 |
 |
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych |
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego |
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie |
Informacje o stanie Urzędu |
Jednostki podporządkowane |
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę |
|
|
 |
|
|
Opiekunowie |
|
|
 |
|
|
|
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
|
|
|
Kategoria: Kontrola problemowa - Hotel OST "Gromada" w Łomży, ul. Rządowa 1A. Zobacz inne informacje z tej kategorii.
Podlaski Urząd Wojewódzki
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3
z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu** OST „GROMADA”, położonym w Łomży, ul. Rządowa 1A.
Kontrola przeprowadzona została w dniu 30.11.2004r. przez:
-
Małgorzatę Luto - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 115/04 z dnia 29 listopada 2004r. Pani Ewy Welc - Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,
Przedsiębiorca świadczący usługi w Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży: „Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, ul. Cicha 7, 00-953 Warszawa. NIP: 525-000-79-69 , REGON: 000332937.
Kierownik Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży: Pani Bożena Barbachowska. Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pani Bożeny Barbachowskiej - pełniącej funkcję kierownika Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży.
Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.
Zbadano spełnianie przez Hotel *** OST „GROMADA” położony w Łomży, ul. Rządowa 1A:
-
wymagań, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004r. Nr 223, poz.2268) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 188, poz.1945);
-
wymagań co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w art.35 ust.1 pkt.1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 w/w rozporządzenia.
W toku kontroli ustalono, co następuje:
Spełnianie przez Hotel*** OST „GROMADA” w Łomży wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:
-
-
protokołem z kontroli Nr 1618/HK/04 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży z dnia 13.08.2004r. przeprowadzonej w Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży w związku z bieżącym nadzorem sanitarnym (naruszeń nie stwierdzono).
-
-
w dniu kontroli nie przedłożono aktualnego protokołu lub opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej Państwowej Straży Pożarnej
-
-
W dniu kontroli nie przedłożono żadnego z dokumentów, o których mowa w § 4 ust.1 pkt.1a ww. rozporządzenia. Natomiast w dniu 8.12.2004r. przedstawiono opinią rzeczoznawcy budowlanego dotyczącą bezpieczeństwa użytkowania Hotelu OST „GROMADA” w Łomży z grudnia 2004r.
-
książką obiektu budowlanego z wpisami potwierdzającymi przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:
-
kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie protokołu nr 64/04/04 okresowej kontroli przewodów kominowych z dnia 1.04.2004r. (nie stwierdzono naruszeń);
-
kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpisu dokonano na podstawie protokołu nr 01/GROMADA/04 pomiaru rezystancji uziemień z dnia 05.09.2004r.;
-
kontroli sprawdzającej stan techniczny i sprawność instalacji gazowej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpisu dokonano na podstawie protokołu z dnia 17.11.2004r. (protokół pozytywny),
-
kontroli instalacji elektrycznej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu z technicznego badania skuteczności ochrony przeciwporażeniowej urządzeń elektrycznych, 3 protokołów z technicznego badania urządzeń elektrycznych samoczynnego wyłączania zasilania, protokołu z technicznego badania stanu izolacji - kontrole przeprowadzono w dniu 15.12.2000r.
-
kontroli sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - w dniu kontroli nie było przedmiotowego wpisu, ponieważ nie została przeprowadzone kontrola w przedmiotowym zakresie. Następnie w dniu 8.12.2004r. przedłożony został protokół z kontroli stanu technicznego instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (nie stwierdzono nieprawidłowości) oraz książka obiektu z dokonanym wpisem;
-
kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu z okresowej kontroli sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu budowlanego, estetyki obiektu oraz jego otoczenia z dnia 10.05.2002r.
-
Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do w/w rozporządzenia przedstawia się następująco:
-
Wymagania co do wyposażenia, kwalifikacji personelu oraz zakresu świadczonych usług.
-
obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą - wymaganie było spełnione
-
Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:
-
Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz - wymaganie było spełnione
-
Górna osłona nad głównym wejściem, usytuowanie wejścia we wnęce lub zapewnienie drzwi automatycznie otwieranych - wymaganie było spełnione
-
Wydzielona droga dostaw - nie dotyczy hoteli*** w zwartej zabudowie miejskiej- wymaganie było spełnione
-
Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości - wymaganie było spełnione
-
Strzeżone garaże lub strzeżone parkingi- wymaganie było spełnione
2) Instalacje i urządzenia techniczne:
-
W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:
-
Wentylacja mechaniczna (nie dotyczy hoteli w odniesieniu do których obwiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań) - wymaganie było spełnione
-
W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna (nie dotyczy hoteli, w odniesieniu do których obowiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań (potwierdza się następującymi dokumentami: decyzją o pozwoleniu na użytkowanie obiektu lub decyzją o pozwoleniu na zmianę sposobu użytkowania obiektu, a w przypadku obiektów wzniesionych przed 1.04.1995r., które utraciły wymienione dokumenty, także opinią rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu) - nie dotyczy (przedłożono opinię rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu)
-
Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s - wymaganie nie było spełnione
-
Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej - wymaganie było spełnione
-
Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę - wymaganie było spełnione
-
Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - - wymaganie było spełnione (przedłożono sprawozdanie nr 186/Ś/S/2004 PSSE w Łomży z pomiarów hałasu w budynkach mieszkalnych z dnia 27.11.2004r.w którym stwierdza się m.in. co następuje: „w dniu wykonywania pomiarów stwierdzono, że równoważny poziom dźwięku A hałasu przenikającego do pomieszczenia od wszystkich źródeł hałasu łącznie (LA eq) we wszystkich wymienionych w tabeli wyników punktach spełnia wymagania normy - nie przekracza wartości dopuszczalnego równoważnego poziomu dźwięku A hałasu przenikającego do pomieszczenia od wszystkich źródeł hałasu łącznie (L A eq, ).”
-
Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń- wymaganie było spełnione
-
Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji - wymaganie było spełnione
-
Dostęp do internetu w pokojach lub na odrębnych stanowiskach- wymaganie było spełnione (była możliwość dostępu do internetu dla gości hotelowych w pokojach na zapleczu recepcji, w salach konferencyjnych oraz poprzez wykupienie karty WLAN /bezprzewodowy internet/)
-
Instalacja radiowo-telewizyjna przystosowana do odbioru programów lokalnych i satelitarnych - wymaganie było spełnione
-
Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 3 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości - wymaganie było spełnione
-
Dwustronne zasilanie energetyczne lub awaryjny agregat prądotwórczy w obiektach powyżej: 300 j.m. - nie dotyczy (obiekt w dniu kontroli posiadał 74 j.m.)
3) Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:
-
-
o powierzchni minimum 20 m do 50 j.m. oraz o powierzchni dodatkowej 0,3 m dla każdej j.m. powyżej 50 - wymaganie było spełnione
-
Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:
-
umywalki (z blatem lub półką) - wymaganie było spełnione
-
lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem- wymaganie było spełnione
-
dozownik do płynnego mydła- wymaganie było spełnione
-
suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku- wymaganie było spełnione
-
pojemnik na papier i odpady- wymaganie było spełnione
-
wieszaki ścienne- wymaganie było spełnione
-
wc (oddzielne dla kobiet i mężczyzn)- wymaganie było spełnione
-
pisuar w wc męskim - wymaganie było spełnione
W dniu kontroli hotel*** OST „GROMADA” w Łomży posiadał 74 pokoje. Ogółem obiekt hotelarski dysponował 78 miejscami noclegowymi.
-
Dokonano oględzin następujących pokoi:
-
jednoosobowych: 201, 202, 205, 206, 306 (z dostawką), 309 (z dostawką), 403, 404, 405, 406 (z dostawką)
-
powierzchnia mieszkalna w m (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):
-
pokój 1-osobowy -10 m- wymaganie było spełnione
W w/w pokojach stwierdzono, co następuje:
-
wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:
-
zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***-***** jednolity komplet):
-
łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie było spełnione
-
łóżko dwuosobowe o wymiarach min. 140x200 cm - wymaganie było spełnione
-
nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania - wymaganie było spełnione
-
szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę: wymaganie było spełnione
-
biurko lub stół - wymaganie było spełnione
-
bagażnik- wymaganie było spełnione
-
krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój)- wymaganie było spełnione
-
lustro - wymaganie było spełnione
-
wieszak ścienny na wierzchnią odzież: wymaganie było spełnione
-
-
lampka nocna przy każdym miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej- wymaganie było spełnione
-
lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione
-
oświetlenie ogólne - wymaganie było spełnione
-
wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:
-
telefon - wymaganie było spełnione
-
telewizor- wymaganie było spełnione
-
radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego- wymaganie było spełnione
-
dywan lub wykładzina dywanowa - wymaganie było spełnione (wykładzina dywanowa)
-
firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione
-
zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione
-
elementy dekoracyjne- wymaganie było spełnione
-
materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze- wymaganie było spełnione
-
popielniczka w pokojach dla palących- wymaganie było spełnione
-
zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik - wymaganie było spełnione
-
torba na bieliznę gościa zleconą do prania- wymaganie było spełnione
-
szklanki - wymaganie było spełnione
-
Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych
-
-
wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa - wymaganie było spełnione
-
umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem- wymaganie było spełnione
-
WC- wymaganie było spełnione
-
wyposażenie uzupełniające:
-
osłona wanny lub natrysku- wymaganie było spełnione
-
mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku- wymaganie było spełnione
-
lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione
-
uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną- wymaganie było spełnione
-
pojemnik na śmieci (niepalny lub trudno palny) - wymaganie było spełnione
-
zestaw minimum dla jednej osoby:
-
mydełko toaletowe lub dozownik mydła- wymaganie było spełnione
-
ręcznik- wymaganie było spełnione
-
ręcznik kąpielowy- wymaganie było spełnione
-
szklanka lub kubeczek jednorazowy- wymaganie było spełnione
-
torba higieniczna - wymaganie było spełnione
-
Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym - 100%- wymaganie było spełnione (wszystkie pokoje były z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym)
5) Oferta usług podstawowych i uzupełniających
-
Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji - wymaganie było spełnione
-
Budzenie- wymaganie było spełnione (usługę realizowała recepcja)
-
Podawanie posiłków do j.m. - room-service czynny przez minimum 12 godzin- wymaganie było spełnione
-
Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę- wymaganie było spełnione
-
Akceptacja kart płatniczych - wymaganie było spełnione
-
Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej- wymaganie było spełnione
-
Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach - apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej -wymaganie było spełnione (była apteczka, personel recepcji w ramach szkolenia bhp został przeszkolony w udzielaniu pomocy przedlekarskiej)
-
-
restauracja (dopuszcza się w hotelu*** brak restauracji jeżeli w odległości max. 200m od obiektu znajduje się restauracja) - wymaganie było spełnione (była restauracja w hotelu)
-
aperitif bar lub bar kawowy - wymaganie było spełnione
-
podawanie śniadań - wymaganie było spełnione
-
Sala klubowa z telewizorem. Nie dotyczy obiektów, które posiadają sale wielofunkcyjne - hotel posiadał sale wielofunkcyjne (w jednej z sal znajdował się telewizor)
-
Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości - wymaganie było spełnione
-
Zmiana pościeli i ręczników, co trzy dni lub na życzenie gości- wymaganie było spełnione
-
Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych - wymaganie było spełnione
-
Spełnianie przez Hotel*** OST„GROMADA” minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do w/w rozporządzenia, przedstawiało się następująco:
-
W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna - wymaganie nie było spełnione
-
Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie nie było spełnione
-
Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm., umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku- wymaganie nie było spełnione
-
Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach- wymaganie nie było spełnione
-
W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach- wymaganie było spełnione
-
Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - wymaganie nie było spełnione
Ponadto w dniu kontroli hotel nie posiadał węzła higieniczno-sanitarnego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Kierownikowi hotelu udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.
Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.
Fakt kontroli odnotowano w książce kontroli pod poz. nr 1.
Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.
data i podpis kierownika obiektu hotelarskiego |
podpis osoby kontrolującej |
 |
Publikator: Hubert Filipowicz |
Data utworzenia: |
13.01.2005 00:00:00 |
Data publikacji: |
13.01.2005 00:00:00 |
Data modyfikacji: |
13.01.2005 00:00:00 |
|
 |
|
|
|