Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35092473   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola UM w Mońkach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Wystąpienie pokontrolne
Autorzy: Nina Kościuk,
Białystok, 2005

Białystok, 2005.03.15

PS.I.0932/2/1/05

Pan Zbigniew Męczkowski

Burmistrz Moniek

Uprzejmie informuję, że w dniu 8 lutego 2005r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę organu właściwego w sprawach z zakresu realizacji zadań wynikających z ustawy z dnia 28.11.2003r. o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. Nr 228, poz. 2255 ze zm.).

W trakcie kontroli dokonano następujących ustaleń.

Do wydawania i podpisywania decyzji administracyjnych w sprawach dot. świadczeń rodzinnych wynikających z ustawy z dnia 28.11.2003r. o świadczeniach rodzinnych upoważniony został Sekretarz Gminy, kierujący Referatem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich.

Realizacją zadania zajmują się trzy osoby - pracownice Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich, które pracują w warunkach zapewniających prawidłowe wykonywanie zadań.

Ustalenia kontroli wykazały, że świadczenia rodzinne przyznawano zasadnie, przestrzegając zasad określonych ustawą o świadczeniach rodzinnych. Stwierdzono jednakże, że ustalając dochód rodziny, pomimo braku zaświadczenia komornika o bezskuteczności egzekucji, nie wliczano do niego dochodu nieopodatkowanego - alimentów, zasądzonych prawomocnym wyrokiem sądu rodzinnego (w skontrolowanej dokumentacji fakt ten nie miał wpływu na ustalenie prawa do świadczeń).

Ustalono, że świadczenie w formie zasiłku pielęgnacyjnego przyznawano wyłącznie na okres zasiłkowy - do 31.08.2005r., nie przestrzegając zasady określonej  art. 24 ust. 4 ustawy tj. ustalenia prawa na czas nieokreślony lub do ostatniego dnia miesiąca, w którym upływa ważność orzeczenia.

Świadczenia wypłacane są w prawidłowej wysokości, w terminach określonych w art. 26 ustawy o świadczeniach rodzinnych - do 15. dnia miesiąca za dany miesiąc.

Stwierdzono, że postępowanie w sprawach przyznania świadczeń rodzinnych również prowadzone jest prawidłowo. Decyzje administracyjne podejmowane są w terminach określonych przepisami ustawy o świadczeniach rodzinnych i kodeksu postępowania administracyjnego. Wydane są na podstawie art. 104 kpa i zawierają elementy określone w art. 107 kpa, w szczególności czasookres przyznania świadczeń, ich kwotę, termin i sposób wypłaty oraz pouczenie o konieczności informowania o zmianie sytuacji mającej wpływ na ustalenie prawa do świadczeń.

Przedstawiając powyższą ocenę i uwagi, zobowiązuję Pana do:

1.      Prawidłowego dokumentowania dochodu rodziny, poprzez dołączanie do wniosku zaświadczeń komornika o bezskuteczności egzekucji, zaś w ich braku prawidłowego ustalania dochodu rodziny, poprzez wliczenie do niego dochodu nieopodatkowanego - alimentów.

2.      Przyznawania zasiłku pielęgnacyjnego zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy - na czas nieokreślony, bądź okres na jaki zostało wydane orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

Jednocześnie informuję, że zgodnie z § 27 Zarządzenia Wewnętrznego Nr 3/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 19.02.2002r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania kontroli Burmistrzowi Moniek  przysługuje prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego umotywowanych zastrzeżeń w sprawie ocen, uwag i wniosków zawartych w tym wystąpieniu.

W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.

Otrzymuje:                                                           Z up. Wojewody Podlaskiego

1)      Wydział Prawny i Nadzoru                             Krystyna Golubiewska

2)      A/a                                                                Z-ca Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  06.04.2005 00:00:00
Data publikacji:  06.04.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  06.04.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl