Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35092716   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa Urzędu Miejskiego w Suwałkach. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

PROTOKÓŁ KONTROLI

 

Urzędu Miejskiego w Suwałkach, ul. Mickiewicza 1, 16-400 Suwałki (NIP 844-11-21-381, Regon 790671030) przeprowadzonej w dniu 28 lutego 2005 r. przez:

  • Wandę Grabowską - kierownika Oddziału ds. Realizacji i Kontroli Projektów w Biurze Zarządzania Funduszami Europejskimi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, działającą na podstawie upoważnienia Nr 6/05 z dnia 21 lutego 2005 r. wydanego przez Pana Lecha Wasilewskiego - Zastępcę Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi;
  • Macieja Rynkiewicza - starszego specjalistę w Oddziale ds. Realizacji i Kontroli Projektów w Biurze Zarządzania Funduszami Europejskimi Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, działającego na podstawie upoważnienia Nr 7/05 z dnia 21 lutego 2005 r. wydanego przez Pana Lecha Wasilewskiego - Zastępcę Dyrektora Biura Zarządzania Funduszami Europejskimi.

 

Przedmiotowy zakres kontroli:

Sprawdzenie prawidłowości wykorzystania środków z Unii Europejskiej oraz ocena poprawności realizacji inwestycji PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach".

 

Kontrolą objęto prawidłowość stosowania przepisów:

  • Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148 - tekst jednolity, z późniejszymi zmianami),
  • Ustawy z dnia 13 lipca 2003 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2003 r. Nr 203, poz. 1966 z późniejszymi zmianami),
  • Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r., Nr 207, poz. 2016 - tekst jednolity, z późniejszymi zmianami),

oraz zapisów:

  • Memorandum Finansowego w sprawie bezzwrotnej dotacji na sfinansowanie programów 2002/000-580-01 do 2002/000-580-07 (2002 Program Krajowy dla Polski - część II);
  • Porozumienia zawartego w dnia 4 września 2003 r. między Ministrem Finansów a Ministrem Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej oraz Wojewodą Podlaskim, wraz z aneksami;
  • Porozumienia roboczego zawartego w dniu 19 lutego 2004 roku pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Miastem Suwałki w sprawie realizacji projektu PL 2002/00-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach" w ramach Programu Phare 2002 Spójność Społeczna i Gospodarcza;
  • Umowy z dnia 24 września 2003 r. zawartej pomiędzy Miastem Suwałki a Konsorcjum przedsiębiorstw: Lider - BUDIMEX DROMEX S.A. ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa, Partner - Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe S.A. ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki, oraz Aneksu nr 1 z dnia 30 listopada 2004 r. do umowy nr 2002/000-580.06.25;
  • Umowy nr 49/2003 z 4 lipca 2003 pomiędzy Miejską Dyrekcją Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach a Wojewódzkim Przedsiębiorstwem Usług Inwestycyjnych Spółka z o.o. dotyczącej Inżyniera Kontraktu, wraz z Aneksem 1/2004 z dnia 12 stycznia 2004 r. i Aneksem nr 3/2004 z 7 lipca 2004 r..

 

Kierownictwo jednostki kontrolowanej:

Prezydentem Miasta Suwałki od 10 listopada 2002 r. jest Józef Gajewski, Zastępcą Prezydenta Miasta Suwałk od 1 marca 2004 r. - Mariusz Klimczyk, Zastępcą Prezydenta Miasta Suwałk od 5 grudnia 2002 r. - Włodzimierz Marczewski, Sekretarzem Miasta Suwałk od 14 września 1994 roku - Adam Karczewski, Skarbnikiem Miasta Suwałk od 1 maja 2001 roku jest Wiesław Stelmach.

Wyjaśnień udzielali:

§         Romuald Koleśnik - Dyrektor Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach;

§         Zygmunt Szutkiewicz - kierownik Zespołu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w MDI w Suwałkach;

§         Krzysztof Wereszczyński - specjalista ds. procedur UE;

§         Irena Surażyńska - specjalista w MDI w Suwałkach;

§         Anna Ceckowska - starszy referent w MDI w Suwałkach.

 

W toku kontroli ustalono, co następuje:

I.          Dnia 5 stycznia 2001 r. zostało wydane przez Wojewodę Podlaskiego, w formie decyzji (pismo nr AB.I.SDA.7111-18/00), pozwolenie na przebudowę ul. Pułaskiego od km 23+775 do km 25+200 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budową chodnika, ścieżki rowerowej, zagospodarowania ziemi, przykanalików kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi na odcinku od km 23+775 do km 23+775 i budowa linii kablowej zasilającej sterownik sygnalizacji świetlnej na działce 21676/4. Został zatwierdzony projekt budowlany, a następnie udzielono Miejskiej Dyrekcji Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach pozwolenia na:

  1. Przebudowę ul. Pułaskiego w Suwałkach polegającą na:

- wykonaniu dodatkowego pasa dla prawoskrętów na skrzyżowaniu z ul. Andersa;

- wykonaniu dodatkowego pasa dla lewoskretów na skrzyżowaniach z ul: Obozową, Witosa, Putry, Chopina, Świerkową;

- przebudowie dodatkowego chodnika i krawężników po obu stronach ulicy;

- wykonaniu ścieżki rowerowej po stronie lewej;

- przeniesieniu zatoki autobusowej po stronie prawej i przestawieniu wiaty po stronie lewej;

- wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikamii wpustami ulicznymi;

- zabezpieczeniu uzbrojenia terenu;

- przebudowie oświetlenia zewnętrznego drogi;

- budowie sygnalizacji świetlnej;

- zagospodarowaniu terenu zielenią;

- remoncie nawierzchni bitumicznej.

  1. Budowę chodnika dla pieszych ze ścieżką rowerową i zagospodarowaniem zieleni, przykanalików kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi na odcinku od km 23+708 do 23+775.
  2. Budowę linii kablowej zasilającej sygnalizację świetlną na działce nr 21676/4.

Powyższa decyzja stała się ostateczna dnia 3 lutego 2001 r.

Dnia 11 grudnia 2001 r. zostało wydane, przez Wojewodę Podlaskiego, w formie decyzji (pismo nr AB.I.SDA.7111-23/01), pozwolenie na przebudowę skrzyżowanie ulic: Pułaskiego, Podhorowskiego i Bulwarowej w Suwałkach w ciągu drogi krajowej nr 8, na działkach o nr geodezyjnych: 10387, 10388, 10402/1, 10403, 22939, 24813, 22792, 22204/1, 22202, 22201, 22200, 22199/1, 22198/1, 22196/1, 22194/1, 22193/1, 22192/1, 22191/1, 22186/1. Został zatwierdzony projekt budowlany, a następnie udzielono Miejskiej Dyrekcji Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach pozwolenia na przebudowę skrzyżowania ulic: Pułaskiego, Podhorskiego i Bulwarowej w Suwałkach, w ciągu drogi krajowej nr 8, polegającej na:

- przebudowie istniejącego skrzyżowania na skrzyżowanie z wyspą centralną;

- wzmocnieniu istniejącej nawierzchni jezdni i budowie nowej;

- wymianie istniejącej nawierzchni chodników i budowie nowych;

- przebudowie kolidujących odcinków sieci kanalizacji deszczowej i budowie nowych wraz z przykanalikami i wpustami ulicznymi;

- przebudowie kolizyjnych odcinków kanalizacji telekomunikacyjnej;

- przebudowie kolidujących odcinków oświetlenia ulicznego i wykonaniu nowych;

- zagospodarowaniu zielenią.

Od powyższej decyzji odwołano się do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Ten zaskarżoną decyzję utrzymał w mocy (pismo nr OR/WMU/ORZ/4410/168/02 z dnia 30 stycznia 2002 r.). Decyzja stała się ostateczna po 30 dniach od daty doręczenia (tj. 12.02.2002 r.).

Dnia 20 września 2002 r. Prezydent Miasta Suwałk zatwierdził projekt budowlany a następnie w formie decyzji (pismo nr AGP I  - 7353 - 320 / 2002) wydał, pozwolenie na przebudowę ulicy Brzostowskiego o długości 0+131,39 m wraz z budową przykanalików kanalizacji deszczowej o dł. 38,5 m i zagospodarowaniem terenu zielenią na odcinku od ul. Pułaskiego do ul. Buczyńskiego w Suwałkach na działkach o numerach 22935/1, 22849/22 i 22792. Powyższa decyzja stała się ostateczna dnia 10 października 2002 r.

Dnia 10 stycznia 2003 r. zostało wydane, przez Wojewodę Podlaskiego, w formie decyzji (pismo nr RR.V.SDA.7111-27/02), pozwolenie na przebudowę drogi krajowej nr 8 Warszawa - Białystok - Suwałki - gr. Państwa na odcinku od 25+200 do km 25+698. Został zatwierdzony projekt budowlany, a następnie udzielono Miejskiej Dyrekcji Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach pozwolenia na przebudowę drogi krajowej nr 8 Warszawa
- Białystok - Suwałki - gr. Państwa na działkach nr: 22792, 21676/4, 22141, 22140/1, 22147, 22148, 22151, 22152/1, 22153/1, 22155/1, 22170/1, 22143/1, 22149/1, 22180/1, 22181/1, 22182/1, 22183/1, 22184/1, 22185/1, 22186/1, 22191/1, 22150/1, 22146/1, obejmującej wykonanie: nowej nawierzchni jezdni, wyjazdów, zatoki autobusowej, obustronnego chodnika dla pieszych, ścieżki rowerowej po stronie zachodniej, lewoskretów i zagospodarowania terenu zielenią. Powyższa decyzja stała się ostateczna dnia 6 lutego 2003 r.

Komplet decyzji pozwoleń na budowę stanowi załącznik nr 1do protokółu.

 

II. Po przeprowadzonym nieograniczonym przetargu, w sprawie wyboru Inżyniera, i wyłonieniu najkorzystniejszej oferty, dnia 4 lipca 2003 r., została zawarta umowa nr 49/2003 pomiędzy Miejską Dyrekcją Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach a Wojewódzkim Przedsiębiorstwem Usług Inwestycyjnych Spółka z o.o.  (załącznik nr 2)

 

III. Dnia 2 września 2003 r. udzielono pełnomocnictwa Panu Romualdowi Koleśnikowi - Dyrektorowi Miejskiej Dyrekcji Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach, do podpisywania w imieniu Prezydenta Miasta Suwałk dokumentów dotyczących kwestii finansowo - rzeczowych związanych z realizacją projektu Phare 2002 SSG - "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach". (załącznik nr 3)

 

IV. Dnia 23 września 2003 r. została wystawiona "Gwarancja dobrego wykonania kontraktu" Nr GF03-2660015 na kwotę 288.703,71 EUR, ze "Zmianą nr 1" ze zmianą dokonaną w dniu 17 października 2003 r. w sprawie zmiany siedziby firmy. (załącznik nr 4)

 

V. Po przeprowadzonym w dniu 7 lipca 2003 r. przetargu nieograniczonym i wyłonieniu spośród trzech oferentów Wykonawcy, dnia 24 września 2003 r. podpisano umowę w ramach programu Phare 2002 SSG. Projekt PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach", między Miastem Suwałki a Konsorcjum przedsiębiorstw: Lider BUDIMEX DROMEX S.A. ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa i Partner: Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe S.A. ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki. Cena kontraktowa inwestycji (wyłączając VAT) wynosi 2.887.037,14 EUR. Udział Wspólnoty Europejskiej w projekt wynosi 1.944.132,75 EUR (67,34% inwestycji) a wkład własny beneficjenta wynosi 942.904,39 EUR (32,66% inwestycji). Inwestycja obejmowała wykonanie:

§         podbudowy ul. Pułaskiego na długości 1492 m w tym: zabezpieczenia istniejących sieci gazowych i przystosowania uzbrojenia podziemnego, budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulicy Pułaskiego z ulicą Świerkową z zasilaniem elektrycznym, nawierzchni asfaltowej ze wzmocnieniem podbudowy i przebudowy skrzyżowań łącznej pow. 29.521 m2, chodniki z kostki betonowej o powierzchni 8.525 m2 i zieleni towarzyszącej;

§         wzmocnienia konstrukcji nawierzchni ul. Pułaskiego z wymianą nawierzchni chodników długości 433 m;

§         przebudowy skrzyżowania ul. Pułaskiego z ulicami Podhorskiego i Bulwarową o długości 337m;

§         wzmocnienia nawierzchni ulic powiatowych (Chopina, Nowomiejskiej, Świerkowej) na odcinku do 150 m od skrzyżowania z ul. Pułaskiego;

§         wzmocnienia nawierzchni ulic gminnych Falka, Kowalskiego, Andersa, Putry, Witosa, Brzostowskiego na odcinku 150 m od skrzyżowania z ulicą Pułaskiego.

Dnia 29 września 2003 r. powiadomiono o dacie rozpoczęcia robót i przekazano plac budowy pod inwestycję PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach". Komplet dokumentów stanowi załącznik nr 5.

 

VI. Dnia 30 października 2003 r. w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej złożono wniosek o rejestrację umowy o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej i wpisano pod numerem 2003/1/1797. (załącznik nr 6)

 

VII. Uchwałą Nr XV/178/03 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 26 listopada 2003 r. przekształcono Miejską Dyrekcję Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach, w Miejską Dyrekcję Inwestycji w Suwałkach. Podmiot od 1 stycznia 2004 r. nadal jest jednostką budżetową Miasta Suwałki i realizuje zadania w zakresie inwestycji i dróg. (załącznik nr 7)

 

VIII. Zarządzeniem Nr 312/03 Prezydenta Miasta Suwałk z dnia 31 grudnia 2003 r. w sprawie zmian w budżecie miasta na 2003 r. powołując się na Uchwałę Nr VI/49/03 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 26 lutego 2003 r. (załącznik nr 7) w wykazie zadań inwestycyjnych na 2003 rok ujęto "przebudowę drogi krajowej nr 8 w granicach administracyjnych miasta Suwałki" na kwotę 1.600.000,00 zł.

 

IX. Dnia 7 lipca 2004 r. podpisano aneks nr 3/2004 do umowy nr 49/2003 z 4 lipca 2003 r. z Inżynierem. Funkcję asystenta w zakresie robót elektrycznych przestał pełnić Pan Tomasz Cierpikowski, a na to miejsce powołano Pana Zenona Sosnowskiego. (załącznik nr 2)     

 

X. Dnia 30 listopada 2004 r. podpisano aneks nr 1 do umowy Nr PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach" między Miastem Suwałki a Konsorcjum przedsiębiorstw: Lider BUDIMEX DROMEX S.A. ul. Marszałkowska 82, 00-517 Warszawa, Partner: Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe S.A. ul. Przytorowa 24, 16-400 Suwałki. Została uzgodniona zmiana dofinansowania z 1.944.132,75 EUR
na 2.000.000,00 EUR. Aneks został podpisany przez Panią Krystynę Gurbiel Pełnomocnika ds.Realizacji Programu (PAO). (załącznik nr 5)

XI. Zarządzeniem 277/04 Prezydenta Miasta Suwałk z dnia 31 grudnia 2004 r. w sprawie zmian w budżecie miasta na 2004 r. powołując się na Uchwałę NR XIX/220/04 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 25 lutego 2004 r. w wykazie zadań inwestycyjnych na 2004 rok ujęto "przebudowę drogi krajowej nr 8 w granicach administracyjnych miasta Suwałki" na kwotę 14.929.576,00 zł.  (załącznik nr 7)

 

XII. W związku z aneksem nr 1 do umowy Nr PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach" dnia 20 stycznia 2005 r. Urząd Komitetu Integracji Europejskiej zarejestrował kolejny wniosek o rejestrację umowy na świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej pod numerem 2005/1/085. Zmienił się wskaźnik dofinansowania Kontraktu ze środków Unii Europejskiej z 67,34% na 69,28% (z kwoty 1.944.132,75 EUR na 2.000.000,00 EUR). Koszt inwestycji nie uległ zmianie. (załącznik nr 6)

 

XIII. W okresie od 29 września 2003 r. do 23 grudnia 2004 r., w ramach realizowanego projektu, wykonano:

  • przebudowę ul. Pułaskiego w Suwałkach polegającej na: wykonaniu dodatkowego pasa dla prawoskrętów na skrzyżowaniu z ul. Andersa; wykonaniu dodatkowego pasa dla lewoskretów na skrzyżowaniach z ul: Obozową, Witosa, Putry, Chopina, Świerkową; przebudowie dodatkowego chodnika i krawężników po obu stronach ulicy; wykonaniu ścieżki rowerowej po stronie lewej; przeniesieniu zatoki autobusowej po stronie prawej i przestawieniu wiaty po stronie lewej; wykonaniu kanalizacji deszczowej wraz z przykanalikami i wpustami ulicznymi; zabezpieczającego uzbrojenie terenu; przebudowie oświetlenia zewnętrznego drogi; budowie sygnalizacji świetlnej; zagospodarowaniu terenu zielenią; remoncie nawierzchni bitumicznej.
  • budowę chodnika dla pieszych ze ścieżką rowerową i zagospodarowaniem ziemi, przykanalików kanalizacji deszczowej z wpustami ulicznymi.
  • budowę linii kablowej zasilającej sygnalizację świetlną.
  • przebudowę skrzyżowania ulic: Pułaskiego, Podhorskiego i Bulwawej w Suwałkach, w ciągu drogi krajowej nr 8, polegającą na: przebudowie istniejącego skrzyżowania na skrzyżowanie z wyspą centralną; wzmocnieniu istniejącej nawierzchni jezdni i budowie nowej; wymianie istniejącej nawierzchni chodnika i budowie nowych; przebudowie kolidujących odcinków sieci kanalizacji deszczowej i budowie nowych wraz z przykanalikami i wpustami ulicznymi; przebudowie kolidujących odcinków oświetlenia ulicznego i wykonaniu nowych; zagospodarowaniu zielenią,
  • przebudowę ulicy Brzostowskiego wraz z budową przykanalików kanalizacji deszczowej i zagospodarowaniem terenu zielenią na odcinku od ul. Pułaskiego do ul. Buczyńskiego,
  • przebudowę drogi krajowej nr 8 Warszawa - Białystok - Suwałki - gr. Państwa obejmującej wykonanie: nowej nawierzchni jezdni, wyjazdów, zatoki autobusowej, obustronnego chodnika dla pieszych, ścieżki rowerowej po stronie zachodniej, lewoskrętów i zagospodarowania terenu zielenią.

Powyższe roboty budowlane wykonywane były pod nadzorem Stanisława Nowika, pełniącego funkcję Inżyniera Kontraktu, Dariusza Tarasiewicza - Kierownika kontraktu, oraz Zbigniewa Andruszkiewicza - Kierownika budowy, przy udziale osób wymienionych w poniższej tabelce. Uprawnienia budowlane i zaświadczenia z właściwych izb samorządów zawodowych, z określonym terminem ważności, osób uczestniczących w procesie budowlanym stanowi załącznik nr 8 do protokołu kontroli.

 

Uczestnicy procesu budowlanego

Lp

Funkcja

Imię
i Nazwisko

Nr uprawnień

Zakres uprawnień

Nr z Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa

 

Inwestor - Miasto Suwałki

 

Pełnomocnik Inwestora - Miejska Dyrekcja Inwestycji i Komunikacji w Suwałkach

od 1 stycznia 2004 r. Miejska Dyrekcja Inwestycji w Suwałkach

 

 

 

Wojewódzkie Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o. w Olsztynie - Inżynier Kontraktu

1.    

Inżynier kontraktu

Stanisław Nowik

 

SUW/44/83

 

 

 

 

SUW/47/85

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie dróg i lotniskowych dróg startowych i manipulacyjnych

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnych funkcji projektanta budowy i robót w specjalności konstrukcyjno - inżynieryjnej w zakresie dróg i lotniskowych dróg startowych i manipulacyjnych

 

 

 

 

PDL/BD/1002/01

 

2.    

Inspektor nadzoru robót elektrycznych

do 07.07.2004 r.

Tomasz Cierpikowski

 

217/85//OL

 

 

239/94//OL

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie instalacji elektrycznych

 

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci elektrycznych

 

 

 

WAM/IE/0358/01

 

3.    

Inspektor nadzoru robót elektrycznych
od 07.07.2004 r.

 

Zenon Szczepan Sosnowski

 

SUW-73/89

 

 

 

SUW-71/94

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci elektrycznych

 

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji projektanta w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci elektrycznych

 

 

 

PDL/IE/1402/01

4.    

 

Inspektor nadzoru robót elektrycznych

(telekomunikacja)

Antoni Bednarz

 

 

0108/96//U

Uprawnienia budowlane w telekomunikacji do projektowania
i kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach instalacyjnych
w telekomunikacyjnych w telekomunikacji przewodowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w zakresie linii, instalacji i urządzeń liniowych

 

WAM/IE/0113/01

5.    

 

Inspektor nadzoru robót sanitarnych

 

Zygmunt Rytelewski

 

13/79//OL

 

 

 

325/87//OL

 

 

 

 

235/94//OL

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci sanitarnych

 

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie instalacji oraz sieci sanitarnych

 

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci gazowych uzbrojenia terenu oraz ochrony środowiska z ograniczeniem do instalacji
i urządzeń służących do ochrony przed zanieczyszczeniem wód i gleby

WAM/IS/2321/01

 

 

 

Wykonawca - konsorcjum dwóch firm

 

BUDIMEX DROMEX S.A. - Lider

6.    

 

Kierownik kontraktu

 

Dariusz Taraszkiewicz

 -

 

-

 

-

 

Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe S.A w Suwałkach - Partner

7.    

 

Kierownik budowy

 

Zbigniew Andruszkiewicz

SUW-10/85

 

 

 

SUW-36/94

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy i robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej

 

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności konstrukcyjno - budowlanej w zakresie dróg i nawierzchni lotniskowych

PDL/BD/0015/01

8.    

Kierownik robót bitumicznych 

Dariusz Słabiński

 

Bł105/02

 

Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń. 

 

PDL/BO/0123/03

9.    

 

Kierownik robót bitumicznych

 

Tomasz Stempień

SUW - 9/97

Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w ograniczonym zakresie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej

 

PDL/BD/1434/01

10. 

 

Kierownik robót betonowych

 

Jan Szyszko

SUW-61/86

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy i robót
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej

 

PDL/BD/1526/01

11. 

 

Kierownik robót odwodnieniowych

 

Jerzy Ołów

SUW-138/85

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnych funkcji kierownika budowy i robót w specjalności wodno - melioracyjnej

 

PDL/WM/1049/01

12. 

 

Kierownik robót drogowych

 

Szymon Jerzy Zaganiacz

Bł127/01

Uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi
w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń.

 

PDL/BO/0124/03

13. 

 

Kierownik robót elektrycznych

 

Franciszek Dąbrowski

SUW-74/89

Przygotowanie zawodowe upoważniające do wykonywania samodzielnej funkcji kierownika budowy i robót w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych obejmujących instalacje elektryczne, napowietrzne i kablowe linie energetyczne, stacje i urządzenia elektroenergetyczne

 

PDL/IE/0327/01

 

 

 

 

 

 

14. 

Uprawniony geodeta

Piotr Interewicz

 

16011

 

Geodeta uprawniony

 Geodeci
nie zrzeszają się
w izbach

Protokołem spisanym w dniu 23 grudnia 2004r. (załącznik nr 9) dokonano odbioru ostatecznego robót wykonywanych w asortymencie przebudowy dróg Kontraktu PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach ".

XIV. Wykonawca wystawił następujące faktury:

 

 

 


 

Lp.

 

Nr faktury

Nazwa

Wartość wykonanych robót w EURO

Spłata zaliczki w EURO

Kwoty zatrzymane EURO

Wartość

w EURO

VAT

 

1

 

1/SUW/2004

Zaliczka

 

-

 

-

-

288703,71

-

 

2

 

 

2K-2/SUW/04/2004

Roboty wykonane  od początku budowy
+ kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

115620,65

-

5781,03

109839,62

 

-

 

 

3

 

 

3K-3/SUW/04/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

216680,87

51461,71

10834,04

154385,12

 

-

 

 

4

 

 

4K-2/SUW/04/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

121683,14

-

7979,22

113703,92

-

 

5

 

5K/SUW/05/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

295196,42

-

19357,14

275839,28

-

 

6

 

6K/SUW/06/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

108476,73

-

8476,73

100000,00

-

 

7

 

 

7K-1/SUW/01/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

87551,31

-

4377,57

102435,03

19261,29

 

8

 

 

8K/SUW/07/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

181386,12

-

11386,12

170000,00

-

 

 

9

 

 

9K-1/SUW/02/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

95194,37

-

4759,72

111377,41

20942,76

10

 

10K/SUW/08/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

300000,00

-

15000,00

285000,00

-

11

 

11K-1/SUW/01/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

162602,43

-

8130,12

190244,84

35772,53

12

 

12K/SUW/01/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

236687,00

-

11834,35

224852,65

-

13

 

13K/SUW/01/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

248532,18

-

12426,61

290782,65

54677,08

14

 

14K-2/SUW/02/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

265313,14

-

13265,66

252047,48

-

15

 

15K-2/SUW/01/2004

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + kaucja gwarancyjna 5% śr. Beneficjenta

12317,04

-

615,85

14410,94

2709,75

16

 

16K/SUW/02/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

108196,78

-

5409,84

102786,94

-

17

 

17/SUW/01/2005

Roboty wykonane w okresie rozliczeniowym + spłata zaliczki + kaucja gwarancyjna 5%

94356,96

-

4717,86

89639,10

-

SUMA

2649795,14

51461,71

144351,86

2587344,98

133363,41

PO SPŁACENIU KWOTY  ZALICZKI

2 598 333,43

144 351,86

2 453 981,57

KWOTY BEZ ZALICZKI I PODATKU VAT

2 598 333,43

WKŁAD BENEFICJANTA 30,72 %

887 037,14

46 924,94

840 112,20

WKŁAD UNII EUROPEJSKIEJ 69,28 %

2 000 000,00

97 426,92

1 613 869,37

PO DODANIU KWOTY ZALICZKI 288 703,71 EURO

2 887 037,14

144 351,86

2 887 037,14


Komplet dokumentów stanowi załącznik nr 10 do protokołu.

 

XV. Dnia 18 lutego 2005 roku Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Białymstoku dokonał obowiązkowej kontroli zakończonej budowy obiektu budowlanego. Decyzją nr WIK.EM.7114-3/05 z dnia 23 lutego 2005 r. udzielono pozwolenia na użytkowanie przebudowanego odcinka ul. Pułaskiego w Suwałkach leżącego w ciągu drogi krajowej nr 8 od km 23+775 do km 25+200. Decyzją nr WIK.EM.7114-4/05 z dnia 23 lutego 2005 r. udzielono pozwolenia na użytkowanie przebudowanego skrzyżowania ulic: Pułaskiego, Podhorskiego, i Bulwarowej w Suwałkach w ciągu drogi krajowej nr 8. Decyzją nr WIK.EM.7114-5/05 z dnia 23 lutego 2005 r. udzielono pozwolenia na użytkowanie przebudowanego odcinka drogi krajowej Nr 8 od km 25+200 do km 25+633 na okres jednego roku oraz zobowiązuje Prezydenta Miasta Suwałki do przedłożenia w Podlaskim Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego, analizy porealizacyjnej, określającej wpływ wykonanej przebudowy przebudowy odcinka drogi krajowej Nr 8 od 25+200 do km 25+633 na zagrożenie nadmiernym hałasem. W dniu kontroli powyższe decyzje nie były jeszcze ostateczne. (załącznik nr 11)

 

XVI. W dniu kontroli nie został przedstawiony kontrolującym raport końcowy. Przedstawiony przez Beneficjenta podczas trwania kontroli materiał nie ma zatem charakteru ostatecznego, z uwagi na fakt przygotowywania raportu końcowego.

 

Zestawienie planowanych i rzeczywistych kosztów inwestycji przedstawia poniższa tabela.

 

Dotacja Programu Phare ESC 2002

Wkład własny Beneficjenta

Razem

EURO

%

EURO

%

Wartość inwestycji wg kontraktu

1.944.132,75

67,34

942.904,39

32,66

2.887.037,14

Wartość inwestycji po zmianie wskaźnika dofinansowania

2.000.000,00

69,28

887.037,14

30,72

2.887.037,14

XVII. Na miejscu realizacji inwestycji dokonano oględzin w obecności Pana Zygmunta Szutkiewicza - kierownika Zespołu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach w wyniku, których stwierdzono m.in. wykonanie przebudowy ul. Pułaskiego w Suwałkach polegającej na: wykonaniu dodatkowego pasa dla prawoskrętów na skrzyżowaniu z ul. Andersa; wykonaniu dodatkowego pasa dla lewoskretów na skrzyżowaniach z ul: Obozową, Witosa, Putry, Chopina, Świerkową; przebudowie dodatkowego chodnika i krawężników po obu stronach ulicy; wykonaniu ścieżki rowerowej; przeniesieniu zatoki autobusowej; budowie sygnalizacji świetlnej; zagospodarowaniu terenu zielenią; budowie linii kablowej zasilającej sygnalizację świetlną; przebudowę skrzyżowania ulic: Pułaskiego, Podhorskiego i Bulwawej w Suwałkach, w ciągu drogi krajowej nr 8, polegającej na: przebudowie istniejącego skrzyżowania na skrzyżowanie z wyspą centralną; przebudowie oświetlenia ulicznego i wykonaniu nowego; przebudowie ulicy Brzostowskiego na odcinku od ul. Pułaskiego do ul. Buczyńskiego; przebudowie drogi krajowej nr 8 Warszawa - Białystok - Suwałki - gr. Państwa obejmującej wykonanie: nowej nawierzchni jezdni, wyjazdów, zatoki autobusowej, obustronnego chodnika dla pieszych, ścieżki rowerowej po stronie zachodniej i zagospodarowania terenu zielenią.

 

Stwierdzono również wykonanie i zamontowanie tablicy pamiątkowej informującej o współfinansowaniu inwestycji ze środków Unii Europejskiej.

Protokół oględzin stanowi załącznik nr 12 do protokołu kontroli.

 

XVIII. W dniu 28 lutego 2005r. przedstawiciele Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach złożyli oświadczenia w sprawie przechowywania i archiwizowania dokumentów dotyczących projektu PL 2002/000-580.06.25 w Miejskiej Dyrekcji Inwestycji w Suwałkach (załącznik nr 13).

Integralną część niniejszego protokołu stanowią następujące załączniki:

1.      Decyzje pozwoleń na budowę,

2.      Umowa z Inżynierem Kontraktu wraz z niezbędnymi aneksami,

3.       Pełnomocnictwo osób uczestniczących w projekcie PL 2002/000-580.06.25 "Poprawa dostępu do obszarów inwestycyjnych w Suwałkach ",

4.      Gwarancja dobrego wykonania kontraktu,

5.      Umowa z Wykonawcą wraz z Aneksem nr 1 oraz protokół przekazania placu budowy,

6.      Wniosek o rejestrację umowy o świadczenie usług nabywanych za środki bezzwrotnej pomocy zagranicznej,

7.      Komplet Uchwał Rady Miejskiej w Suwałkach oraz Zarządzeń Prezydenta Miasta Suwałki,

8.      Komplet uprawnień budowlanych, zaświadczeń z właściwych izb samorządów zawodowych z określonym terminem ważności,

9.      Protokół ostatecznego przekazania placu budowy z niezbędnymi dokumentami,

10.  Komplet faktur i korekt do faktur,

11.  Komplet pozwoleń na użytkowanie,

12.  Protokół oględzin na miejscu wykonanej inwestycji,

13.  Oświadczenia dotyczące przechowywania dokumentacji technicznej i finansowej związanej z inwestycją,

 

Kierownik jednostki kontrolowanej poinformowany został o przysługującym mu prawie zgłoszenia umotywowanych zastrzeżeń, co do ustaleń zawartych w niniejszym protokole przed jego podpisaniem oraz wyjaśnień do stwierdzonych w protokole nieprawidłowości w terminie 7 dni od daty podpisania protokołu.

 

Dokonano wpisu do książki ewidencji kontroli pod poz. 2/2005.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, w tym jeden dostarczono Urzędowi Miejskiemu w Suwałkach.

 

Data

23.03.2005

Data

10.03.2005 r.

 

Kontrolowany

 

Józef Gajewski

 (podpis Prezydenta Miasta Suwałki)      

Wiesław Stelmach

 (podpis Skarbnika Miasta Suwałki)

Kontrolujący

 

Wanda Grabowska

 

Maciej Rynkiewicz

 


Publikator: Łukasz Kurzyna Data utworzenia:  17.05.2005 00:00:00
Data publikacji:  17.05.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  17.05.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl