 |
 |
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych |
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego |
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie |
Informacje o stanie Urzędu |
Jednostki podporządkowane |
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę |
|
|
 |
|
|
Opiekunowie |
|
|
 |
|
|
|
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
|
|
|
Kategoria: Kontrola problemowa Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Białostockiej. Zobacz inne informacje z tej kategorii.
WOJEWODA PODLASKI
ul.
Mickiewicza 3, 15-213 Białystok
BZF.V.0930-13/04
|
Białystok,
2004 - 10 -19
|
Szanowny Pan
Wacław Ćwilich
Burmistrz Miasta
Dąbrowa Białostocka
|
WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Na podstawie zapisów "Systemu
wdrażania Programu Spójności Społecznej i Gospodarczej Phare 2000 (Phare 2000
ESC)", zatwierdzonego przez Zespół Przygotowawczy Komitetu Integracji
Europejskiej w dniu 22 listopada 2002 roku została przeprowadzona w dniu 29
września 2004 r. przez pracowników Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego kontrola Urzędu Miejskiego w Dąbrowie
Białostockiej.
W
toku czynności kontrolnych zbadano prawidłowość wykorzystania środków z Unii
Europejskiej oraz prawidłowość realizacji inwestycji PL 0008.02.06.0020 "Usprawnienie
komunikacji na drodze powiatowej nr 03204 Dąbrowa Białostocka - Kamienna Nowa".
Wyniki kontroli zostały przedstawione w protokole kontroli podpisanym przez
Pana Burmistrza oraz Panią Skarbnik w dniu 15 października 2004r.
W
trakcie kontroli ustalono, że środki pozyskane przez Gminę Dąbrowa Białostocka
z Programu Phare 2000 ESC zostały wykorzystane właściwie, a inwestycja została
zrealizowana zgodnie z dokumentacją techniczną, warunkami przetargu i sztuką
budowlaną.
Jednocześnie
kontrolujący stwierdzili wystąpienie następujących nieprawidłowości:
- W
fakturze VAT nr 1/v/031818/03 z 31 grudnia 2003 roku opiewającej na kwotę
115.428,18 EUR netto, nie zostały ujęte kwoty zatrzymane w wysokości
5.771,41 EUR, w fakturze VAT nr 6/v/031818/04/05 z 30 kwietnia 2004 roku
opiewającej na kwotę 425.061,66 EUR netto, nie zostały ujęte kwoty
zatrzymane w wysokości 21.253,08 EUR, w fakturze VAT nr 56/v/031818/04/05
z 20 sierpnia 2004 roku opiewającej na kwotę 23.601.83 EUR netto, nie
zostały ujęte kwoty zatrzymane w wysokości 1.180.09 EUR (5 % wartości
faktur, art. 45 Warunków Szczegółowych). Beneficjent potrącił je przy
płatności;
- W
Przejściowych Świadectwach Płatności: nr 1 z dnia 31 grudnia 2003 r., nr 2
z dnia 30 kwietnia 2004 r. i nr 3 z dnia 20 sierpnia 2004 r., podano
nieprawidłowe daty zakończenia robót (są odpowiednio "16.12.2003 r.,
30.04.2004 r. i 23.08.2004 r.", a powinno być zgodnie z kontraktem "30.09.2004
r.") oraz nieprawidłowo zostały wypełnione kolumny d1i f1;
- W
poleceniu przelewu kwot zatrzymanych (faktura nr 1/v031818/03 z 31 grudnia
2003 r. oraz nr 6/v/031818/04/05 z 30 kwietna 2004 r.) nieprawidłowo
wpisano numery rachunków, tj. numer rachunku kwot zatrzymanych został
wpisany jako "nr rachunku odbiorcy" zaś numer rachunku służącego do
obsługi kwot zatrzymanych, z którego przelewane były kwoty zatrzymane
został wpisany jako "nr rachunku zleceniodawcy";
- Nieprawidłowo
naliczono narosłe odsetki (powinno być 135,91 EUR, a nie 136,15 EUR);
- Nieprawidłowo
wyliczono kwotę płatności końcowej w wysokości 26.186,39 EUR, którą
wystawiono do wniosku o płatność końcową z dnia 22 września 2004 r.;
- W "Raporcie
końcowym" wstawiono błędnie daty rozpoczęcia i zakończenia projektu: "29.09.2003
r. i 23.07.2004 r.", a powinno być odpowiednio "19.09.2003 r. i 20.08.2004
r.";
- W "Raporcie
końcowym" nieprawidłowo określono datę wystawienia "Ostatecznego świadectwa
przejęcia"; jest "20.08.2007 r.", a powinno być "19.09.2007 r.";
- W "Zbiorczym
sprawozdaniu finansowym z realizacji umowy dotacji", "Szczegółowym
sprawozdaniu finansowym z realizacji umowy z wykonania robót budowlanych"
oraz w "Szczegółowym sprawozdaniu finansowym" w oparciu o przelewy do
faktur nieprawidłowo wpisano daty podpisania kontraktu z wykonawcą (jest
"29.09.2003 r.", a powinno być "26.09.2003 r.");
- W "Szczegółowym
sprawozdaniu z realizacji umowy z wykonawcą" nieprawidłowo wypełniono pola
dotyczące rozliczenia środków zaliczki dotacji z UE, środków własnych
Beneficjenta oraz środków z budżetu Beneficjenta (płatność końcowa), oraz
pola dotyczące wielkości współfinansowania przez Beneficjenta i Unie
Europejską;
- W "Szczegółowym
sprawozdaniu finansowym" nie zostało wypełnione pole "Kwota faktury - EUR
(brutto)";
- W
dokumentacji finansowej i technicznej brak jest spójności w nazewnictwie
projektu (zgodnie z aneksem nr 2 do umowy dotacji nazwa projektu brzmi
"Usprawnienie komunikacji na drodze powiatowej nr 03204 Dąbrowa
Białostocka - Kamienna Nowa").
Z uwagi na powyższe w terminie 30
dni od daty otrzymania niniejszego pisma proszę o poinformowanie mnie o
sposobie wykorzystania przedstawionych uwag i działaniach podjętych w celu
wyeliminowania zaistniałych nieprawidłowości.
W przyszłych działaniach zalecam
większą staranność przy sporządzaniu dokumentów związanych z realizacją
projektów infrastrukturalnych współfinansowanych za środków Unii Europejskiej.
Powyższe ustalenia przekazuję do
wykorzystania w bieżącej, jak i przyszłej działalności jednostki.
w.z. WOJEWODY PODLASKIEGO
Jerzy Półjanowicz
WICEWOJEWODA
|
 |
Publikator: Łukasz Kurzyna |
Data utworzenia: |
21.10.2004 00:00:00 |
Data publikacji: |
21.10.2004 00:00:00 |
Data modyfikacji: |
21.10.2004 00:00:00 |
|
 |
Informacja byla modyfikowana.
Poprzednie wersje informacji:
|
|
|