Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34028904   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa Powiatowego Urzędu Pracy w Kolnie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Protokół

Protokół

z kontroli problemowej przeprowadzonej w dniu  10 maja 2004r. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kolnie (REGON-450709974), ul. Wojska Polskiego 46, 18-500 Kolno, zwanym dalej "Urzędem", podległym Staroście Powiatu Kolneńskiego

 

Kierownikiem Urzędu od 1 sierpnia 1998 r. jest Pan Wacław Sójko.

Kontrolę przeprowadziły w dniu 10 maja 2004r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej

Pani Elżbieta Czurak    - kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia

Pani Małgorzata Czerniawska - starszy inspektor

na podstawie upoważnienia do kontroli nr 178 z dnia 9 maja 2004r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Panią Krystynę Golubiewską Z-cę Dyrektora  Wydziału Polityki Społecznej.

Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 1.

Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Maria Patalan - inspektor  powiatowy -prowadząca sprawy kadrowe pracowników Urzędu .

 

Temat kontroli:  Poziom kwalifikacji kadr w Urzędzie.

 

Podstawa  prawna  kontroli: art. 6c ust.1 pkt 2 ustawy z dnia  14.12.1994r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz.U. z 2003r. Nr 58, poz.514 z późn.zm.).

 

Celem kontroli było sprawdzenie:

1.poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr  61, poz.708),

2.udziału pracowników Urzędu w szkoleniach, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji.

 

Badaniem objęto:

ˇ   akta osobowe losowo wybranych pracowników Urzędu  zatrudnionych w 2004r. - dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr,

ˇ   dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia pracowników.

 

W dniu 10 maja 2004r. w Urzędzie:

ˇ      obowiązywał regulamin organizacyjny wprowadzony Zarządzeniem nr 3/2000 Kierownika Powiatowego Urzędu Pracy z dnia 10.marca 2000 r. na podstawie Uchwały nr 39/47/2000 Zarządu Powiatu w Kolnie z dnia 07 marca 2000r., zatrudnionych było 35 pracowników, w tym 10 osób w ramach robót publicznych.

 

Ustalenia kontroli:

Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki nr 1, 2, 3 do niniejszego protokółu.

Ad.1  Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto 12 losowo wybranych pracowników Urzędu. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego  stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy w stosunku do 34 pracowników.

Stwierdzono, że jeden pracownik nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych określonych w załączniku Nr 1-wprowadzonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. Dotyczy to: p.o. Głównego Księgowego - wykształcenie średnie. Na zajmowanym stanowisku  pracuje od 2..01.1993r. Obecnie kontynuuje naukę na II roku w Wyższej Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości w Łomży.

Dla stanowiska głównego księgowego wymagane jest wykształcenie wyższe, jednakże na podstawie § 15 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. dopuszcza się możliwość zatrudniania na tych stanowiskach osób, które nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia.

Ad.2 Dokumentacja dotycząca szkoleń zatrudnionych pracowników przechowywana jest w oznakowanych teczkach o symbolu PUP.Or.1227/04 ,,Szkolenia pracowników" oraz ,,Szkolenia wewnętrzne". Z przedstawionej dokumentacji wynika, że w 2004r. pracownicy Urzędu brali udział w następujących szkoleniach:

 zewnętrznych

ˇ          Reorientacja Szkolnictwa Zawodowego finansowanego ze środków Phare 2001- 1 osoba

ˇ          Program z LEXA - 10 osób

ˇ          Seminarium nt. Europejski Fundusz Społeczny - 1 osoba

ˇ          Reorientacja Szkolnictwa Zawodowego - 1 osoba

ˇ          Nowelizacja Kodeksu Pracy - 1 osoba

ˇ          Nowe Świadczenia Rodzinne Zasiłki chorobowe i macierzyńskie - 1 osoba

ˇ          Procedury postępowania  w procesie wdrażania Sektorowego Programu Operacyjnego RZL obieg dokumentacji finansowych- 1 osoba

ˇ          Europejskie Fundusze Społeczne - 12 osób

ˇ          Projektowanie Przedsięwzięć Rynku Pracy w warunkach wspólnotowych.- 1 osoba

ˇ          Novell z zakresu administracji systemem NetWare 6 - 1 osoba

 

Ogółem przeszkolono 30 osób

wewnętrznych

ˇ        Pośrednictwo Pracy w Świetle Unii Europejskiej - 7 osób

ˇ        Omówienie projektu ustawy o promocji zatrudnienia i instrumentów rynku pracy - 8 osób

ˇ        Szkolenie z zakresu obsługi skrzynek emailowych - 7 osób

ˇ        EFS omówienie działań 1,2 i 1,3 - 7 osób

Ogółem przeszkolono 29 osób

 

            Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Kierownik Powiatowego Urzędu  Pracy Kolnie.

 

Kontrolujące poinformowały o :

-   przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,

-   przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy.

           

Kierownik                                                                  Przeprowadzający kontrolę:

Powiatowego Urzędu Pracy w Kolnie             Elżbieta Czurak Kierownik Oddziału

Pan Wacław Sójko                                                     Małgorzata Czerniawska inspektor wojewódzki

 

 

Białystok, dnia 20 maja 2004r.

Załącznik  Nr 1

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Kolnie

wg STANOWISK  PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 10.05.2004r.

 

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba  zatrudnionych  -  w  osobach

 

Ogó-łem

            W y k s z t a ł c e n i e

wyższe

police-

alne

średn.

ogólne

średn.  zawod

zasad-nicze

inne

  1.

Kierownik  PUP

1

1

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Kierownika  PUP

1

1

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

 

 

 

1

 

 

  4. 

Radca  prawny

1

1

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik  działu

2

2

 

 

 

 

 

  6.

Kierownik oddziału, referatu,

 

 

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy  inspektor powiatowy

4

4

 

 

 

 

 

  8.

Programista, informatyk

1

1

 

 

 

 

 

9.

Starszy  inspektor

 

 

 

 

 

 

 

10.

Samodzielny księgowy

 

 

 

 

 

 

 

11.

Inspektor powiatowy

11

 

4

2

5

 

 

12.

Starszy  pośrednik pracy

 

 

 

 

 

 

 

13.

Starszy doradca zawodowy

1

1

 

 

 

 

 

14.

Pośrednik  pracy

 

 

 

 

 

 

 

15.

Doradca  zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

16.

Podinspektor

1

1

 

 

 

 

 

17.

Starszy  księgowy

 

 

 

 

 

 

 

18.

Referent  prawny

 

 

 

 

 

 

 

19.

Młodszy informatyk

 

 

 

 

 

 

 

20.

Starszy  referent, księgowy

1

1

 

 

 

 

 

21.

Referent

6

1

1

1

3

 

 

RAZEM   /1-21/

31

14

5

3

9

 

 

22.

Obsługa

4

 

 

 

2

1

1

OGÓŁEM  PUP

35

14

5

3

11

1

1

 


 

Załącznik Nr 2

STRUKTURA  ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Kolnie

wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 10.05.2004r.

 

 

 

Lp.

 

 

 

Stanowisko pracy

 

Liczba zatrudnionych - w osobach

 

Ogó-łem

 

Liczba lat pracy

 

6

 

5

 

4

 

3

 

2

 

1

 

0

  1.

Kierownik  PUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  2.

Z-ca Kierownika  PUP

1

1

 

 

 

 

 

 

  3.

Gł. Księgowy

1

1

 

 

 

 

 

 

  4. 

Radca  prawny

1

1

 

 

 

 

 

 

  5.

Kierownik  działu

2

2

 

 

 

 

 

 

  6.

Kierownik oddziału, referatu,

 

 

 

 

 

 

 

 

  7. 

Starszy  inspektor powiatowy

4

4

 

 

 

 

 

 

  8.

Programista, informatyk

1

1

 

 

 

 

 

 

9.

Starszy  inspektor

 

 

 

 

 

 

 

 

10.

Samodzielny księgowy

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Inspektor powiatowy

11

11

 

 

 

 

 

 

12.

Starszy  pośrednik pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

13.

Starszy doradca zawodowy

1

1

 

 

 

 

 

 

14.

Pośrednik  pracy

 

 

 

 

 

 

 

 

15.

Doradca  zawodowy

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Podinspektor

1

1

 

 

 

 

 

 

17.

Starszy  księgowy

 

 

 

 

 

 

 

 

18.

Referent  prawny

 

 

 

 

 

 

 

 

19.

Młodszy informatyk

 

 

 

 

 

 

 

 

20.

Starszy  referent, księgowy

1

 

 

 

 

 

 

1

21.

Referent

6

4

 

 

 

1

1

 

RAZEM /1-21/

31

28

 

 

 

1

1

1

22.

Obsługa

4

4

 

 

 

 

 

 

OGÓŁEM PUP

35

32

 

 

 

1

1

1

 


Załącznik Nr 3

STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Kolnie

wg wykonywanych zadań w dniu 10.05.2004r.                                            - w osobach -                                                

 

Lp.

 

Zadania

 

Ogó-łem

W tym:

Etato- wi

PFRON

Prace interw

Robot. public.

Absolwenci

1.

Rejestrowanie bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy, przedstawianie im propozycji zatrudnienia szkolenia i innych form mających na celu ich aktywizację zawodową, a w razie braku takich możliwości wypłacanie uprawnionym zasiłków i innych świadczeń pieniężnych

 

 

 

 

8

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

1

 

2.

Przyznawanie  i  wypłacanie  uprawnionym osobom świadczeń przedemerytalnych oraz wypłacanie zasiłków  przedemerytalnych

 

1

 

1

 

 

 

 

3.

Prowadzenie  poradnictwa  oraz informacji  zaw. dla bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy

 

0,5

 

0,5

 

 

 

 

4.

Udzielanie pomocy bezrobotnym i innym osobom posz. pracy w znalezieniu pracy, oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników

 

3,5

 

3

 

 

 

0,5

 

5.

Podejmowanie  i  realizacja  zadań zmierzających do ograniczenia  bezrobocia i  jego  skutków

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

Pozyskiwanie  i  gospodarowanie środkami  finans.  na przeciwdziałanie  bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy

 

3

 

3

 

 

 

 

7.

Inicjowanie  tworzenia dodatkowych  miejsc  pracy oraz udzielanie pomocy w podejmowaniu  działalności na  własny  rachunek i współpraca w  tym zakresie z  izba  rolniczą w odniesieniu do bezrobotnych mieszkających na wsi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Inicjowanie i finansowanie prac interwencyjnych,

robót publicznych, zatrudn. absolwentów, programów  specjalnych, szkoleń

 

3

 

1

 

 

 

2

 

9.

Współdziałanie  w  pow.  radami  zatrudnienia w zakresie ograniczenia bezrobocia i jego negatywnych skutków, a w szczególności rozdziału i wykorzystania środków Funduszu Pracy

 

1

 

1

 

 

 

 

10.

Inicjowanie i wspieranie działalności  klubów pracy

0,5

0,5

 

 

 

 

11.

Opracowywanie analiz, ocen, sprawozdań dot. problematyki zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu w powiecie na potrzeby WUP oraz powiatowej rady zatrudnienia

 

1

 

1

 

 

 

 

12.

Inicjowanie i realizacja przedsięwzięć mających na celu rozwiązanie lub złagodzenie   problemów związanych z planowanymi zwolnieniami grupy pracowników z przyczyn dotyczących pracodawcy

 

0,5

 

 

 

 

 

 

0,5

 

13.

Wydawanie biletów kredytowych osobom skiero- wanym do pracy poza miejsce stałego zamieszkania

 

 

 

 

 

 

14.

Refundowanie wynagrodzeń i składek na ub. społ. młodocianych pracowników zatrudnionych na podst. umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego

 

1

 

1

 

 

 

 

15.

Wydawanie  decyzji  administracyjnych  w  spr. dot. zatrudnienia i  przeciwdziałania  bezrobociu

3

3

 

 

 

 

16.

Inne np. informatyk, kadry, administracja, dozorcy,

9

3

 

 

6

 

OGÓŁEM

35

25

 

 

10

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  09.06.2004 00:00:00
Data publikacji:  09.06.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  09.06.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl