Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35105927   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Urząd Miejski w Suwałkach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

 

PROTOKÓŁ
z  kontroli  problemowej

 

w  zakresie ewidencji gruntów i budynków przeprowadzonej w Urzędzie Miejskim w Suwałkach   przez zespól kontrolny Wydziału Geodezji Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, Oddziału Katastru i Nieruchomości w składzie :

 

Jerzy Palusiak - Kierownik Oddziału - upoważnienie nr WG.V.JGSK.0939-5/08
                                                                                         z dnia 12.03.2008 r.

Joanna Sienkiewicz-Krasicka - Starszy Inspektor Wojewódzki - upoważnienie nr WG.V.JGSK.0939- 
                                                                                 7/08 z dnia 12.03.2008 r.

Lech Klewiec - Starszy Inspektor Wojewódzki - upoważnienie nr WG.V.JGSK.0939- 
                                                                                 6/08 z dnia 12.03.2008 r.

 

Kontrolę przeprowadzono w dniach : 14  marca  i  10  kwietnia  2008 r.

 

Podstawa kontroli : plan kontroli Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na 2008 r. i imienne upoważnienia wystawione w dniu 12 marca 2008 r. przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego .

 

Temat kontroli :  prowadzenie ewidencji gruntów i budynków .

 

 

W trakcie kontroli zbadano :

 

 

Realizowanie przez Prezydenta Miasta Suwałki  prowadzącego ewidencję gruntów
i budynków  obowiązujących przepisów prawnych,  a zwłaszcza  niżej  wymienionych zagadnień :

 

1/    rejestrowanie   przez   organ   prowadzący   ewidencję   gruntów  i  budynków,  zgodnie

       z przepisami instrukcji kancelaryjnej : aktów notarialnych, orzeczeń sądowych , decyzji 

       administracyjnych i aktów normatywnych ,

2/   terminowość   wprowadzania  do  operatu  ewidencji  gruntów  i  budynków  zmian   na

      podstawie aktów notarialnych, orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych  i  aktów

      normatywnych ,

3/   przepływ   informacji   i   dokumentów  pomiędzy  ewidencją  gruntów  i  budynków,

      a poszczególnymi komórkami organizacyjnymi starostwa oraz gminami i pozostałymi

      stronami ,

4/   prawidłowość wpisów w operacie ewidencji gruntów i budynków w zakresie : własności,

      wieczystego    użytkowania ,    zarządu    oraz     zakwalifikowania    nieruchomości   do

      właściwych grup rejestrowych, a w szczególności do nieruchomości Skarbu Państwa

5/   prawidłowość sporządzania dokumentów do celów prawnych,

6/   prowadzenie rejestru cen i wartości nieruchomości,

7/   plany modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków ,

8/   wykorzystanie dotacji budżetowych na zadania związane z modernizacją i odnowieniem 

      ewidencji gruntów i budynków.

 

 

Kontrolą objęto wykonywanie zadań w okresie od 1 stycznia 2005 r.  do dnia kontroli .

 

Sprawy z zakresu ewidencji gruntów i budynków prowadzi starosta - zgodnie
z ustawą z dnia 17 maja 1989 r. , art. 22 pkt 1 - Prawo geodezyjne i kartograficzne .

 

    Podstawa prawna powołania Prezydenta Miasta Suwałki :

•-        zaświadczenie  wydane  przez Przewodniczącego Miejskiej Komisji Wyborczej

      w Suwałkach z dnia 13 listopada 2006 r. stwierdzające, że w wyborach, które

       odbyły się dnia 12 listopada 2006 r. Józef Gajewski wybrany został Prezydentem Miasta Suwałk ,

-     wyciąg z protokołu nr III/06 z obrad III Sesji  Rady  Miejskiej  w  Suwałkach 

      odbytej  w dniu 5 grudnia 2006 r. , z którego wynika,   że - stosownie do przepisu

      art. 29a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - Józef Gajewski

      złożył ślubowanie .

 

  Obowiązki Naczelnika Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa

pełni od dnia 1 marca 1995 r. Andrzej Kordowski, absolwent Wydziału Geodezji

i Urządzeń Rolnych Akademii Rolniczo - Technicznej w Olsztynie , a także absolwent

Studium Podyplomowego z zakresu szacowania nieruchomości na Politechnice

Warszawskiej. Ponadto legitymuje się uprawnieniami zawodowymi nr 3230 do wykonywania

samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie 1,2 i 3.

 

Osobami prowadzącymi  ewidencję gruntów są :

 

Pracownikami Starostwa Powiatowego w Sokółce, prowadzącymi ewidencję gruntów
 i budynków  są :


            1. Marta Barczak -  jest absolwentką Studium Geodezyjno - Drogowego w Lublinie oraz posiada licencjat z zakresu administracji publicznej, nie posiada uprawnień zawodowych z zakresu geodezji i kartografii. Prowadzi sprawy z terenu obrębów ewidencyjnych oznaczonych nr; 3, 7, 8 i 9.  

 

             2. Hanna Petrykowska - posiada licencjat z zakresu prawa administracyjnego, nie posiada uprawnień zawodowych z zakresu geodezji i kartografii. Prowadzi sprawy z terenu obrębów ewidencyjnych oznaczonych nr; 1,2,4 i 10,  

                       

            3. Jolanta Jarząbska - absolwentka Studium Geodezyjnego w Suwałkach , nie posiada uprawnień zawodowych z zakresu geodezji i kartografii. Prowadzi sprawy z terenu obrębów ewidencyjnych oznaczonych nr:  5 i 6.  

 

    Jednostka ewidencyjna - miasto Suwałki o ogólnej powierzchni 6550 ha, zgodnie z decyzją

                        Prezydenta Miasta Suwałki gruntów dnia 06.01.2003 r. , zostało podzielone  na 10 obrębów  

                        ewidencyjnych ( od nr 0001 do nr 0010).

 

   Powierzchnie poszczególnych obrębów ewidencyjnych wynoszą :

             - obręb nr   1 -  pow.  878 ha    nr obrębu  206301 1.0001

             - obręb nr   2 -  pow.  595 ha    nr obrębu  206301 1.0002

             - obręb nr   3 -  pow.  880 ha    nr obrębu  206301 1.0003

             - obręb nr   4 -  pow.  636 ha   nr  obrębu  206301 1.0004

             - obręb nr   5 -  pow.  183 ha   nr  obrębu  206301 1.0005

             - obręb nr   6 -  pow.  122 ha   nr  obrębu  206301 1.0006

             - obręb nr   7 -  pow.  979 ha   nr  obrębu  206301 1.0007 

             - obręb nr   8 -  pow.1014 ha   nr  obrębu  206301 1.0008

             - obręb nr   9 -  pow.  862 ha   nr  obrębu  206301 1.0009

             - obręb nr 10 -  pow.  401 ha   nr  obrębu  206301 1.0010

 

 

        Część kartograficzna ewidencji gruntów i budynków prowadzona jest w programie

Oskar 3.1.65 firmy Geo Technologies z Wrocławia .

         Mapa  ewidencji  gruntów  w  postaci  numerycznej  aktualizowana  jest  przez 

pracowników Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej 

na  podstawie operatów danych zawartych w operatach technicznych składanych przez

wykonawców prac geodezyjnych , przyjętych do zasobu ww.  Ośrodka. .

           

        Dokumentację do celów prawnych z danych wykazanych w ewidencji gruntów

i budynków sporządzają pracownicy prowadzący  tą ewidencję , a zatwierdzają ją osoby

posiadające niezbędne w tym zakresie uprawnienia geodezyjne i odpowiednie upoważnienie

wydane przez Prezydenta Miasta Suwałki .     

 

Miejski Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Suwałkach stanowi jednolitą strukturę z Wydziałem Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa.

 

Mapa numeryczna ewidencji gruntów na terenie m. Suwałki , założona została w 100%, również ewidencja budynków została założona na teren wszystkich 10-ciu  obrębów ewidencyjnych.

 

           Dokumenty skutkujące wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów i budynków miasta Suwałk takie jak ; akty notarialne, orzeczenia sądowe, decyzje administracyjne i akty notarialne  przekazywane są z kancelarii Urzędu do Naczelnika Wydziału, który dekretuje sprawy do  poszczególnych pracowników. Są one rejestrowane w teczkach dowodów zmian poszczególnych obrębów ewidencyjnych , do których dołączane są zawiadomienia o wprowadzonych zmianach .

 

           Ustalono, że w okresie objętym kontrolą zarejestrowano następującą ilość zmian wprowadzonych do operatu ewidencji gruntów i budynków w latach:  

 

                                        2006 r.-  1289

                                        2007r .-  3532

                                        2008 r. - 1114  ( do dnia kontroli ) .  14.03. 2008r.

 

            Ilość decyzji administracyjnych wydanych latach:

 

                                        2006 r.   -     303

                                        2007 r.   -     544

                                        2008 r.    -    101  ( do dnia kontroli ) .

 

Ad. punktu 1 i 2.

Kontrolą objęto nw. zmiany

 

   

 obręb 5.

                 - zmiana nr 218/08 - dokumentem  skutkującym  zmianę w ewidencji gruntów
                    i budynków były decyzje  Prezydenta Miasta Suwałk z dnia ;        

                    - 16.01.2008 r. o  nr GR.O 6323/31/08 o zmianie użytku gruntowego w działce nr
                      11587,        

                    - 16.01.2008 r. o nr G.R.O 6323/42/08 o zmianie użytku gruntowego w działce nr
                      11589,

                    - 16.01.2008 r. o nr G.R.O 6323/41/08 o zmianie użytku gruntowego w działce nr
                       11586-

 

                        zmiany wprowadzono prawidłowo w dniu 1.04.2008 r. , po terminie,

              

                    - zmiana nr 215/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                      gruntów i budynków -28.03.2008 r. - wprowadzono w dniu 1.04.2008 r. 

                      Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                    - zmiana nr 206/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                      gruntów i budynków -17.03.2008 r. - wprowadzono w dniu 28.03.2008 r. 

                      Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

                

                    - zmiana nr 182/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                      gruntów i budynków 17.03.2008 r. - wprowadzono w dniu 19.03.2008 r. 

                      Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                    - zmiana nr 175/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                       gruntów i budynków 14.03.2008 r. - wprowadzono  w dniu 18.03.2008 r. 

                       Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

                 

                    - zmiana nr 167/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                      gruntów i budynków 7.03.2008 r. - wprowadzono  w dniu 10.03.2008 r. 

                       Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

               

                    - zmiana nr 165/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                       gruntów i budynków  4.03.2008 r. - wprowadzono w dniu 7.03.2008 r. 

                       Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                    - zmiana nr 134/08 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                      gruntów i budynków 20.02.2008 r. - wprowadzono  w dniu22.02.2008 r. 

                       Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

obręb 7 .

 

                   - zmiana nr 300/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                      gruntów i budynków 1.10.2007 r. - wprowadzono w dniu5.10.2007 r. 

                      Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                  - zmiana nr 298/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                     gruntów i budynków 28.09.2007 r. - wprowadzono w dniu 2.10.2007 r. 

                     Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                 - zmiana nr 296/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                    gruntów i budynków 1.10.2007 r. - wprowadzono  w dniu 2.10.2007 r. 

                    Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                 - zmiana nr 269/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                    gruntów i budynków 16.08.2007 r. - wprowadzono  w dniu 7.09.2008 r. 

                    Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

   

                 - zmiana nr 246/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                    gruntów i budynków 2.08.2007 r. - wprowadzono  w dniu 7.08.2008 r. 

                    Zmianę wprowadzono  w terminie. W zawiadomieniu o wprowadzonej  

                    zmianie w tej ewidencji dołączonej do dowodów zmian błędnie

                    podano nazwisko nowego właściciela działki objętej zmianą ( podano

                    Jarmołowicz Wiesław Eugeniusz, a powinno być Jarmułowicz      

                    Wiesław Eugeniusz),

 

                 - zmiana nr 240/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                    gruntów i budynków 20.07.2007 r. - wprowadzono w dniu 24.07.2007 r. 

                    Zmianę wprowadzono  prawidłowo i w terminie.

 

                - zmiana nr 239/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                   gruntów i budynków 20.07.2007 r. - wprowadzono  w dniu 24.07.2008 r. 

                   Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie. 

           

               - zmiana nr 227/07 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                  gruntów i budynków 2.07.2007 r. - wprowadzono w dniu 5.07.2008 r. 

       Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

obręb 1 .

               - zmiana nr 166/06 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                  gruntów i budynków 15.11.2006r.-wprowadzono w dniu 20.11.2006 r.
                  Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

            

              - zmiana nr 161/06 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                  gruntów i budynków 3.11.2006 r. - wprowadzono  w dniu 6.11.2006 r. 

      Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

               - zmiana nr 136/06 - data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                  gruntów i budynków 2.07.2007 r. - wprowadzono w dniu 5.07.2008 r. 

       Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

obręb 4 .

               - zmiana nr 96/06 -  data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
                  gruntów i budynków 9.10.2006 r. - wprowadzono w dniu 10.10.2006 r.                                                             

                  Zmianę wprowadzono prawidłowo i w terminie.

            

              - zmiana nr 94/06 -  data wpływu dokumentu skutkującego zmianę w ewidencji
 

 

                  gruntów i budynków 3.10.2006 r. - wprowadzono w dniu 4.100.2006 r.
                  Zmianę wprowadzono w terminie. Ustalono, że system informatyczny
                  na drukach zawiadomień o dokonanych zmianach wykazuje tylko adres
                  zamieszkania jednego z małżonków ( w tym przypadku jeden z małżonków
                  zamieszkuje w Suwałkach przy ul. Kowalskiego 81 m1 , zaś drugi

                  z małżonków we wsi Krzywe 62 ) . Ustalono też, że zapis adresów

                  zamieszkania osób ww. w  komputerze jest prawidłowy). Błędy te

                  w systemie informatycznym należy wyeliminować .  

 

Ad punktu nr 3.

 

      Zawiadomienia o dokonanych zmianach w operacie ewidencji gruntów przekazywane są 

 dla osób i jednostek organizacyjnych, na których wniosek lub zgłoszenie zmiana została

wprowadzona oraz do organów podatkowych ( dla części tych zmian). Ustalono, że nie zawiadamia się o wprowadzonych zmianach ( zmiany związane z podziałami nieruchomości ) ani organów podatkowych, ani też wydziału ksiąg wieczystych , co jest sprzeczne  z przepisem § 49 ust.1 pkt 1-2 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz. U. Nr 38, poz. 454) . Nie zawiadamia się również właściwej jednostki statystyki publicznej o zmianach - w przypadku zmian cech adresowych nieruchomości   oraz   dopisywania  i  wykreślania  budynków ,  co  jest   również   sprzeczne z przepisem  § 49 ust.1 pkt 3 tego rozporządzenia .              

 

Ad. punktu nr 4.

 

       Zapisy w operacie ewidencji gruntów w zakresie własności, wieczystego użytkowania

bądź zarządu dotyczące jednostek przekształconych bądź zlikwidowanych generalnie są

prawidłowe.

 

Ad. punktu nr 5.

 

     Wypisy i wyrysy z operatu ewidencji gruntów wydawane są odpłatnie właścicielom

nieruchomości na ich pisemne  zamówienie i są one wykonywane przez pracowników

prowadzących ewidencję gruntów  .

      Wypisy   z    operatu   ewidencji    związane   z  robotą   geodezyjną   wydawane  

wykonawcom robót w ramach zgłoszenia roboty geodezyjnej w ośrodku dokumentacji

geodezyjno - kartograficznej. Pozostałe osoby mające udokumentowany interes prawny do

uzyskania danych ze zbioru danych osobowych , mogą uzyskać te dane po wypełnieniu

stosownego druku wniosku, zgodnego z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Spraw

Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 czerwca 1998 r. w sprawie określenia wzorów

wniosku o udostępnienie danych osobowych , zgłoszenia zbioru danych do rejestracji oraz

imiennego upoważnienia i legitymacji służbowej inspektora  Biura Generalnego Inspektora

Ochrony Danych Osobowych  ( Dz. U. Nr 80 poz. 522, z póżn. zm ) .

      Na wydawanych wyrysach i wypisach z operatu ewidencji gruntów i budynków

umieszcza się  klauzule w formie pieczęci o treści zgodnej z treścią wykazaną w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 1999 r.
 w sprawie określenia rodzajów materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny
 i kartograficzny, sposobu i trybu ich gromadzenia i wyłączania z zasobu oraz udostępniania danych ( Dz.U. Nr 49, poz. 493 ).

 

Ad. punktu nr 6.

 

      Wraz   z   wejściem     w    życie    rozporządzenia    Ministra     Rozwoju   Regionalnego

 i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków ( Dz. U.

Nr 38 poz. 454 ) .  Starostowie  zostali  zobowiązani  do  prowadzenia  rejestru  cen 

nieruchomości, określonych w aktach notarialnych, oraz wartości nieruchomości, określonych

przez rzeczoznawców majątkowych w operatach szacunkowych .

      Ustalono, że rejestry  cen i wartości nieruchomości  do 01 listopada 2006 roku były

prowadzone ręcznie  ,a następnie w systemie informatycznym REJESTR  GT ,

     W rejestrach tych , na podstawie danych zawartych w aktach  notarialnych oraz

wyciągach z operatów z wyceny  nieruchomości sporządzonych przez rzeczoznawców

majątkowych wykazuje się ; adres położenia nieruchomości , numery ewidencyjne działek

wchodzących w skład nieruchomości, rodzaj nieruchomości ( niezabudowanych

nieruchomości rolnych, zabudowanych nieruchomości rolnych, niezabudowanych

nieruchomości przeznaczonych pod zabudowę inną niż zagrodowa, nieruchomości

zabudowanych budynkami mieszkalnymi, budynkami pełniącymi inną funkcję niż funkcja

zagrodowa i mieszkaniowa, nieruchomości budynkowej, nieruchomości lokalowej) pola

powierzchni nieruchomości , datę zawarcia aktu notarialnego lub określenia wartości oraz

inne dostępne dane o nieruchomościach, co jest zgodne z ww. rozporządzeniem.

 

Ad. punktu 7.

 

 Zgodnie z § 80 ust. 1   w/w  rozporządzenia  w  sprawie  ewidencji  gruntów  i  budynków Prezydenci  ( Starostowie )   zostali  zobowiązani  przeprowadzić  modernizację  ewidencji          w sposób planowy, w określonych terminach, zapewniając:

 

1) zastąpienie rejestrów gruntów prowadzonych na papierze w technice ręcznej 
    odpowiednimi  zbiorami komputerowymi - w terminie do 31 grudnia 2001 r.

      2) uruchomienie informatycznego systemu umożliwiającego prowadzenie ewidencji  

         obejmującej pełny zakres danych ewidencyjnych - w terminie do 31 grudnia 2003 r.

      3) założenie komputerowych baz danych ewidencyjnych, umożliwiających tworzenie

          raportów, o których nowa w § 22 rozporządzenia :

 

- dla obszarów miast w terminie do 31 grudnia 2005 r.

- dla terenów wiejskich w terminie do 31 grudnia 2010 r.

 

      Ustalono, że do końca 2005 roku  zgodnie  z  w/w  wymogami zakończono    w ramach prac modernizacyjnych ewidencji gruntów zakładanie  ewidencji budynków dla miasta Suwałki  . które realizowano w takim zakresie ,  na jaki pozwalały pozyskane na ten cel środki finansowe.

 

Ad. punktu 8.

 

Zgodnie z art. 28 ustawy o finansach publicznych z 1998 r. ( Dz. U. Nr 155 poz.1014
z późń. zm. ) wydatki mogą być ponoszone na cele i w wysokościach ustalonych
w ustawie budżetowej w sposób celowy.

 

Wojewoda Podlaski w kontrolowanym okresie, zabezpieczył w budżecie Województwa Podlaskiego dla Miasta Suwałki  dotację budżetową  w Dziale  710  Działalność  usługowa,  w  następującym rozmiarze:

Rok 2006   Rozdział  71013 Prace geodezyjne i kartograficzne              - 26 553,00 zł,

                   Rozdział  71014 Opracowania geodezyjne i kartograficzne -      -

Rok 2007   Rozdział  71013 Prace geodezyjne i kartograficzne              - 60 000,00 zł,

                   Rozdział  71014 Opracowania geodezyjne i kartograficzne - 10 000,00 zł,

Zaplanowane powyższe środki na lata  2006 - 2007  w  łącznej wysokości  96 553,00 zł,  zostały wykorzystane w całości, zgodnie z ich planowym przeznaczeniem, co umożliwiło zakończenie modernizacji operatów ewidencji gruntów i budynków miasta Suwałki oraz  założenie ewidencji i kartotek budynków i lokali  dla części miasta.

Na uzupełnienie  środków budżetowych związanych z realizacją prac z zakresu modernizacji operatu ewidencji gruntów i budynków przeznaczono kwotę 65 180 zł.                z  Miejskiego  Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.

 Dotacja przyznana na 2008 rok, w łącznej wysokości 60 tys. zł, będzie przeznaczona na  założenie ewidencji i kartotek budynków i lokali oraz na modernizację istniejących baz  danych ewidencyjnych.

Nie planowano dla Miasta Suwałk środki z Działu 010 Rolnictwo i Łowiectwo Rozdział 01005 Prace geodezyjno - urządzeniowe na potrzeby rolnictwa § 2110.

 

 Dotacja przyznana na 2008 rok, w łącznej wysokości 60 tys. zł, będzie przeznaczona na  założenie ewidencji i kartotek budynków i lokali oraz na modernizację istniejących baz  danych ewidencyjnych.

Nie planowano dla Miasta Suwałki środki z Działu 010 Rolnictwo i Łowiectwo Rozdział 01005 Prace geodezyjno - urządzeniowe na potrzeby rolnictwa § 2110.

 

Według zapewnień Naczelnika  Wydziału Pana Andrzeja Kordowskiego  przyznane  środki  będą  wykorzystane  w  całości na  cele  zgodnie  z  ich  planowanym przeznaczeniem.

 

         Prezydent  Miasta Suwałki został poinformowany o przysługującym mu prawie odmowy podpisania protokołu  kontroli  i  złożenia   wyjaśnień   przyczyn   odmowy   jego   podpisania w terminie 3 dni oraz prawie złożenia pisemnych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole w ciągu 7 dni od daty podpisania protokołu .

        

     Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach , z których jeden egzemplarz doręczono Prezydentowi  Miasta  Suwałki.

 

KONTROLOWANY

 

KONTROLUJĄCY

 

 

 

 

 

1. Jerzy Palusiak /-/

     /-/PREZYDENT

 

 

mgr inż. Józef Gajewski

 

2. Lech Klewiec /-/

 

 

 

 

 

3. Joanna Sienkiewicz-Krasicka /-/

Suwałki     dnia  2008.07.02


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  22.09.2008 13:28:01
Data publikacji:  22.09.2008 13:28:01
Data modyfikacji:  22.09.2008 13:32:01 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl