 |
 |
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych |
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego |
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie |
Informacje o stanie Urzędu |
Jednostki podporządkowane |
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę |
|
|
 |
|
|
Opiekunowie |
|
|
 |
|
|
|
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
|
|
|
Kategoria: Kontrola problemowa - PODGiK Sejny. Zobacz inne informacje z tej kategorii.
Białystok, 16.06.2004 roku
PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3
W dniach 17 i 27 maja 2004 roku, zespół kontrolny Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego - Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, przeprowadził w podległym Panu Urzędzie kontrolę problemową, której celem była ocena prawidłowości realizacji n/w zadań:
-
prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
-
uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
-
zakładanie osnów szczegółowych,
-
dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych.
Na polecenie Głównego Geodety Kraju (pismo NL-09-2909-2003 z dnia 19 grudnia 2003 roku) kontrolą objęto również zagadnienia związane z:
-
organizacją i funkcjonowaniem administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wykonywanie przez osoby realizujące zadania administracji geodezyjnej i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
Kontrolą objęto n/w okresy działalności jednostki:
-
zagadnienia dotyczące prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zakładania osnów szczegółowych - od 1 stycznia 2002 roku do dnia kontroli;
-
zagadnienia związane z uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu - od 1 stycznia 2002 roku do dnia kontroli;
-
dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych - od 1 stycznia 2002 roku do 31 grudnia 2003 roku;
-
wykonywanie przez osoby realizujące zadania administracji geodezyjnej i kartograficznej zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2003 roku.
W wyniku kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości:
-
W zakresie organizacji i funkcjonowania administracji geodezyjnej i kartograficznej
-
Osoba zatrudniona w podległej Panu jednostce na stanowisku Geodety Powiatowego nie spełnia wymogów, o których stanowi §4, pkt.2c rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 maja 1999 roku w sprawie określenia wymagań, jakim powinni odpowiadać wojewódzcy inspektorzy nadzoru geodezyjnego i kartograficznego, geodeci województw, geodeci powiatowi i geodeci gminni (Dz. U. Nr 49, poz. 492), w związku z czym winna ona ukończyć studia podyplomowe z zakresu wyceny nieruchomości.
II. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
-
wynikami pomiarów nie zaktualizowano dokumentów zasobu tj. mapy zasadniczej funkcjonującej w zasobie w formie numerycznej, natomiast symbole przedstawiające na numerycznej mapie zasadniczej skarpy i słupy energetyczne nie wynikały z instrukcji technicznych K-1 - „Mapa zasadnicza” i instrukcji K-1 - „Podstawowa Mapa Kraju” (dotyczy roboty zarejestrowanej pod numerem KERG - 606-18/2003);
-
użyte na mapie numerycznej symbole do oznaczenia funkcji użytkowej budynku, nie były zgodne z oznaczeniami zawartymi na szkicach polowych - powyższe dotyczy pracy zarejestrowanej pod nr KERG 775-24/2002,
-
w przypadku faktury 324/2004 opłatę naliczono nieprawidłowo, gdyż nie zastosowano średniorocznego wskaźnika waloryzacji cen towarów i usług konsumpcyjnych wprowadzonego z dniem 1 marca 2004 roku o wartości 1,008.
W celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości zalecam:
-
stosownie do postanowień §8 pkt. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 16 lipca 2001 roku, wynikami pomiarów na bieżąco aktualizować dokumenty zasobu funkcjonujące w formie numerycznej.
-
przy aktualizacji mapy zasadniczej prowadzonej w formie numerycznej stosować znaki umowne wynikające z instrukcji technicznych „K-1 Podstawowa mapa kraju” i „K-1 Mapa zasadnicza”,
-
W zakresie uzgadniania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
-
zapis punktu II.4, regulaminu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej o treści „nieobecność członka Zespołu na posiedzeniu nie wstrzymuje czynności Zespołu” jest niezgodny z przepisami §21, ust. 3 rozporządzenia z dnia 2 kwietnia 2001 roku, ponieważ tylko nieobecność w posiedzeniach zespołu osób biorących udział w charakterze konsultantów nie wstrzymuje pracy zespołu;
-
zapis §5 regulaminu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, zawiera nieaktualną podstawę prawną naliczania opłat za uzgodnienia usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
-
obszar aktualizacji treści map do celów projektowych, na których przedstawiano do uzgodnienia przebieg projektowanych sieci uzbrojenia terenu, nie spełniał wymogów §5 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 roku w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących w budownictwie - powyższe dotyczy uzgodnienia nr 25/03.
Mając na uwadze powyższe zalecam:
-
zapisy punktu II.4 regulaminu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej o treści „nieobecność członka Zespołu na posiedzeniu nie wstrzymuje czynności Zespołu” doprowadzić do zgodności z zapisami wynikającymi z §21, ust. 3 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02 kwietnia 2001 roku;
-
zapisy §5 regulaminu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej uzupełnić o aktualnie obowiązującą podstawę prawną do naliczania opłat;
-
przedkładane do uzgodnienia projekty, należy opracowywać na aktualnych mapach do celów projektowych, sporządzanych zgodnie z wymogami § 5 rozporządzenia Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia 21 lutego 1995 roku.
-
W zakresie zakładania osnów szczegółowych
-
w okresie objętym kontrolą nie prowadzono prac związanych z przeliczaniem na układ „2000” współrzędnych punktów osnowy szczegółowej III klasy oraz osnowy pomiarowej.
-
zalecam podjęcie działań mających na celu przeliczenie do dnia 31 grudnia 2009 roku wszystkich osnów funkcjonujących w zasobie zarówno w układzie współrzędnych płaskich prostokątnych „1965” jak i w układach lokalnych na układ współrzędnych płaskich prostokątnych oznaczony symbolem „2000” - §4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 roku w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych.
-
W zakresie dysponowania środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych:
-
zgodnie z przepisami art. 41 ust. 2 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne na Fundusze Centralny i Wojewódzki przekazuje się po 10% wpływów Funduszu Powiatowego - stwierdza się, iż w rozpatrywanym przypadku wpłaty na Fundusze Wojewódzki i Centralny za rok 2002 zostały zawyżone o kwotę 11,20 zł.
W celu wyeliminowania stwierdzonej nieprawidłowości należy w roku bieżącym potrącić z kwot należnych Funduszom Wojewódzkiemu i Centralnemu po 5,60 złotych.
Odpowiedzi odnośnie realizacji zaleceń zawartych w niniejszym wystąpieniu pokontrolnym oczekuję w ciągu 30 dni od daty otrzymania pisma.
Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego
 |
Publikator: Hubert Filipowicz |
Data utworzenia: |
16.06.2004 00:00:00 |
Data publikacji: |
16.09.2004 00:00:00 |
Data modyfikacji: |
16.09.2004 00:00:00 |
|
 |
|
|
|