Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35101850   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrole problemowe. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

 

P R O T O K Ó Ł

 

 

z kontroli problemowej w Starostwie Powiatowym w Sokółce

Regon 050664988,   NIP 545-15-02-870

 

 

            Kontrolę w dniu 17 czerwca i 22 lipca  2009 roku  przeprowadzili, starsi inspektorzy wojewódzcy w Wydziale Geodezji i Rolnictwa, Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku:

            Michał Hajduczenia - upoważnienie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru                                                     Geodezyjnego i Kartograficznego, Podlaskiego Urzędu

                                               Wojewódzkiego w Białymstoku Nr WG.V.IS.0939-14/09

                                               z dnia 16 czerwca 2009 roku.

            Wiktor Kużelewski - upoważnienie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru

                                               Geodezyjnego i Kartograficznego, Podlaskiego Urzędu

                                               Wojewódzkiego w Białymstoku Nr WG.V.IS.0939-15/09

                                               z dnia 16 czerwca 2009 roku.

 

            Starostą Sokólskim, wybranym mocą Uchwały Nr I/3/06 Rady Powiatu Sokólskiego   z dnia 23 listopada 2006 roku - w sprawie wyboru Starosty Sokólskiego został                    Pan Franciszek Budrowski.

            Prowadzący zagadnienia z zakresu klasyfikacji gruntów:

            - stanowisko pracy w Sokółce - podinspektor Irena Janina Wyrwa obejmuje swym   zasięgiem miasta: Sokółka i Krynki oraz gminy: Sokółka, Krynki, Janów, Korycin,            Kuźnica, Sidra i Szudziałowo,

            - stanowisko pracy w Dąbrowie Białostockiej - podinspektor Grzegorz Rutkowski    obejmuje swym zasięgiem miasta Dąbrowa Białostocka i Suchowola oraz gminy:             Dąbrowa Białostocka, Suchowola i Nowy Dwór.

            Wyjaśnień w zakresie klasyfikacji gruntów udzielał:

            -   Kierownik Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego                  w  Sokółce - Pan Janusz Kuderewski - Geodeta Powiatowy

            Przeprowadzoną kontrolę zarejestrowano w książce kontroli Starostwa Powiatowego w Sokółce pod poz. nr 4.

 

            Temat kontroli.

 

            Ocena prawidłowości i terminowości załatwiania spraw z zakresu gleboznawczej klasyfikacji gruntów, w okresie od 01 stycznia 2008 roku do dnia kontroli.

            Kontrolą objęto sprawy załatwiane na stanowisku pracy w Sokółce. 

            W okresie objętym kontrolą wpłynęły 46 sprawy, w tym w roku 2008 - 36 spraw, zaś w roku 2009 do dnia kontroli 10 spraw.

            Wszystkie sprawy zostały zarejestrowane w teczce „Rzeczowych wykazów spraw"         nr GGN.I.7437.

            Sprawy zarejestrowane zarówno w roku 2008 jak i w 2009 dotyczyły przede wszystkim: zmiany lasu na użytek rolny, klasyfikacji gruntów zalesionych i zrekultywowanych, zmiany rodzajów użytków i klas wraz z dostosowaniem zapisów w ewidencji gruntów i budynków do postanowień Rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 roku - w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz. U. Nr 38 poz. 454).

Z analizy kontrolowanych akt wynika, że obieg dokumentów dotyczących zmiany użytków i ich klas gleboznawczych w postępowaniu administracyjnym jest właściwy.

Wnioski właścicieli gruntów w tym zakresie trafiają bezpośrednio do Starosty, co jest zgodne z ustawą z dnia 17 maja 1989 roku - Prawo geodezyjne i kartograficzne ( jednolity tekst z 2005 roku Dz. U. Nr 240 poz. 2027 ).

            Zgodnie bowiem z art. 22 ust.1 w/w ustawy, ewidencję gruntów i budynków oraz  gleboznawczą klasyfikację gruntów, prowadzą starostowie i do nich powinny trafiać wszystkie podania dotyczące  zmiany rodzaju użytków i klas gruntów.

Pracownik starostwa odpowiedzialny za prowadzenie klasyfikacji gruntów, dokonuje analizy wniosku na podstawie znajdujących się w starostwie dokumentów, uwzględniając między innymi dane z operatu ewidencji gruntów i budynków , operatu klasyfikacyjnego, ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, planu urządzenia lasu  i uproszczonego planu urządzenia lasu.

Po takiej analizie, o ile zachodziła uzasadniona potrzeba,  informował  zainteresowanego o koniczności przedłożenia operatu klasyfikacyjnego sporządzonego przez upoważnionego klasyfikatora gleboznawcę wraz z dokumentacją geodezyjną i wykazem zmian gruntowych sporządzoną przez uprawnionego do wykonywania tych prac geodetę.       

            We wszystkich sprawach dotyczących zmiany rodzaju użytków i klas znajdują się niezbędne do wydania decyzji wymagane prawem dokumenty, załączniki i ekspertyzy -        w szczególności, przy zmianie lasu na użytek rolny, zainteresowany w każdym przypadku dostarczał decyzje zezwalającą na taką zmianę do czego zobowiązuje art. 13 ust. 3 ustawy      z dnia 28 września 1991 roku - o lasach (jednolity tekst z 2005 roku Dz. U. nr 45 poz.435 ze zmianami).

           Wszystkie operaty klasyfikacyjne były kontrolowane pod względem prawidłowości ustalenia nowych klas i użytków przez inspektora upoważnionego do wykonywania takich kontroli.

            Przed wydaniem decyzji, organ w każdym przypadku powiadamiał zainteresowanych o możliwości wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów w sprawie, zgodnie z wymogami art. 10 § 1 ustawy - kodeks postępowania administracyjnego.

            We wszystkich sprawach znajdują się kopie dowodów, opłaty skarbowej wymaganej ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku - o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225 poz.1635).

            Od dnia otrzymania ekspertyzy gleboznawczej od upoważnionego klasyfikatora we wszystkich skontrolowanych sprawach były zachowane terminy do wydania decyzji określone w art. 35, ustawy - kodeks postępowania administracyjnego.

               Wyniki kontroli zostały wstępnie omówione z Kierownikiem Wydziału Geodezji, Katastru i Nieruchomości - Panem Januszem Kuderewskim         

            Kierownikowi kontrolowanej jednostki przysługuje prawo złożenia zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokóle w ciągu 7 dni od daty jego doręczenia.

            Protokół podpisano w dwóch  jednobrzmiących egzemplarzach.

 

                                                                    Sokółka, dnia 31 sierpnia  2008 roku.

 

            Kontrolowany:                                                          Kontrolujący:

STAROSTA

 

Michał Hajduczenia /-/

/-/

 

 

inż. Franciszek Budrowski

 Wiktor Kużelewski /-/

 


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  07.10.2009 08:12:17
Data publikacji:  07.10.2009 08:12:17
Data modyfikacji:  07.10.2009 08:22:17 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl