Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35094177   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Domu Pomocy Społecznej w Augustowie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Wystąpienie pokontrolne
Autorzy: Nina Kościuk,
Białystok, 2005

Białystok, 2005.03.15

PS.I.0932/1/3/05

s. Bolesława Dębska

Dyrektor

Domu Pomocy Społecznej

w Augustowie

Uprzejmie informuję, że w wyniku kontroli Domu Pomocy Społecznej przeprowadzonej w dniach 28 lutego i 1 marca br. przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w zakresie stopnia realizacji programu naprawczego, struktury zatrudnienia, kwalifikacji zatrudnionych pracowników oraz sposobu podnoszenia przez pracowników kwalifikacji zawodowych w okresie od 01.01.2003r. do 31.01.2005 r. dokonano poniższych ustaleń.

W celu osiągnięcia wymaganego standardu świadczonych usług w "Programie naprawczym Domu Pomocy Społecznej w Augustowie" w okresie objętym kontrolą zaplanowano wykonanie podjazdu przy wejściu do budynku głównego od strony ulicy 3 Maja - do 2003r. Z powodu braku środków finansowych w zaplanowanym terminie, podjazd nie został wykonany. Zgodnie z wyjaśnieniami s. dyrektor Domu zostanie on wykonany w miesiącach wiosenno-letnich bieżącego roku.

Pozostałe zadania określone w programie naprawczym zaplanowano do realizacji do 2006 roku. Do dnia kontroli:

-         w 2003 roku oddano do użytku budynek stojący od ulicy Młyńskiej. Rozbudowa placówki polegała na nadbudowie budynku mieszkalnego o jedną kondygnację i połączenie go łącznikiem z nowym pawilonem mieszkalno-rehabilitacyjnym. Zainstalowano w nim systemy alarmowo-przyzywowy i alarmowo-przeciwpożarowy. Aktualnie w budynku tym mieszkają trzy grupy dziewcząt (I, III, IV). Budynek spełnia wymagane  standardy.

-         dzięki oddaniu do użytku nowego budynku mieszczącego się przy ul. Młyńskiej, rozgęszczone zostały pokoje w budynku głównym przy ul. 3 Maja. W trakcie kontroli ustalono, że w 2004 roku wykonano część prac remontowych na I piętrze budynku głównego: tj.

a)      istniejąca łazienka powiększona została kosztem pokoju dziennego pobytu,

b)      z sypialni 18 osobowej zrobiono 3 pokoje dwuosobowe,

c)      z kuchenki pomocniczej zrobiono jeden pokój dwuosobowy,

d)      z sypialni 24 osobowej zostały zrobione 3 pokoje w tym: 2 pokoje dwuosobowe i 1 trzyosobowy. Pozostała jeszcze do powiększenia łazienka.

Na II piętrze nie wykonywano jeszcze żadnych prac remontowych. Zgodnie z wyjaśnieniami s. Dyrektor rozpoczną się one w miarę posiadanych środków wiosną bieżącego roku.

Na koniec stycznia 2005 roku w DPS zatrudnionych było 59 osób w tym 46 w przeliczeniu na pełne etaty. W dziale terapeutyczno-opiekuńczym zatrudnionych było 41 osób (w przeliczeniu na pełne etaty 34,62), co daje wskaźnik zatrudnienia 0,43.

W okresie objętym kontrolą w wyżej wymienionym dziale zatrudniono 5 osób, tj.: instruktora terapii zajęciowej, opiekuna, starszą pokojową, 2 pokojowe.

W trakcie kontroli ustalono, że kwalifikacje pracowników zatrudnionych w Domu określone zostały w "Regulaminie wynagradzania w zakładzie pracy Dom Pomocy Społecznej dla Dzieci Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Augustowie, ul. 3 Maja 57", zatwierdzonym przez Przełożoną Prowincjalną Prowincji Warszawskiej s. Wandę Kmiecik. Regulamin wszedł w życie 1 kwietnia 2000 r. Tabele stanowisk, zaszeregowań i wymagań kwalifikacyjnych pracowników DPS określił załącznik nr 1 do ww. regulaminu. Ustalono, że określone regulaminem kwalifikacje pracowników poszczególnych stanowisk są zaniżone w stosunku do wymagań kwalifikacyjnych pracowników określonych rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 61, poz. 708 z późn. zm.).

Zgodnie z Aneksem nr 5 z dnia 5 lutego 2004 r. do umowy zawartej w dniu 15.06.2000 r. pomiędzy Zarządem powiatu w Augustowie, a Zgromadzeniem Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi dotyczącej prowadzenia i finansowania Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Augustowie, ul. 3 Maja 57, Zarząd wskazał, że "Wymagania kwalifikacyjne pracowników Domu Pomocy Społecznej, w tym Dyrektora Domu, reguluje Regulamin Wynagradzania nadany przez Zgromadzenie Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi, zgodny z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 61, poz. 708 z późn. zm.)".

W trakcie kontroli sprawdzono akta 11 losowo wybranych osób tj. 26,8 % wszystkich pracowników działu terapeutyczno-opiekuńczego. Na podstawie kontroli losowo wybranych akt ustalono, że osoby te posiadają wymagane kwalifikacje na zajmowanym stanowisku.

W oparciu o wyniki przeprowadzonej kontroli zalecam:

1.      Dostosować wymagania kwalifikacyjne pracowników określone w Regulaminie wynagradzania Domu do obowiązujących przepisów, zgodnie z aneksem nr 5 z dnia 5 lutego 2004 r. do umowy zawartej w dniu 15.06.2000 r. pomiędzy Zarządem powiatu w Augustowie, a Zgromadzeniem Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi dotyczącej prowadzenia i finansowania Domu Pomocy Społecznej dla Dzieci w Augustowie, ul. 3 Maja 57.

Na podstawie art. 128 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej oraz § 27 zarządzenia wewnętrznego Wojewody Podlaskiego z dnia 19.02.2002 roku w sprawie szczegółowych zasad wykonywania kontroli, Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Augustowie może zgłosić na piśmie do Wojewody Podlaskiego umotywowane zastrzeżenia w sprawie ocen, uwag i wniosków zawartych w wystąpieniu, w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych.

W przypadku nie skorzystania z powyższego prawa, oczekuję w terminie 30 dni na informacje o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach niepodjęcia takich działań.

Do wiadomości:

1.      Starosta Powiatu augustowskiego

2.      Zgromadzenie Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi

Prowincji Warszawskiej

3.      Wydział Prawny i Nadzoru PUW

Z up. Wojewody Podlaskiego

Krystyna Golubiewska

z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  06.04.2005 00:00:00
Data publikacji:  06.04.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  06.04.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl