Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34028772   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Hotel OST "Gromada" w Łomży, ul. Rządowa 1A. Zobacz inne informacje z tej kategorii.


Podlaski Urząd Wojewódzki

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu** OST „GROMADA”, położonym w Łomży, ul. Rządowa 1A.

Kontrola przeprowadzona została w dniu 30.11.2004r. przez:

  • Małgorzatę Luto - starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 115/04 z dnia 29 listopada 2004r. Pani Ewy Welc - Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,

Przedsiębiorca świadczący usługi w Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży: „Ogólnokrajowa Spółdzielnia Turystyczna „Gromada”, ul. Cicha 7, 00-953 Warszawa. NIP: 525-000-79-69 , REGON: 000332937.

Kierownik Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży: Pani Bożena Barbachowska. Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pani Bożeny Barbachowskiej - pełniącej funkcję kierownika Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży.

Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.

Zbadano spełnianie przez Hotel *** OST „GROMADA” położony w Łomży, ul. Rządowa 1A:

  • wymagań, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004r. Nr 223, poz.2268) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 188, poz.1945);

  • wymagań co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w art.35 ust.1 pkt.1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 w/w rozporządzenia.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

Spełnianie przez Hotel*** OST „GROMADA” w Łomży wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:

  1. sanitarnych:

  • protokołem z kontroli Nr 1618/HK/04 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Łomży z dnia 13.08.2004r. przeprowadzonej w Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży w związku z bieżącym nadzorem sanitarnym (naruszeń nie stwierdzono).

  1. przeciwpożarowych:

  • w dniu kontroli nie przedłożono aktualnego protokołu lub opinii właściwej miejscowo komendy powiatowej Państwowej Straży Pożarnej

  1. budowlanych

  1. W dniu kontroli nie przedłożono żadnego z dokumentów, o których mowa w § 4 ust.1 pkt.1a ww. rozporządzenia. Natomiast w dniu 8.12.2004r. przedstawiono opinią rzeczoznawcy budowlanego dotyczącą bezpieczeństwa użytkowania Hotelu OST „GROMADA” w Łomży z grudnia 2004r.

  2. książką obiektu budowlanego z wpisami potwierdzającymi przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:

  • kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie protokołu nr 64/04/04 okresowej kontroli przewodów kominowych z dnia 1.04.2004r. (nie stwierdzono naruszeń);

  • kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpisu dokonano na podstawie protokołu nr 01/GROMADA/04 pomiaru rezystancji uziemień z dnia 05.09.2004r.;

  • kontroli sprawdzającej stan techniczny i sprawność instalacji gazowej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpisu dokonano na podstawie protokołu z dnia 17.11.2004r. (protokół pozytywny),

  • kontroli instalacji elektrycznej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu z technicznego badania skuteczności ochrony przeciwporażeniowej urządzeń elektrycznych, 3 protokołów z technicznego badania urządzeń elektrycznych samoczynnego wyłączania zasilania, protokołu z technicznego badania stanu izolacji - kontrole przeprowadzono w dniu 15.12.2000r.

  • kontroli sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - w dniu kontroli nie było przedmiotowego wpisu, ponieważ nie została przeprowadzone kontrola w przedmiotowym zakresie. Następnie w dniu 8.12.2004r. przedłożony został protokół z kontroli stanu technicznego instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (nie stwierdzono nieprawidłowości) oraz książka obiektu z dokonanym wpisem;

  • kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu z okresowej kontroli sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu budowlanego, estetyki obiektu oraz jego otoczenia z dnia 10.05.2002r.

  1. Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia, kwalifikacji personelu i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do w/w rozporządzenia przedstawia się następująco:

  1. Wymagania co do wyposażenia, kwalifikacji personelu oraz zakresu świadczonych usług.

  • obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą - wymaganie było spełnione

  1. Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:

  • Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz - wymaganie było spełnione

  • Górna osłona nad głównym wejściem, usytuowanie wejścia we wnęce lub zapewnienie drzwi automatycznie otwieranych - wymaganie było spełnione

  • Wydzielona droga dostaw - nie dotyczy hoteli*** w zwartej zabudowie miejskiej- wymaganie było spełnione

  • Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości - wymaganie było spełnione

  • Strzeżone garaże lub strzeżone parkingi- wymaganie było spełnione

2) Instalacje i urządzenia techniczne:

  • W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:

  • Wentylacja mechaniczna (nie dotyczy hoteli w odniesieniu do których obwiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań) - wymaganie było spełnione

  • W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna (nie dotyczy hoteli, w odniesieniu do których obowiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań (potwierdza się następującymi dokumentami: decyzją o pozwoleniu na użytkowanie obiektu lub decyzją o pozwoleniu na zmianę sposobu użytkowania obiektu, a w przypadku obiektów wzniesionych przed 1.04.1995r., które utraciły wymienione dokumenty, także opinią rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu) - nie dotyczy (przedłożono opinię rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu)

  • Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s - wymaganie nie było spełnione

  • Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej - wymaganie było spełnione

  • Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę - wymaganie było spełnione

  • Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - - wymaganie było spełnione (przedłożono sprawozdanie nr 186/Ś/S/2004 PSSE w Łomży z pomiarów hałasu w budynkach mieszkalnych z dnia 27.11.2004r.w którym stwierdza się m.in. co następuje: „w dniu wykonywania pomiarów stwierdzono, że równoważny poziom dźwięku A hałasu przenikającego do pomieszczenia od wszystkich źródeł hałasu łącznie (LA eq) we wszystkich wymienionych w tabeli wyników punktach spełnia wymagania normy - nie przekracza wartości dopuszczalnego równoważnego poziomu dźwięku A hałasu przenikającego do pomieszczenia od wszystkich źródeł hałasu łącznie (L A eq, ).”

  • Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń- wymaganie było spełnione

  • Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji - wymaganie było spełnione

  • Dostęp do internetu w pokojach lub na odrębnych stanowiskach- wymaganie było spełnione (była możliwość dostępu do internetu dla gości hotelowych w pokojach na zapleczu recepcji, w salach konferencyjnych oraz poprzez wykupienie karty WLAN /bezprzewodowy internet/)

  • Instalacja radiowo-telewizyjna przystosowana do odbioru programów lokalnych i satelitarnych - wymaganie było spełnione

  • Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 3 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości - wymaganie było spełnione

  • Dwustronne zasilanie energetyczne lub awaryjny agregat prądotwórczy w obiektach powyżej: 300 j.m. - nie dotyczy (obiekt w dniu kontroli posiadał 74 j.m.)

3) Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:

  • Hall recepcyjny:

  • o powierzchni minimum 20 m do 50 j.m. oraz o powierzchni dodatkowej 0,3 m dla każdej j.m. powyżej 50 - wymaganie było spełnione

  • Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:

Wyposażenie minimum:

  • umywalki (z blatem lub półką) - wymaganie było spełnione

  • lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem- wymaganie było spełnione

  • dozownik do płynnego mydła- wymaganie było spełnione

  • suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku- wymaganie było spełnione

  • pojemnik na papier i odpady- wymaganie było spełnione

  • wieszaki ścienne- wymaganie było spełnione

  • wc (oddzielne dla kobiet i mężczyzn)- wymaganie było spełnione

  • pisuar w wc męskim - wymaganie było spełnione

W dniu kontroli hotel*** OST „GROMADA” w Łomży posiadał 74 pokoje. Ogółem obiekt hotelarski dysponował 78 miejscami noclegowymi.

  1. Dokonano oględzin następujących pokoi:

  • jednoosobowych: 201, 202, 205, 206, 306 (z dostawką), 309 (z dostawką), 403, 404, 405, 406 (z dostawką)

4) Część mieszkalna.

  • powierzchnia mieszkalna w m (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):

  • pokój 1-osobowy -10 m- wymaganie było spełnione

W w/w pokojach stwierdzono, co następuje:

  • wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:

  • zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***-***** jednolity komplet):

  • łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie było spełnione

  • łóżko dwuosobowe o wymiarach min. 140x200 cm - wymaganie było spełnione

  • nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania - wymaganie było spełnione

  • szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę: wymaganie było spełnione

  • biurko lub stół - wymaganie było spełnione

  • bagażnik- wymaganie było spełnione

  • krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój)- wymaganie było spełnione

  • lustro - wymaganie było spełnione

  • wieszak ścienny na wierzchnią odzież: wymaganie było spełnione

  • Oświetlenie:

  • lampka nocna przy każdym miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej- wymaganie było spełnione

  • lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione

  • oświetlenie ogólne - wymaganie było spełnione

  • wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:

  • telefon - wymaganie było spełnione

  • telewizor- wymaganie było spełnione

  • radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego- wymaganie było spełnione

  • dywan lub wykładzina dywanowa - wymaganie było spełnione (wykładzina dywanowa)

  • firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione

  • zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione

  • elementy dekoracyjne- wymaganie było spełnione

  • materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze- wymaganie było spełnione

  • popielniczka w pokojach dla palących- wymaganie było spełnione

  • zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik - wymaganie było spełnione

  • torba na bieliznę gościa zleconą do prania- wymaganie było spełnione

  • szklanki - wymaganie było spełnione

  • Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych

  • wyposażenie podstawowe:

  • wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa - wymaganie było spełnione

  • umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem- wymaganie było spełnione

  • WC- wymaganie było spełnione

  • wyposażenie uzupełniające:

  • osłona wanny lub natrysku- wymaganie było spełnione

  • mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku- wymaganie było spełnione

  • lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

  • uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną- wymaganie było spełnione

  • pojemnik na śmieci (niepalny lub trudno palny) - wymaganie było spełnione

  • zestaw minimum dla jednej osoby:

  • mydełko toaletowe lub dozownik mydła- wymaganie było spełnione

  • ręcznik- wymaganie było spełnione

  • ręcznik kąpielowy- wymaganie było spełnione

  • szklanka lub kubeczek jednorazowy- wymaganie było spełnione

  • torba higieniczna - wymaganie było spełnione

  • Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym - 100%- wymaganie było spełnione (wszystkie pokoje były z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym)

5) Oferta usług podstawowych i uzupełniających

  • Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji - wymaganie było spełnione

  • Budzenie- wymaganie było spełnione (usługę realizowała recepcja)

  • Podawanie posiłków do j.m. - room-service czynny przez minimum 12 godzin- wymaganie było spełnione

  • Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę- wymaganie było spełnione

  • Akceptacja kart płatniczych - wymaganie było spełnione

  • Sprzedaż kosmetyków, środków higieny osobistej- wymaganie było spełnione

  • Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach - apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej -wymaganie było spełnione (była apteczka, personel recepcji w ramach szkolenia bhp został przeszkolony w udzielaniu pomocy przedlekarskiej)

  • Usługi gastronomiczne:

  • restauracja (dopuszcza się w hotelu*** brak restauracji jeżeli w odległości max. 200m od obiektu znajduje się restauracja) - wymaganie było spełnione (była restauracja w hotelu)

  • aperitif bar lub bar kawowy - wymaganie było spełnione

  • podawanie śniadań - wymaganie było spełnione

  • Sala klubowa z telewizorem. Nie dotyczy obiektów, które posiadają sale wielofunkcyjne - hotel posiadał sale wielofunkcyjne (w jednej z sal znajdował się telewizor)

  • Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości - wymaganie było spełnione

  • Zmiana pościeli i ręczników, co trzy dni lub na życzenie gości- wymaganie było spełnione

  • Jednolity ubiór dla poszczególnych służb hotelowych - wymaganie było spełnione

  1. Spełnianie przez Hotel*** OST„GROMADA” minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do w/w rozporządzenia, przedstawiało się następująco:

  • W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna - wymaganie nie było spełnione

  • Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie nie było spełnione

  • Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm., umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku- wymaganie nie było spełnione

  • Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach- wymaganie nie było spełnione

  • W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach- wymaganie było spełnione

  • Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - wymaganie nie było spełnione

Ponadto w dniu kontroli hotel nie posiadał węzła higieniczno-sanitarnego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Kierownikowi hotelu udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.

Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.

Fakt kontroli odnotowano w książce kontroli pod poz. nr 1.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.

5.01.05 B. Barbachowska

/-/

data i podpis kierownika obiektu hotelarskiego

Małgorzata Luto

/-/

podpis osoby kontrolującej


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  13.01.2005 00:00:00
Data publikacji:  13.01.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  13.01.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl