Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093505   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Powiatowego Urzędu Pracy w Sokółce. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Wystapienie pokontrolne
Autorzy: Elżbieta Czurak,
Białystok, 13 kwietnia 2005r

Białystok, 13 kwietnia  2005r.

 

PS.II.0931-1/05

Pan

Mirosław  Biernacki

Dyrektor

Powiatowego  Urzędu  Pracy

w  Sokółce

 

 

Na podstawie  art. 15  pkt 2  ustawy  z dnia 5 czerwca 1998 r.  o administracji rządowej    w  województwie ( Dz. U.  z  2001r. Nr  80,  poz. 872 z późn. zm. )  zespół   kontrolny Oddziału Służb Zatrudnienia  Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w  Białymstoku  skontrolował  w  dniach 22.02.-4.03.2005 r.  Powiatowy  Urząd  Pracy  w Sokółce wrazz  Filią  w Dąbrowie Białostockiej ,   zwany  dalej   "Urzędem".

Kontrolą objęto okres II półrocza 2004 r. i dotyczyła  ona  przestrzegania  przepisów ustawy  z  dnia 20  kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ( Dz. U. z 2004r. Nr 99, poz. 1001 z  późn. zm. ).

Wyniki kontroli zostały przedstawione w protokóle podpisanym w dniu  18 marca 2005r.  przez  dyrektora  jednostki  kontrolowanej. 

W zakresie tematyki prawidłowości ustalania prawa do zasiłku dla bezrobotnych  ustalono, że przestrzegany był wymóg składania kompletu dokumentów wymaganych  Rozporządzeniem  Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 26 listopada 2004r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy ( Dz. U. Nr 262, poz. 2607 ). Prawidłowo badano wszystkie warunki określone w ustawowej definicji osoby bezrobotnej i prawidłowo ustalono, w zależności od posiadanego stażu pracy, wysokość zasiłku oraz określono długość okresu jego pobierania.       

Poddana analizie dokumentacja oraz wydane decyzje administracyjne w kontrolowanym przedmiocie uchybień i naruszenia prawa nie wykazują. Decyzje wydawane były na właściwej podstawie prawnej.

           W 2004r. do Urzędu wpłynęło 80 odwołań od decyzji Starosty Sokólskiego skierowanych do Wojewody Podlaskiego, z których 19 zostało przekazanych do rozpatrzenia organowi II instancji, który 4 decyzje uchylił i przekazał do ponownego rozpatrzenia. Natomiast w pozostałych przypadkach Starosta skorzystał z prawa uchylenia własnej decyzji w trybie art. 132  k. p. a.

W zakresie trybu i sposobu przekazywania odwołań naruszenia przepisów prawa  nie stwierdzono.

        Będące przedmiotem kontroli zagadnienia z zakresu prowadzenia poradnictwa zawodowego, informacji zawodowej dla bezrobotnych i innych osób poszukujących pracy oraz inicjowania i wspierania działalności klubów pracy  również nie budzą zastrzeżeń. Doradcy zawodowi  posiadają  przygotowane zbiory informacji zawodowej, tj.: teczki  informacji  o  zawodach,  klasyfikację  zawodów,  filmy  o  zawodach,  program   komputerowy  " Doradca 2000 ",  ulotki  o  zawodach,  broszury " jak pisać podanie,  życiorys  i  list  motywacyjny " .  W okresie objętym kontrolą z porad indywidualnych skorzystały 304 osoby,  zorganizowano 39 spotkań w ramach poradnictwa zawodowego grupowego oraz przeprowadzono 5 spotkań klubu pracy, w których uczestniczyły 62 osoby.

W trakcie czynności kontrolnych analizie poddano również dokumentację z zakresu inicjowania , wdrażania i finansowania usług i instrumentów rynku pracy .

Ustalono, że w  II półroczu 2004r. zgodnie z art. 139 ust. 7 ustawy Urząd refundował pracodawcom,  zgodnie z umowami zawartymi do dnia 1 sierpnia 2004r.,  wynagrodzenia i składki na ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umów o pracę w celu przygotowania zawodowego  w terminie 30 dni od złożenia  przez pracodawcę wniosku wraz kopiami list płac, list obecności, deklaracji rozliczeniowych
i dowodów wpłat na ZUS.

W sprawie organizacji prac interwencyjnych finansowanych z FP w okresie objętym kontrolą do Urzędu wpłynęło 71 ofert  a w zakresie o organizacji robót publicznych - 11 ofert. Organizatorami prac interwencyjnych i robót publicznych były m. in: Urzędy Gmin, Starostwo Powiatowe, Powiatowy Zarząd Dróg wSokółce. Refundacji części wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne Urząd dokonywał po złożeniu przez organizatorów wniosków wraz z kopiami list obecności, wynagrodzeń, dowodów wpłat na ubezpieczenie społeczne.

Ponadto w Urzędzie przyznano 9 stypendiów dla bezrobotnych, którzy w okresie 6 miesięcy od dnia zarejestrowania w Urzędzie podjęli dalszą naukę w szkole a dochód na jedną osobę w rodzinie nie przekroczył wysokości dochodu na osobę w rodzinie w rozumieniu przepisów o pomocy społecznej uprawniającego do świadczeń z pomocy społecznej oraz 1 dodatek aktywizacyjny, przyznany w związku z podjęciem
zatrudnienia z własnej inicjatywy.

W analizowanym okresie zorganizowano 9 szkoleń, na które skierowano 32 osoby w ramach szkoleń grupowych oraz 6 osób na szkolenia indywidualne. Bezrobotnym skierowanym na szkolenia dokonywano zwrotu kosztów przejazdu z miejsca zamieszkania do miejsca szkolenia.

Kontrolujące nie wniosły zastrzeżeń do dokumentacji dotyczącej w/w zagadnień.

            W zakresie realizacji zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między państwami, w szczególności realizowanie zadań z zakresu udziału        w sieci EURES ustalono, że w II półroczu 2004r. do Urzędu za pośrednictwem WUP w Białymstoku wpłynęło 79 ofert pracy EURES  z 9 krajów. Bezrobotni zainteresowani ofertą pracy wypełniali CV, które przysyłane były do WUP, a następnie po weryfikacji do pracodawców za granicę. Ponadto Urząd  opracował  stronę internetową, na której  pod  hasłem "oferty EURES" zainteresowani bezrobotni , bądź poszukujący pracy  mogą znaleźć  oferty  pracodawców zagranicznych.

Nie wniesiono uwag do sposobu prowadzenia przez Urząd zadań z zakresu świadczenia usług EURES.

      Kolejnym zagadnieniem poddanym kontroli było organizowanie i finansowanie szkoleń pracowników Urzędu. W II półroczu 2004r. odbyło się 20 szkoleń prowadzonych przez instytucje zewnętrzne i objęto tym szkoleniem 32 pracowników. Ponadto Urząd prowadził wewnętrzne szkolenia w zakresie przepisów ustaw,  m.in.: o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, o świadczeniach przedemerytalnych,  o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych oraz opieki zdrowotnej w Unii Europejskiej.

Nie wniesiono uwag do sposobu prowadzenia dokumentacji dotyczącej w/w zagadnień.

Informując o powyższym uprzejmie proszę o wykorzystanie wyników kontroli  w dalszej pracy Urzędu.

 

 

Do wiadomości:                                                          Z up. Wojewody Podlaskiego

1. Starosta Powiatu Sokolskiego                                 Andrzej Kozłowski

2. Wydział  Prawny  i  Nadzoru                                   Dyrektor Wydziału Polityki Społecznej 

3. a/a.

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  06.05.2005 00:00:00
Data publikacji:  06.05.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  06.05.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl