Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34028888   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa Gminy Miasto Augustów. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

do użytku służbowego

  PROTOKÓŁ KONTROLI

 

 

 

Urzędu Miasta Augustów, ul. 3 Maja 60, 16-300 Augustów (NIP 846-15-29-116, REGON 790670817) przeprowadzonej w dniu 20 lipca 2004 r. przez:

  • Wandę Grabowską - kierownika Oddziału ds. Realizacji i Kontroli Projektów w Biurze Zarządzania Funduszami Europejskimi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, działającą na podstawie upoważnienia Nr 37/04
    z dnia 13.07.2004r. wydanego przez Pana Lecha Wasilewskiego - p.o. Z-cy Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi;
  • Łukasza Kurzynę - starszego specjalistę w Oddziale ds. Realizacji i Kontroli Projektów w Biurze Zarządzania Funduszami Europejskimi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, działającego na podstawie upoważnienia Nr 38/04 z dnia 13.07.2004r. wydanego przez Pana Lecha Wasilewskiego - p.o. Z-cy Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi;
  • Macieja Rynkiewicza - starszego specjalistę w Oddziale ds. Realizacji i Kontroli Projektów w Biurze Zarządzania Funduszami Europejskimi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, działającego na podstawie upoważnienia Nr 39/04 z dnia 13.07.2004r. wydanego przez Pana Lecha Wasilewskiego - p.o. Z-cy Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi;

W kontroli wziął również udział, jako obserwator, Pan Zbigniew Wybacz - przedstawiciel Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w Warszawie.

 

Przedmiotowy zakres kontroli:

Sprawdzenie prawidłowości wykorzystania środków z Unii Europejskiej oraz ocena poprawności realizacji inwestycji:

  1. PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego",
  2. PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów",
  3. PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej",
  4. PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".

Kontrolą objęto prawidłowość stosowania przepisów:

  • Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 - tekst jednolity, z późniejszymi zmianami),
  • Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 -2003 (Dz. U. z 1998 r. Nr 150, poz. 983 z późniejszymi zmianami),
  • Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r., Nr 207, poz. 2016 - tekst jednolity, z późniejszymi zmianami),
  • Ustawy z dnia 18 lipca 2001 roku prawo wodne (Dz. U. Nr 115, poz. 1229 z 2001 r. z późniejszymi zmianami) wraz z niezbędnymi aktami wykonawczymi.

oraz zapisów:

  • Porozumienia zawartego w dniu 7 lutego 2003 roku pomiędzy Wojewodą Podlaskim i Miastem Augustów w sprawie realizacji projektu PL0008.02.05 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego" w ramach Programu Phare 2000 Spójność Społeczna i Gospodarcza;
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i firmą HYDROBUDOWA-6 S.A., ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa na realizację projektu PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego".
  • Kontraktu z dnia 2 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i firmą Budimex S.A., ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa na realizację projektu PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów".
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i Mazurskim Przedsiębiorstwem Produkcyjno-Budowlanym J.W. "Ślepsk", ul. Rajgrodzka 115, 16-300 Augustów na realizację projektu PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej".
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów
    i firmą AUTO HAŃCZA, ul. Wojska Polskiego 110 D, 16-400 Suwałki na dostawę samochodu Volkswagen Transporter Kombi w ramach Partii Nr 1 projektu
    PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i firmą OPTINEX, ul. 3 Maja 22, 16-300 Augustów na dostawę i instalację sprzętu biurowego w ramach Partii Nr 2 projektu PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i firmą ASTA Zakład Handlowo-Usługowy AGD, ul. Wojska Polskiego 32, 16-300 Augustów na dostawę i instalację sprzętu elektronicznego w ramach Partii Nr 3 projektu PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i firmą GSZ Studio SZMYD, ZABOROWSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Nabielaka 6/3, 00-743 Warszawa na dostawę i instalację tablic informacyjnych w ramach Partii Nr 4 projektu PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego -wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".
  • Kontraktu z dnia 30 listopada 2002 roku zawartego pomiędzy Miastem Augustów i firmą PPH "CORIN", ul. Jermakowicza 12, 16-315 Lipsk na dostawę i instalację mebli w ramach Partii Nr 5 projektu PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".

Kierownictwo jednostki kontrolowanej:

Burmistrzem Miasta Augustów jest Pan Leszek Stanisław Cieślik, pełniący tę funkcję od 20 lipca 1994r., funkcję Zastępcy Burmistrza, od 30 października 1998r., pełni Pan Jarzy Demiańczuk, funkcję Skarbnika Miasta, od 31 lipca 1990r., pełni Pani Elżbieta Choroszewska, natomiast funkcję Sekretarza Miejskiego, od 3 września 1990r., pełni Pani Aldona Samel.

Wyjaśnień udzielali:

  • Jerzy Demiańczuk - Zastępca Burmistrza Miasta Augustów,
  • Adam Wysocki - inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
  • Józef Górski - inspektor w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
  • Artur Kotowski - referent w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska;

W toku kontroli ustalono, co następuje:

I.        W dniu 21 grudnia 2000 roku zostało podpisane Memorandum Finansowe pomiędzy Rządem Polski a Komisją Europejską w sprawie przekazania bezzwrotnej dotacji Wspólnoty Europejskiej na finansowanie programu Phare 2000 Spójność Społeczna i Gospodarcza. W ramach tego Memorandum przewidziano do zrealizowania m.in. projekt PL0008.02.05 "Unowocześnienie i promocja Kanału Augustowskiego".

Na podstawie w/w Memorandum Finansowego została opracowana fisza projektowa, zaakceptowana przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, która określała wkład Unii Europejskiej z programu Phare, w całkowitych kosztach projektu wynoszących 6.949.654,00 EUR, na poziomie 4.229.504,00 EUR. Zestawienie źródeł finansowania poszczególnych podprojektów określonych w w/w fiszy projektowej przedstawia poniższa tabela.

 

Dotacja z programu PHARE

Współfinansowanie krajowe

Razem

EURO

%

EURO

%

PL0008.02.05.001

1.244.326,00

63,62

711.449,00

36,38

1.955.755,00

PL0008.02.05.002

2.485.178,00

59,35

1.702.148,00

40,65

4.187.326,00

PL0008.02.05.003

420.000,00

60,14

278.356,00

39,86

698.356,00

PL0008.02.05.004

80.000,00

73,94

28.197,00

26,06

108.197,00

Razem

4.229.504,00

60,86

2.720.150,00

39,14

6.949.654,00

 

II.     Uchwałą nr XXXII/313/01 Rady Miasta Augustów z dnia 28 grudnia 2001 roku w sprawie budżetu miasta na 2002 rok (załącznik nr 1) ustalono plan dochodów budżetu miasta na 2002r., przewidujący w załączniku nr 1 do uchwały dochód ze środków Phare w wysokości 6.200.000,00 , natomiast w "Wykazie zadań inwestycyjnych oraz środków na ich realizację w 2002 roku" (załącznik nr 5 do tej samej uchwały) kwota ta została opisana jako "Zagospodarowanie i promocja strefy Kanału Augustowskiego". Uchwałą nr II/11/02 Rady Miasta Augustów z dnia 11 grudnia 2002 roku (załącznik nr 2) w sprawie zmian budżetu miasta na 2002 rok zmniejszono plan dochodów w dziale 630 rozdział 63003 § 633 o kwotę 2.000.000,00 i zwiększono plan dochodów w dziale 630 rozdział 63000 § 633 o kwotę 1.500.000,00 na realizację zadania inwestycyjnego "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego", o czym informuje załącznik
nr 2 do opisywanej uchwały - "Objaśnienia zmian budżetu miasta na 2002 rok". Uchwałą nr III/39/02 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2002 roku (załącznik nr 3) w sprawie zmian budżetu miasta na 2002 rok, w związku z późniejszym rozpoczęciem inwestycji "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego", zmniejszono plan dochodów budżetowych w dziale 630 rozdział 63003 § 6050 o kwotę 6.012.192,00 .

Uchwałą nr III/21/02 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2002 roku w sprawie budżetu miasta na 2003 rok (załącznik nr 4) ustalono plan dochodów budżetu miasta na 2003r., przewidujący w załączniku nr 1 do uchwały dochód ze środków Phare w wysokości 16.087.769,00 , natomiast w "Wykazie zadań inwestycyjnych oraz środków na ich realizację w 2003 roku" (załącznik nr 5 do tej samej uchwały) kwota ta została opisana jako "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego". W związku ze zmianami wielkości współfinansowania w/w projektu z poszczególnych źródeł, uchwałami Rady Miasta Augustów nr IV/45/03 z dnia 11 marca 2003r., nr X/91/03 z dnia 29 września 2003r. oraz nr XIII/112/03 z dnia 15 grudnia 2003r. (załącznik nr 5) dokonano dostosowawczych zmian w planie dochodów i wydatków budżetu miasta oraz w "Wykazie zadań inwestycyjnych oraz środków na ich realizację w 2003 roku".

III.   Decyzją Nr FB.II.3011-359/02 z dnia 12 listopada 2002 roku (załącznik nr 6), na podstawie decyzji Ministra Finansów nr OF3/4166/2002 z 31 października 2002 roku w sprawie zmian w budżecie państwa na 2002 r., Wojewoda Podlaski zwiększył wydatki budżetowe na 2002 rok w dz. 630 - Turystyka, rozdz. 63000 § 6332 o kwotę 1.500.000 . Powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej (poz.55) przeznaczone były na pokrycie kosztów realizacji projektu PL0008.02.05 "Unowocześnienie i promocja Kanału Augustowskiego".

W związku z niewykorzystaniem przez Beneficjenta środków z w/w rezerwy celowej budżetu państwa w roku 2002 zostały one przesunięte na rok 2003 na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 grudnia 2002r. w sprawie wydatków budżetu państwa, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz decyzji Wojewody Podlaskiego z dnia 20 grudnia 2002 roku. Pismo potwierdzające przesunięcie środków budżetowych z roku 2002 na rok 2003 stanowi załącznik nr 7 do protokołu kontroli.

Decyzją Nr FB.II.3011-254/03 z dnia 5 sierpnia 2003 roku (załącznik nr 8), na podstawie decyzji Ministra Finansów nr OF3/2904/2003 z 29 lipca 2003 roku w sprawie zmian w budżecie państwa na 2003 r., Wojewoda Podlaski zwiększył wydatki budżetowe na 2003 rok w dz. 630 - Turystyka, rozdz. 63000 § 6332 o kwotę 3.236.555,00 . Powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej (poz.9) przeznaczone były na pokrycie kosztów realizacji projektu PL0008.02.05 "Unowocześnienie i promocja Kanału Augustowskiego".

Środki z rezerwy celowej budżetu państwa zostały przekazane dla jednostki realizującej, tj. Urzędu Miasta Augustów na podstawie porozumienia zawartego w dniu 7 lutego 2003 roku pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Miastem Augustów w sprawie realizacji projektu PL0008.02.05 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego" w ramach programu Phare 2000 Spójność Społeczna i Gospodarcza. Całkowity koszt projektu oszacowano na 6.855.913,00 EUR. W porozumieniu tym określono również źródła finansowania poszczególnych podprojektów:

1.      W zakresie podprojektu PL0008.02.05.001:

§         711.449,00 EUR - dotacja celowa budżetu państwa na rok 2002 i 2003,

§         1.185.749,00 EUR - dotacja UE w ramach programu Phare 2000 SSG.

2.      W zakresie podprojektu PL0008.02.05.002:

§         1.702.148,00 EUR - środki własne Miasta Augustów,

§         2.485.178,00 EUR - dotacja UE w ramach programu Phare 2000 SSG.

3.      W zakresie podprojektu PL0008.02.05.003:

§         278.356,00 EUR - dotacja celowa budżetu państwa na rok 2002 i 2003,

§         389,644,00 EUR - dotacja UE w ramach programu Phare 2000 SSG.

4.      W zakresie podprojektu PL0008.02.05.004:

§         28.197,00 EUR - środki własne Miasta Augustów,

§         75.192,00 EUR - dotacja UE w ramach programu Phare 2000 SSG.

Jako nieprzekraczalny termin realizacji projektu i dokonywania wydatków ze środków programu Phare 2000 SSG przyjęto 30 listopada 2003 roku.

                 Porozumienie wraz z aneksem nr 1 z 1 kwietnia 2003 roku, na podstawie którego zmieniono brzmienie załączników 1A-4A - Harmonogram Płatności dla poszczególnych podprojektów, stanowi załącznik nr 9 do protokołu kontroli.

IV.   W wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych jako wykonawców poszczególnych podprojektów wybrano:

  • HYDROBUDOWA-6 S.A., ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa - podprojekt PL0008.02.05.001,
  • BUDIMEX S.A., ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa (przed zmianą adresu: Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa) - podprojekt PL0008.02.05.002,
  • Mazurskie Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Budowlane J.W. "Ślepsk", ul. Rajgrodzka 115,16-300 Augustów - podprojekt PL0008.02.05.003,
  • AUTO-HAŃCZA, ul. Wojska Polskiego 110 D, 16-400 Suwałki - partia nr 1 podprojektu PL0008.02.05.004,
  • OPTINEX, ul. 3 Maja 22, 16-300 Augustów - Partia nr 2 podprojektu PL0008.02.05.004,
  • ASTA Zakład Handlowo-Usługowy AGD, ul. Wojska Polskiego 32, 16-300 Augustów - Partia nr 3 podprojektu PL0008.02.05.004,
  • GSZ Studio SZMYD, ZABOROWSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Nabielska 6/3, 00-743 Warszawa - Partia nr 4 podprojektu PL0008.02.05.004,
  • PPH "CORIN", ul. Jermakowicza 12, 16-315 Lipsk - Partia nr 5 podprojektu PL0008.02.05.004.

Raporty z oceny ofert, raporty z negocjacji i zawiadomienia o wygraniu przetargu przez poszczególnych wykonawców stanowią załącznik nr 10 do protokołu kontroli.

V. Funkcja Menadżera Projektu, na podstawie umowy nr 585/2002 z dnia 24 lipca 2002r. (załącznik nr 11), została powierzona firmie "Hydroprojekt Warszawa" Spółka z o.o..

 

VI.  Podprojekt PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego"

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Roboty współfinansowany z funduszu Unii Europejskiej PHARE pomiędzy Miastem Augustów i firmą HYDROBUDOWA-6, ul. Skoczylasa 4, 03-469 Warszawa na realizację projektu PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego" (załącznik nr 12). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami § 4, została określona na kwotę 1.897.198,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 1.185.749,00 EUR.

Zgodnie z zapisami artykułu 13 Warunków Szczególnych Wykonawca wniósł gwarancję całkowitego i właściwego wykonania kontraktu w postaci gwarancji nr 020515 z dnia 16 grudnia 2002r. wystawionej przez BNP Paribas Bank Polska S.A. na kwotę 189.719,80 EUR (10% wartości kontraktu) - załącznik nr 13.

Zgodnie z zapisami artykułu 14 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Wykonawca przedłożył gwarancje ubezpieczeniowe z tytułu strat i szkód, za które ponosił odpowiedzialność na podstawie w/w kontraktu (załącznik nr 14).

Zgodnie z zapisami artykułu 44 Warunków Szczególnych Wykonawca otrzymał zaliczkę w wysokości 10% wartości kontraktu, tj. kwotę 189.719,00 EUR (załącznik nr 15). Zabezpieczenie zwrotu zaliczki stanowiła gwarancja nr 030007 z 8 stycznia 2003 wystawioną przez BNP Paribas Bank Polska S.A. na kwotę 189.719,80 EUR (załącznik
nr 16).

Zgodnie z zapisami artykułu 45 Warunków Szczególnych i Warunków Ogólnych Wykonawca wniósł gwarancję kwot zatrzymanych, stanowiących 5% wartości kontraktu, tj. 94.859,90 EUR, w postaci gwarancji wstrzymanej płatności nr 030001 z dnia 2 stycznia 2003r. wystawionej przez Dresdner Bank Polska S.A. (załącznik nr 17).

            Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 23 grudnia 2002r. zarejestrował w/w umowę jako umowę o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej pod numerem 2002/1/1364/ (załącznik nr 18), co stanowiło podstawę do stosowania 0% stawki VAT.

Dnia 12 grudnia 2003 r. został przekazany Wykonawcy, tj. HYDROBUDOWA-6 S.A. plac budowy pod inwestycję PL0008.02.05.001 Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego" (załącznik nr 19), a następnie rozpoczęto prace budowlane związane z w/w zadaniem na podstawie aktualnych pozwoleń na budowę Nr AB-VII-1.7353/10/2001 z dnia 21 marca 2001r. na "zagospodarowanie szlaków turystycznych strefy Kanału Augustowskiego - polegającego na wykonaniu ciągów pieszo-jezdnych oraz oświetleniowej linii kablowej NN na działkach wg wykazu załączonego projektu budowlanego" oraz Nr 13/2001 (AB.II.7111-W/68/2/01) z dnia 21września 2001r. na "odbudowę opaski brzegowej na rzece Netta w Augustowie" (załącznik nr 20). W toku czynności kontrolnych kontrolujący ustalili, iż decyzja Nr 13/2001 (AB.II.7111-W/68/2/01) z dnia 21 września 2001r. nie zawiera adnotacji na temat uprawomocnienia się, co jest niezbędnym wymogiem rozpoczęcia prac budowlanych.

W okresie od 12 grudnia 2002 r. do 14 listopada 2003 r. (wg dostarczonych dwóch dzienników budów - załącznik nr 21) w ramach realizacji podprojektu PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego", wykonano:

1)      umocnienie nabrzeża,

2)      ciągi komunikacyjne (pieszo-rowerowe):

a)      z płytek chodnikowych,

b)      z kostek brukowych betonowych gr. 6 cm i 8 cm,

c)      z kostki granitowej,

3)      oświetlenie ciągów pieszych (ułożenie kabli NN z ustawieniem słupów oświetleniowych),

4)      małą architekturę, tj. daszki, ławki, kosze na śmieci i słupki,

5)      jedną nową kładkę zwodzoną,

6)      remont dwóch istniejących kładek.

Powyższe roboty budowlane wykonywane były pod nadzorem kierownika budowy - Pana Tadeusza Kazimierza Grzywy przy udziale: Pana Artura Krasowskiego (kierownik robót drogowych), Pana Grzegorza Buchowieckiego (kierownik robót elektrycznych) oraz Pana Bogusława Pietruszki (kierownik robót hydrotechnicznych).

Funkcje inspektorów nadzoru ww. podprojektu zostały powierzone: Pani Renacie Stankiewicz (w zakresie robót drogowych), Panu Ryszardowi Grzegorzowi Leńkowskiemu (w zakresie robót elektrycznych) oraz Panu Stanisławowi Norkowskiemu (w zakresie budowli hydrotechnicznych), a nadzór autorski nad w/w podprojektem pełnił Pan Marek Józef Otrocki (w zakresie robót mostowych).

Wszystkie osoby kierujące i nadzorujące proces budowlany, zgodnie z zapisami prawa budowlanego, posiadały odpowiednie uprawnienia budowlane i były członkami okręgowych izb inżynierów. Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń świadczących o przynależności do izb inżynierów oraz oświadczeń o podjęciu obowiązków stanowi załącznik nr 22 do protokołu kontroli.

Dziennik budowy prowadzony był prawidłowo i zawiera systematyczne wpisy osób uprawnionych do ich dokonywania oraz posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane (oględzin dokonano w Urzędzie Miasta Augustów).

Protokołem spisanym w dniu 10 grudnia 2003r. (załącznik nr 23) dokonano odbioru końcowego podprojektu PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego".

Beneficjent przedłożył kontrolującym raport końcowy oraz zestawienie wypłat na rzecz projektu za okres od 24.04.2003r. do 22.12.2003r. (załącznik nr 24), z których wynika, że całkowite koszty realizacji projektu wyniosły 1.736.037,09 EUR (netto). Całkowita dotacja z programu Phare 2000 SSG wyniosła 1.093.279,76 EUR (netto), czyli była niższa zarówno od kwoty dotacji zapisanej w fiszce projektowej, porozumieniu z Wojewodą Podlaskim jak i kontrakcie z Wykonawcą.

 

Zestawienie planowanych i rzeczywistych kosztów inwestycji przedstawia poniższa tabela.

 

Do tacja programu Phare ESC 2000

Współfinansowanie

Razem

Krajowe źródła finansowania (EURO)

%

EURO

%

Środki własne Beneficjenta

Środki budżetu państwa

Łącznie środki krajowe

Fiszka projektu

1.244.326,00

63,62

0,00

711.449,00

711.449,00

36,38

1.955.775,00

Kontrakt (umowa)

1.185.749,00

62,50

0,00

711.449,00

711.449,00

37,50

1.897.198,00

Rzeczywiste koszty inwestycji

1.093.279,76

62,98

0,00

642.757,33

642.757,33

37,02

1.736.037,09

 

Na miejscu realizacji inwestycji dokonano oględzin w obecności Pana Jerzego Demiańczuka - Zastępcy Burmistrza Miasta Augustów w wyniku, których stwierdzono m.in.: wykonanie umocnień nabrzeży Kanału Augustowskiego, wykonanie ciągów komunikacyjnych (pieszo-rowerowych), oświetlenia ulicznego, wybudowanie kładki zwodzonej oraz wyremontowanie dwóch istniejących kładek. Stwierdzono również wykonanie i zamontowanie tablic pamiątkowych informujących o współfinansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Protokół oględzin stanowi załącznik nr 25
do protokołu kontroli.

 

VII. Podprojekt PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów"

W dniu 2 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Roboty współfinansowany z funduszu Unii Europejskiej PHARE pomiędzy Miastem Augustów i firmą BUDIMEX S.A., ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa na realizację projektu PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów" (załącznik nr 26 ). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 31 października 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami § 4, została określona na kwotę 4.187.326,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 2.485.178,00 EUR.

Zgodnie z zapisami artykułu 13 Warunków Szczególnych i Warunków Ogólnych Wykonawca wniósł gwarancję całkowitego i właściwego wykonania kontraktu w postaci gwarancji nr GFO02-2890018 z dnia 16 października 2002r. wystawionej przez Bank Handlowy w Warszawie S.A. na kwotę 418.732,60 EUR (10% wartości kontraktu) - załącznik nr 27.

Zgodnie z zapisami artykułu 14 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Wykonawca przedłożył gwarancje ubezpieczeniowe z tytułu strat i szkód, za które ponosił odpowiedzialność na podstawie w/w kontraktu (polisy nr 900600016273 z 08.10.2002r. i nr 110600003463 z 01.06.2001r. wystawione przez konsorcjum ubezpieczycieli Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A. i Commercial Union Polska - Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A. w Warszawie oraz polisa nr 904300040506/2002 z 09.07.2002r. wystawiona przez Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A.). Polisy ubezpieczeniowe stanowią załącznik nr 28 do protokołu kontroli.

Zgodnie z zapisami artykułu 45 Warunków Szczególnych i Warunków Ogólnych Wykonawca wniósł gwarancję kwot zatrzymanych, stanowiących 5% wartości kontraktu, tj. 209.366,30 EUR, w postaci gwarancji kwot zatrzymanych nr 456/02 z dnia 2 grudnia 2002r. wystawionej przez Societe Generale Spółka Akcyjna Oddział w Polsce (załącznik nr 29).

            Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 28 listopada 2002r. zarejestrował w/w umowę jako umowę o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej pod numerem 2002/1/1214/ (załącznik nr 30), co stanowiło podstawę do stosowania 0% stawki VAT.

W dniach 4, 6 i 15 listopada 2002 r. przekazano Wykonawcy, tj. BUDIMEX S.A. poszczególne place budów pod inwestycję PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów" (załącznik nr 31). Następnie rozpoczęto prace budowlane związane z w/w zadaniem na podstawie aktualnych pozwoleń na budowę: Nr AB-VII-2.7351/59/2000 z dnia 06.11.2000r., Nr AB-VII-1.7351/106/2000 z dnia 18.12.2000r., Nr AB-VII-1.7351/9/2001 z dnia 21.03.2001r., Nr AB-VII-2.7351/12/2001 z dnia 21.04.2001r., Nr AB-VII-1.7351/13/2001 z dnia 21.03.2001r., Nr AB-VII-2.7351/21/2001 z dnia 25.05.2001r., Nr AB-VII-1.7351/29/2001 z dnia 15.05.2001r., Nr AB-VII-2.7351/39/2001 z dnia 16.08.2001r., Nr AB-VII-2.7351/63/2001 z dnia 30.11.2001r., Nr AB-VII-1.7351/82/2001 z dnia 03.09.2001r., oraz Nr AB-VII-1.7351/84/2001 z dnia 07.09.2001r. (załącznik nr 32). W toku czynności kontrolnych kontrolujący ustalili, iż w/w decyzje nie zawierały adnotacji na temat uprawomocnienia się, co jest niezbędnym wymogiem rozpoczęcia prac budowlanych.

Kontrolujący ustalili, iż realizację inwestycji rozpoczęto bez uzyskania niezbędnego pozwolenia wodnoprawnego na wstępną eksploatację urządzenia oczyszczającego wody opadowe (separator). Dopiero 25 lutego 2003r., czyli w trakcie prac budowlanych, Beneficjent otrzymał pozwolenie wodnoprawne nr OS-I-6223/2/02 (załącznik nr 33) na wykonanie wylotu i na wprowadzenie podczyszczanych wód opadowych i roztopowych spływających z ulicy Mostowej w Augustowie do rzeki Netty.

Miasto Augustów zawarto umowy na bieżącą konserwację sieci kanalizacji deszczowej oraz na usługi odbioru i unieszkodliwiania substancji ropopochodnych powstałych podczas wykonywania prac czyszczenia piaskownika i separatora, z firmami posiadającymi aktualne zezwolenie na wywożenie odpadów niebezpiecznych nr WŚR-V-6620/35/2004 z dnia 05.04.2004 r. oraz WŚR-V-6620/2/2003 z dnia 21.01.2003 roku. Komplet w/w dokumentów stanowi załącznik nr 34 do protokołu kontroli.

W ramach realizacji podprojektu PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów", wykonano:

1)      sieci wodociągowe wraz za armaturą,

2)      sieci kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej i tłocznej (z przepompowniami),

3)      sieci kanalizacji deszczowej,

4)      roboty drogowe:

a)      nawierzchnię jezdni, chodników i zatok parkingowych z kostki kamiennej,

b)      nawierzchnię jezdni, chodników, parkingów z betonowej kostki brukowej,

c)      nawierzchnię z masy bitumicznej, chodniki z płyt betonowych oraz ścieżki rowerowe z kostki betonowej,

d)      zieleń drogową,

e)      oznakowanie drogowe poziome i pionowe,

5)      nową kładkę dla pieszych nad rzeką Nettą z prefabrykowanymi palami wbijanymi, stalową konstrukcją oraz bitumiczną nawierzchnią chodnika,

6)      remont mostu nad rzeką Nettą z demontażem nawierzchni asfaltobetonu, wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej, wzmocnieniem konstrukcji płyty mostowej, ułożeniem nawierzchni z kostki kamiennej oraz zabezpieczeniem antykorozyjnym konstrukcji stalowej,

7)     roboty elektryczne z wykonaniem przyłączy elektrycznych przepompowni ścieków, oświetlenia zewnętrznego, przebudowy i budowy urządzeń elektronergetycznych.

Powyższe roboty budowlane wykonywane były pod nadzorem kierownika budowy - Pana Stanisława Kuśty, przy udziale: Pana Krzysztofa Mroza (kierownik robót sanitarno-wodociągowych), Pana Jana Arciszewskiego (kierownik robót wodociągowo-kanalizacyjnych), Pana Janusza Krauze (kierownik robót elektrycznych), Pani Barbary Wiszniewskiej-Sobańskiej (kierownik robót wodociągowo-kanalizacyjnych), Pana Józefa Gutowskiego (kierownik robót wodociągowo-kanalizacyjnych), Pana Ludwika Stanisława Dudy (kierownik robót energetycznych), Pana Zbigniewa Stanisława Filisiaka (kierownik robót drogowych i mostowych), Pana Tadeusza Kozłowskiego (kierownik robót drogowych), Pana Bogdana Jedlińskiego (kierownik budowy).

Funkcje inspektorów nadzoru ww. podprojektu zostały powierzone: Panu Piotrowi Urbanowiczowi (w zakresie robót wodociągowo-kanalizacyjnych), Panu Ryszardowi Grzegorzowi Leńkowskiemu (w zakresie robót elektrycznych), Pani Renacie Stankiewicz (w zakresie robót drogowych) oraz Panu Markowi Józefowi Otrockiemu (w zakresie robót mostowych).

Wszystkie osoby kierujące i nadzorujące proces budowlany, zgodnie z zapisami prawa budowlanego, posiadały odpowiednie uprawnienia budowlane i były członkami okręgowych izb inżynierów. Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń świadczących o przynależności do izb inżynierów oraz oświadczeń o podjęciu obowiązków stanowi załącznik nr 35 do protokołu kontroli.

Dziennik budowy prowadzony był prawidłowo i zawiera systematyczne wpisy osób uprawnionych do ich dokonywania oraz posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane (oględzin dokonano w Urzędzie Miasta Augustów). Kopie wybranych stron dzienników budów stanowią załącznik nr 36.

Protokołem spisanym w dniu 28 listopada 2003r. (załącznik nr 37) dokonano odbioru końcowego podprojektu PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów".

Beneficjent przedłożył kontrolującym raport końcowy oraz zestawienie wypłat na rzecz projektu za okres od 03.01.2003r. do 23.12.2003r. (załącznik nr 38), z których wynika, że całkowite koszty realizacji projektu wyniosły 3.905.965,56 EUR (netto). Całkowita dotacja z programu Phare 2000 SSG wyniosła 2.295.322,86 EUR (netto), czyli była niższa zarówno od kwoty dotacji zapisanej w fiszce projektowej, porozumieniu z Wojewodą Podlaskim jak i kontrakcie z Wykonawcą.

Zestawienie planowanych i rzeczywistych kosztów inwestycji przedstawia poniższa tabela.

 

Do tacja programu Phare ESC 2000

Współfinansowanie

Razem

Krajowe źródła finansowania (EURO)

%

EURO

%

Środki własne Beneficjenta

Środki budżetu państwa

Łącznie środki krajowe

Fiszka projektu

2.485.178,00

59,35

1.702.148,00

0,00

1.702.148,00

40,65

4.187.326,00

Kontrakt (umowa)

2.485.178,00

59,35

1.702.148,00

0,00

1.702.148,00

40,65

4.187.326,00

Rzeczywiste koszty inwestycji

2.295.322,86

58,76

1.610.642,70

0,00

1.610.642,70

41,24

3.905.965,56

 

Na miejscu realizacji inwestycji dokonano oględzin w obecności Pana Jerzego Demiańczuka - Zastępcy Burmistrza Miasta Augustów w wyniku, których stwierdzono w ramach zadań Przewięź-Studzieniczna-Wojciech, Ślepsk, Mostowa, Partyzantów, Zdrojowa, Hotelowa, Ustronie, Korczakowskiego wykonanie m.in.: sieci wodociągowej wraz z armaturą, kanalizacji sanitarnej - grawitacyjnej i tłocznej, kanalizacji deszczowej wraz z wyposażeniem, robót drogowych, kładki dla pieszych nad rzeką Nettą oraz wyremontowanie mostu nad rzeką Nettą. Stwierdzono również wykonanie
i zamontowanie tablic pamiątkowych informujących o współfinansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Protokół oględzin stanowi załącznik nr 39 do protokołu kontroli.

 

VIII. Podprojekt PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej"

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Roboty współfinansowany z funduszu Unii Europejskiej PHARE pomiędzy Miastem Augustów i Mazurskim Przedsiębiorstwem Produkcyjno-Budowlanym J.W. "Ślepsk", ul. Rajgrodzka 115, 16-300 Augustów na realizację projektu PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej" (załącznik nr 40). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami § 4, została określona na kwotę 668.000,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 389.644,00 EUR.

Zgodnie z zapisami artykułu 13 Warunków Szczególnych i Warunków Ogólnych Wykonawca wniósł gwarancję całkowitego i właściwego wykonania kontraktu w postaci gwarancji ubezpieczeniowej Zakładu Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA z dnia 29 listopada 2002r. na kwotę 66.800,00 EUR (10% wartości kontraktu) - załącznik nr 41.

Zgodnie z zapisami artykułu 14 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Wykonawca przedłożył gwarancję ubezpieczeniową z tytułu strat i szkód, za które ponosił odpowiedzialność na podstawie w/w kontraktu (polisa nr 003000016641 z 11 grudnia 2002r. Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeniowego Ergo Hestia S.A. - załącznik nr 42).

Zgodnie z zapisami artykułu 45 Warunków Szczególnych i Warunków Ogólnych Wykonawca wniósł gwarancję kwot zatrzymanych, stanowiących 5% wartości kontraktu, tj. 33.400,00 EUR, w postaci gwarancji Zakładu Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A. z dnia 10 stycznia 2003r. (załącznik nr 43).

            Urząd Komitetu Integracji Europejskiej 23 grudnia 2002r. zarejestrował w/w umowę jako umowę o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej pod numerem 2002/1/1365/ (załącznik nr 44), co stanowiło podstawę do stosowania 0% stawki VAT.

            Dnia 12 grudnia 2002 roku przekazano Wykonawcy, tj. Mazurskiemu Przedsiębiorstwu Produkcyjno-Budowlanemu J.W. "ŚLEPSK" z siedzibą w Augustowie, plac budowy pod inwestycję PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej" (załącznik nr 45). Następnie rozpoczęto prace budowlane związane z w/w zadaniem na podstawie aktualnych pozwoleń na budowę Nr OA.7351 B43/96 z dnia 17.09.1996r. oraz Nr AB-VII-1.7351.A/38/2001 z dnia 03.04.2001r. na wykonanie budynku Centrum Informacji Turystycznej w Augustowie przy Rynku Zygmunta Augusta (załącznik nr 46).

W okresie od 14 stycznia 2003r. do 20 listopada 2003r. (wg dostarczonych dwóch dzienników budów - załącznik nr 47) w ramach realizacji podprojektu PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej", wykonano nowoczesny budynek Centrum Informacji Turystycznej o powierzchni 439,81 m2.

Funkcja kierownika budowy została powierzona Panu Janowi Wierzbińskiemu natomiast funkcje inspektorów nadzoru pełnili: Pan Piotr Urbanowicz (w zakresie robót wodociągowo-kanalizacyjnych), Pan Ryszard Grzegorz Leńkowski (w zakresie robót energetycznych), Pan Wacław Filipow (w zakresie robót sanitarnych), Pan Andrzej Piotr Zarosiński (w zakresie robót budowlano-konserwatorskich), Pan Antoni Gorajewski (w zakresie robót budowlanych), Pani Renata Stankiewicz (w zakresie robót drogowych).

Nad w/w inwestycją nadzór autorski pełnili Pan Zbigniew Ciepłuch w zakresie robót sanitarnych oraz Pani Małgorzata Iwona Grabowska-Snarska w zakresie architektonicznym i konstrukcyjno-budowlanym.

Wszystkie osoby kierujące i nadzorujące proces budowlany, zgodnie z zapisami prawa budowlanego, posiadały odpowiednie uprawnienia budowlane i były członkami okręgowych izb inżynierów. Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń świadczących o przynależności do izb inżynierów oraz oświadczeń o podjęciu obowiązków stanowi załącznik nr 48 do protokołu kontroli.

Dziennik budowy prowadzony był prawidłowo i zawiera systematyczne wpisy osób uprawnionych do ich dokonywania oraz posiadających odpowiednie uprawnienia budowlane (oględzin dokonano w Urzędzie Miasta Augustów).

 Protokołem spisanym w dniu 15 grudnia 2003r. (załącznik nr 49) dokonano odbioru końcowego podprojektu PL0008.02.05.0003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum Informacji Turystycznej".

Beneficjent przedłożył kontrolującym raport końcowy oraz zestawienie wypłat na rzecz projektu za okres od 23.04.2003r. do 09.12.2003r. (załącznik nr 50), z których wynika, że całkowite koszty realizacji projektu wyniosły 642.052,64 EUR (netto). Całkowita dotacja z programu Phare 2000 SSG wyniosła 374.458,21 EUR (netto), czyli była niższa zarówno od kwoty dotacji zapisanej w fiszce projektowej, porozumieniu z Wojewodą Podlaskim jak i kontrakcie z Wykonawcą.

 

Zestawienie planowanych i rzeczywistych kosztów inwestycji przedstawia poniższa tabela.

 

Do tacja programu Phare ESC 2000

Współfinansowanie

Razem

Krajowe źródła finansowania (EURO)

%

EURO

%

Środki własne Beneficjenta

Środki budżetu państwa

Łącznie środki krajowe

Fiszka projektu

420.000,00

60,14

0,00

278.356,00

278.356,00

39,86

698.356,00

Kontrakt (umowa)

389.644,00

58,33

0,00

278.356,00

278.356,00

41,67

668.000,00

Rzeczywiste koszty inwestycji

374.458,21

58,32

0,00

267.594,43

267.594,43

41,68

642.052,64

 

Na miejscu realizacji inwestycji dokonano oględzin w obecności Pana Jerzego Demiańczuka - Zastępcy Burmistrza Miasta Augustów w wyniku, których stwierdzono wybudowanie przeszklonego budynku o konstrukcji stalowej z tarasami widokowymi oraz zamontowanie windy dla niepełnosprawnych wewnątrz budynku. Stwierdzono również wykonanie i zamontowanie tablic pamiątkowych informujących o współfinansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej. Protokół oględzin stanowi załącznik nr 51 do protokołu kontroli.

 

IX. Podprojekt PL0008.02.05.004 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - wyposażenie Centrum Informacji Turystycznej".

 

Partia Nr 1

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej pomiędzy Miastem Augustów i firmą AUTO HAŃCZA, ul. Wojska Polskiego 110 D, 16-400 Suwałki na dostawę jednego samochodu osobowego Volkswagen Transporter Kombi (załącznik nr 52). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami artykułu 3.1, została określona na kwotę 26.725,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 19.436,00 EUR.

Termin realizacji dostawy, wynoszący dwa miesiące od dnia podpisania kontraktu (artykuł 11), został dotrzymany, co potwierdza Świadectwo Przyjęcia Wstępnego Partii Nr 1 nr L.dz.BRI/585/9/2003 z dnia 31.01.2003 roku (załącznik nr 53).

Zgodnie z zapisami artykułu 11 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Dostawca zobowiązany został do wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego wykonania kontraktu, w wysokości 5% wartości kontraktu, tj. 1.336,25 EUR, w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu kontraktu, tj. od 28 listopada 2002 roku. Dostawca nie wywiązał się z tego obowiązku i zawarł w/w gwarancję dopiero po interwencji Miasta Augustów (najpierw w postaci czeków potwierdzonych Banku Pekao S.A., a następnie w postaci gwarancji nr 8513202/G/2003 z 24 kwietnia 2003r. wystawionej przez Volkswagen Bank Polska S.A.). Z pisma Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości nr INFRA/230/ZW/03 z 20 stycznia 2003r. wynika, iż niedostarczenie przez zwycięzcę przetargu gwarancji wykonania w wymaganym terminie daje podstawę, lecz nie powoduje konieczności zerwania umowy przez Zamawiającego. W związku
z powyższym Miasto Augustów postanowiło nie zrywać kontraktu z firmą AUTO HAŃCZA. Komplet dokumentów dotyczących w/w gwarancji wykonania stanowi załącznik nr 54.

W związku z tym, iż w trakcie realizacji kontraktu okazało się, iż AUTO HAŃCZA uwzględniła w wartości kontraktu podatek akcyzowy w wysokości 3.207,00 EUR, co nie jest zgodne z zapisem w DIS, mówiącym iż wartość kontraktu powinna być określona bez VAT i innych podatków lub obciążeń fiskalnych, koniecznym stało się zmniejszenie wartości dofinansowania ze środków Phare do kwoty 17.103,68 EUR. Ponadto dostawca skalkulował wartość faktury płatnej ze środków Phare z uwzględnieniem podatku akcyzowego, wobec czego nie została ona opłacona. W dniu 31 lipca 2003r. Miasto Augustów zawarło z dostawcą porozumienie (załącznik nr 55) na podstawie, którego Beneficjent zapłacił dostawcy ze środków własnych kwotę 3.207,00 EUR, która miała stanowić niezbędne podwyższenie wkładu własnego Miasta Augustów. W trakcie rozliczenia końcowego dostawy okazało się jednak, iż Beneficjent dokonał nadpłaty na rzecz dostawcy w wysokości 361,57 EUR. W związku z powyższym w dniu 7 kwietnia 2004r. dostawca zwrócił na rachunek Miasta Augustów powyższą kwotę (załącznik nr 56). W piśmie nr INFRA/4169/ZW/2003 z 16 września 2003r. (załącznik nr 57) Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości poinformowała Beneficjenta, iż Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce nie zaakceptowało addendum do kontraktu PL0008.02.05.004 (lot 1), ponieważ zmiany kontraktów działające wstecz nie są dozwolone. Jednocześnie zaakceptowane zostało zmniejszenie dofinansowania zakupu samochodu w ramach powyższego kontraktu do kwoty 17.103,68 EUR, co pozwoliło na uniknięcie opłacenia podatku akcyzowego ze środków Phare.

 

Partia Nr 2

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej pomiędzy Miastem Augustów a OPTINEX ul. 3 Maja 22, 16-300 Augustów na dostawę i instalację sprzętu komputerowego wraz z drukarkami oraz sprzętu biurowego (załącznik nr 58). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami artykułu 3.1, została określona na kwotę 22.660,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 16.480,00 EUR.

Termin realizacji dostawy, wynoszący dwa miesiące od dnia podpisania kontraktu (artykuł 11), został dotrzymany, co potwierdza Świadectwo Przyjęcia Wstępnego Partii Nr 2 nr BRI/585/3/2003 z dnia 29.01.2003 roku (załącznik nr 59).

Zgodnie z zapisami artykułu 11 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Wykonawca wniósł gwarancję pełnego i prawidłowego wykonania kontraktu w postaci gwarancji Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A. z 30 listopada 2002r. wystawionej przez na kwotę 1.133,00 EUR (5% wartości kontraktu) - załącznik nr 60.

 

Partia Nr 3

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej pomiędzy Miastem Augustów i firmą ASTA Zakład Handlowo-Usługowy AGD, ul. Wojska Polskiego 32, 16-300 Augustów na dostawę i instalację sprzętu elektronicznego i AGD (załącznik nr 61). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami artykułu 3.1, została określona na kwotę 5.475,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 3.982,00 EUR.

Termin realizacji dostawy, wynoszący dwa miesiące od dnia podpisania kontraktu (artykuł 11), został dotrzymany, co potwierdza Świadectwo Przyjęcia Wstępnego Partii Nr 3 nr L.dz.BRI/585/7/2003 z dnia 29.01.2003 roku (załącznik nr 62).

Zgodnie z zapisami artykułu 11 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Dostawca zobowiązany został do wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego wykonania kontraktu, w wysokości 5% wartości kontraktu, tj. 273,75 EUR, w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu kontraktu, tj. od 28 listopada 2002 roku. Dostawca nie wywiązał się z tego obowiązku i zawarł w/w gwarancję z Zakładem Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A na kwotę 547,50 EUR dopiero 21 stycznia 2003r. (załącznik nr 63).

 

Partia Nr 4

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej pomiędzy Miastem Augustów i GSZ Studio SZMYD, ZABOROWSKI SPÓŁKA JAWNA, ul. Nabielska 6/3, 00-743 Warszawa na dostawę i instalację tablic informacyjnych (załącznik nr 64). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami artykułu 3.1, została określona na kwotę 28.875,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 21.000,00 EUR.

Termin realizacji dostawy, wynoszący dziewięć miesięcy od dnia podpisania kontraktu (artykuł 11), tj. do 30 sierpnia 2003r. na mocy decyzji Menedżera Projektu z dnia 10 września 2003r. (załącznik nr 65). został przedłużony do 15 października 2003r. Realizacja kontraktu nastąpiła 23 października 2003, co potwierdza Świadectwo Przyjęcia Wstępnego Partii Nr 4 nr L.dz.BRI/585/87/2003 z dnia 23.10.2003r. (załącznik nr 66).

Zgodnie z zapisami artykułu 11 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Dostawca zobowiązany został do wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego wykonania kontraktu, w wysokości 5% wartości kontraktu, tj. 1.443,75 EUR, w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu kontraktu, tj. od 28 listopada 2002 roku. Dostawca nie wywiązał się z tego obowiązku i zawarł w/w gwarancję z Zakładem Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A dopiero 24 lutego 2003r. (załącznik nr 67).

 

Partia Nr 5

W dniu 30 listopada 2002 roku został zawarty Kontrakt na Dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej pomiędzy Miastem Augustów a PPH "CORIN", ul. Jermakowicza 12, 16-315 Lipsk na dostawę i instalację mebli (załącznik nr 68). Kontrakt ten został zatwierdzony przez Pełnomocnika ds. Programu (PAO) w dniu 28 listopada 2002 roku.

Wartość przedmiotu kontraktu, zgodnie z zapisami artykułu 3.1, została określona na kwotę 19.654,00 EUR (netto), przy maksymalnym wkładzie Unii Europejskiej, z funduszu PHARE, wynoszącym 14.294,00 EUR.

Termin realizacji dostawy, wynoszący dwanaście miesięcy od dnia podpisania kontraktu (artykuł 11), został dotrzymany, co potwierdza Świadectwo Przyjęcia Wstępnego Partii Nr 5 nr L.dz.BRI/585/91/2003 z dnia 29.10.2003 roku (załącznik nr 69).

Zgodnie z zapisami artykułu 11 Warunków Szczegółowych i Warunków Ogólnych Dostawca zobowiązany został do wniesienia gwarancji pełnego i prawidłowego wykonania kontraktu, w wysokości 5% wartości kontraktu, tj. 982,70 EUR, w ciągu 30 dni od otrzymania zawiadomienia o przyznaniu kontraktu, tj. od 28 listopada 2002 roku. Dostawca wywiązał się z tego obowiązku i zawarł w/w gwarancję z Bankiem Spółdzielczym w Augustowie, na kwotę 983,00 EUR w dniu 10 grudnia 2002r. (załącznik nr 70).

Urząd Komitetu Integracji Europejskiej odmówił zarejestrowania w/w umów (pismo DPZ/1137/2002/LŁ z 30 grudnia 2002r - załącznik nr 71), gdyż były to umowy kupna-sprzedaży obejmujące dostawę i montaż, natomiast § 62 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002r. w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy
o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2002r. Nr 27 poz. 268) stanowi, że 0% stawkę podatku VAT stosuje się do świadczenia usług nabywanych za środki finansowe z pomocy zagranicznej. W związku z powyższym Beneficjent zmuszony był płacić podatek VAT od całości wartości przedmiotu kontraktu.

Beneficjent przedłożył kontrolującym raport końcowy oraz zestawienie wypłat na rzecz projektu za okres od 10.03.2003r. do 28.11.2003r. (załącznik nr 72), z których wynika, że całkowite koszty realizacji projektu wyniosły 100.182,00 EUR (netto). Całkowita dotacja z programu Phare 2000 SSG wyniosła 72.859,68 EUR (netto), czyli była niższa zarówno od kwoty dotacji zapisanej w fiszce projektowej, porozumieniu z Wojewodą Podlaskim jak i kontrakcie z Wykonawcą.

 

Zestawienie planowanych i rzeczywistych kosztów inwestycji przedstawia poniższa tabela.

 

Do tacja programu Phare ESC 2000

Współfinansowanie

Razem

Krajowe źródła finansowania (EURO)

%

EURO

%

Środki własne Beneficjenta

Środki budżetu państwa

Łącznie środki krajowe

Fiszka projektu

80.000,00

73,94

28.197,00

0,00

28.197,00

26,06

108.197,00

Kontrakt (umowa)

75.192,00

72,73

28.197,00

0,00

28.197,00

27,27

103.389,00

Rzeczywiste koszty inwestycji

72.859,68

72,73

27.322,32

0,00

27.322,32

27,27

100.182,00

Na miejscu realizacji inwestycji dokonano oględzin w obecności Pana Jerzego Demiańczuka - Zastępcy Burmistrza Miasta Augustów w wyniku, których stwierdzono m.in. istnienie samochodu osobowego marki Volkswagen Transporter, komputerów wraz z serwerem, laptopa, drukarek, kserokopiarki, sprzętu RTV i AGD, mebli biurowych wraz z krzesłami. Stwierdzono również wykonanie i zamontowanie tabliczek pamiątkowych informujących o współfinansowaniu zakupu w/w sprzętu ze środków Unii Europejskiej. Protokół oględzin stanowi załącznik nr 73 do protokołu kontroli.

W celu szerszego upowszechnienia wiedzy o udziale finansowym Unii Europejskiej w finansowaniu zakupu w/w sprzętu niezbędnym wydaje się umieszczenie tabliczek pamiątkowych w bardziej widocznych miejscach oraz w większym formacie,
co zapewni ich lepszą czytelność, a także spotęguje efekty promocyjne i informacyjne.

X.  Zgodnie z § 13 ust. 2 Porozumienia zawartego pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Miastem Augustów wszelkie dokumenty dotyczące realizacji Przedsięwzięcia powinny być oznaczone w sposób widoczny i czytelny, ułatwiający ich identyfikację.

Pan Leszek Cieślik - Burmistrz Miasta Augustów złożył oświadczenie w sprawie przechowywania i archiwizowania dokumentów dotyczących projektu PL0008.02.05 w Urzędzie Miasta Augustów (załącznik nr 74)

 

Integralną część niniejszego protokołu stanowią następujące załączniki:

1.      Uchwała nr XXXII/313/01 Rady Miasta Augustów z dnia 28 grudnia 2001r. w sprawie budżetu miasta na 2002r.,

2.      Uchwała nr II/11/02 Rady Miasta Augustów z dnia 11 grudnia 2002r. w sprawie zmian budżetu miasta na 2002r.,

3.      Uchwała nr III/39/02 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie zmian budżetu miasta na 2002r.,

4.      Uchwała nr III/21/02 Rady Miasta Augustów z dnia 30 grudnia 2002r. w sprawie budżetu miasta na 2003r.,

5.      Uchwały Rady Miasta Augustów nr IV/45/03 z dnia 11 marca 2003r., nr X/91/03 z dnia 29 września 2003r. oraz nr XIII/112/03 z dnia 15 grudnia 2003r. w sprawie zmian budżetu miasta na 2003r.,

6.      Decyzja Wojewody Podlaskiego nr FB.II.3011-359/02 z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej na realizację zadania PL0008.02.05 "Unowocześnianie i marketing Kanału Augustowskiego" o kwotę 1.500.000,00 ,

7.      Pismo nr FB.II.3011-335/02 z 23 grudnia 2002r. w sprawie przesunięcia środków z rezerwy celowej z roku 2002 na rok 2003,

8.      Decyzja Wojewody Podlaskiego nr FB.II.3011-254/03 z dnia 5 sierpnia 2003r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej na realizację zadania PL0008.02.05 "Unowocześnianie i marketing Kanału Augustowskiego" o kwotę 3.236.555,00 ,

9.      Porozumienie pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Miastem Augustów z 7 lutego 2003r. w sprawie realizacji projektu PL0008.02.05 "Unowocześnianie i marketing Kanału Augustowskiego" w ramach programu Phare 2000 SSG wraz z aneksem nr 1 z 1 kwietnia 2003r.,

10.  Raporty z oceny ofert, raporty z negocjacji i zawiadomienia o wygraniu przetargu przez poszczególnych wykonawców stanowią

11.  Umowa nr 585/2002 z 24 lipca 2002r. pomiędzy Miastem Augustów a "Hydroprojektem Warszawa" Sp. z o.o. o pełnienie funkcji Menadżera Projektu,

12.  Kontrakt na roboty współfinansowany z funduszu Unii Europejskiej PHARE z dnia 30 listopada 2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i HYDROBUDOWA-6 S.A.,

13.  Gwarancja dobrego wykonania nr 020515 z dnia 16.12.2002r. wydana przez BNP Paribas Bank Polska S.A. wraz z aneksem,

14.  Gwarancje ubezpieczeniowe firmy HYDROBUDOWA-6 S.A.,

15.  Potwierdzenie przekazania zaliczki dla firmy HYDROBUDOWA-6 S.A.,

16.  Gwarancja zwrotu zaliczki nr 030007 z dnia 8 stycznia 2003r. wraz z aneksem,

17.  Gwarancja kwot zatrzymanych nr 030001 z dnia 2 stycznia 2003r. wraz z aneksami,

18.  Wniosek Urzędu Miejskiego w Augustowie o rejestrację umowy o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej (podprojekt PL0008.02.05.001),

19.  Protokół przekazania placu budowy nr 1/2002 z 12.12.2002r.,

20.  Decyzje Nr Ab-VII-1.7353/10/2001 z 21.03.2001r. i AB.II.7111-W/68/2/01 z 21.09.2001r. w sprawie pozwolenia na budowę,

21.  Kopie wybranych stron dzienników budów,

22.  Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń świadczących o przynależności do izb inżynierów oraz oświadczeń o podjęciu obowiązków kierowników budów i inspektorów nadzoru,

23.  Protokół odbioru końcowego inwestycji PL0008.02.05.001 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - nabrzeża Kanału Augustowskiego" z dnia 10.12.2003r.,

24.  Raport końcowy i zestawienie wypłat na rzecz projektu PL0008.02.05.001 za okres od 24.04.2003r. do 22.12.2003,

25.  Protokół oględzin podprojektu PL0008.02.05.001 z 23 lipca 2004r.,

26.  Kontrakt na roboty współfinansowany z funduszu Unii Europejskiej PHARE z dnia 2 listopada 2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i BUDIMEX S.A.,

27.  Gwarancja wykonania nr GFO02-2890018 z 16.10.2002r. wydana przez Bank Handlowy w Warszawie S.A.,

28.  Komplet gwarancji ubezpieczeniowych,

29.  Gwarancja kwot zatrzymanych nr 456/02 z 2 grudnia 2002r.,

30.  Wniosek Urzędu Miejskiego w Augustowie o rejestrację umowy o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej (podprojekt PL0008.02.05.002),

31.  Komplet protokółów przekazania placów budów,

32.  Komplet decyzji w sprawie pozwolenia na budowę,

33.  Pozwolenie wodnoprawne OS-I-6223/2/02 z dnia 25 lutego 2003r.,

34.  Umowa z 05.01.2004r. pomiędzy Miastem Augustów i Przedsiębiorstwem Konserwacji Kolektorów Deszczowych i Robót Ziemnych Marian Budkiewicz w sprawie bieżącej konserwacji sieci kanalizacji deszczowej oraz umowa nr 124/4/04 z 4.05.2004r. pomiędzy Miastem Augustów i Separator Service Sp. z o.o. na usługi odbioru i unieszkodliwiania substancji ropopochodnych powstałych podczas wykonywania prac czyszczenia piaskownika i separatora, zezwolenia na wywożenie odpadów niebezpiecznych nr WŚR-V-6620/35/2004 z 05.04.2004 r. oraz WŚR-V-6620/2/2003 z 21.01.2003 r.,

35.  Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń świadczących o przynależności do izb inżynierów oraz oświadczeń o podjęciu obowiązków kierowników budów i inspektorów nadzoru,

36.  Kopie wybranych stron dzienników budów,

37.  Protokół odbioru końcowego inwestycji PL0008.02.05.002 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budowa systemu kanalizacji i wodociągów" z dnia 28.11.2003r.,

38.  Raport końcowy i zestawienie wypłat na rzecz projektu PL0008.02.05.002 za okres od 03.01.2003r. do 23.12.2003,

39.  Protokół oględzin podprojektu PL0008.02.05.002 z 23 lipca 2004r.,

40.  Kontrakt na roboty współfinansowany z funduszu Unii Europejskiej PHARE z 30.11.2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i J.W. Mazurskim Przedsiębiorstwem Produkcyjno-Budowlanym "Ślepsk",

41.  Gwarancja wykonania z 29.11.2002r. wydana przez Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A.,

42.  Gwarancja ubezpieczeniowa nr 003000016641 z dnia 11.12.2002r. wydana przez Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeniowe Ergo Hestia S.A.,

43.  Gwarancja kwot zatrzymanych z 10.01.2003r. wydana przez Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A.,

44.  Wniosek Urzędu Miejskiego w Augustowie o rejestrację umowy o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej (podprojekt PL0008.02.05.003),

45.  Protokół przekazania placu budowy nr 1/2002 z 12.12.2002r.,

46.  Decyzje nr AB-VII-1.7351.A/38/2001 z 03.04.2001 roku i nr OA.7351 B43/96 z 17.09.1996 r. w sprawie pozwolenia na budowę,

47.  Kopie wybranych stron dzienników budów,

48.  Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń świadczących o przynależności do izb inżynierów oraz oświadczeń o podjęciu obowiązków kierowników budów i inspektorów nadzoru,

49.  Protokół odbioru końcowego inwestycji PL0008.02.05.003 "Unowocześnienie i marketing Kanału Augustowskiego - budynek Centrum informacji Turystycznej" z dnia 15.12.2003r.,

50.  Raport końcowy i zestawienie wypłat na rzecz projektu PL0008.02.05.003 za okres od 23.04.2003r. do 09.12.2003,

51.  Protokół oględzin podprojektu PL0008.02.05.003 z 23 lipca 2004r.,

52.  Kontrakt na dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej z 30.11.2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i AUTO HAŃCZA,

53.  Świadectwo Przejęcia Wstępnego Partii Nr 1 z 31.01.2003r.,

54.  Komplet dokumentów dotyczących gwarancji wykonania kontraktu na dostawę Partii Nr 1 w ramach podprojektu PL008.02.05.004,

55.  Porozumienie z dnia 31 lipca 2003r. pomiędzy Miastem Augustów i AUTO HAŃCZA w sprawie podatku akcyzowego,

56.  Potwierdzenie zwrotu przez AUTO HAŃCZA nadpłaty w wysokości 361,57 EUR,

57.  Pismo PARP nr INFRA/4169/ZW/03 z 16 września 2003r.,

58.  Kontrakt na dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej z 30.11.2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i OPTINEX,

59.  Świadectwo Przejęcia Wstępnego Partii Nr 2 z 29.01.2003r.,

60.  Gwarancja wykonania z 30.11.2002r. wydana przez Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A.,

61.  Kontrakt na dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej z 30.11.2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i ASTA Zakład Handlowo-Usługowy AGD,

62.  Świadectwo Przejęcia Wstępnego Partii Nr 3 z 29.01.2003r.,

63.  Gwarancja wykonania z 21.01.2003r. wydana przez zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A.,

64.  Kontrakt na dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej z 30.11.2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i GSZ Studio SZMYD, ZABOROWSKI SPÓŁKA JAWNA,

65.  Komplet dokumentów dotyczących przedłużenia terminu realizacji kontraktu na dostawę Partii Nr 4 w ramach podprojektu PL0008.02.05.004,

66.  Świadectwo Przejęcia Wstępnego Partii Nr 4 z 23.10.2003r.,

67.  Gwarancja wykonania z 24.02.2003r. wydana Zakład Ubezpieczeń i Reasekuracji POLONIA S.A.,

68.  Kontrakt na dostawy w ramach pomocy zewnętrznej Wspólnoty Europejskiej z 30.11.2002r. zawarty pomiędzy Miastem Augustów i PPH "CORIN",

69.  Świadectwo Przejęcia Wstępnego Partii Nr 5 z 29.10.2003r.,

70.  Gwarancja wykonania z 10.12.2002r. wydana przez Bank Spółdzielczy w Augustowie,

71.  Postanowienie Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej nr DPZ/1137/2002/LŁ z 30.12.2002r.

72.  Raport końcowy i zestawienie wypłat na rzecz projektu PL0008.02.05.004 za okres od 10.03.2003 do 28.11.2003r.

73.  Protokół oględzin podprojektu PL0008.02.05.004 z dnia 23 lipca 2004r.

74.  Oświadczenie Beneficjenta w sprawie sposobu przechowywania dokumentów.

 

Kierownik jednostki kontrolowanej poinformowany został o przysługującym mu prawie zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń, co do ustaleń zawartych w niniejszym protokole przed jego podpisaniem oraz wyjaśnień do stwierdzonych w protokole nieprawidłowości w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu.

Dokonano wpisu do książki ewidencji kontroli pod poz. 3/2004.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden dostarczono Urzędowi Miasta Augustów.

 

 

Data

14.09.2004r.

Data

07.09.2004r.

Kontrolowany

 

BURMISTRZ

Mgr Leszek Cieślik

               

 

SKARBNIK MIASTA

Elżbieta Choroszewska

Kontrolujący

 

Wanda Grabowska

Łukasz Kurzyna

Maciej Rynkiewicz

 

 


Publikator: Łukasz Kurzyna Data utworzenia:  23.09.2004 00:00:00
Data publikacji:  23.09.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  23.09.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl