![](Imgs/b_stan.gif) |
![](Imgs/b_menutematyczne.gif) |
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych |
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego |
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie |
Informacje o stanie Urzędu |
Jednostki podporządkowane |
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę |
|
|
![](Imgs/b_linki.gif) |
|
|
Opiekunowie |
|
|
![Elektroniczna Skrzynka Podawcza](Images/eSP.gif) |
|
|
|
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
|
|
|
Kategoria: Kontrola organizacji ruchu - Urząd Miasta w Białymstoku. Zobacz inne informacje z tej kategorii.
Do użytku służbowego
Białystok, 2005 - 03 - 16
z kontroli Urzędu Miasta w Białymstoku
Podstawa kontroli: Polecenie służbowe (upoważnienie Nr 120/04 z dnia 13.12.2004r.) Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku - Pani Ewy Welc.
Kontrolę przeprowadził: inspektor Wydziału Rozwoju Regionalnego - Krzysztof Neczyperowicz , w dniach 14.12 , 20.12 , 21.12 w 2004r.
Dokonano wpisu w książce kontroli Urzędu Miasta w Białymstoku pod numerem 12/04.
Kierownikiem jednostki kontrolowanej jest Pan Ryszard Tur - Prezydent Miasta Białystok.
Wydziałem odpowiedzialnym za sprawy zarządzania ruchem na ulicach miasta Białystok jest Zarząd Dróg i Transportu. Naczelnikiem jest Pan Andrzej Ciechanowicz.
Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielali:
Pan Piotr Pyłkowski - podinspektor w Zarządzie Dróg i Transportu w Białymstoku .
Pan Zbigniew Dziejma - podinspektor w Zarządzie Dróg i Transportu w Białymstoku.
Przedmiotem kontroli była ocena organizacji ruchu w zakresie:
zgodności z obowiązującymi przepisami.
bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Podstawy prawne kontroli:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (tekst jednolity - Dz.U. z 2003r. , Nr 58 poz. 515 z późn. zm.).
Ustawa z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (tekst jednolity - Dz.U. z 2004r. Nr 204 poz. 2086).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 lipca 2002r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz.U. Nr 170 poz. 1393 ).
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach (Dz. U. Nr 90 poz. 1006).
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 poz. 1729).
Zarządzenie wewnętrzne nr 3/02 Wojewody Podlaskiego z dnia 19.02.2002r. w sprawie szczegółowych zasad wykonywania kontroli.
Podczas kontroli sprawdzono :
Projekty organizacji ruchu:
Projekt organizacji ruchu i sygnalizacji świetlnej skrzyżowania ulic Piłsudskiego - Czestochowskiej - Waryńskiego;
Projekt organizacji ruchu ulicy Konduktorskiej na odcinku od ulicy Ślusarskiej do ulicy Hetmańskiej;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Prowiantowej;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Syczewskiego;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Młodej;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Cechowej i ulicy Bukowej;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Borsuczej na odcinku od ulicy Wewiórczej od ulicy Kormoranów;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Lipowej - Rynek Kościuszki na chodniku po stronie numerów parzystych;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Żółnierskiej;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Hetmańskiej - zamkniecie starego tunelu;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Ogrodniczki;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Berlinga - Dziesięciny;
Projekt czasowej organizacji ruchu na ulicy Kopernika na okres rozbiórki budynku nr 2;
Projekt czasowej organizacji ruchu na ulicy Wasilkowskiej na okres rozbiórki budynku nr 54;
Projekt stałej organizacji ruchu na ulicy Wasilkowskiej na czas budowy przyłącza.
W sprawdzonych projektach organizacji ruchu nie stwierdzono błędów i uchybień. Dokumentacja w tym zakresie prowadzona jest zgodnie z wymogami określonymi w przepisach rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 poz. 1729).
Ewidencja projektów organizacji ruchu
Zarząd Dróg i Transportu prowadzi wymaganą ewidencję zatwierdzonych projektów organizacji ruchu. W toku kontroli dokumentacji ewidencyjnej stwierdzono uchybienia w następującym zakresie:
W ewidencji projektów czasowej organizacji ruchu stwierdzono :
poz. 85,93,118,142,160,162,283,327,339,334,349,354,355 z 2002r. - brak daty przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu zgodnie z § 5 ust 2 pkt. 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drodze oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( Dz. U. z 2003 r Nr 177 poz. 1729).
poz. 22, 23, 31, 49, 50, 78, 81, 84, 104, 121, 122, 135, 137, 149, 150, 170, 171, 182, 183, 204, 205, 206, 208, 253, 254, 279, 284, 304, 306, 322, 323, 349 w ewidencji z 2003r. - brak daty przywrócenia pierwotnej organizacji ruchu organizacji ruchu oraz daty przywrócenia poprzedniej organizacji zgodnie z zgodnie z § 5 ust 2 pkt. 5 i pkt. 6 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach ( Dz. U. z 2000r. Nr 90 poz. 1006).
poz. 18,53,70,99,117,119,125,126,128,137,144,150,182 ewidencji z 2004r. - brak daty przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu zgodnie z zgodnie z § 5 ust 2 pkt. 6 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach ( Dz. U. z 2000r. Nr 90 , poz. 1006).
W ewidencji projektów stałej organizacji ruchu stwierdzono :
poz. 5,45,46,47,48,52,57 ewidencji z 2002r. - brak daty przewidywanego terminu wprowadzenia organizacji ruchu zgodnie z zgodnie z § 5 ust 2 pkt. 5 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach ( Dz. U. z 2000r. Nr 90 , poz. 1006).
poz. 25, 47, 69 ewidencji z 2003r. - brak daty przywrócenia poprzedniej organizacji ruchu zgodnie z zgodnie z § 5 ust 2 pkt. 5 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 października 2000r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach ( Dz. U. z 2000r. Nr 90 , poz. 1006).
poz. 19 , 36 ewidencji z 2004r. - brak terminu wprowadzenia organizacji ruchu zgodnie z zgodnie z § 9 ust 2 pkt. 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem( Dz. U. z 2003r. Nr 177 , poz. 1729).
Dzienniki eksploatacji sygnalizacji świetlnej
Sprawdzono dokumentację ulicznej sygnalizacji świetlnej tj :
dziennik eksploatacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Generała Maczka i ulicy Zawady;
dziennik eksploatacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Antntoniukowskiej i ulicy Gajowej;
dziennik eksploatacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Sienkiewicza i ulicy Ryskiej;
dziennik eksploatacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Wysockiego i ulicy Pietrasze;
dziennik eksploatacji sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Jana Pawła II i ulicy Sikorskiego.
Sprawdzone dzienniki eksploatacji nie zawierały danych ewidencyjnych i technicznych , czyli nie spełniały wymogów określonych w pkt. 9.2. załącznika do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem( Dz. U. z 2003r. Nr 177 , poz. 1729).
Nie stwierdzono również odnotowania okresowych stałych okresowych przeglądów sygnalizacji - raz na kwartał - mimo wymogu określonego w pkt. 9.1. ww. załącznika .
W trakcie kontroli sprawdzono stan techniczny i prawidłowość oznakowania na wybranych odcinkach ulic tj:
Składowa, Hetmańska Wierzbowa, Upalna , Berlinga, Gajowa , 27 Lipca , Brzechwy , Andersa, Hubala, Ciołkowskiego, Sienkiewicza, Towarowa, Sybiraków , Kawaleryjska, Wiejska ,Świętojańska, Piłsudskiego , Legionowa, Lipowa, Skłodwskiej - Curii , Mazowiecka , Pogodna , Hetmańska, Sikorskiego , Jana Pawła II , Antoniukowska , Poleska , Jurowiecka, Ciepła, Ogrodowa, Sienkiewicza, Słonimska , Branickiego, Lipowa, Bohaterów Monte Cassino , Zwierzyniecka, Ciołkowskiego , Baranawicka , Plażowa
Na ww. ulicach stwierdzono :
ulica Hetmańska zniszczona tablica znaku B-35 „zakaz postoju” za budynkiem wiezienia;
ulica Wierzbowa słabo czytelny znak D-1 „droga z pierwszeństwem”;
ulica Upalna zniszczona tablica znaku T-27 „przejście dla pieszych szczególnie często uczęszczane przez dzieci - Agatka” za aktywnym przejściem dla pieszych;
ulica Gajowa zniszczona tablica znaku D1 „droga z pierwszeństwem przejazdu”;
ulica Berlinga zniszczona tablica znaku B-33 „graniczenie prędkości do 40 km/h” ;
ulica Towarowa przed torami klejowymi pomazane znaki G-1 i G-2 II „słupek wskaźnikowy” oraz B-36 „zakaz zatrzymywania się”;
ulica Kawaleryjska zniszczone tablice znaku D1 „droga z pierwszeństwem przejazdu” oraz B-35 „zakaz postoju”;
ulica Wiejska zniszczona tablica znaku Agatka T-27 „przejście dla pieszych szczególnie często uczęszczane przez dzieci - Agatka” przy przejściu na Politechnikę Białostocką.
Na skontrolowanych odcinkach ulic stwierdzono mocne zużycie oznakowania poziomego. Jednak z wyjaśnień uzyskanych w trakcie kontroli wynika , że w okresie wiosennym planowana jest odnowa oznakowania poziomego na terenie miasta.
Realizacja stałych kontroli oznakowania:
W trakcie kontroli stwierdzono protokoły z przeglądów istniejącego oznakowania dokonanych przez pracowników Zarządu Dróg i Transportu w Białymstoku:
W latach 2003-2004 przeprowadzano przeglądy stanu oznakowania w rejonach: „Północny”, „Centrum” oraz „Południe”. Przeglądy swym zakresem objęły całą sieć ulic miejskich. Wykonano je również z wymaganą częstotliwością - wiosną i jesienią - czyli zgodnie z § 12 ust 5 rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr 177 poz. 1729).
Współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi jednostkami
Zarząd Dróg i Transportu od 2000 roku co kwartał otrzymuje z Komendy Miejskiej i Wojewódzkiej Policji szczegółowe dane o wypadkowości na ulicach Białegostoku. Na podstawie powyższych informacji typowane są miejsca ( około 40 punktów ) najbardziej niebezpieczne oraz ustalane są sposoby zmniejszania zagrożenia w ruchu drogowym. Współpracę Zarządu Dróg i Transportu oraz Policji należy ocenić jako właściwą.
Na tym ustalenia zakończono.
Kontrolowanemu przysługuje prawo wniesienia pisemnego wyjaśnienia do treści protokółu w terminie 7 dni od daty jego podpisania.
Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z tego jeden otrzymuje Prezydent Miasta w Białymstoku a drugi Dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego PUW w Białymstoku.
|
inspektor Wydziału Rozwoju Regionalnego
|
(data i podpis kontrolowanego)
|
mgr inż. Krzysztof Neczyperowicz
|
![](Imgs/tresc_l.gif) |
Publikator: Hubert Filipowicz |
Data utworzenia: |
19.04.2005 00:00:00 |
Data publikacji: |
19.04.2005 00:00:00 |
Data modyfikacji: |
19.04.2005 00:00:00 |
|
![](Imgs/tresc_r.gif) |
|
|
|