Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
37425020   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Zarządzenia Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego z 2004 r.. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

ZARZĄDZENIE NR 33/04 DYREKTORA GENERALNEGO
Autorzy: Mariusz Stepaniuk,
ZARZĄDZENIE NR 33/04

ZARZĄDZENIE NR 33/04

DYREKTORA GENERALNEGO

PODLASKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO

w BIAŁYMSTOKU

z dni 24 listopada 2004 r.

w sprawie powołania Komisji Przetargowej

i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji

Na podstawie art. 19 ust. 2 w zw. z art. 21 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, Nr 96, poz. 959, Nr 116, poz.1207 i Nr 145, poz.1537) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Powołuje się Komisję Przetargową zwaną dalej „Komisją” w celu przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wyłonienie wykonawcy publikacji ogłoszeń w dziennikach o zasięgu ogólnopolskim oraz w prasie regionalnej na rok 2005-2006, na potrzeby Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku.

  1. Mariusz Stepaniuk- Przewodniczący;

  2. Irena Frąckiel- Członek;

  3. Bartłomiej Piotrowski- Członek;

  4. Katarzyna Oniszczuk - Sekretarz.

2. Komisja jest zespołem pomocniczym Zamawiającego.

§ 2. Komisja w szczególności dokona oceny, czy wykonawcy spełniają wymagane warunki, oceni oferty i zaproponuje wybór najkorzystniejszej oferty (spośród złożonych) w celu wyłonienia wykonawcy zadania określonego w § 1, lub zaproponuje unieważnienie postępowania.

§ 3. Organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków Komisji określa regulamin pracy Komisji stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 4. Biuro Dyrektora Generalnego zapewni niezbędną obsługę prac Komisji.

§ 5. Upoważnia się Przewodniczącego Komisji do zasięgania opinii biegłych (rzeczoznawców) w uzasadnionych wypadkach.

§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

DYREKTOR GENERALNY

Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

/-/ Andrzej Tadeusz Tanajewski

Załącznik

do Zarządzenia Nr 33 /04

Dyrektora Generalnego Podlaskiego

Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku

z dnia 24 listopad 2004 r.

Regulamin pracy Komisji

§ 1. 1. Komisja działa na mocy zarządzenia Nr 33/04 Dyrektora Generalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 24 listopada 2004 r.

2. Zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, komisja jest zespołem pomocniczym kierownika zamawiającego, powołanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia oraz do badania i oceny ofert, a także dokonywania innych czynności związanych z przygotowaniem postępowania.

3. Komisja przedstawia zamawiającemu za pośrednictwem przewodniczącego w szczególności:

  1. propozycje w zakresie:

    1. akceptacji projektu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,

    2. ogłoszeń wynikających z ustawy oraz ogłoszeń prasowych,

    3. wykluczenia wykonawcy,

    4. odrzucenia oferty,

    5. wyboru najkorzystniejszej oferty;

  2. wniosek o unieważnienie postępowania;

  3. ocenę spełnienia przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu;

  4. wyniki badania i oceny ofert.

§ 2. Komisja rozpoczyna pracę z dniem zwołania jej pierwszego posiedzenia przez Oddział Zamówień Publicznych w porozumieniu z przewodniczącym komisji.

§ 3. 1. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełniania stawianych im warunków, członkowie komisji składają, pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, pisemne oświadczenie o braku lub istnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.

2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia, albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Informację o wyłączeniu członka komisji przewodniczący komisji przekazuje zamawiającemu, który w miejsce wyłączonego członka proponuje kierownikowi zamawiającego powołanie nowego członka komisji. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio zamawiający, wnioskując do kierownika zamawiającego o powołanie nowego przewodniczącego.

3. Członek komisji, z zastrzeżeniem ust. 1 jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, o czym informuje przewodniczącego komisji. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1 powtarza się z wyjątkiem otwarcia ofert oraz innych czynności faktycznych niewpływających na wynik postępowania.

5. Przepisy ust. 1 - 4 stosuje się odpowiednio do innych osób wykonujących czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.

§ 4. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący.

2. Do zadań przewodniczącego komisji należy w szczególności:

  1. odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w § 3;

  2. wyznaczanie terminów posiedzeń oraz ich prowadzenie;

  3. podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym;

  4. wyznaczanie osoby uprawnionej do kontaktu z oferentami, a w czasie jej nieobecności wyznaczanie innej osoby, powiadamiając o tym fakcie wszystkich oferentów, którzy pobrali specyfikację istotnych warunków zamówienia;

  5. nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

  6. informowanie zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;

  7. czuwanie nad sprawnością i przejrzystością prac komisji;

  8. przedstawienie zamawiającemu propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty a także występowanie z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia;

  9. występowanie z wnioskiem do kierownika zamawiającego o powołanie biegłego rzeczoznawcy, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalistycznych, przy czym:

a) biegły rzeczoznawca przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym i udziela wyjaśnień,

b) do biegłych stosuje się odpowiednio przepis § 3.

3. Każde posiedzenie komisji musi być zakończone protokołem z posiedzenia podpisanym przez wszystkich członków komisji, z zastrzeżeniem § 12, w dniu posiedzenia komisji. Ustalenia do protokołu dyktuje przewodniczący. W przypadku, gdy treść ustaleń nie uzyskała zgody wszystkich członków komisji, przewodniczący zarządza głosowanie zgodnie z zasadami określonymi w § 11.

§ 5. 1.Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez przewodniczącego, kierownik zamawiającego wskaże innego członka komisji do kierowania jej pracami.

2. Na czas niemożliwości wykonywania obowiązków przez członka komisji, kierownik zamawiającego wskaże innego przedstawiciela.

§ 6. 1. Obowiązkiem członka komisji jest rzetelne i obiektywne wykonywanie powierzonych mu czynności, zgodnie z przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem, a w szczególności branie udziału w posiedzeniach komisji, rozpatrywanie i ocena ofert, stosownie do zasad zachowania konkurencji, jawności, bezstronności i równego traktowania wykonawców.

2. Odwołanie członka komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego może nastąpić w sytuacji naruszenia przez niego obowiązków, o których mowa w ust. 1, sytuacji przewidzianej w § 3 ust. 2 oraz jeżeli z powodu innej przeszkody nie może on brać udziału w pracach komisji.

§ 7. 1. Do zadań sekretarza komisji należy w szczególności:

  1. protokołowanie posiedzeń komisji;

  2. obsługa komisji oraz przygotowywanie materiałów niezbędnych do opracowania przez komisję projektów pism i dokumentów;

  3. obsługa kancelaryjna prac komisji.

2. Sekretarz odpowiada za wszystkie dokumenty, pisma i opinie, które dotyczą danego postępowania oraz ma obowiązek przechowywać wszystkie dokumenty i udostępniać je członkom komisji na posiedzeniu komisji, przez okres trwania postępowania, a po jego zakończeniu przekazać pisemnie zamawiającemu protokołem zdawczo - odbiorczym.

§ 8. Pisma dotyczące prowadzonego postępowania, przed podpisaniem przez zamawiającego, wymagają parafowania przez przewodniczącego, a w razie nieobecności przewodniczącego przez innego z członków komisji, będącego przedstawicielem zamawiającego, o którym mowa w § 5 ust.1 oraz przez sekretarza komisji, a w razie jego nieobecności przez innego z członków komisji będącego przedstawicielem Oddziału ds. Zamówień Publicznych.

§ 9. 1. Komisja może realizować swoje zadania, jeżeli w posiedzeniu uczestniczy minimum 2/3 składu osobowego. Przy braku quorum ustalenia i decyzje komisji są nieważne.

2. Posiedzenia komisji odbywają się w Oddziale ds. Zamówień Publicznych.

§ 10. 1. Posiedzenia komisji są protokołowane przez jej sekretarza.

2. Przewodniczący bez zbędnej zwłoki przekazuje kopię protokołu zamawiającemu.

§ 11. Komisja podejmuje decyzje i wyraża opinie w głosowaniu jawnym. O przyjęciu decyzji (opinii) przesądza zwykła większość głosów. W przypadku równej liczby głosów - decydujący jest głos przewodniczącego.

§ 12. Każdy członek komisji ma prawo złożyć zastrzeżenie do decyzji (opinii) podjętych przez komisję. Na wniosek członka komisji zgłoszone przez niego zastrzeżenia są odnotowywane w protokole posiedzenia komisji.

§ 13. Przewodniczący przed otwarciem ofert przedstawia wykonawcom uczestniczącym w publicznym otwarciu ofert członków komisji, osoby upoważnione do udziału w postępowaniu oraz podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a po otwarciu ofert podaje nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

§ 14. Komisja w zakresie przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:

  1. ocenia i ewentualnie weryfikuje projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z projektem umowy;

  2. przygotowuje projekty ogłoszeń wymaganych ustawą oraz ogłoszeń prasowych;

  3. przygotowuje projekt ogłoszenia o wyniku postępowania;

  4. upoważnia członka komisji na wniosek przewodniczącego do udzielania wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;

  5. dokonuje otwarcia ofert;

  6. ocenia spełnianie warunków stawianych wykonawcom oraz wnioskuje do zamawiającego o wykluczenie wykonawców w przypadkach określonych ustawą;

  7. wnioskuje o odrzucenie oferty w przypadkach określonych ustawą;

  8. ocenia oferty niepodlegające odrzuceniu, przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania;

  9. przyjmuje i analizuje wnoszone protesty oraz przygotowuje projekt odpowiedzi na protest;

  10. rozpatruje konieczność udzielenia wyjaśnień przez wykonawców (na podstawie art. 87 ustawy) oraz rozpatruje udzielone odpowiedzi;

  11. poprawia oczywiste omyłki zgodnie z art. 88 ustawy;

  12. zapewnia nienaruszalność ofert, które wpłynęły w postępowaniu.

§ 15. 1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert, dokonanej przez członków komisji.

2. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

§ 16. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja występuje do zamawiającego o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej i faktycznej.

§ 17. 1. W wypadku wystąpienia nieprawidłowości w pracach komisji, związanych z niestosowaniem przepisów ustawy członek komisji lub sekretarz komisji zawiadamia na piśmie niezwłocznie zamawiającego informując go o powyższym.

2. Do czasu podjęcia decyzji przez zamawiającego prace komisji ulegają zawieszeniu.

3. Zamawiający podejmuje decyzję w ciągu trzech dni, a w sytuacjach wątpliwych sprawę przedstawia kierownikowi zamawiającego, który podejmuje decyzję ostateczną.

§ 18. Komisja kończy pracę z dniem podpisania umowy w sprawie zamówienia

publicznego.


Publikator: Bożena Koczta Data utworzenia:  02.12.2004 00:00:00
Data publikacji:  02.12.2004 00:00:00
Data modyfikacji:  02.12.2004 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl