Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
34028432   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Hotel OST "Gromada" w Łomży, ul. Rządowa 1A. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Autorzy: Małgorzata Luto,

Białystok, 11 stycznia 2005r.

0x01 graphic

WICEWOJEWODA PODLASKI

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

RR.XI.0932-10/04

Pani

Bożena Barbachowska

Kierownik

Hotelu*** OST„GROMADA”

w Łomży

W dniu 30.11.2004r. została przeprowadzona w Hotelu*** OST „GROMADA” położonym w Łomży, ul. Rządowa 1A, kontrola problemowa w zakresie spełniania przez obiekt hotelarski wymagań określonych w art. 35 ust.1 ustawy o usługach turystycznych.

W trakcie kontroli poddano ocenie prawidłowość stosowania:

  1. ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004r. Nr 223, poz.2268),

  2. rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 188, poz.1945).

Ustalenia kontroli opisano w protokole, który doręczony został Kierownikowi Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży. Wyniki kontroli wskazują, że Hotel*** OST „GROMADA” położony w Łomży, ul. Rządowa 1A, spełniał wymagania sanitarne, budowlane (z wyjątkiem wymagań dotyczących dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych) oraz wymagania, co do wyposażenia (z wyjątkiem wymagania dotyczącego posiadania wentylacji mechanicznej w węzłach higieniczno-sanitarnych), natomiast nie spełniał minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w art.35 ust.1 ustawy o usługach turystycznych oraz w rozporządzeniu w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Spełniania wymagań przeciwpożarowych podczas przeprowadzonej kontroli nie udokumentowano.

W dniu kontroli stwierdzono, że Hotel*** OST „GROMADA” w Łomży nie spełniał następujących wymagań, określonych odpowiednio w § 4 pkt. 2 rozporządzenia oraz w załącznikach: nr 1 i nr 8 do powyższego rozporządzenia:

  • nie posiadał wentylacji mechanicznej wyciągowej w w.h.s. jednostek mieszkalnych wyszczególnionych w protokole kontroli;

  • nie posiadał ogólnodostępnych elementów wyposażenia obiektu (wymienionych w protokole kontroli) dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych;

  • nie posiadał jednostki mieszkalnej dostosowanej do potrzeb osób niepełnosprawnych;

  • nie posiadał stanowiska recepcyjnego dysponującego ladą o wysokości 90cm z podjazdem o wysokości min.67 cm lub wydzielonego stanowiska do obsługi osób poruszających się na wózkach;

  • nie posiadał węzła higieniczno-sanitarnego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych;

  • nie spełniał wymagań przeciwpożarowych (brak udokumentowania spełniania przez hotel wymagań przeciwpożarowych - aktualną opinią lub protokołem Państwowej Straży Pożarnej).

W związku ze stwierdzonymi w Hotelu*** OST „GROMADA” w Łomży uchybieniami w zakresie spełniania wymagań określonych w art.35 ust.1 ustawy o usługach turystycznych oraz w rozporządzeniu w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie zalecam, na podstawie § 10 ust.2 w/w rozporządzenia, ich usunięcie w terminie 3 miesięcy od otrzymania przedmiotowego wystąpienia pokontrolnego.

Jednocześnie informuję, iż niewykonanie powyższych zaleceń skutkować będzie wydaniem decyzji uchylającej zaszeregowanie obiektu do dotychczasowego rodzaju i kategorii.

Informację o podjętych działaniach wraz z odpowiednimi dokumentami należy przesłać do Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w terminie 3 miesięcy od otrzymania powyższego wystąpienia pokontrolnego.

WICEWOJEWODA

/-/

Jerzy Półjanowicz


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  13.01.2005 00:00:00
Data publikacji:  13.01.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  13.01.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl