Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34028750   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - hotel "BIAŁOWIESKI", ul. Waszkiewicza 218B, Białowieża. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Kontrola problemowa hotelu "BIAŁOWIESKI"
Autorzy: Małgorzata Luto,
PROTOKÓŁ

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu***„BIAŁOWIESKI”, położonym w Białowieży, ul. Waszkiewicza 218 B.

Kontrola przeprowadzona została w dniu 05.07.2004r. przez:

  • Małgorzatę Luto - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr nr 47/04 z dnia 2 lipca 2004r. Pani Ewy Stachowicz - Zastępcy Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Przedsiębiorca świadczący usługi w Hotelu***„BIAŁOWIESKI” w Białowieży: „NATURE TRAVEL” spółka jawna Marek Czarny, Joanna Sorko-Czarny w Białymstoku, ul. Wyszyńskiego 2/1. lok.204.

Hotel***„BIAŁOWIESKI” w Białowieży: NIP: 542-10-31-822, REGON: 050379510. Kierownik Hotelu*** „BIAŁOWIESKI” w Białowieży: Pan Robert Latawiec.

Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pana Pan Roberta Latawca -pełniącego funkcję kierownika Hotelu „BIAŁOWIESKI”.

Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu oraz zakresu świadczonych usług.

Zbadano spełnianie przez Hotel *** „BIAŁOWIESKI” położony w Białowieży, ul.Waszkiewicza 218 B:

  • wymagań, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz.578, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz.1152, Dz.U. z 2003r. nr 203, poz.1966, Dz.U. z 2004r. Nr 62, poz.576, Dz.U. z 2004r. Nr 96, poz. 959) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13.06.2001r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 66, poz.665, zm. Dz.U. z 2002r. nr 142, poz.1190);

  • wymagań co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w art.35 ust.1 pkt.1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 w/w rozporządzenia.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

Spełnianie przez Hotel*** „BIAŁOWIESKI” w Białowieży wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:

  1. sanitarnych:

  • protokołem kontroli sanitarnej i oględzin Nr HŻN/03/125/04 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hajnówce w zakresie kompleksowej oceny stanu sanitarno-technicznego zakładu i warunków produkcji, przeprowadzonej w dniach 23.-24.02.2004r. w Hotelu*** „Białowieski” w Białowieży. Przedmiotowy protokół zawiera opis stwierdzonych naruszeń; (akta kontroli, s. 1-7)

  • protokołem kontroli sanitarnej i oględzin Nr HŻN/03/179/04 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hajnówce z dnia 15.03.2004r. w zakresie sprawdzenia wykonania uchybień ujętych w protokole Nr HŻN/03/125/04 PPIS przeprowadzonej w Hotelu*** „Białowieski” w Białowieży. Przedmiotowy protokół stanowi, iż „w czasie kontroli sprawdzającej stwierdzono, że zalecenia wynikające z protokołu Nr HŻN/03/125/04 z dnia 2004,02.23 zostały wykonane.” (a.k., s. 8-11)

  • protokołem z kontroli Nr HK-30/2004 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hajnówce z dnia 23.02.2004r. przeprowadzonej w Hotelu*** „Białowieski” w Białowieży w zakresie bieżącego nadzoru sanitarnego (kontrola kompleksowa obiektu). Przedmiotowy protokół zawiera opis stwierdzonych naruszeń, (a.k., s. 12-15);

  • protokołem z kontroli Nr HK-41/2004 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hajnówce z dnia 23.02.2004r. przeprowadzonej w Hotelu*** „Białowieski” w Białowieży w zakresie bieżącego nadzoru sanitarnego. Przedmiotowy protokół stanowi, iż „w toku kontroli sprawdzającej usunięcie naruszeń sanitarnych stwierdzonych podczas kontroli i opisanych w protokole Nr HK-30/2004 z dn. 2004.02.23 stwierdzono, iz usterki zostały usunięte.” (a.k., s. 16-19)

  • protokołem kontroli sanitarnej i oględzin Nr HŻN/3/348/04 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Hajnówce z dnia 10.05.2004r. przeprowadzonej w Hotelu*** „Białowieski” w Białowieży w zakresie prawidłowości i skuteczności procesów mycia i dezynfekcji. Naruszeń nie stwierdzono, (a.k., s. 20-25).

  1. przeciwpożarowych:

  • nie przedłożono protokołu lub opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej Państwowej Straży Pożarnej

  1. budowlanych

  1. decyzją znak GB 7351-239/99/02 Starosty Hajnowskiego z dnia 15.02.2002r. w zakresie udzielenia pozwolenia na użytkowanie budynku wraz z infrastrukturą techniczną, zlokalizowanego na działce ozn. nr geod.1275/4 położonej w Białowieży, ul. Gen. Waszkiewicza, (a.k., s. 26)

  2. książką obiektu budowlanego z wpisami potwierdzającymi przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:

  3. kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie protokołu nr 121/2003r. z okresowej kontroli przewodów kominowych przeprowadzonej w dniu 23.10.2003r. w Hotelu „Białowieski” w Białowieży, stwierdzającego iż przewody nadają się do eksploatacji”, (a.k., s. 27)

  4. kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonano na podstawie protokołu badań urządzenia piorunochronnego z dnia 30.11.2001r., (a.k., s. 28)

W dniu kontroli nie przedstawiono protokołów potwierdzających przeprowadzenie kontroli: instalacji elektrycznej oraz stanu technicznego instalacji urządzeń służących ochronie środowiska.

  1. Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do w/w rozporządzenia przedstawia się następująco:

  • Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków - wymaganie było spełnione (obiekt stanowi odrębny budynek)

  • Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:

  • Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz- wymaganie było spełnione

  • Górna osłona nad głównym wejściem, usytuowanie wejścia we wnęce lub zapewnienie podwójnych drzwi automatycznie otwieranych - wymaganie było spełnione

  • Wydzielona droga dostaw - wymaganie było spełnione

  • Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości - wymaganie było spełnione

  • Strzeżone garaże lub strzeżone parkingi- wymaganie było spełnione

  • Instalacje i urządzenia techniczne:

  • W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:

  • wentylacja mechaniczna (w salach konferencyjnych hoteli*** wymagana jest klimatyzacja) - wymaganie było spełnione

  • W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna - wymaganie było spełnione (wentylacja grawitacyjna)

  • Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s.- wymaganie było spełnione

  • Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej - wymaganie było spełnione

  • Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę - wymaganie było spełnione

  • Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - w dniu kontroli nie przedstawiono dokumentu potwierdzającego spełnianie w/w wymagania.

  • Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń - wymaganie było spełnione

  • Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji - wymaganie było spełnione

  • Dostęp do Internetu w pokojach lub na odrębnych stanowiskach - wymaganie było spełnione (w pokojach zainstalowano łącza internetowe, była także możliwość skorzystania z Internetu w recepcji)

  • Instalacja radiowo-telewizyjna przystosowana do odbioru programów lokalnych i satelitarnych - wymaganie było spełnione

  • Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 3 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości - wymaganie było spełnione

  • Dwustronne zasilanie energetyczne lub awaryjny agregat prądotwórczy w obiektach powyżej: 300 j.m. - nie dotyczy (jednostek mieszkalnych było 64).

  • Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:

  • Hall recepcyjny:

  • o powierzchni minimum 20 m do 50 j.m. , natomiast o powierzchni dodatkowej 0,3 dla każdej j.m. powyżej 50- wymaganie było spełnione

  • Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej (znajdował się na każdym piętrze):

Wyposażenie minimum:

  • umywalki z blatem lub półką - wymaganie było spełnione

  • lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • dozownik do płynnego mydła - wymaganie było spełnione

  • suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku - wymaganie było spełnione

  • pojemnik na papier i odpady - wymaganie było spełnione

  • wieszaki ścienne - wymaganie było spełnione

  • WC (oddzielne dla kobiet i mężczyzn) - wymaganie było spełnione

  • pisuar w WC męskim - wymaganie było spełnione

  1. Hotel w dniu kontroli posiadał 64 pokoje, wszystkie były z pełnym węzłem sanitarnym. Ogółem hotel dysponował 130 miejscami noclegowymi.

Według oświadczenia kierownika hotelu Pana Roberta Latawca w dniu kontroli tylko 4 pokoje były wolne, a reszta pokoi była zajęta przez gości hotelowych, w związku z powyższym skontrolowano 4 jednostki mieszkalne.

  1. Skontrolowano następujące pokoje:

  • dwuosobowe: Nr 315, Nr 212, Nr 210 oraz Nr 107 (pokój dla niepełnosprawnych)

  • Część mieszkalna.

  • Powierzchnia mieszkalna pokoju w m (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):

  • pokój 1-osobowy - 10 m - wymaganie było spełnione

  • pokój 2-osobowy -14 m - wymaganie było spełnione

  1. w/w pokojach stwierdzono, co następuje:

  • Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:

  • Zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***-**** jednolity komplet):

  • łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie było spełnione

  • łóżko dwuosobowe o wymiarach min. 140x200 - wymaganie było spełnione

  • nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania- wymaganie było spełnione

  • szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę - wymaganie było spełnione

  • biurko lub stół - wymaganie było spełnione

  • bagażnik - wymaganie było spełnione

  • krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój) - wymaganie było spełnione

  • lustro - wymaganie było spełnione

  • wieszak ścienny na wierzchnią odzież - wymaganie było spełnione

  • Oświetlenie:

  • lampka nocna przy każdym łóżku umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej - wymaganie było spełnione

  • lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione

  • oświetlenie ogólne- wymaganie było spełnione

  • Wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:

  • telefon - wymaganie było spełnione

  • telewizor- wymaganie było spełnione

  • radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego - wymaganie było spełnione

  • dywan lub wykładzina dywanowa - była wykładzina dywanowa

  • firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło - wymaganie było spełnione

  • zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające - wymaganie było spełnione

  • elementy dekoracyjne - wymaganie było spełnione

  • materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze - wymaganie było spełnione

  • popielniczka w pokojach dla palących- wymaganie było spełnione

  • zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik- wymaganie było spełnione

  • torba na bieliznę gościa zleconą do prania- wymaganie było spełnione

  • szklanki- wymaganie było spełnione

  • Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych

  • Wyposażenie podstawowe:

  • wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa- wymaganie było spełnione

  • umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • WC - wymaganie było spełnione

  • Wyposażenie uzupełniające:

  • osłona wanny lub natrysku - wymaganie było spełnione

  • dywanik przy wannie (kabinie natryskowej) - wymaganie było spełnione

  • mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku- wymaganie było spełnione

  • lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną - wymaganie było spełnione

  • pojemnik na śmieci (niepalny lub trudnopalny) - był pojemnik na śmieci

  • zestaw minimum dla jednej osoby:

  • mydełko toaletowe lub dozownik mydła - wymaganie było spełnione

  • ręcznik - wymaganie było spełnione

  • ręcznik kąpielowy- wymaganie było spełnione

  • szklanka lub kubeczek jednorazowy- wymaganie było spełnione

  • torba higieniczna - wymaganie było spełnione

  • Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym-100%- wymaganie było spełnione

  • Oferta usług podstawowych i uzupełniających

  • Zapewnienie sprzedaży gościom gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji- wymaganie było spełnione (sprzedaż w recepcji)

  • Budzenie - wymaganie było spełnione (usługę realizowała recepcja)

  • Podawanie posiłków do j.m.-room-service czynny przez minimum 12 godzin - wymaganie było spełnione

  • Usługa bagażowa - wymaganie było spełnione (pracownicy gospodarczy realizowali usługę)

  • Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę - wymaganie było spełnione (były 2 sejfy, przechowalnia bagażu znajdowała się na parterze w pokoju Nr 101)

  • Wymiana walut lub kantor, lub bankomat, lub wypłata gotówki z karty kredytowej (w obiektach*** dopuszcza się kantor lub bankomat w odległości do 50 m od obiektu) - wymaganie było spełnione

  • Akceptacja kart płatniczych - wymaganie było spełnione

  • Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej- wymaganie było spełnione

  • Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach - apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej - wymaganie było spełnione (była apteczka, personel posiadał przeszkolenie z zakresu pomocy przedlekarskiej realizowane w ramach okresowych szkoleń bhp), (a.k., s. 29-39)

  • Usługi gastronomiczne:

  • restauracja - wymaganie było spełnione

  • aperitif bar lub bar kawowy - wymaganie było spełnione

  • podawanie śniadań - wymaganie było spełnione

  • Przechowywanie sprzętu rekreacyjnego w obiektach zlokalizowanych w miejscowościach wypoczynkowo-turystycznych i rejonach niezurbanizowanych o dużych walorach przyrodniczych - wymaganie było spełnione (były kajaki, rowery, piłki do siatkówki i koszykówki)

  • Sala klubowa lub sale wielofunkcyjne - wymaganie było spełnione (były następujące sale wielofunkcyjne: 1 duża sala konferencyjna i 3 małe).

  • Zespół odnowy biologicznej

  • basen kąpielowy, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi rekreacyjne-minimum dwa rodzaje usług (w obiektach*** wymagane w miejscowościach wypoczynkowych)- wymaganie było spełnione (hotel dysponował sauną, jacuzzi, fitnessem, boiskiem do siatkówki i koszykówki, tenisem stołowym).

  • Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości - wymaganie było spełnione (hotel dysponował własną pralnią)

  • Zmiana pościeli i ręczników, co trzy dni lub na życzenie gości - wymaganie było spełnione

  • Kwalifikacje zawodowe personelu.

  • Personel recepcyjny- dokonano sprawdzenia kwalifikacji 3 osób zatrudnionych w recepcji, (a.k., s. 40-51):

  • wykształcenie wyższe lub średnie hotelarskie lub średnie i kurs specjalistyczny (minimum 60 godzin), lub 2 lata praktyki w obiekcie hotelarskim- wymaganie było spełnione

  • znajomość co najmniej jednego języka obcego potwierdzona dokumentami określonymi w art.32ust.1 ustawy z dnia 29.08.1997. o usługach turystycznych lub w rozporządzeniu MEN z dnia 1.08.2000r. w sprawie dokumentowania znajomości języka obcego przez przewodników turystycznych i pilotów wycieczek (Dz.U. Nr 70. Poz.824) lub oceną z języka obcego na świadectwie ukończenia szkoły średniej, lub oceną z egzaminu z języka obcego na studiach wyższych udokumentowaną wpisem do indeksu (nie wymaga dokumentowania znajomość języka obcego przez osoby posiadające wykształcenie hotelarskie) - wymaganie było spełnione

  • Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych - wymaganie było spełnione

  1. Spełnianie przez hotel wymagań minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do w/w rozporządzenia, przedstawia się następująco:

  • W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna - wymaganie było spełnione

  • J.m. powinny zostać wyposażone w poręcze i uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych - wymaganie było spełnione,

  • Wyłączniki światła, sygnalizacja przywoławcza, telefon i sterowanie telewizorem powinno być dostępne z łóżka- wymaganie było spełnione

  • W j.m. należy zapewnić umeblowanie umożliwiające korzystanie osobom poruszającym się na wózkach, w tym wysokość podjazdu min. 67cm pod płytę stołu, biurka i umywalki - wymaganie było spełnione

  • Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobie poruszającej się na wózku- wymaganie było spełnione

  • Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie było spełnione

  • Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach - wymaganie było spełnione (było wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach)

  • W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach - wymaganie było spełnione

  • Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - wymaganie było spełnione.

Kierownikowi obiektu udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.

Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.

HOTEL BIAŁOWIESKI

NATURE TRAVEL S.J. M.CZARNY, J. SORKO-CZARNY

17-230 Białowieża, l. Waszkiewicza 218B

28.07.2004 r R. Latawiec

Małgorzata Luto

data i podpis kierownika obiektu hotelarskiego

podpis osoby kontrolującej


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  29.07.2004 00:00:00
Data publikacji:  29.07.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  29.07.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl