Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34028145   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola sprawdzająca - Urząd Miasta w Suwałkach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Do użytku służbow

Sprawozdanie

z kontroli sprawdzającej w sprawie wykonania zaleceń pokontrolnych przeprowadzonej w Wydziale Architektury i Gospodarki Przestrzennej Urzędu Miasta w Suwałkach.

Kontrolę w dniu 21 i 22 czerwca 2004 roku przeprowadzili pracownicy Wydziału Rozwoju Regionalnego - Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku:

- Anna Orłowska - kierownik oddziału administracji architektoniczno - budowlanej II instancji, na postawie upoważnienia do kontroli Nr 43/00 z dnia 16 czerwca 2004 r.

- Jerzy Suławko - starszy inspektor w oddziale administracji architektoniczno-budowalnej II instancji, na podstawie upoważnienia do kontroli Nr 44/04 z dnia 16 czerwca 2004 r.

Celem kontroli było sprawdzenie realizacji zaleceń kontroli problemowej przeprowadzonej w dniach 23 - 25 września 2002 r., zawartych w piśmie Nr RR.VI.0932-2/02 z dnia 13 listopada 2002 r., skierowanym do Prezydenta Miasta Suwałk.

W trakcie kontroli sprawdzającej zbadano czy;

1. decyzje są wydawane po przedłożeniu przez wnioskodawców kompletu dokumentów określonych w prawie budowlanym, w szczególności wymogu wykazania się przez inwestora prawidłowym dowodem dysponowania nieruchomością przy ubieganiu się pozwolenie na budowę,

2. przy pozwoleniach na budowę infrastruktury technicznej w pasach drogowych właściciel lub użytkownik tego pasa udzielał jednoznacznej zgody na wykonanie robót budowlanych stosownie do wymogu art. 32 ust.4 pkt.2 ustawy prawo budowlane,

3. decyzja udzielająca pozwolenia na budowę była wydana jedynie wnioskodawcy.

4. wszczynając postępowanie administracyjne są zawiadamiane wszystkie strony postępowania jak i czy zapewniono im czynny udział w każdym stadium postępowania, a przed podjęciem decyzji umożliwiono zapoznanie się ze zgromadzonym materiałem dowodowym i zgłoszonymi żądaniami,

5. projekt budowlany jest kompletny i spełnia wymogi właściwej formy i zakresu opracowania stosownie do postanowień art. 35 prawa budowlanego, rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 listopada 1998 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 140 poz. 906) oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego ( Dz. U. 2003r. Nr 120 poz. 1133),

6. decyzje zawierały numery geodezyjne wszystkich nieruchomości objętych inwestycją,

7. wypełniane są postanowienia art. 82 b ust. 1 pkt. 2 prawa budowlanego w zakresie przekazywania kopii decyzji, postanowień i zgłoszeń organowi nadzoru budowlanego,

8. pobierane są opłaty skarbowe wynikające z ustawy o opłatach skarbowych,

Podczas kontroli dokonano sprawdzenia następujących decyzji i zgłoszeń wydanych przez organ pierwszej instancji w trybie ustawy z dnia 7 lipca 1994r Prawo budowlane, obowiązującej do dnia 11 lipca 2003 r. tj. wejścia w życie ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz o zmianie niektórych ustaw ( Dz. U. Nr 207 poz. 2016 z póź. zm.) jak po wejściu w życie tych zmian:

1. decyzja AGP .I. 7353-43 /2004 z dnia 25.03.2003r.

2. decyzja AGP .I. 7353-121/2003 z dnia 10.07.2003r.

3. decyzja AGP .IV.7353-52 /2003 z dnia 8.04.2003r.

4. decyzja AGP .IV.7353-166/2003 z dnia 21.08.2003r.

5. decyzja AGP .I. 7353-152/2003 z dnia 4.08.2003r.

6. decyzja AGP .IV.7353- 74/2004 z dnia 15.04.2004r.

7. decyzja AGP. IV.7353-28 /2004 z dnia 19.03.2004r.

8. decyzja AGP. IV.7353-261/2003 z dnia 31.12.2003r.

9. decyzja AGP. V. 7353-253/2003 z dnia 29.12.2003r.

10. decyzja AGP .IV. 7353-114/2004 z dnia 31.05.2004r.

11. zgłoszenie AGP.V. 7354-57/ 2004 pismo organu z dnia 6.05.2004r. o przyjęciu zgłoszenia,

12. zgłoszenia AGP.VI.7327 -19/ 2003 - kserokopię zgłoszenia przekazano Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Suwałkach dnia 9.12.2003r. - milcząca zgoda organu.

13. zgłoszenie AGP.V. 7354-49/2004 pismo organu z dnia 16.04.2004r. o przyjęciu zgłoszenia,

14. zgłoszenie AGP.V. 7354-75/2004

Przeprowadzona kontrola wykazała, iż organ przed wydaniem decyzji o pozwoleniu na budowę dokładnie weryfikuje przedłożony przez inwestora projekt budowlany pod kątem jego zgodności z obowiązującymi przepisami. Decyzje wydawane do dnia 11 lipca 2003r. tj. wejścia w życie zmienionej ustawy prawo budowlane wydawane były na podstawie prawidłowo zweryfikowanych dokumentów świadczących, że inwestor dysponuje prawem do nieruchomości na cele budowlane. Po 11 lipca 2003 r. organ przestrzegał zasady, że do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę niezbędne jest oświadczenie inwestora o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane. Dowody dysponowania nieruchomością na cele budowlane jak i oświadczenia składane były też przy inwestycjach liniowych realizowanych w istniejących pasach drogowych. Organ powinien natomiast zwrócić jeszcze większą uwagę, aby oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane składne przez inwestorów wypełniane były z należytą starannością z uwzględnieniem wszystkich danych oświadczeniem objętych. Niedokładnie lub też nieczytelnie wypełnione oświadczenie powinno być weryfikowane, a w przypadku stwierdzonych braków uzupełniane z uwzględnieniem obowiązujących przepisów.

Organ prawidłowo mając na uwadze ustalenia art. 28 kpa. powiadamiał strony postępowania administracyjnego z zachowaniem wymogu art. 10 § 1 kpa. Zapewniał stronom udział w każdym stadium postępowania, a przed podjęciem decyzji umożliwiał wypowiedzenie się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań.

Prawidłowo również ustalał zakres stron postępowania administracyjnego w świetle ustaleń art. 28 ust 2 prawa budowlanego po 11 lipca 2003 r. W wydanych decyzjach wykazywane były numery działek znajdujące się w obszarze oddziaływania inwestycji.

Projekty budowlane przedłożone organowi przez inwestora spełniały wymogi rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 listopada 1998 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 140 poz. 906), oraz rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2003r. Nr 120 poz. 1133).

Wydawane decyzje zawierały numery geodezyjne nieruchomości objętych inwestycją, wydawane były jedynie wnioskodawcom i przekazywane Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Suwałkach zgodnie z art. 82b ust. 2 ustawy - Prawo budowlane. Również wnioski jak i stanowiska organu administracji architektoniczno-budowlanej dotyczące zgłaszanych robot budowlanych przekazywane były właściwemu organowi nadzoru budowlanego. Przy czym należy zwrócić większą uwagę na konieczność wyegzekwowania od inwestorów, wskazywania we wniosku prawidłowej numeracji nieruchomości objętych inwestycją.

Przed wydaniem decyzji organ pobierał opłaty skarbowe wynikające z obowiązujących przepisów.

Organ powinien zwrócić uwagę aby kancelaria przyjmująca korespondencję do wysyłki fakt ten potwierdzała na piśmie pozostającym w aktach sprawy, co umożliwi ustalenie zachowania terminu załatwienia wniosku jak też czynności podejmowanych przez organ.

Mając na uwadze powyższe stwierdzam, iż zalecenia pokontrolne wyszczególnione w piśmie Wojewody Podlaskiego z dnia 13 listopada 2002 r. znak RR.VI.0932 - 2/02 zostały zrealizowane.

Wyniki kontroli były omawiane na bieżąco z Panią Ewą Wosiak z-cą Kierownika Wydziału Architektury i Gospodarki Przestrzennej w trakcie jej przeprowadzania.

Sprawozdanie sporządzono w 2 egzemplarzach, z przeznaczeniem 1 egz. jednostce kontrolowanej.

Białystok dnia 25 czerwiec 2004 r.

Kontrolujący:

1. Anna Orłowska

2. Jerzy Suławko


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  29.06.2004 00:00:00
Data publikacji:  29.06.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  29.06.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl