformowano pracowników w trakcie kontroli. Ponadto  zwrócona została uwaga na konieczność przestrzegania przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego w przypadku prowadzenia postępowania mającego na celu  zmianę decyzji ostatecznych w szczególnym trybie.

Wszystkie warunki określone w ustawowej definicji osoby bezrobotnej oraz wysokość zasiłku i długość okresu pobierania w zależności od długości posiadanego okresu uprawniającego do zasiłku ustalano prawidłowo. 

Prawidłowość rozpatrywania odwołań od decyzji.

 

Z  przedstawionego  kontrolującym  rejestru  odwołań  wynika ,  że  w II półroczu   2004 r.  do Powiatowego Urzędu Pracy w  Zambrowie wpłynęło 31 odwołań  od decyzji  Starosty  Zamrowskiego   z czego:

  1. 20  zostało  uchylonych  w  trybie  art.  132 k.p.a.,
  2. 11  przekazano  do  rozpatrzenia  organowi  II  instancji ,który:
    1. 2  decyzje  uchylił  i  przekazał  do  ponownego  rozpatrzenia,
    2. 9  utrzymał w mocy

 

Nie  stwierdzono  uchybień  terminu  w  przekazywaniu  przez  Urząd  odwołań  do  rozpatrzenia  przez  II  instancję.

        

Prawidłowość  wypłat  zasiłków  i  innych  świadczeń  dla  osób  bezrobotnych.

 

W celu zapewnienia sprawności wypłacania zasiłków Powiatowy Urząd Pracy  w  Zambrowie   podpisał w dniu 20.11.2003 r. umowę z Bankiem Spółdzielczym w Zambrowie na  wykonywanie  czynności  związanych  z  obsługą  kasową   FP.

Szczegółowej analizie poddano  listy płac  z  n/w miesięcy:

1) Lista wypłat  zasiłków  dla  bezrobotnych  Nr  2/04/008  z dnia 30.07.04 r. w dniu 5.08.2004r.  za  miesiąc  lipiec  wypłacono:

-  zasiłek  w  wysokości   80 %  wypłacono dla  39  osób      /poz.6,  poz.61, poz. 97/    

-  zasiłek  w wysokości 100 %   wypłacono dla 44  osób     / poz.11, poz. 55, poz. 104 /

-  zasiłek  w  wysokości 120 %   wypłacono dla  23 osób    / poz.24,  poz. 43, poz.84 /

Jedna osoba nie odebrała zasiłku -  poz. 106,

2) Lista  wypłat zasiłków dla bezrobotnych  Nr  1/04/009 z dnia 1.10.2004 r. w dniu  4 .10.2004r. za   miesiąc   wrzesień   wypłacono:

-  zasiłek w  wysokości    80%   wypłacono  dla  31 osób     / poz. 4, poz.36, poz. 83 /

- zasiłek  w wysokości   100%   wypłacono dla 36 osób       /poz.7,  poz.42, poz. 64 /

-  zasiłek  w wysokości  120%   wypłacono dla  18 osób      / poz.2, poz. 32,  poz. 58 /

Jedna osoba nie odebrała zasiłku -  poz. 38,

       Listy opatrzone są pieczęcią Urzędu, sprawdzone są pod względem formalno – rachunkowym  i merytorycznym oraz zatwierdzone do wypłaty przez upoważnione osoby.  Znajduje  się  także  adnotacja  „zatwierdzono  do  wypłaty  ze  środków  FP”.  Zawierają  one  podpisy osoby  sporządzającej listę, sprawdzającej, Głównego Księgowego oraz  Dyrektora  Urzędu. Każda lista płac z danego dnia wypłaty zawiera rozliczenie wypłaconych kwot, liczbę osób którym wypłacono zasiłek, podane są kwoty  brutto i netto do wypłaty oraz kwota pobranego podatku.

Odebranie zasiłku następuje po okazaniu przez bezrobotnego dowodu osobistego i po pokwitowaniu  odbioru zasiłku na  liście  płac.

 

Dokumentacja  z  zakresu  wypłat  osobom  uprawnionym  świadczeń  z  FP  prowadzona  jest  właściwie .

 

6.Inicjowanie, wdrażanie i finansowanie usług  i instrumentów rynku pracy. ( art.9 ust.1 pkt 5 i pkt 6 ustawy).

 

    Powyższa tematyka realizowana jest na  samodzielnym  stanowisku ds. instrumentów rynku pracy oraz  w Dziale finansowo- księgowym.

 

a) Zwrot kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania i powrotu do miejsca zamieszkania lub innej pracy zarobkowej, odbywania u pracodawcy stażu, przygotowania zawodowego w miejscu pracy, szkolenia lub odbywania zajęć z zakresu poradnictwa zawodowego na podstawie art. 45 ustawy .

 

    Kontrolującym okazano Rejestr osób skierowanych do odbywania u pracodawcy stażu, w którym osobom skierowanym na staż odnotowano również fakt przyznania zwrotu kosztów o których mowa wyżej. W II półroczu 2004 r. z FP dokonano zwrotu kosztów dojazdu na kwotę  16.447 zł dla 19 osób. Prawidłowość dokonywania zwrotu kosztów dojazdu dla skierowanego bezrobotnego analizowano na podstawie akt nr 19511. Osoba, która z dniem 23.07.2003 r. uzyskała status osoby bezrobotnej w ramach EFS została skierowana na odbycie stażu w Banku Spółdzielczym w Rutkach. W związku z faktem, że bezrobotna z miejsca zamieszkania  ( Zambrów ) do miejsca odbywania stażu  (Rutki) dojeżdżała autobusem , w dniu 01.06.2004 r. złożyła wniosek o zwrot poniesionych kosztów na dojazd . Urząd decyzją z dnia 28.06.2004 r. przyznał środki FP w wysokości :

1. w ciągu pierwszych 6 miesięcy odbywania stażu w kwocie nie przekraczającej 98 % kosztów faktycznie poniesionych, jednakże m-cznie w kwocie nie wyższej niż 98 % najniższego wynagrodzenia,

2. do 7 miesiąca w kwocie nie przekraczającej 78 % kosztów faktycznie poniesionych, jednakże m-cznie w kwocie nie wyższej niż 78 % najniższego wynagrodzenia.

Osoba bezrobotna składała comiesięczne Rozliczenia poniesionych kosztów dołączając do nich bilety. Urząd po wyliczeniu należnych kwot ( 172,80 x 90 % = 155,52 zł za  V,VI i 176,40x 90 % =   za VII, VIII, IX oraz 123,48 zł za XI) na podstawie wydawanych w każdym miesiącu decyzji przelewał je na konto bankowe podane przez stażystę, fakt ten został odnotowany na decyzji. Bezrobotny z dniem 24.11.2004 r. zakończył odbywanie stażu.

 

Nie wniesiono uwag do kontrolowanej dokumentacji.

 

b) refundacja kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy

 

         W II półroczu 2004 r. 4 zakłady pracy złożyły 8 wniosków o refundację ze środków FP kosztów doposażenia stanowiska pracy, z których 1 został wycofany przez pracodawcę, 6 wniosków rozpatrzono pozytywnie a  1 złożony przez firmę transportową negatywnie , co jest zgodne z § 13 pkt 1)  Rozporządzenia Ministra Gospodarki  i  Pracy z dnia 31 sierpnia 2004r. w sprawie warunków i trybu refundacji ze środków Funduszu Pracy kosztów wyposażenia i doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego, przyznawania bezrobotnemu środków na podjęcie działalności gospodarczej i refundowania kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa oraz wymiaru dopuszczalnej pomocy ( Dz. U. Nr 196, poz. 2018 ) .

Prawidłowość refundacji kosztów doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego analizowano na podstawie akt nr: 9114/2/1/04, 9114/2/2/04, 9114/2/3/04.  Szczegółowej analizie poddano akta nr 9114/2/1/04, w których znajdują się:

- złożony przez pracodawcę w dn. 15.11.2004 r. wniosek o refundację kosztów doposażenia  2 stanowisk pracy (obsługa myjni i mechanik samochodowy) dla 3 bezrobotnych, zawierający dane wymagane w § 2 w/w rozporządzenia,

- protokół z kontroli przeprowadzonej przez Dyrektora i Z-cę Dyrektora Urzędu w dn. 7.12.2004 r. mającej na celu ustalenie stanu techniczno-lokalowego i wyposażenia zakładu pracy przed podpisaniem umowy o refundację części kosztów doposażenia stanowisk pracy,

- umowę nr 1/04 zawartą pomiędzy Urzędem a pracodawcą w dn. 14.12.2004 r. w sprawie refundacji części kosztów,

- karty referencyjne dla 3 bezrobotnych,

- 3 umowy o pracę na czas określony, tj. od 15.12.04 zawarte ze skierowanymi przez Urząd bezrobotnymi,

- rozliczenie kosztów poniesionych przez pracodawcę potwierdzone fakturami VAT,

- wniosek pracodawcy o refundowanie ze środków FP poniesionych kosztów w wysokości 20.400 zł,

 

Nie wniesiono uwag do kontrolowanej tematyki.

 

c) przyznanie bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej na podstawie art. 46 ust. 2 ustawy

 

       W II półroczu 2004 r. do Urzędu złożono 3 wnioski o przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, z których 2 rozpatrzono pozytywnie a 1 został wycofany przez wnioskodawcę.

Prawidłowość refundacji kosztów doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego analizowano na podstawie akt nr: 9114/1/1/04, 9114/1/2/04. Szczegółowej analizie poddano akta nr 9114/1/1/04, w których znajdują się:

- wniosek nr 5/04 z dn. 29.11.2004 r. o przyznanie dotacji w wysokości 11.000 zł na działalność usługową  z przeznaczeniem  na zakup żurawia samochodowego, 

- oświadczenie o nieskorzystaniu dotychczas ze środków FP lub innych funduszy publicznych na podjęcie działalności gospodarczej ,

- umowa nr 1/04 z dnia 22.12.2004 r. zawarta pomiędzy Urzędem a bezrobotnym , w której zawarto klauzulę, że w przypadku nie spełnienia przez bezrobotnego warunków umowy nastąpi zwrot otrzymanych środków,

- zlecenie z dnia 23.12.2004 r. podpisane przez Dyrektora Urzędu o przelaniu przez Dział finansowo - księgowy przyznanej dotacji na konto bankowe wskazane przez bezrobotnego,

- zaświadczenie wystawione przez Urząd zawierające informację o udzielonej pomocy publicznej DE MINUS dla osoby bezrobotnej,

- kopia PIT-8C za 2004 r. o zgłoszeniu przychodu z tytułu otrzymania dotacji na podjecie działalności,

-rozliczenie dokonanych zakupów w ramach dotacji udokumentowane fakturami VAT.

 

Nie wniesiono uwag do kontrolowanej tematyki.

 

d) dodatek  aktywizacyjny przyznawany na podstawie   art. 48  ustawy

 

     W II półroczu 2004 r. w Urzędzie złożono 1 wniosek o przyznanie dodatku aktywizacyjnego  - dokumentacja znajduje się  w aktach nr 593.

Osoba, posiadająca status osoby bezrobotnej i prawo do zasiłku od dnia 09.04.2004 r. do 08.10.2004 r.,  złożyła w dn. 31.07.2004 r. wniosek o przyznanie dodatku  aktywizacyjnego w związku z podjęciem zatrudnienia z własnej inicjatywy. Urząd przyznał dodatek w wysokości 151,30 zł/miesiąc od dnia 31.07.2004 r. na okres 1 miesiąca i 4 dni , tj. przez połowę okresu , w jakim przysługiwałby bezrobotnemu zasiłek. Należną kwotę wypłacono w dn.04.11.2004 r. z listy wypłat nr 50/04/004 .

Powyższa  decyzja jest zgodna z art. 48 ust. 3 ustawy, dodatek aktywizacyjny został wypłacony w wysokości do 30% zasiłku dla bezrobotnych.

 

Nie wniesiono uwag do kontrolowanej tematyki.

 

e) stypendium  stażowe  przyznawane  na podstawie  art. 53 ustawy

 

                  Z przedstawionego kontrolującym Rejestru złożonych wniosków – staże 2004r. wynika, iż w II półroczu 2004r.do Urzędu wpłynęło 139 wniosków pracodawców  o zorganizowanie stażu odbywanego przez bezrobotnych absolwentów, z czego 113 rozpatrzonych zostało pozytywnie.

Stosowanie przepisów ustawy w powyższym zakresie oceniono na podstawie losowo wybranej dokumentacji dotyczącej Szkoły Podstawowej Nr 3 w Zambrowie. W aktach znajduje się:

- harmonogram  stażu odbywanego w szkole na stanowisku referenta przez osobę bezrobotną,

- wniosek z dnia 6.12.04 r. o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu ,

- oświadczenie bezrobotnego  z dnia 14.12.04 r., w którym wyraża zgodę na skierowanie na staż w okresie od 15.12.2004 r.

- umowa nr Ust/04/0127 o odbywanie stażu przez bezrobotnego podpisana przez Szkołę Podstawową  Nr 3 i Dyrektora Urzędu,

-lista obecności stażysty w szkole,

- karty  wypłaty zasiłku , z której wynika, że bezrobotny pobierał  stypendium w okresie od 15.12.04 r. – 30.04.05 r.

- decyzja z dnia 15.12.04 r. o przyznaniu prawa do stypendium w wysokości 504.20 zł m-cznie

 

 

            Nie wniesiono uwag w zakresie procedur stosowanych przy przyznawaniu stypendium stażowego.

 

f) przyznawanie stypendium dla bezrobotnych podejmujących dalszą naukę na podstawie  art. 55 ustawy

 

      W II półroczu  2004 r. do Urzędu wpłynęły 3 wnioski osób bezrobotnych o  przyznanie stypendium z powodu podjęcia dalszej nauki w szkole.

Analizy prawidłowości przyznawania w/w stypendium dokonano na podstawie  akt:nr 20503, 20226, z których omówiono szczegółowo akta nr 20503.

 Bezrobotny  urodzony w dn. 12.08.1985 r., posiadający od dnia 14.09.2004 r.  status osoby bezrobotnej, w dniu 05.11.2004 r.  wystąpił z wnioskiem o przyznanie stypendium z tytułu podjęcia dalszej nauki. Do wniosku dołączył zaświadczenie wystawione przez Politechnikę Białostocką, potwierdzające kontynuowanie nauki na I roku studiów zaocznych oraz oświadczenie o osiąganych dochodach ( netto )w rodzinie z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku. Urząd decyzją nr 321/11/04 orzekł o przyznaniu stypendium od dnia 1.10.2004 r. w wysokości 201,70 zł miesięcznie. W aktach znajdują się zaświadczenia wystawione przez uczelnię, potwierdzające kontynuowanie  nauki przez wnioskodawcę.

Powyższa decyzja jest zgodna z art. 55, stypendium zostało wypłacone w wysokości 40% zasiłku dla bezrobotnych.

Kontrolowana dokumentacja nie budzi zastrzeżeń.

 

g)  organizacja  prac interwencyjnych i robót  publicznych  na podstawie  art.51 i art. 57 ustawy

       O organizację prac interwencyjnych ubiegały się m.in. zakłady: „MOTOTECH” s.c., „PROGRES”, „FINEZJA”, Urząd Gminy w Zambrowie, Caritas Diecezji Łomżyńskiej. Zatrudniono w ramach prac interwencyjnych 6 osób i  wydatkowano z FP na refundację kosztów ich zatrudnienia kwotę 253 400 zł , praca była wykonywana m.in.  na stanowiskach : kierownik ośrodka dla bezdomnych, referent, tokarz.

Analizy prawidłowości finansowania prac interwencyjnych dokonano na podstawie losowo wybranych akt z poz. 44 i  45 Rejestru osób skierowanych na prace interwencyjne, z których omówiono szczegółowo organizację prac interwencyjnych przez Caritas Diecezji Łomżyńskiej (poz. 44 ). Wniosek o organizację prac interwencyjnych dla 1 osoby bezrobotnej na stworzone stanowisko kierownika Ośrodka dla Bezdomnych  na okres 03.09.04r. ¸ 30.04.05r. wpłynął do Urzędu w dniu 01.09.04 r. Dołączono do niego Statut Caritas Diecezji Łomżyńskiej, zaświadczenia z ZUS  i US o nie zaleganiu z wymaganymi opłatami.  Urząd po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku zawarł w dniu 01.09.04r. z pracodawcą mowę Nr UMPI/04/0026 w sprawie organizowania i finansowania prac interwencyjnych na okres 4 miesięcy i zwrot poniesionych kosztów na wynagrodzenie ( 450 zł ) oraz składki na ubezpieczenie społeczne w wysokości 18,19% od refundowanej kwoty. Do akt dołączono zawartą z bezrobotnym umowę o pracę na czas określony. Ponadto w aktach znajduje się podpisany z pracodawcą Aneks nr 1 do Umowy UMPI/04/0026 o przedłużeniu organizacji prac interwencyjnych do 03.03.2005r. Refundacja wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne następowała w oparciu o dyspozycje wydawane przez Urząd po złożeniu przez organizatora prac interwencyjnych wniosków wraz z kopiami list obecności, wynagrodzeń, dowodów wpłat na ubezpieczenie społeczne . Wnioski o refundację były sprawdzane przez upoważnionych pracowników Urzędu, o czym świadczą adnotacje w aktach, należne kwoty Urząd przekazywał na konta bankowe pracodawców.

 

        W zakresie organizacji robót publicznych na podstawie Rejestru osób skierowanych do robót publicznych  ustalono, że  w  II półroczu  2004 r. wypłacono pracodawcom 54.100 zł tytułem refundacji kosztów zatrudnienia 8 osób bezrobotnych. Organizatorami  robót  publicznych  był Powiatowy Urząd Pracy w Zambrowie, Starostwo Powiatowe w Zambrowie i Caritas Diecezji Łomżyńskiej.

Analizy prawidłowości finansowania robót publicznych dokonano na podstawie losowo wybranych akt z poz. 12 i 16,  z których omówiono szczegółowo organizację robót publicznych przez Caritas Diecezji Łomżyńskiej - akta z poz. 12.   

Wniosek o organizację robót publicznych dla 1 bezrobotnego od 15.09.2004r. na okres 6 miesięcy wpłynął do Urzędu w dn. 30.08.04 r. Do wniosku dołączono dokument o utworzeniu Caritas Diecezji Łomżyńskiej , Statut Caritas, zaświadczenia z ZUS  i US o nie zaleganiu z wymaganymi opłatami. Zasady zatrudnienia i refundacji zawarto w Umowie nr UMRP/04/0011. Wnioski o refundację części wydatków poniesionych na wynagrodzenia i składki na ubezpieczenie społeczne organizatorzy składali w okresach miesięcznych, dołączając do nich rozliczenie finansowe wypłaconych wynagrodzeń,  kopie list płac, kopie list obecności, kopie dokumentów określających opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne.

Wnioski o refundację były sprawdzane przez upoważnionych pracowników Urzędu, o czym świadczą adnotacje w aktach,  po czym wydawano dyspozycje przyznające środki finansowe z FP na refundację poniesionych kosztów. Należne kwoty Urząd przekazywał na konta bankowe organizatorów robót publicznych.

 

Nie wniesiono uwag w zakresie finansowania interwencyjnych i robót publicznych.

 

1.      refundacja  wynagrodzeń  i  składek  na  ubezpieczenie  społeczne młodocianych pracowników zatrudnionych w  celu  przygotowania  zawodowego na podstawie art. 139 ust. 7 ustawy .

 

Zadania z w/w zakresu w Urzędzie realizowane są w Dziale finansowo-księgowym.

 

       Na podstawie przedstawionego kontrolującym Rejestru refundacji wynagrodzeń pracowników młodocianych w 2004 r. ustalono, że w II półroczu 2004 r.  22 pracodawcom w ramach refundacji wynagrodzeń  i  składek  na  ubezpieczenie  społeczne 438 młodocianych pracowników ze środków FP wypłacono 92 400 zł.   Młodociani zatrudniani byli m.in. w zawodach: stolarz,  fryzjer, mechanik  samochodowy , cukiernik, handlowiec, masarz. Stosowanie procedur oceniono na losowo wybranych aktach:KF.9115/1/2004,  KF.9115/12/2004,  KF.9115/16/2004, KF.9115/17/2004.

Pracodawcy, którzy zawierali z młodocianymi umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego przed 1.06.2003r. celem uzyskania refundacji ze środków FP składali stosowne wnioski, zawierające m.in.: dane pracodawcy; dane młodocianych, których dotyczy wniosek; okres, którego dotyczy refundacja; koszt należnej refundacji. Do wniosków dołączali „Deklaracje rozliczeniowe ZUS P DRA” na potwierdzenie, że za ujętych we wniosku młodocianych odprowadzane były składki na ubezpieczenia społeczne, kopie list płac, list obecności. Po sprawdzeniu przez pracownika Urzędu wnioskowanych do refundacji kwot w decyzji orzekano o przyznaniu ze środków FP należnych kwot na refundację poniesionych kosztów. Fakt dokonania przelewu na konta pracodawców przyznanych kwot odnotowywano na decyzji o refundacji. 

Pracodawcy, którzy zawierali z młodocianymi umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego po  1.06.2003r. występowali do Urzędu z właściwym wnioskiem o refundację ze środków FP wypłacanych wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników. Po pozytywnym zaopiniowaniu wniosku zawierana była pomiędzy pracodawcą a Urzędem umowa , w której zawarto zasady dokonywania refundacji. Pracodawca składał comiesięczne wnioski wraz z załącznikami analogicznymi jak  w/w . Po sprawdzeniu wnioskowanych do refundacji kwot  Urząd zawiadomił pracodawcę o przyznaniu refundacji. Fakt dokonaniu przelewu na konta pracodawców przyznanych kwot odnotowywano na zawiadomieniu o refundacji. 

 

            Nie wniesiono uwag w zakresie refundacji  wynagrodzeń  i  składek  na  ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników zatrudnionych w celu  przygotowania  zawodowego.

 

7. Inicjowanie , organizowanie i finansowanie  projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych ( art.9 ust.1 pkt 8 ustawy)

 

   W wyniku kontroli ustalono, że w 2004r. zakończono realizację programu specjalnego wspieranego środkami FP, mającego na celu ograniczenie bezrobocia rodzinnego, którym objęto  32 osoby bezrobotne. Po zakończeniu programu pracę kontynuowało 20 osób.

W 2004r. na podstawie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego pomiędzy Samorządem Województwa Podlaskiego oraz Powiatu  Zambrowskiego  Urząd  realizował  2 projekty:

- działanie 1.2 ”Perspektywy dla młodzieży” skierowany dla młodzieży województwa podlaskiego,

-  działanie 1.3 „ Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia „ skierowany dla osób długotrwale bezrobotnych.

Realizacja tych projektów  trwała od 1.04.- 31.12 2004r.. W obu projektach udział wzięły 134 osoby bezrobotne, w tym z działania 1.2 dotyczącego młodzieży 61 osób i 73 osoby z działania 1.3. Wszyscy uczestnicy projektów zostali objęci kompleksowym wsparciem w postaci poradnictwa zawodowego, szkoleń, staży, subsydiowanego zatrudnienia, pośrednictwa pracy.

Ponadto w 2004r. Urząd zakończył realizację programu lokalnego  „AGRO- WIZNA”, który skierowany był do pracowników państwowych przedsiębiorstw gospodarki rolnej oraz członków ich rodzin , poszukujących pracy zarejestrowanych w Urzędzie jako bezrobotni. Program realizowany był na terenie Gmin: Rutki i Zambrów. Przewidywał okresowe zatrudnienie bezrobotnych bez kwalifikacji zawodowych, co umożliwiło im zdobycie nowych kwalifikacji, zapobiegając patologiom wynikającym z długotrwałego pozostawania bez pracy.

Realizatorami Programu byli :

 -  Urząd Gminy w Rutkach , który zatrudnił 4  bezrobotnych,

 -  Powiatowy Zarząd Dróg w Zambrowie , który zatrudnił 6 bezrobotnych,

 -  Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa – Filia w Suwałkach ,która dokonywała refundacji pracodawcom części wynagrodzenia za zatrudnionych pracowników.

 

Zatrudnienie pracowników obejmowało okres 2 lat, tj od 1.10.2002r.- 30.09.2004r.

 

8. Opracowywanie analiz, ocen i sprawozdań, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych oraz dokonywanie ocen dotyczących rynku pracy na potrzeby powiatowej rady zatrudnienia oraz organów zatrudnienia ( art. 9 ust.1 pkt  9 ustawy ).

 

     W trakcie kontroli ustalono, że Urząd przygotowuje sprawozdania głównie na rzecz  Wojewódzkiego Urzędu Pracy:

- MELDUNKI dotyczące powiatowego rynku pracy, z których jeden przedstawia poziom bezrobocia na piętnasty dzień roboczy, a drugi na koniec danego miesiąca.

- SPRAWOZDANIA MPiPS – 01 o rynku pracy sporządzane na koniec każdego miesiąca oraz załączniki do tych sprawozdań:

- zał. nr 1- bezrobotni według czasu pozostawania bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy,

- zał. nr 2 - bezrobotni według rodzaju działalności ostatniego miejsca pracy oraz ofert  pracy,

 - zał. nr 3 - bezrobotni oraz oferty pracy według zawodów i specjalności,

 -zał. nr 4 - poradnictwo zawodowe, pomoc w aktywnym poszukiwaniu pracy, szkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy, staż i przygotowanie zawodowe w miejscu pracy,

- zał. nr 5 - bezrobotni zamieszkali na wsi według czasu pozostawaniu bez pracy, wieku, poziomu wykształcenia i stażu pracy,

-zał.nr  6 -aktywne programy rynku pracy,

-zał.nr 7 - bezrobotni według gmin  sporządzone kwartalnie, półrocznie i rocznie.

- SPRAWOZDANIE  MPiPS -02 o dochodach i wydatkach Funduszu Pracy (sporządzany  do 8 -dnia roboczego każdego m-ca),

- INFORMACJE przedstawiające sytuację powiatowego rynku pracy na koniec każdego kwartału.

 

Kontrolujące nie wniosły uwag do  sporządzanej sprawozdawczości oraz terminowości jej przekazywania.

 

9. Inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązywanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi, zwolnieniami grup pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy ( art. 9 ust. 1 pkt 10 ustawy )

 

 

     Zamiar zwolnienia pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy zgłosiły na terenie powiatu zambrowskiego  2 zakłady pracy w I półroczu 2004r. Zwolnienie dotyczyło ogółem 62 osób, w tym : 16 osób – Skład Materiałowy Łomża Jednostki Wojskowej nr 3090  oraz 46 osób – Centrum Obsługi Technicznej „Techno – Projekt.”

Kontrolujące ustaliły, iż w  Urzędzie funkcjonuje „ Grupa wczesnej interwencji ” , której zadaniem jest udzielanie pomocy osobom objętym zwolnieniem grupowym w zakresie:

- przekazywania informacji na tematach sytuacji prawnej danej osoby w świetle obowiązujących przepisów,

- możliwości skorzystania z usług pośrednika pracy oraz aktywnych form przeciwdziałaniu bezrobociu,

- możliwości skorzystania z usług doradcy zawodowego oraz warsztatów w Klubie Pracy.

 

Analizie poddano dokumentację Nr PP-9033  Zapobieganie skutkom zbiorowych zwolnień z pracy”,z której wynika, że Komenda Jednostki Wojskowej w dniu 9 marca 2004r. przeprowadziła konsultacje ze związkami zawodowymi , podczas których ustalono, że wszyscy pracownicy wojska zostaną zwolnieni z dniem 30 .06.2004r.W aktach znajduje się notatka z 6.04.2004r. z której wynika, że w związku z przewidywanym zwolnieniem grupowym  w Składzie Materiałowym Jednostki Wojskowej zorganizowano spotkanie  z pracownikiem Urzędu, który przedstawił działania, jakie są podejmowane w stosunku do osób bezrobotnych , aby zwiększyć szansę na znalezienie pracy. W spotkaniu wziął również udział pracodawca, który wskazał możliwości podjęcia zatrudnienia  w  jego firmie.

 

Nie wniesiono uwag w zakresie kontrolowanej tematyki.

 

10.Współpraca z gminami w zakresie upowszechniania ofert pracy, upowszechniania informacji o usługach poradnictwa zawodowego i szkoleniach , organizacji robót publicznych oraz zatrudnienia socjalnego na podstawie odrębnych przepisów ( art. 9 ust.1 pkt 12 ustawy)

 

  Ustalono, że zadanie powyższe realizowane jest na samodzielnym stanowisku ds. pośrednictwa pracy i EURES.

 

W II półroczu 2004r. Urząd pozyskał 236 ofert pracy w zawodach wg tabeli jak niżej:

 

 

L.p.

      

                 WYSZCZEGÓLNIENIE

 

 

 

LICZBA OFERT

         PRACY

1.

Przetwórstwo przemysłowe

22

2.

Zaopatrzenie w energię , gaz, wodę

6

3.

Budownictwo

9

4.

Handel i naprawa pojazdów mechanicznych

68

5.

Hotele i restauracje

5

6.

Transport, gospodarka magazynowa

3

7.

Pośrednictwo finansowe

21

8.

Obsługa nieruchomości

9

9.

Administracja publiczna

50

10.

Edukacja

13

11.

Ochrona zdrowia i opieka  społeczna

20

12.

Działalność usługowa, komunalna, społeczna, indywidualna

9

13.

Rolnictwo, leśnictwo

1

 

OGÓŁEM

 

236

 

Pozyskiwanie ofert pracy odbywało się poprzez:

- wizyty pośrednika w zakładach pracy – 31 w II półroczu 2004r.

- przyjmowanie telefonicznych ofert,

- wizyty pracodawców w Urzędzie

 

O możliwości skorzystania z ofert pracy będących w dyspozycji Urzędu zainteresowani mogli dowiedzieć się z lokalnych mediów tj.: „ Gazety  Współczesnej” ,  „ Gazety Wyborczej”,         „ Kuriera Porannego”, lokalnej telewizji kablowej  oraz „Radia Nadzieja”, gdzie raz w tygodniu  publikowane są oferty pracy. Ponadto oferty przesyłane są e-mailem do wszystkich Urzędów Gmin w powiecie .

W analizowanym okresie zorganizowano 16 giełd pracy , w których uczestniczyło 301 osób oraz 15 pracodawców, którzy  poszukiwali kandydatów na stanowiska : sprzedawcy, fryzjera, przedstawiciela handlu, murarza, cieśli , pielęgniarki, sekretarki.

Kontrolującym przedstawiona została dokumentacja  prowadzona przez pośrednika pracy w zakresie powyższej tematyki. Przeanalizowano dokumentację o Nr PP- 0712„ Współdziałanie  z jednostkami samorządu terytorialnego – współpraca z urzędami gmin”, na podstawie której ustalono, że w ramach bieżącego monitorowania zjawisk zachodzących na lokalnym rynku pracy Urząd w dniu 27.09.2004r.wystosował pismo do Urzędów Gmin w: Kołakach Kościelnych, Rutce, Szumowie, Zambrowie, z prośbą o przesyłanie comiesięcznych informacji o ilości zarejestrowanych, wyrejestrowanych i zawieszonych działalnościach  podmiotów gospodarczych z podziałem na branże z terenu gmin.

 

Nie wniesiono  uwag w zakresie  kontrolowanej tematyki.

 

11.Realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, o których mowa w art.1 ust.3 pkt 2 lit. a i b, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału w sieci EURES, w tym świadczenie usług EURES we współpracy z ministrem właściwym do spraw pracy, samorządem województwa, związkami zawodowymi i organizacjami pracodawców, ( art. 9 ust 1 pkt 16 ustawy ).

 

 

        Celem sieci EURES  jest umożliwienie dostępu do informacji poszukującym pracy i pracodawcom oraz doradztwo ułatwiające przepływ siły roboczej  , wymiana informacji między  partnerami sieci.  Usługi niniejsze realizowane na samodzielnym stanowisku ds. pośrednictwa pracy i EURES przez Urząd obejmują w szczególności: udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia zgodnie z prawem swobodnego przepływu pracowników UE, udzielanie pracodawcom pomocy  w pozyskiwaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych, inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami, informowanie o sytuacji na rynkach pracy, z uwzględnieniem występujących tam zawodów deficytowych i nadwyżkowych.

Ogółem od maja do grudnia  2004r.  wpłynęło do Urzędu za pośrednictwem Wojewódzkiego Urzędu Pracy 71 ofert do pracy w : Wielkiej Brytanii, Islandii, Irlandii, Słowenii, Hiszpanii, Czechach  oraz  na  Cyprze, Malcie  i Litwie.

Pracodawcy zagraniczni zgłaszali zapotrzebowania na pracowników budowlano- wykończeniowych: murarz, tynkarz, malarz, pracownik budowlany, cieśla, kamieniarz,  glazurnik, osoby do obsługi zakładów opiekuńczych, pracowników produkcyjnych w zakładach mięsnych, elektryk, mechanik, tokarz, frezer dentysta, kelner/barman, pokojówka.

Każda z powyższych ofert oprócz wymogów zawodowych zawierała wymóg znajomości języka angielskiego, rosyjskiego, litewskiego.

Na podstawie ofert otrzymanych z WUP sporządzane były „fiszki” ofert z logo i umieszczane na tablicach informacyjnych   przeznaczonych  tylko do publikacji  ofert pracy  w ramach EURES. Osoby bezrobotne zainteresowane skorzystaniem z oferty pracy za granicą przy pomocy pracownika Urzędu  ds EURES wypełniali CV.W  II półroczu 2004r. skorzystało z takiej pomocy 17 osób zainteresowanych. Podczas spotkań  pracownik Urzędu  udzielał również informacji o warunkach życia i pracy  w  krajach UE, o prawie pracy, ustawodawstwie socjalnym,  wzajemnym uznawaniu  kwalifikacji zawodowych, systemie opieki  zdrowotnej.

Podczas kontroli ustalono, że Urząd nie posiada własnej strony  internetowej, jednakże trwają aktualnie prace nad  utworzeniem takiej strony. Wówczas  zainteresowani bezrobotni, bądź poszukujący pracy  dodatkowo za pośrednictwem internetu będą mogli znaleźć  bazę ofert  pracy w krajach Unii Europejskiej, a także  wzór  CV do wypełnienia przez osobę bezrobotną wyrażającą chęć podjęcia pracy za granicą. 

 

Nie wniesiono uwag do sposobu prowadzenia przez Urząd zadań  z zakresu świadczenia usług EURES.

 

Jednakże należałoby  w ramach współpracy z Wojewódzkim Urzędem Pracy  ustalić zasady  przepływu  informacji w zakresie  docelowego  skorzystania z  zagranicznej oferty pracy  przez bezrobotnego. Brak takiej informacji nie pozwala na ustalenie ile osób zarejestrowanych w Urzędzie  skutecznie podjęło pracę w ramach ofert pracy EURES.

 

 

12.Organizowanie  i  finansowanie  szkoleń  pracowników  powiatowego  urzędu  pracy  urzędu  pracy.  ( art.9 ust. 1 pkt  18 ustawy).

 

          Powyższe zadanie realizowane jest na samodzielnym stanowisku ds. poradnictwa zawodowego i rozwoju zawodowego. W okresie objętym kontrolą zadania z zakresu inicjowania szkoleń i przekwalifikowań bezrobotnych Urząd  realizował poprzez:

szkolenia grupowe:

- kierowca wózków jezdniowych  -  6 osób

- operator sprzętu ciężkiego           - 29 osób

- magazynier                                  -   9 osób

- nowoczesny sprzedawca             -  15 osób

szkolenia indywidualne:

- kierowca prawa jazdy kategorii C,E,D                - 5 osób

- kierowca wózka jezdniowego                             -1 osoba

- sekretarka                                                            - 1 osoba

- język angielski dla zaawansowanych                 - 1 osoba

- pielęgniarka specjalistycznej opieki domowej   - 1 osoba

- uprawnienia grupy „E”                                       - 1 osoba

Ogółem w II półroczu 2004r. szkoleniem i przekwalifikowaniem objęto 69 osób bezrobotnych, po ukończeniu  których 8 osób podjęło pracę.

Organizatorami  powyższych szkoleń był  m.in:

-  Ośrodek Szkolenia Zawodowego w Łomży i Zambrowie

- ZDZ Ośrodek Kształcenia w Zambrowie

- Ośrodek Doskonalenia Kadr „ Profesja” w Białymstoku

- Stowarzyszenie Pielęgniarek i Położnych w Łomży

- Stowarzyszenie Wspierania Redakcji i Rynku Pracy w Łomży

 

Ogółem koszty szkolenia pracowników  Urzędu w II półroczu 2004r. wyniosły  63.737 zł.

 

Szczegółowej analizie poddano dokumentację z  zakresu szkoleń  grupowych figurującą pod poz.55 Rejestru – Szkolenia Grupowe- EFS pt. „ Młodzież na rynku pracy – aktywny start zawodowy”. Szkolenie grupowe z  zakresu „ Magazynier” zorganizowane zostało w ramach Programu 1.2, w którym uczestniczyło 9 osób w okresie  16. 08.- 10.09. 2004r.

Analizowana  dokumentacja zawiera:

- skierowanie na  szkolenie każdego uczestnika

- program szkolenia „Magazynier”

- umowa  nr 189/2004  z dnia 11.08.2004r.dotycząca organizacji szkolenia zawarta między 

  ZDZ Białystok , oddział Zambrów a Dyrektorem Urzędu

- listę obecności uczestników szkolenia

- zaświadczenie o ukończeniu kursu przez każdego uczestnika wydane przez jednostkę 

  szkolącą

Koszt powyższego szkolenia wyniósł 3.850 zł

 

Nie wniesiono uwag do kontrolowanej tematyki.

 

Niniejszy   protokół   sporządzono  w 2 jednobrzmiących egzemplarzach , z których  1 otrzymał    Dyrektor  Powiatowego  Urzędu  Pracy  w  Zambrowie.  

       

Jednocześnie   Dyrektora   Urzędu   poinformowano   o :

 

1. przysługującym    prawie  zgłoszenia  zarządzającemu   kontrolę pisemnych  wyjaśnień  co do  zawartych  w  protokole  ustaleń  -   w   ciągu   7  dni   od  dnia  podpisania protokołu.

2. przysługującym   prawie  odmowy  podpisania  protokołu  z  kontroli z  jednoczesnym  obowiązkiem  złożenia  pisemnych  wyjaśnień  co  do  przyczyny  odmowy.

 

Dyrektor

Powiatowego Urzędu Pracy

w    Zambrowie

 

/-/ Dariusz Olszewski

Przeprowadzający kontrolę :

 

/-/ Elżbieta  Czurak       - kierownik  oddziału     

/-/ Ludmiła  Borowik    - starszy  inspektor  wojewódzki

/-/ Irena  Szaruta           - starszy  inspektor   wojewódzki

/-/ Renata Krzyżewska - starszy  inspektor   wojewódzki                  

/-/ Małgorzata Czerniawska - inspektor   wojewódzki

                   

 

Główna  Księgowa

/-/ Zdzisława Puchalska

 

 

Białystok,11 maja  2005r.