Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
37425582   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Zarządzenia Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego z 2004 r.. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

ZARZĄDZENIE NR 30/04
Autorzy: Mariusz Stepaniuk,
ZARZĄDZENIE NR 30/04

ZARZĄDZENIE NR 30/04

DYREKTORA GENERALNEGO

PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO W BIAŁYMSTOKU

z dnia 4 października 2004 r.

w sprawie powołania Komisji Przetargowej

i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji

Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207 i Nr 145, poz. 1537) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie dostawcy samochodów na potrzeby Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, w następującym składzie:

  1. Henryk Kossakowski - Przewodniczący;

  2. Izydor Skorupa - Członek;

  3. Mirosław Skalski - Członek;

4) Mariusz Stepaniuk - Sekretarz.

2. Powołana Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego.

§ 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceni oferty i zaproponuje wybór najkorzystniejszej oferty (spośród złożonych) w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1, lub wystąpi z wnioskiem o unieważnienie postępowania.

§ 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.

§ 5. Upoważnia się Przewodniczącego Komisji do zasięgania opinii biegłych (rzeczoznawców) w uzasadnionych wypadkach.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR GENERALNY
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

/-/ Andrzej Tadeusz Tanajewski

Załącznik

do zarządzenia Nr 30/04

Dyrektora Generalnego

Podlaskiego Urzędu

Wojewódzkiego w Białymstoku

z dnia 4 października 2004 r.

Regulamin pracy Komisji

§ 1. 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 30/04 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 4 października 2004 r.

2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207 i Nr 145, poz. 1537), zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania.

3. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności:

  1. propozycje w zakresie:

    1. akceptacji projektu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,

    2. ogłoszeń wynikających z ustawy oraz ogłoszeń prasowych,

    3. wykluczenia wykonawcy,

    4. odrzucenia oferty,

    5. wyboru najkorzystniejszej oferty;

  2. wniosek o unieważnienie postępowania;

  3. ocenę spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;

  4. wyniki badania i oceny ofert

§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji.

§ 3. 1. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.

2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje zamawiającemu, który w miejsce wyłączonego członka proponuje kierownikowi zamawiającego powołanie nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio zamawiający, wnioskując do kierownika zamawiającego o powołanie nowego przewodniczącego.

3. Członek komisji, z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje przewodniczącego komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.

5. Przepisy ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio do innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

§ 4. 1. Pracami komisji kieruje Przewodniczący.

2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:

  1. odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3,

  2. wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie,

  3. podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,

  4. wyznaczanie osoby uprawnionej do kontaktu z oferentami, a w czasie jej nieobecności wyznaczanie innej osoby, powiadamiając o tym fakcie wszystkich oferentów, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia

  5. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

  6. informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

  7. czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji.

  8. przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia Wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,

  9. występowanie z wnioskiem do kierownika zamawiającego o powołanie biegłego rzeczoznawcy, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalistycznych.

a) Biegły rzeczoznawca przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela wyjaśnień.

b) Do biegłych stosuje się odpowiednio przepis § 3.

3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia i podpisane przez wszystkich członków komisji z zastrzeżeniem §11 w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje Przewodniczący. Jeżeli nie uzyskały zgody wszystkich członków komisji, zarządza się głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 10.

§ 5. Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez przewodniczącego komisji, kierownik zamawiającego wskaże innego członka komisji do kierowania jej pracami.

§ 6. 1. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, kierując się przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert oraz zajmowanie stanowiska w zakresie oceny ofert zgodnie z zasadami zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców.

2. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 1, sytuacji o której mowa w § 3 ust. 2 oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji.

§ 7. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:

  1. protokołowanie posiedzeń komisji,

  2. obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do przygotowania przez komisję projektów pism i dokumentów.

2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania.

§ 8. 1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne.

2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych.

§ 9. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza.

2. Przewodniczący komisji bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu.

§ 10 Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego komisji.

§ 11 Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do opinii i decyzji podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.

§ 12 Przewodniczący przed otwarciem ofert przedstawia wykonawcom uczestniczącym w publicznym otwarciu ofert członków komisji, osoby upoważnione do udziału w postępowaniu oraz podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowania zamówienia, a po otwarciu ofert podaje nazwy (firmy) oraz adresy Wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach,

§ 13. Komisja w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:

  1. ocenia i ewentualnie weryfikuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy,

  2. przygotowuje projekty ogłoszeń wymaganych ustawą oraz ogłoszeń prasowych,

  3. przygotowuje projekt ogłoszenia o wyniku postępowania,

  4. upoważnia członka komisji na wniosek przewodniczącego do udzielania wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,

  5. dokonuje otwarcia ofert,

  6. ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje do zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą,

  7. wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych ustawą,

  8. ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu, przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania,

  9. przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest.

  10. rozpatruje konieczność udzielania wyjaśnień przez Wykonawców (na podstawie art. 82 ustawy) oraz rozpatruje udzielone odpowiedzi.

  11. poprawia oczywiste omyłki zgodnie z art. 88 ustawy.

  12. zapewnia nienaruszalność ofert, które wpłynęły w postępowaniu,

§ 14. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji.

2. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

§ 15. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej.

§ 16. 1. W wypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie i bezpośrednio zamawiającego informując go o powyższym.

2. Do czasu zajęcia stanowiska przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu.

3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych skonsultuje decyzję z kierownikiem zamawiającego.

4. Zajęte przez kierownika zamawiającego stanowisko jest ostateczne.

§ 17. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego.


Publikator: Bożena Koczta Data utworzenia:  04.10.2004 00:00:00
Data publikacji:  04.10.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  04.10.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl