 |
 |
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych |
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego |
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie |
Informacje o stanie Urzędu |
Jednostki podporządkowane |
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę |
|
|
 |
|
|
Opiekunowie |
|
|
 |
|
|
|
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
|
|
|
Kategoria: Kontrola problemowa - Kemping* PTTK w Starym Folwarku. Zobacz inne informacje z tej kategorii.
PROTOKÓŁ
Podlaski Urząd Wojewódzki
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3
z kontroli problemowej przeprowadzonej na Kempingu* PTTK w Starym Folwarku.
Kontrola przeprowadzona została w dniu 29.09.2004r. przez:
Małgorzatę Luto - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 84/04 z dnia 28 września 2004r. Pani Ewy Stachowicz - Zastępcy Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie na Kempingu* PTTK w Starym Folwarku, gm. Suwałki: Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajoznawcze - Oddział w Suwałkach, ul. Kościuszki 37: NIP: 844-000-29-12, REGON: 790001594.
Kontrola przeprowadzona została w obecności osoby upoważnionej Pani Janiny Polińskiej- zatrudnionej na stanowisku głównej księgowej od 1995r. (a.k., s.1).
Kemping PTTK w Starym Folwarku - obiekt sezonowy.
Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju Kemping, wymagań co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.
Zbadano spełnianie przez Kemping* PTTK położony w Starym Folwarku
wymagań przeciwpożarowych, sanitarnych, budowlanych, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy o usługach turystycznych (Dz.U. z 2001r. Nr 55, poz. 578, zm. Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz.1152, Dz.U. z 2003r. nr 203, poz.1966, Dz.U. z 2004r. Nr 62, poz.576, Dz.U. z 2004r. Nr 96, poz. 959, Dz.U. z 2004r. Nr 173, poz.1808) oraz w § 4 ust.1a, 2, 3 rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dn.19.08.2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. nr 188, poz.1945);
wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, określonych szczegółowo w załączniku Nr 3 powyższego rozporządzenia a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku Nr 8 w/w rozporządzenia.
W toku kontroli ustalono, co następuje:
Spełnianie przez Kemping* PTTK w Starym Folwarku wymagań określonych w art. 35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 ust.1a, 2, 3 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:
protokołem z kontroli Nr HK/273/04 przeprowadzonej w dniu 21.07.2004r. na Kempingu* PTTK przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach w związku z bieżącym nadzorem sanitarnym (naruszeń nie stwierdzono).
nie przedłożono aktualnego protokołu lub opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
- opinią techniczną dotyczącą stanu technicznego oraz bezpieczeństwa użytkowania campingu z września 2002r. wydaną przez rzeczoznawcę budowlanego (opinia pozytywna).
A. Spełnianie przez Kemping* PTTK w Starym Folwarku wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 3 do w/w rozporządzenia przedstawiało się następująco:
I. Zabezpieczenie terenu.
Ogrodzenie terenu - wymaganie było spełnione
Oświetlenie terenu - wymaganie było spełnione
Całodobowy dozór - wymaganie było spełnione
Sprzęt przeciwpożarowy i instrukcja bezpieczeństwa przeciwpożarowego- wymaganie było spełnione (była gaśnica oraz instrukcja bezpieczeństwa pożarowego)
Punkt pierwszej pomocy czynny całą dobę, w tym przeszkolony pracownik, apteczka i łączność z pogotowiem ratunkowym (dla kempingu kat.* co najmniej apteczka) - wymaganie było spełnione (była apteczka)
II. Zagospodarowanie terenu.
Bezkolizyjny dojazd - wymaganie było spełnione
Zasilanie w energię elektryczną - wymaganie było spełnione
Parking przy recepcji (parking nie obejmuje stałych miejsc postojowych, a jedynie miejsce na czas przyjmowania gości)-powierzchnia w m - 50 m - wymaganie było spełnione
Wewnętrzne oznakowania - wymaganie było spełnione
Pojemniki na śmieci- wymaganie było spełnione
Recepcja w odrębnym pomieszczeniu - wymaganie było spełnione
Przechowalnia bagażu, pieniędzy i rzeczy wartościowych gości - wymaganie było spełnione (przechowywano w recepcji Domu Wypoczynkowego)
IV. Stanowiska obozowania.
Minimalna powierzchnia 1 stanowiska w m - 40 m -wymaganie było spełnione (było 100 stanowisk)
V. Urządzenia higieniczno-sanitarne.
Urządzenia sanitarne zlokalizowane nie dalej niż 100 m od stanowisk obozowania - wymaganie było spełnione
Umywalnie osobne dla kobiet i mężczyzn - wymaganie było spełnione
Liczba użytkowników na 1 umywalkę - 33 - wymaganie było spełnione
Liczba użytkowników na 1 natrysk - 100 - wymaganie było spełnione
Ustępy osobne dla kobiet i mężczyzn- wymaganie było spełnione
Liczba użytkowników na 1 ustęp dla kobiet - 33 - wymaganie było spełnione
Liczba użytkowników na 1 ustęp dla mężczyzn - 50 - wymaganie było spełnione
Liczba użytkowników na 1 pisuar - 100- wymaganie było spełnione
wieszaki na ręczniki i bieliznę- wymaganie było spełnione
lustra nad umywalkami i półki (co najmniej 1 na dwa stanowiska) - były lustra, nie było półek
gniazda elektryczne 220 V (co najmniej 1 na dwa stanowiska) - wymaganie było spełnione
VI. Usługi gastronomiczne.
Stanowiska do zmywania naczyń - wymaganie było spełnione
Punkty poboru wody do picia na terenie obozowiska - wymaganie było spełnione
Spełnianie przez Kemping* PTTK w Starym Folwarku minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku Nr 8 w/w rozporządzenia przedstawiało się następująco:
Należy zapewnić, co najmniej 2 stanowiska obozowania dla osób niepełnosprawnych położone w najbliższej odległości od urządzeń ogólnodostępnych- wymaganie nie było spełnione
Parking przy recepcji powinien posiadać stanowisko postojowe dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych- wymaganie nie było spełnione
Stanowiska obozowania dla osób niepełnosprawnych powinny dysponować dojazdem dla samochodów- nie było wyznaczonych miejsc obozowania dla osób niepełnosprawnych
Ciągi komunikacyjne powinny zostać utwardzone, posiadać szerokość, co najmniej 180 cm i umożliwiać dostęp ze stanowisk dla osób niepełnosprawnych do wszystkich urządzeń ogólnodostępnych- nie było wyznaczonych miejsc obozowania dla osób niepełnosprawnych
Co najmniej jeden ustęp powinien być dostępny dla osoby na wózku- wymaganie nie było spełnione
Pani Janinie Polińskiej udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.
Przedsiębiorca świadczący usługi hotelarskie może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.
Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono Pani Małgorzacie Pawłowskiej - Dyrektorowi oddziału PTTK w Suwałkach.
data i podpis przedsiębiorcy świadczącego
|
podpis osoby kontrolującej
|
 |
Publikator: Hubert Filipowicz |
Data utworzenia: |
05.11.2004 00:00:00 |
Data publikacji: |
05.11.2004 00:00:00 |
Data modyfikacji: |
05.11.2004 00:00:00 |
|
 |
|
|
|