Białystok, 2004.11.20
PS.I.0932/28/04
Pani Anna Maria Łubnicka
Kierownik Gminnego Ośrodka
Pomocy Społecznej
w Kołakach
Kościelnych
Uprzejmie
informuję, że w dniach 7 i 14.09.2004r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej
Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę w
Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w zakresie realizacji zadań zleconych i
własnych wynikających z ustawy z dnia 29.11.1990r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64 z 1998r., poz.414 ze zmianami) oraz ustawy z
dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64,
poz. 593 ze zm.).
Wyniki
kontroli zostały ujęte w protokole kontroli, podpisanym przez Kierownika
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w dniu 25.10.2004r., do którego nie zostały
wniesione uwagi i zastrzeżenia.
W trakcie kontroli
ustalono, że:
ˇ
kierownik ośrodka nie posiada specjalizacji z
zakresu organizacji pomocy społecznej, który to wymóg nakłada na osoby
kierujące jednostkami organizacyjnymi art.122 ustawy z dnia 12.03.2004r. o
pomocy społecznej.
ˇ
kierownik ośrodka nie posiada właściwego
upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z
zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy, wynikającego z
art.110 ust.7 ustawy.
ˇ
wywiady środowiskowe przeprowadza pracownik nie
posiadający wykształcenia wynikającego z ustawy o pomocy społecznej.
Kontrolą objęto okres od
1.01.2004 r. do dnia kontroli i skontrolowano następujące zagadnienia:
I. Realizacja zadań własnych gminy o charakterze obowiązkowym - art. 17
ust. 1 ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593
ze zm.):
1. opracowanie
i realizacja gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
2. sporządzanie
bilansu potrzeb,
3. udzielanie
schronienia, zapewnienie posiłków oraz niezbędnego ubrania osobom tego pozbawionym,
4. przyznawanie
i wypłacanie zasiłków okresowych,
5. przyznawanie
i wypłacanie zasiłków celowych,
6. wypłacanie
zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych ze zdarzeniem losowym,
7. przyznawanie
i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków na świadczenia zdrowotne
osobom bezdomnym oraz innym osobom niemającym dochodu
i możliwości uzyskania świadczeń na podstawie przepisów o powszechnym
ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia,
8. przyznawanie
zasiłków celowych w formie biletu kredytowanego,
9. realizacja
pomocy w formie opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe za
osobę, która rezygnuje z zatrudnienia w związku z koniecznością sprawowania
bezpośredniej, osobistej opieki nad długotrwale lub ciężko chorym członkiem
rodziny,
10. udzielanie
pomocy w formie pracy socjalnej,
11. organizowanie
i świadczenie usług opiekuńczych, w tym specjalistycznych, w miejscu
zamieszkania, z wyłączeniem usług specjalistycznych dla osób chorych
psychicznie,
12. prowadzenie
i zapewnienie miejsc w placówkach opiekuńczo-wychowawczych wsparcia dziennego
lub mieszkaniach chronionych,
13. tworzenie gminnego systemu profilaktyki
i opieki nad dzieckiem i rodziną,
14. dożywianie
dzieci,
15. kierowanie
do domu pomocy społecznej i poniesienie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w
tym domu,
16. sprawienie
pogrzebu, w tym osobom bezdomnym,
17. sporządzanie
sprawozdawczości, również w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu
informatycznego,
18. utworzenie
i utrzymanie ośrodka pomocy społecznej, w tym zapewnienie środków na
wynagrodzenie pracowników.
II. Realizacja zadań własnych gminy - art. 17 ust. 2 ustawy z dnia
12.03.2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz.
593):
1)
przyznawanie i wypłacanie zasiłków specjalnych
celowych,
2)
przyznawanie i wypłacanie pomocy na ekonomiczne
usamodzielnienie,
3)
prowadzenie i zapewnienie miejsc w domach pomocy
społecznej i ośrodkach wsparcia o zasięgu gminnym oraz kierowanie do nich osób
wymagających pomocy,
4)
inne zadania z zakresu pomocy społecznej realizowane
przez gminę, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych.
III. Realizacja wybranych form pomocy z
zakresu administracji rządowej przyznanych na podstawie ustawy z dnia
29.11.1990r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 1998r., Nr
64, poz.414 ze zm.) oraz zadań z zakresu administracji rządowej określonych w
art. 18 ust. 1 ustawy:
przyznawanie i
wypłacanie zasiłków stałych,
opłacanie
składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym
ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia, organizowanie i świadczenia
specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z
zaburzeniami psychicznymi, przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na
pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną, prowadzenie i
rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami
psychicznymi.
W trakcie
kontroli ustalono, że ośrodek realizuje zadania wynikające z art. 17 ust.1 pkt
6, 10, 14, 18. Zadanie wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 3, 7, 8, 9 wprawdzie nie
były realizowane na dzień kontroli, ale w razie stwierdzenia potrzeb istnieje
możliwość ich realizacji.
Zadanie
własne gminy, wynikające z art. 17 ust. 2 wynikające z pkt 2, 3, 4 nie są
realizowane z uwagi na brak zgłaszanych w tym zakresie potrzeb.
Nie
stwierdzono realizacji zadań wynikających z art. 18 ust. 1 pkt 3, 4 jednakże na
dzień kontroli nie stwierdzono potrzeb w tym zakresie.
Do dnia kontroli gmina nie opracowała strategii rozwiązywania problemów
społecznych, nie prowadzi (nie zapewnia) miejsc w mieszkaniach chronionych, nie
prowadzi placówek opiekuńczo-wychowawczych, ani ośrodków wsparcia dziennego,
nie stworzyła gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną
(pewne jego elementy zawiera Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych). W 2004r. nie skierowała żadnej osoby do domu pomocy społecznej
(w budżecie gminy nie zapewniono środków
na ten cel), nie świadczy usług opiekuńczych , w tym specjalistycznych w
miejscu zamieszkania , nie świadczy pomocy w formie specjalistycznych usług dla
osób z zaburzeniami psychicznymi.
Ustalenia
kontroli wykazały szereg nieprawidłowości w zakresie realizacji zadań własnych
gminy o charakterze obowiązkowym, wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 4, 5, oraz
art. 18 ust.1 pkt 1, 2 ustawy o pomocy społecznej z dnia 12.03.2004r., a także
nieprawidłowości w zakresie zasiłków okresowych, specjalnych okresowych,
zasiłków celowych, zasiłków stałych wyrównawczych przyznanych w okresie od
1.01.2004r. - 30.04.2004r. w oparciu o przepisy ustawy o pomocy społecznej z
dnia 29.11.1990r.
Nieprawidłowości te dotyczyły:
1)
zasiłków okresowych przyznanych na podstawie art. 31 ustawy o pomocy społecznej z dnia
29.11.1990r. , które w szczególności polegały na :
a)
przyznawaniu zasiłków okresowych w wysokościach
niezgodnych z zapisem ust. 4 w/w artykułu, t.j.
przekraczających różnicę między kryterium dochodowym osoby lub rodziny a
dochodem tej osoby lub rodziny,
b)
nieprawidłowym ustalaniu dochodu rodzin ubiegających
się o przyznanie tej formy pomocy, zwłaszcza poprzez przyjmowanie zamiast
zaświadczeń UG o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych - nakazów
płatniczych oraz odejmowanie od dochodu nieopłaconych składek KRUS,
przyjmowaniu do dochodu nieudokumentowanych składników dochodu (np. zasiłków
dla bezrobotnych lub świadczeń rodzinnych - nie przyznanych i niewypłaconych w
momencie podejmowania decyzji w zakresie zasiłku okresowego)
c) niekompletnej
dokumentacji warunkującej przyznanie pomocy (brak zaświadczeń potwierdzających
dochody zainteresowanych, brak zaświadczeń z PUP)
2)
zasiłków okresowych przyznanych na podstawie art. 38
ustawy o pomocy społecznej z dnia 12.03.2004r. i w szczególności polegały na:
a)
przyznawaniu
świadczeń w nieprawidłowej wysokości - niezgodnej z zapisem art. 147 ust.1
ustawy i w konsekwencji spowodowanie (wobec braku zaangażowania środków
własnych gminy) wykorzystanie przyznanej dotacji w nadmiernej wysokości.
b) nieprawidłowym
ustalaniu dochodu rodzin ubiegających się o przyznanie tej formy pomocy,
zwłaszcza poprzez przyjmowanie zamiast zaświadczeń UG o wielkości gospodarstwa
rolnego w ha przeliczeniowych - nakazów płatniczych oraz odejmowanie od dochodu
nieopłaconych składek KRUS.
3)
nie podjęcia działań w zakresie wszczęcia postępowania
administracyjnego w sprawie przyznania zasiłków stałych na podstawie ustawy z
dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej, w związku z wygaśnięciem dotychczasowych
decyzji przyznających świadczenia na podstawie ustawy z dnia 29.11.1990r. o
pomocy społecznej (Dz.U.Nr 64 z 1998r., poz.414 ze
zm.)
4)
zasiłków celowych przyznanych na podstawie art.32
ustawy o pomocy społecznej z dnia 29.11.1990r. i zasiłków celowych przyznanych
na podstawie art.39 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej, które w
szczególności polegały na:
a)
niekompletnej dokumentacji warunkującej przyznanie
pomocy (brak zaświadczeń potwierdzających dochody zainteresowanych, brak
zaświadczeń z PUP)
b) braku
w decyzji przeznaczenia udzielonej pomocy
5)
zasiłków specjalnych celowych przyznanych na podstawie
art. 39 ustawy o pomocy społecznej z dnia 29.11.1990r. oraz art.41 ustawy z
dnia 12.03.2004r. i w szczególności polegały na:
a)
braku w dokumentacji potwierdzenia zaistnienia
"szczególnie uzasadnionego przypadku"
b)
niekompletnej dokumentacji do przyznania tej formy
pomocy, m.inn. brak wniosku osoby zainteresowanej,
brak zaświadczeń potwierdzających udokumentowanie dochodu, brak zaświadczeń z
PUP potwierdzających status osoby bezrobotnej)
c)
przyznawaniu zasiłku celowego w wysokości niezgodnej z
art. 41 ustawy z dnia 12.03.2004r.
6) zasiłków specjalnych okresowych, przyznanych na podstawie art. 31 a
ustawy z dnia 29.11.1990r. , które w
szczególności polegały na :
a)
nieprawidłowym ustalaniu dochodu rodzin ubiegających się o przyznanie tej formy
pomocy, zwłaszcza poprzez przyjmowanie zamiast zaświadczeń UG o wielkości
gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych - nakazów płatniczych oraz odejmowanie
od dochodu nieopłaconych składek KRUS.
b) braku uzasadnienia szczególnych
okoliczności do przyznania pomocy w formie specjalnej.
7) składek na ubezpieczenie
zdrowotne, polegających w szczególności na:
a) opłacaniu składek na ubezpieczenie zdrowotne po 1.05.2004r.
zasiłkobiorcom stałym, pomimo braku decyzji
przyznających takie zasiłki
b) nieprawidłowej
dacie wyrejestrowania z ubezpieczenia - przy
zasiłkach stałych i ponownego rejestrowania zasiłkobiorców.
Przedstawiając powyższą ocenę i uwagi zobowiązuję Kierownika Ośrodka
Pomocy Społecznej w Kołakach Kołakach
do:
1. Przestrzegania przepisów
ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej ( Dz.U.Nr
64 z 2004r., poz.593 ze zm.), w szczególności w zakresie:
- prawidłowego ustalania
wysokości zasiłków okresowych, przy uwzględnieniu zapisu art. 147 ustawy
- przyznawania
zasiłków specjalnych celowych w wysokościach określonych w art. 41 ust.1 ustawy
i po stwierdzeniu (na podstawie wywiadu środowiskowego) szczególnie
uzasadnionych okoliczności.
2.
Przestrzegania rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia
18.09. 2001r.w sprawie wywiadu rodzinnego....(Dz.U.Nr
14, poz..1220) w zakresie sposobu dokumentowania wielkości posiadanego
gospodarstwa rolnego, dokumentowania dochodu rodziny, potwierdzania
faktu bezrobocia członków rodziny w przypadku ubiegania się o pomoc z powodu
braku możliwości zatrudnienia.
3. Przestrzegania przepisów Kodeksu postępowania
administracyjnego w zakresie wszczynania postępowania administracyjnego z
urzędu (art.61 kpa), dokonywania zmian decyzji w sytuacji zmiany okoliczności
sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienie do świadczenia.
4.
Dokonanie w zakresie zasiłków okresowych:
a) wszczęcia postępowania administracyjnego w celu zmiany decyzji
ostatecznej przyznającej zasiłek okresowy i wyrównanie brakujących kwot
zasiłków w przypadkach opisanych w załączniku nr 1 do protokołu:
- Z.M.W. (poz.4) o kwotę 255,60zł od
maja do sierpnia (142,20zł -78,30zł = 63,90zł x 4 =255,60zł) i w przypadku gdy
wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również dokonanie wyrównania od września b.r po 63,90 za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota
255,60zł).
- M.B.
(poz.10) o kwotę 11,98zł (98,83 - 92,84= 5,99zł x 2= 11,98zł) od lipca do sierpnia i w przypadku gdy
wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również dokonanie wyrównania od września b.r po 5,99zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 23,96zł).
- K.D. (poz.11) o kwotę 110,91zł
(148,03 - 111,06 =36,97zł x 3 =110,91zł (dot. decyzji z dnia 25.06.2004.) od
czerwca do sierpnia i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące
również dokonanie wyrównania od września b.r po 36,97zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 147,88zł)
- B.Ł. (poz.26)
o kwotę 76,82zł (193,85 - 117,03 =76,82zł) od sierpnia i w przypadku gdy
wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również dokonanie wyrównania od września b.r w kwocie po 76,82zł za każdy miesiąc (do grudnia jest
to kwota 307,28zł).
- H.P. (poz.28)
o kwotę 1,77zł (186,18 - 185,59zł = 0,59zł x 3 =1,77zł ) od czerwca do sierpnia
i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również dokonanie
wyrównania od września b.r w kwocie po 0,59zł za
każdy miesiąc (do grudnia jest to kwocie
2,36zł).
- A.D. (poz.29)
o kwotę 22,28zł (138,58 - 116,30 =22,28zł) od sierpnia i w przypadku gdy
wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również dokonanie wyrównania od września b.r w kwocie po
22,28zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 89,12zł).
- J.K. (poz.32) o kwotę
11,34zł (205,36 - 199,69 = 5,67 x 2= 11,34zł) od lipca do sierpnia i w
przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również dokonanie
wyrównania od września b.r w kwocie 5,67zł za każdy miesiąc (do grudnia
jest to kwota 22,68zł).
Łączna kwota do
wyrównania z tytułu zasiłków okresowych wypłaconych na podstawie decyzji w
okresie od maja sierpnia b.r wynosi 490,70 zł, (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt złotych 70/100),
a w przypadku gdy wypłacono
zasiłki za kolejne miesiące kwota wyrównania od września b.r
do grudnia wynosi 848,88zł (słownie: osiemset
czterdzieści osiem złotych 88/100).
b) uzupełnienia akt zasiłkobiorców o
zaświadczenia z PUP potwierdzające fakt otrzymywania zasiłku dla bezrobotnych -
wliczony do dochodu w przypadkach opisanych w załączniku nr 1 do protokołu : W.S.(poz.7), T.T.D. (poz. 9)
c)
przeanalizowanie sytuacji dochodowej rodziny wymienionej w załączniku Nr 1 pod
poz. 5. K.B celem zmiany decyzji w zakresie przyznania zasiłku okresowego w
innej wysokości, bądź też odmowy świadczenia. W przypadku wydania decyzji
odmownej kwota wypłaconego świadczenia na podstawie wydanej decyzji podlega
zwrotowi od czerwca do sierpnia w wysokości 553,20zł (184,40zł x 3)
d) zwrotu kwot dotacji, wykorzystanej w
2004r. w nadmiernej wysokości, na bieżące finansowanie zadań zleconych z rozdziału 8513 i rozdziału
85314 i tytułem:
ˇ
wypłaconych zasiłków okresowych w przypadkach opisanych w
załączniku nr 1 do protokołu, t.j:
- K.J. poz.1 od
czerwca do sierpnia - 66,60zł (261,59 - 239,39 = 22,20 x 3 = 66,60zł ) i
w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września
b.r kwoty
22,20zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 88,80zł).
- K.K. poz.2 od
sierpnia 325,80zł (418- 92,20zł ) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za
kolejne miesiące również zwrotu od września b.r kwoty
325,80zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 1303,20zł)
- J.H. poz.3 od od lipca do sierpnia 262,18zł (131,09x 2) i w
przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r kwoty 131,09zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to
kwota 524,36zł).
- K.D.
poz.11 od stycznia do marca 17,31zł (5,77 x 3).
- K.C. poz.12 od
stycznia do kwietnia 600zł (150 x4) i od lipca do sierpnia 319,14zł (159,57 x
2) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r
kwoty 159,57zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 638,28zł)
- B.J poz.13 od
sierpnia w kwocie 323,20zł (418 - 94,80zł) i w przypadku gdy wypłacono
zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r
kwoty 323,30zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to 1292,80zł).
- Ch.J. poz.15 od
stycznia do kwietnia w kwocie 200zł (50 x 4)
- L.J. poz.16 od stycznia do kwietnia w kwocie 381,16zł (95,29 x
4)
- R.B.poz.17 od stycznia do lutego 400zł (200 x 2)
- H.P. poz. 28 od stycznia do kwietnia 600zł (150 x 4)
-A.D. poz.29 od
sierpnia 22,28zł (138,58 - 116,30 = 22,28zł) i w przypadku gdy wypłacono
zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r
kwoty 22,28zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 89,12zł).
- S.O. poz.30 od czerwca do sierpnia w kwocie 977,40zł (418 - 92,20 =
325,80 x 3) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące
również zwrotu od września b.r kwoty 325,80zł za
każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 1303,20zł)
- P.T. poz.33 od
czerwca do sierpnia kwoty 1254zł (418 x 3) i w przypadku gdy wypłacono
zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r kwoty 418zł za każdy miesiąc (do grudnia jest
to kwota 1672zł).
- A.K. poz.34 od od lipca do sierpnia w kwocie 836z ł (418 x 2) i w
przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r kwoty 418zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota
1672zł).
- I.M. poz.35 od czerwca do sierpnia w kwocie 67,74 (266,98 -
244,40 = 22,58zł x 3) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne
miesiące również zwrotu od września b.r kwoty
dokonanie wyrównania od września b.r do grudnia w
kwocie 90,32zł
ˇ
wypłaconych
po 1.05.2004r. zasiłków stałych wyrównawczych na podstawie decyzji, które
wygasły z mocy prawa, na podstawie art.149 ust.1 ustawy z dnia 12.03.2004r. (Dz.U.Nr 64, poz.593).
- S.S. od maja do sierpnia 2004r. -
1672zł (418zł x 4 =1672zł) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne
miesiące również zwrotu od września b.r po 418zł za każdy miesiąc ( do grudnia jest
to kwota 1672zł)
- B.K od maja do sierpnia 2004r. - 1267zł
(316,75zł x 4= 1267zł) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące
również zwrotu od września b.r kwoty 316,75zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to
kwota 1267zł).
- S.M od maja do sierpnia 2004r. -
1672zł (418zł x 4 = 1672zł) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne
miesiące również zwrotu od września b.r kwoty po 418zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to
kwota 1672zł).
- W.Ch. od maja do sierpnia 2004r. -
1672zł (418 x 4 =1672zł) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne miesiące
również zwrotu od września kwoty po
418zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 1672zł).
- Z.J .
od maja do sierpnia 2004r. - 1267zł (316,75 x 4) rachunek i w przypadku gdy
wypłacono zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r kwoty po
316,75zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 1267zł).
- R.M. od maja
do sierpnia 2004r. - 617,92zł (154,48zł x 4) i w przypadku gdy wypłacono
zasiłki za kolejne miesiące również zwrotu kwoty od września b.r po 154,48zł za
każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 617,92zł).
ˇ
wypłaconych
po 1.05.2005r. składek na ubezpieczenie zdrowotne, pomimo braku decyzji
przyznających zasiłki stałe, t.j:
- S.S. od maja do sierpnia 2004r. w
kwocie 137,96zł (34,49x4) i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne
miesiące również zwrotu od września kwoty po
39,49zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 137,96zł).
- B.K od maja do sierpnia 2004r. 104,52zł
(26,13 x4) i w przypadku gdy opłacono składki za kolejne miesiące również
zwrotu od września b.r kwoty po
26,13zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to kwota 104,52zł).
- S.M od maja do sierpnia 2004r. w
kwocie 137,96zł (34,49x4) i w przypadku gdy opłacono składki za kolejne
miesiące również zwrotu od września b.r kwoty po 34,49zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to
kwota 137,96zł).
- W.Ch. od maja do sierpnia 2004r. -
137,96zł (34,49x4) i w przypadku gdy opłacono składki za kolejne miesiące
również zwrotu od września b.r kwoty po 34,49zł za każdy miesiąc (do grudnia jest to
kwota 137,96zł).
- Z.J. od
maja do sierpnia 2004r. 104,52zł (26,13 x4) i w przypadku gdy opłacono składki
za kolejne miesiące również zwrotu od września b.r
kwoty po 26,13zł za każdy miesiąc ( do
grudnia b.r jest to kwota 104,52zł).
- R.K. od maja do sierpnia 2004r. -
50,96zł (12,74x 4) i w przypadku gdy opłacono składki za kolejne miesiące
również zwrotu od września kwoty po
12,74zł za każdy miesiąc ( do grudnia jest to kwota 50,96zł).
na rachunek PUW w Białymstoku nr 23 1010
10490011402231000000 w łącznej kwocie 15.495,13zł (słownie: piętnaście tysięcy
czterysta dziewięćdziesiąt pięć złotych 13/100) wraz z
odsetkami liczonymi od dnia 25.10.2004r. (data podpisania protokołu) do dnia
przekazania dotacji i w przypadku gdy wypłacono zasiłki za kolejne
miesiące również zwrotu kwoty dotacji w wysokości 17.515,88zł (słownie:
siedemnaście tysięcy pięćset piętnaście złotych
88/100) liczonej za okres od września do grudnia
2004 r. lub kwoty mniejszej jeżeli świadczenia nie były wypłacane do końca tego
okresu.
W przypadku wykonania
powyższego do końca 2004 r. środki powinny być przekazane na zwiększenie
wydatków roku bieżącego (rozdział 85213 § 2010 i rozdział 85214 § 2010). O ile
zwrot zostanie dokonany w 2005 r. środki należy przekazać do budżetu Wojewody
Ponadto zobowiązuję kierownika GOPS w Kołakach
Kościelnych do :
1.
Niezwłocznego podjęcia działań zmierzających do
opracowania gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.
2.
Koordynowania realizacji gminnej strategii
rozwiązywania problemów społecznych po jej uchwaleniu przez Radę Gminy.
3.
Sporządzania bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy
społecznej - każdego roku.
4.
Występowanie w stosownych terminach (sesja budżetowa)
do Rady Gminy o zapewnienie w budżecie gminy na kolejne lata środków na
realizację zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej bądź wynikających z
bilansu potrzeb na dany rok oraz wpisanych w gminną strategię rozwiązywania
problemów społecznych.
Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 128 ust.
2, 4 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej oraz § 27 Zarządzenia
Wewnętrznego Nr 3/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 19.02.2002r. w sprawie
szczegółowych zasad wykonywania kontroli kierownik jednostki kontrolowanej ma
prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od daty
otrzymania wystąpienia pokontrolnego umotywowanych zastrzeżeń w sprawie ocen,
uwag i wniosków zawartych w tym wystąpieniu.
W przypadku
nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę
Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach
na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.
Do wiadomości: Z
up. Wojewody Podlaskiego
- Wójt Gminy Kołaki
Kościelne Krystyna
Golubiewska
- Wydział Prawny i Nadzoru Z-ca Dyrektora
Wydziału Polityki Społecznej
- w/m