Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35092297   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - PODGiK SP w Wysokiem Mazowieckiem. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Do użytku służbowego

Protokół

kontroli problemowej

przeprowadzonej w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości Starostwa Wysokomazowieckiego 18-200 Wysokie Mazowieckie, ul. Ludowa 15A, NIP 722-13-35-300, REGON 450672544

Kontrolę w dniach 10 i 19 maja 2005 roku przeprowadził zespół kontrolny Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku:

  1. Mirosława Dudar - Kierownik Oddziału Nadzoru Geodezyjno - Kartograficznego na podstawie upoważnienia do kontroli Nr RR.XII.0939 - 35/05 z dnia 9 maja 2005 roku;

  2. Hubert Filipowicz - Inspektor Wojewódzki na podstawie upoważnienia do kontroli
    Nr RR.XII.0939 - 37/05 z dnia 9 maja 2005 roku;

  3. Jarosław Kapica - Inspektor Wojewódzki na podstawie upoważnienia do kontroli
    Nr RR.XII. 0939 - 36/05 z dnia 9 maja 2005 roku.

Temat kontroli:

Przestrzeganie i stosowanie przepisów ustawy prawo geodezyjne
i kartograficzne przez administrację geodezyjną i kartograficzną, a w szczególności:

  1. organizacja i funkcjonowanie administracji geodezyjnej i kartograficznej,

  2. prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

  3. uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,

  4. zakładanie osnów szczegółowych,

  5. dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz środkami dotacji przeznaczonymi
    w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych,

  6. wykonywanie przez osoby realizujące zadania w administracji geodezyjnej
    i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

Kontrolą objęto n/w okresy działalności jednostki:

  1. zagadnienia dotyczące prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zakładania osnów szczegółowych - od 1 stycznia 2003 roku do dnia kontroli;

  2. zagadnienia związane z uzgadnianiem projektowanych sieci uzbrojenia terenu
    - od 1 stycznia 2003 roku do dnia kontroli;

  3. dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi
    w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych - od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2004 roku;

  4. podejmowanie przez osoby realizujące zadania administracji geodezyjnej
    i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność - od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2003 roku.

W trakcie kontroli zbadano:

  1. organizację i zasady funkcjonowania w kontrolowanej jednostce administracji geodezyjnej i kartograficznej;

  2. prawidłowość prowadzenia powiatowego zasobu geodezyjno - kartograficznego;

  3. prawidłowość uzgadniania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;

  4. prawidłowość prowadzenia zadań z zakresu zakładania osnów szczegółowych;

  5. prawidłowość dysponowania środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi
    w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych;

  6. wykonywanie przez osoby realizujące zadania z zakresu geodezji i kartografii zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

na podstawie następujących przepisów prawnych:

  • ustawa z dnia 17 maja 1989 roku prawo geodezyjne i kartograficzne (jednolity tekst z 2000 roku Dz. U. Nr 100,poz.1086 ze zmianami.),

  • ustawa z dnia 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych (jednolity tekst z 2002 roku, Dz. U. Nr 72, poz. 664 ze zm.),

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2002 roku w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym (Dz. U. Nr 207, poz. 1759),

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 14 listopada 2000 roku w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne
    i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów
    i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 115, poz.1209),

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 roku w sprawie wysokości opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji, a także za wykonywanie wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego (Dz. U. Nr 37, poz. 333.),

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia
    2 kwietnia 2001 roku w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej (Dz. U. Nr 38, poz. 455),

  • rozporządzenie Ministra Gospodarki Przestrzennej i Budownictwa z dnia
    21 lutego 1995 roku w sprawie rodzaju i zakresu opracowań geodezyjno - kartograficznych oraz czynności geodezyjnych obowiązujących
    w budownictwie (Dz. U. Nr 25, poz. 133),

  • rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 16 lipca 2001 roku w sprawie zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych, ewidencjonowania systemów zabezpieczających bazy danych, a także ogólnych warunków umów o udostępnianie tych baz (Dz. U. Nr 78, poz.837),

  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 1999 roku w sprawie określenia rodzajów materiałów stanowiących państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny, sposobu i trybu ich gromadzenia
    i wyłączania z zasobu oraz udostępniania zasobu (Dz. U. 49, poz. 493),

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 w sprawie określenia wymagań, jakim powinni odpowiadać wojewódzcy inspektorzy nadzoru geodezyjnego i kartograficznego, geodeci województw, geodeci powiatowi i geodeci gminni (Dz. U. Nr 249, poz. 2498),

  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 roku w sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie (Dz. U. Nr 30, poz. 297),

  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 roku w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. Nr 70, poz. 821),

  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 roku w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz. U. Nr 268, poz. 2663),

  • ustawa z dnia 22 marca 1999 roku o pracownikach samorządowych (jednolity tekst z 2001 roku Dz. U. Nr 142, poz. 1593 ze zm.),

  • ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198),

  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 o gospodarce nieruchomościami (jednolity tekst z 2004 roku Dz. U. Nr 261, poz. 2603)

Obowiązki kierownika jednostki kontrolowanej pełni Pan Jacek Bogucki Starosta Powiatu Wysokomazowieckiego, powołany Uchwałą Nr I/3/02 Rady Powiatu Wysokomazowieckiego z dnia 18 listopada 2002 roku w sprawie wyboru Starosty Wysokomazowieckiego.

Natomiast funkcję Skarbnika Powiatu Wysokomazowieckiego pełni Pani Ewelina Rytel powołana Uchwałą Nr XVII/129/2000 Rady Powiatu Wysokomazowieckiego z dnia 21 września 2000 roku w sprawie powołania Skarbnika Powiatu,

Wyjaśnienia dotyczące spraw prowadzenia zasobu geodezyjnego
i kartograficznego, naliczania opłat za jego udostępnianie oraz zakładania osnów szczegółowych składali:

  • Pan Franciszek Wyszyński Geodeta Powiatowy, Kierownik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem;

  • Pan Witold Bagiński - inspektor w Wydziale Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości;

Wyjaśnień w sprawie organizacji, trybu i zakresu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem udzielał Pan Franciszek Wyszyński Przewodniczący Zespołu oraz Pani Barbara Łapińska odpowiedzialna za obsługę techniczną Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Wysokiem Mazowieckiem.

Wyjaśnień w zakresie dysponowania środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych udzielała Pani Izabela Wiśniewska zatrudniona w Starostwie Powiatowym w Wysokiem Mazowieckiem na stanowisku p.o. zastępcy Głównego Księgowego.

W wyniku przeprowadzonej kontroli ustalono, co następuje:

  1. Organizacja i funkcjonowanie administracji geodezyjnej i kartograficznej

Zadania Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości określono
w §22 załącznika do Uchwały Nr XVI/144/05 Rady Powiatu Wysokomazowieckiego z dnia 8 lutego 2005 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem. Z zapisu tegoż paragrafu wynika, iż Wydział prowadzi sprawy związane z gospodarką nieruchomościami, wywłaszczeniem nieruchomości, ochroną gruntów rolnych a także realizuje zadania państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.

W §10 regulaminu wskazano, iż pracą Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości kieruje Kierownik Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości - geodeta powiatowy. Obowiązki Geodety Powiatowego powierzono Panu mgr inż. Franciszkowi Wyszyńskiemu. Ustalono, że posiada on wyższe wykształcenie geodezyjne (dyplom Politechniki Warszawskiej), legitymuje się uprawnieniami zawodowymi Nr 6871, 6871A do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii w zakresie 1, 2, 4, 5 i posiada wymagany staż pracy w urzędach administracji publicznej. Powyższe wskazuje, że osoba zatrudniona w kontrolowanej jednostce na stanowisku Geodety Powiatowego spełnia wymagania określone przepisami §4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 9 listopada 2004 roku.

W kontrolowanej jednostce zadania z zakresu geodezji i kartografii wykonuje 9 osób (załącznik 1 do protokołu), z czego 7 osób posiada uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii.

Kontrolę opracowań włączanych do zasobu geodezyjnego
i kartograficznego przeprowadzają osoby posiadające uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii z zakresów odpowiadających zakresom kontrolowanych opracowań:

  1. Franciszek Wyszyński - uprawnienia zawodowe Nr 6871, 6871A, zakres 1,2,4,5;

  2. Witold Bagiński - uprawnienia zawodowe Nr 1475, zakres 1,2,4;

Funkcję przewodniczącego Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej pełni mgr inż. Franciszek Wyszyński legitymujący się wymaganymi uprawnieniami zawodowymi w tym zakresie. Prowadzenie obsługi kancelaryjno - technicznej Zespołu należy do Pani Barbary Łapińskiej - nieposiadającej uprawnień zawodowych w dziedzinie geodezji i kartografii.

Wykonywanie usług technicznych z zakresu prowadzenia, utrzymania, uzupełniania i udostępniania państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, wykonywania wyrysów i wypisów z prowadzonej ewidencji gruntów i budynków oraz obsługi technicznej zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej, jako działalności wyodrębnionej z zadań Starostwa Powiatowego, powierzono gospodarstwu pomocniczemu Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem o nazwie „Zakład Techniczny Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej” powołanemu Zarządzeniem Nr 5/99 Starosty Wysokomazowieckiego z dnia 28 czerwca 1999 roku w sprawie utworzenia gospodarstwa pomocniczego Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem. Funkcję Kierownika Zakładu Technicznego - Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej powierzono Panu Kazimierzowi Fajferowi. W §4 powyższego zarządzenia określono, że organizację wewnętrzną oraz zasady funkcjonowania gospodarstwa pomocniczego określa statut Zakładu Technicznego Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej stanowiący załącznik nr 1 do w/w zarządzenia.

Zgodnie z zapisem §6 statutu - przedmiotem działalności gospodarstwa jest:

  1. świadczenie usług technicznych z zakresu bieżącej obsługi prowadzenia, utrzymania, uzupełniania i udostępnienia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, a w szczególności:

    • aktualizacja map ewidencyjnych i zasadniczych opracowanych w formie informatycznej i tradycyjnej,

    • bieżąca aktualizacja dokumentów ilustrujących zasób,

    • wykonywanie robót geodezyjno - kartograficznych z zakresu prowadzonego państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

  • wykonywanie wyrysów i wypisów na żądanie właścicieli i jednostek gospodarczych z prowadzonej ewidencji gruntów;

  • świadczenie usług technicznych z zakresu prowadzonego zespołu uzgadniania dokumentacji projektowej oraz ewidencji urządzeń podziemnych, a w szczególności:

    • przyjmowanie ewidencjonowanie i przedkładanie na posiedzenia zespołu złożonych projektów technicznych,

    • prowadzenie, aktualizowanie i przechowywanie uzgodnionych projektów technicznych i map przeglądowych uzgodnionych sieci uzbrojenia terenu.

    • II. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

      1. Przyjmowanie do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych.

      Ustalono, że w okresie objętym kontrolą zarejestrowano 3584 spraw (odpowiednio: 1112 spraw w 2003 roku, 1115 spraw w 2004 roku i 1357 spraw do 10 maja 2005 roku), które dotyczyły udostępniania zasobu geodezyjnego
      i kartograficznego na zgłoszenia prac geodezyjnych, a także na zamówienia na materiały do wykonania prac geodezyjnych i kartograficznych niepodlegających zgłoszeniu i na zamówienia na materiały do wykonania operatów szacunkowych nieruchomości oraz na zamówienia materiałów z zasobu do użytku powszechnego.
      W okresie tym do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej wpłynęło 1850 zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych:

      • 846 w 2003 roku,

      • 710 w 2004 roku,

      • 294 do 10 maja 2005 roku.

      Celem dokonania oceny kontrolowanej jednostki w zakresie realizacji przepisów rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia
      16 lipca 2001 roku, sprawdzono sposób załatwienia wyszczególnionych poniżej zgłoszeń prac geodezyjnych i kartograficznych:

      1. 2280 - 25/2005, inwentaryzacja budynku, miasto Wysokie Mazowieckie,
        ul. Staszica, działka nr 730/25 - praca wykonana przez firmę „M-GEO” Zbigniew Milewski, nr 15449/54/2005. Dokumentacja techniczna powstała w wyniku wykonania tej pracy geodezyjnej wpłynęła do ośrodka w dniu 18 marca 2005 roku, zaś w dniu 21 marca 2005 roku włączono ją do zasobu;

      2. 2280 - 10/2005, projekt podziału działki nr 22/1, obręb Osipy Zakrzewizna - praca wykonana przez firmę Usługi Geodezyjne „Wiesława Kalinowska”, nr 12065/13/2005. Dokumentacja techniczna powstała w wyniku wykonania tej pracy geodezyjnej wpłynęła do ośrodka w dniu 21 lutego 2005 roku, a do zasobu włączono ją w dniu 24 lutego 2005 roku;

      3. 2280 - 20/2003, inwentaryzacja budynku, miasto Wysokie Mazowieckie,
        ul. Sienkiewicza, działka nr 1862 - praca wykonana przez firmę Usługi Geodezyjne Halina M. Kruszewska, nr 17413/4/2003. Na wniosku o włączenie materiałów z wykonania pracy geodezyjnej do zasobu, nie odnotowano daty wpływu do ośrodka dokumentacji. Dokumentację techniczną z wykonania tej pracy geodezyjnej włączono do zasobu w dniu 15 kwietnia 2003 roku;

      4. 2560 - 64/2003, inwentaryzacja budynku, miasto Ciechanowiec działki nr 2873, 2531/2, 2531/3 - praca wykonana przez geodetę uprawnionego Andrzeja Wiesława Tymińskiego. Do dokumentacji nie dołączono wniosku o włączenie dokumentacji technicznej do zasobu;

      5. 2560 - 62/2003, inwentaryzacja budynku miasto Ciechanowiec, działka nr 1602 - praca wykonana przez firmę „GEOBIT” Józef Taurogiński, nr 6870/21/2003. Na wniosku o włączenie dokumentacji do zasobu nie odnotowano daty wpływu do ośrodka dokumentacji. Dokumentację techniczną włączono do zasobu w dniu
        15 października 2003 roku;

      6. 2447 - 31/2004, inwentaryzacja budynku, obręb Czyżew Osada, ul. Duży Rynek 10, działka 113/5 - praca wykonana przez firmę Usługi Geodezyjne Ewa Kulikowska, nr 12068A/9/2004. Dokumentacja techniczna z wykonania tej pracy geodezyjnej wpłynęła do ośrodka w dniu 10 marca 2004 roku, a do zasobu włączono ją w dniu 11 marca 2004 roku;

      7. 2224 - 1/2004, inwentaryzacja budynku, obręb Chojane Sierocięta, działka 55
        - praca wykonana przez firmę Usługi Geodezyjne Teresa Danuta Łapińska, nr 15279/3-1/2004. Dokumentacja techniczna powstała w wyniku wykonania tej

      pracy geodezyjnej wpłynęła do ośrodka w dniu 19 stycznia 2004 roku, a na wniosku nie odnotowano daty włączenia jej do zasobu;

      1. 2337 - 5/2004, inwentaryzacja budynku, obręb Szepietowo, ul. Świerczewskiego, działki 131/2 i 131/3 - praca wykonana przez firmę Usługi Geodezyjne Jarosław Stanisław Korzeniecki, nr 11583/A-5/2004. Dokumentacja techniczna powstała w wyniku wykonania tej pracy geodezyjnej wpłynęła do ośrodka w dniu 24 lutego 2004 roku, i w tym dniu włączono ją do zasobu;

      2. 2337 - 2/2004, inwentaryzacja budynku, obręb Szepietowo ul. Spacerowa, działka nr 29/4 - praca wykonana przez firmę „M-GEO” Zbigniew Mariusz Milewski, nr 15449/18/2004. Dokumentacja techniczna powstała w wyniku wykonania tej pracy geodezyjnej wpłynęła do ośrodka w dniu 12 lutego 2004 roku, do zasobu włączono ją w dniu 13 lutego 2004 roku;

      3. 2168-9/04, inwentaryzacja budynku, obręb Kulesze Litewka, działka nr 10/49 - praca wykonana przez firmę Usługi Geodezyjne Witold Bagiński nr 1475-4/12/04.

      Do dokumentacji nie załączono wniosku o włączenie dokumentacji technicznej do zasobu;

      Zgodnie z zapisem §20 instrukcji technicznej O-4 „Zasady prowadzenia państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego” ośrodek przyjmuje dokumentację techniczną powstałą w wyniku wykonania prac geodezyjnych
      i kartograficznych do zasobu ośrodka na podstawie wniosku wykonawcy. W toku kontroli stwierdzono, że w przypadku prac oznaczonych Nr KERG 2560-64/2003 i 2168-9/04 dokumentację przyjęto do zasobu bez wniosku, o którym mowa powyżej. Zauważyć należy również, iż zgodnie z przepisami §10, ust.2 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 16 lipca 2001 roku wniosek z adnotacją o pozytywnym wyniku kontroli stanowi postawę włączenia dokumentacji do zasobu oraz opatrzenia materiałów przeznaczonych dla zamawiającego stosownymi klauzulami.

      Dokumentację techniczną, przed włączeniem do zasobu, kontrolowano pod względem jakości, kompletności oraz zgodności wykonanych prac z obowiązującymi przepisami ustawy i aktami wykonawczymi.

      W przypadku prac geodezyjnych oznaczonych Nr KERG 2280-20/2003, 2560-62/2003, nie można stwierdzić, czy czynności kontroli dokumentacji geodezyjnej przeprowadzone zostały z zachowaniem terminu, o którym stanowią przepisy §9 ust. 4 rozporządzenia z dnia 16 lipca 2001 roku, gdyż na wnioskach nie odnotowano dat wpływu dokumentacji do zasobu, natomiast w przypadku pracy oznaczonej nr KERG 2224-1/2004 na wniosku nie odnotowano daty włączenia dokumentacji do zasobu.

      W wyniku kontroli stwierdzono, że na mapach zasadniczych prowadzonych w formie analogowej budynki wykazano odmiennie niż wynika ze szkiców polowych - powyższe dotyczy prac zarejestrowanych pod Nr KERG 2280-25/2005 i 2168-9/04, zaś w przypadku prac Nr KERG 2168-9/04 i 2560-64/2003 na szkicu polowym i mapie analogowej nie oznaczono funkcji użytkowej inwentaryzowanych budynków.

      Stwierdza się, że w okresie objętym kontrolą podejmowane były przez jednostkę działania mające na celu - przekształcanie analogowych map ewidencyjnych do postaci numerycznej. W zasobie funkcjonują numeryczne mapy ewidencji gruntów i budynków dla obrębów wyszczególnionych w załączniku Nr 2 do protokołu. Obszar objęty numerycznym opracowaniem mapy ewidencyjnej wynosi 78851 ha. Stanowi to 61% powierzchni powiatu wysokomazowieckiego.

      W wyniku kontroli dokumentacji technicznej powstałej w wyniku wykonania wyszczególnionych powyżej prac geodezyjnych, stwierdzono, że wynikami pomiarów nie zaktualizowano mapy ewidencji gruntów i budynków funkcjonującej w zasobie w postaci numerycznej - powyższe dotyczy pracy zarejestrowanej w zasobie pod Nr KERG 2224-1/2004.

      Dokumentacji technicznej z wykonania wymienionych powyżej prac nadano klauzule, o których mowa w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 maja 1999 roku tj.:

      • klauzulę nr 1 - potwierdzającą przyjęcie dokumentu do zasobu,

      • klauzulę nr 2 - potwierdzającą zakwalifikowanie dokumentu do odpowiedniej grupy funkcjonalnej.

      W wyniku kontroli w/w prac geodezyjnych stwierdzono, że szkice polowe z pomiarów sytuacyjnych gromadzone są w zasobie użytkowym, natomiast zgodnie z postanowieniami załączników Nr 3 i 6 instrukcji technicznej O-3 „Zasady kompletowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej” wprowadzonej do stosowania rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 roku w sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie (Dz. U. Nr 30, poz. 297) szkice te winny być kwalifikowane jako dokumenty zasobu bazowego.

      2. Naliczanie opłat za czynności związane z udostępnianiem zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

      Oceny kontrolowanej jednostki w zakresie naliczania opłat za czynności geodezyjne i kartograficzne oraz udzielanie informacji z zasobu, dokonano na podstawie rozliczeń wymienionych poniżej zamówień:

      1. 733-1/2005 inwentaryzacja budynku- kwota rozliczenia zamówienia 67,00 zł;

      2. 138-1/2005 projekt podziału - kwota rozliczenia zamówienia 90,60 zł;

      3. 111-1/2003 inwentaryzacja budynku - kwota rozliczenia zamówienia 56,82 zł;

      4. 1042-1/2003 inwentaryzacja budynku-kwota rozliczenia zamówienia 170,46 zł;

      5. 986-1/2003 inwentaryzacja budynku - kwota rozliczenia zamówienia 56,82 zł;

      6. 177-1/2004 inwentaryzacja budynku - kwota rozliczenia zamówienia 60,27 zł;

      7. 17-1/2004 inwentaryzacja budynku - kwota rozliczenia zamówienia 56,82 zł;

      8. 150-1/2004, inwentaryzacja budynku i przyłącza - kwota rozliczenia zamówienia 64,82 zł;

      9. 63-1/2004 inwentaryzacja budynku - kwota rozliczenia zamówienia 56,82 zł;

      10. 685-1/2004, inwentaryzacja budynku - kwota rozliczenia zamówień 60,00 zł.

      W wyniku sprawdzenia naliczania wymienionych powyżej zamówień stwierdzono, że opłaty za udostępnianie dokumentacji z zasobu do ich realizacji naliczono prawidłowo tj. zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 14 listopada 2000 roku i rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 19 lutego 2004 roku. W przypadku faktury nr 17-1/2004 - z treści wynika, iż naliczona opłata dotyczy pracy w asortymencie „podział”, a faktycznie dotyczyła ona pracy w asortymencie inwentaryzacja budynku.

      1. Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.

      1. Organizacja Powiatowego Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej (dokumentacja formalno - prawna).

      W okresie objętym kontrolą funkcjonowanie Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej uregulowano wyszczególnionymi poniżej zarządzeniami:

      • Zarządzenie Nr 12 Starosty Wysokomazowieckiego z dnia 15 listopada 2001 - w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej,

      • Zarządzenie Nr 5/2005 z dnia 12 kwietnia 2005 roku - zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej,

      W wymienionych zarządzeniach Starosty Wysokomazowieckiego wydanych na podstawie przepisów art. 28 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne określono, że funkcję Przewodniczącego Zespołu pełni Pan Franciszek Wyszyński, natomiast podczas jego nieobecności zastępstwo sprawuje Pan Witold Bagiński. Jako członków stałych Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej wymieniono z imienia
      i nazwiska przedstawicieli następujących jednostek:

      • Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,

      • Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Architektury

      • Zarządu Dróg Powiatowych w Wysokiem Mazowieckiem

      W §2 opisanego na wstępie Zarządzenia nr 12 wskazano, że obsługę organizacyjno - techniczną Zespołu Uzgodnienia Dokumentacji Projektowej prowadzi ośrodek dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej.

      W toku kontroli ustalono, iż dla uzgadnianych projektów prowadzony jest dziennik zgłoszeń projektów. Każdemu przedkładanemu do uzgodnienia wnioskowi nadawano kolejny numer wynikający z tegoż dziennika. W okresie objętym kontrolą Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej uzgodnił 292 lokalizacje projektowanych sieci uzbrojenia terenu - odpowiednio w roku 2003 - 135 spraw,
      w roku 2004 - 129 spraw i w roku 2005 do dnia kontroli - 28 spraw. Podstawą prowadzenia uzgodnień jest funkcjonująca w zasobie ośrodka mapa zasadnicza. Ustalono, iż uzgadniane projekty usytuowania sieci uzbrojenia terenu z terenu miast Wysokie Mazowieckie i Ciechanowiec rejestrowano na nakładce R mapy zasadniczej, natomiast uzgodnienia z obszaru gmin Wysokie Mazowieckie, Ciechanowiec, Czyżew Osada, Szepietowo, Sokoły, Kulesze Kościelne, Kobylin Borzymy, Nowe Piekuty, Klukowo - na mapie koordynacyjnej.

      W toku badania dokumentacji formalno - prawnej Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej stwierdzono, że w zarządzeniu w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej należy szczegółowiej opisać tryb pracy i zakres działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.

      1. Terminowość załatwiania wniosków w sprawie uzgadniania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.

      W celu zbadania terminowości załatwiania wniosków w sprawie uzgadniania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu oraz przestrzegania zasad załatwiania tych spraw, skontrolowano projekty uzgodnione następującymi numerami opinii:

      1. 8/2003 - projekt sieci wodociągowej, kanalizacyjnej wraz z przyłączami do budynku na działce nr 760/8, miasto Wysokie Mazowieckie, ul. Popiełuszki, kwota rozliczenia zamówienia - 230,76 zł, a powinno być 173,99 zł;

      2. 20/2003 - projekt przyłącza wodociągowego, miasto Wysokie Mazowieckie,
        ul. Kościelna 53, działka nr 1143, kwota rozliczenia zamówienia - 35,51 zł;

      3. 53/2003 - projekt przyłącza gazowego, miasto Wysokie Mazowieckie, ul. Ludowa, działka nr 1994/35, kwota rozliczenia zamówienia - 35,51 zł;

      4. 27/2004 - projekt przyłącza telekomunikacyjnego, obręb Czyżew Osada,
        ul. Zambrowska działki nr 37/5 i 37/7, kwota rozliczenia zamówienia - 40,00 zł;

      5. 37/2004 - projekt przyłącza gazowego, miasto Wysokie Mazowieckie,
        ul. Mickiewicza, działka nr 1516/4, kwota rozliczenia zamówienia - 40,00 zł;

      6. 123/2004 - projekt przyłącza wodociągowego i sanitarnego, obręb Czyżew Stacja, ul. Przytorowa, działka nr 71/10, kwota rozliczenia zamówienia - 46,00 zł;

      7. 24/2005 - projekt przyłącza wodociągowego i sanitarnego, miasto Wysokie Mazowieckie, ul. Białostocka, działka nr 457/3, kwota rozliczenia zamówienia - 46,00 zł;

      W wyniku kontroli opisanych powyżej spraw stwierdzono, że:

      1. w przypadku uzgodnienia Nr 8/2003 na nakładkę R mapy zasadniczej wkreślono uzgodnione przyłącza, natomiast nie wkreślono uzgodnionych sieci uzbrojenia terenu;

      2. w przypadku uzgodnienia Nr 20/2003 stwierdzono brak daty wpływu wniosku o uzgodnienie, a w związku z tym nie można stwierdzić, czy uzgodnienie odbyło się w terminie przewidzianym przepisami §11, ust. 2 rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 2 kwietnia 2001 roku;

      3. w przypadku uzgodnienia Nr 24/2005 stwierdzono że:

      * w posiedzeniu zespołu nie brał udziału stały członek zespołu tj. przedstawiciel Powiatowego Zarządu Dróg w Wysokiem Mazowieckiem,

      * w protokole uzgodnienia nr 24/2005 wykazano, iż w pracach Zespołu w charakterze konsultanta uczestniczył przedstawiciel Przedsiębiorstwa Telekomunikacyjnego „SZEPTEL” S.A., natomiast zarządzeniem Nr 5/2005 Starosty Wysokomazowieckiego dnia 12 kwietnia 2005 roku zmieniono nazwę firmy „SZEPTEL” S.A. na nazwę „MNI S.A.”

      W pozostałych przypadkach stwierdzono, iż załatwienie wniosków o uzgodnienie odbyło się zgodnie z zasadami wynikającymi z rozporządzenia Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 2 kwietnia 2001 roku.

      1. Naliczanie opłat za czynności związane z uzgadnianiem projektowanych sieci uzbrojenia terenu.

      Ocenę prawidłowości naliczenia opłat za czynności związane
      z uzgodnieniem projektowanych sieci uzbrojenia terenu dokonano na podstawie kontroli sposobu naliczenia opłat za uzgodnienia wyszczególnione w punkcie 2, niniejszego rozdziału.

      W wyniku powyższego stwierdzono, że nieprawidłowo naliczono opłatę za uzgodnienie oznaczone Nr 8/2003, gdyż kanalizację sanitarną i deszczową należy traktować jako jeden rodzaj sieci.

      1. Zakładanie osnów szczegółowych.

      W okresie objętym kontrolą nie prowadzono prac geodezyjnych z zakresu zakładania osnów szczegółowych jak również przeliczania osnów szczegółowych i pomiarowych z układu „1965” na układ „2000”. Przypomina się, że zgodnie z zapisem §4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 roku układ współrzędnych płaskich prostokątnych oznaczony symbolem „1965”, oraz lokalne układy współrzędnych mogą być stosowane do dnia 31 grudnia 2009 roku.

      1. Dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz środkami dotacji przeznaczonymi
        w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych.

      1. Gospodarowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.

      Plan finansowy Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym
      i Kartograficznym na 2003 rok zatwierdzony został Uchwałą Nr III/24/03 Rady Powiatu Wysokomazowieckiego z dnia 20 marca 2003 roku w sprawie budżetu na 2003 roku.

      Plan finansowy Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na rok 2003 określono w załączniku nr 7 do wymienionej uchwały.

      Ustalono, że wykazane przychody Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2003 wyniosły 39 3134, w tym dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w kwocie 10 000 zł.

      Zgodnie ze sprawozdaniem rocznym Rb-33 (załącznik 3 do protokołu) wydatki Funduszu w 2003 roku wyniosły 291 263 zł. W ramach wymienionej kwoty finansowano następujące zadania:

      • zakupy inwestycyjne

      1 037

      • usługi pozostałe za kwotę,

      211 992

      a w tym:

      • prace geodezyjne dotyczące przekształcenia map analogowych do postaci wektorowej oraz modernizacja ewidencji gruntów i budynków dla 33 obrębów z gminy Wysokie Mazowieckie.

      10 000

      - zakup znaczków

      30

      - szkolenia

      1 660

      - usługi świadczone odpłatnie przez gospodarstwo pomocnicze na rzecz jednostki macierzystej

      200 302

      • przelewy na Centralny i Wojewódzki Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

      78 234

      Uchwałą Nr IX/83/04 Rady Powiatu Wysokomazowickiego z dnia 29 marca 2004 roku, w sprawie budżetu powiatu na rok 2004 zatwierdzono projekt planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. Przychody i wydatki funduszu określono w załączniku Nr 8 do wymienionej uchwały.

      Przychody Funduszu za rok 2004 wykazane w sprawozdaniu Rb-33 (załącznik 4 do protokołu) wyniosły 327 115 zł.

      Jako wydatki z Funduszu wykazano:

      • zakup materiałów i wyposażenia

      2 318

      • usługi pozostałe za kwotę

      223 109

      a w tym:

      - aktualizacja operatu ewidencji gruntów

      4 500 zł

      - wydanie bazy danych części opisowej operatu ewidencji gruntów

      1 576

      - szkolenia

      6 070

      - usługi świadczone odpłatnie przez gospodarstwo pomocnicze na rzecz jednostki macierzystej

      210 963

      • - zakupy inwestycyjne

      10 947 zł

      • przelewy na Centralny i Wojewódzki Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

      63 159

      Razem wydatki poniesione z funduszu w roku 2004 wyniosły 299 533 zł.

      Zgodnie ze sprawozdaniem Rb-33 wykonane przychody Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2003
      wyniosły 393 134, w tym dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym w kwocie 10 000 zł.

      Natomiast z informacji przekazanych Marszałkowi Województwa w sprawie danych o wysokości przychodów Funduszu, wynika, że przychody za 2003 rok wyniosły 391 170,28 (suma za poszczególne kwartały odpowiednio: 60 777,35 zł; 83 450,74 zł; 87 825,27 zł; 159 116,92 zł). Ustalono, że kwota ta była podstawą do naliczenia należnych wpłat na Centralny i Wojewódzki Fundusz Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. Informacje w powyższej sprawie przesłano: 15 kwietnia 2003 roku, 15 lipca 2003 roku, 14 października 2003 roku, 13 stycznia 2004 roku.

      Należne kwoty za poszczególne kwartały 2003 roku przekazano na fundusze: Centralny i Wojewódzki przelewami: z dnia 15 kwietnia 2003 roku, 15 lipca 2003 roku, 15 października 2003 roku i 15 stycznia 2004 roku.

      Wysokość tych kwot wyszczególniono poniżej:

      • I kwartał

      6 077,73 zł

      i

      6 077,73 zł

      • II kwartał

      8 345,07 zł

      i

      8 345,07 zł

      • III kwartał

      8 782,53 zł

      i

      8 782,53 zł

      • IV kwartał

      15 911,69 zł

      i

      15 911,69 zł

      Razem

      39 117,02

      i

      39 117,02

      = 78 234,04

      Przychody Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za rok 2004 wykazane w sprawozdaniu Rb-33 wyniosły
      327 115. Z kwartalnych informacji Starosty Wysokomazowieckiego o przychodach Funduszu wynika, iż kwota ta wyniosła 315 796,84. (odpowiednio: 90 432,89 zł;
      68 523,83 zł; 75 760,20 zł; 81 079,92 zł;). Na podstawie tych danych wyliczone zostały kwoty należne Funduszom: Centralnemu i Wojewódzkiemu w roku 2004. Informacje w powyższej sprawie przesłano Marszałkowi Województwa w terminach: 22 kwietnia 2004 roku, 09 lipca 2004 roku, 12 października 2004 roku, 31grudnia 2004 roku.

      Należne kwoty podlegające przekazaniu na fundusze: centralny i wojewódzki za poszczególne kwartały 2004 roku zostały określone przez kontrolowaną jednostkę w następujących wysokościach:

      • I kwartał

      9 043,29 zł

      i

      9 043,29 zł

      • II kwartał

      6 852,39 zł

      i

      6 852,39 zł

      • III kwartał

      7 576,02 zł

      i

      7 576,02 zł

      • IV kwartał

      8 107,99 zł

      i

      8 107,99 zł

      Razem

      31 579,69

      i

      31 579,69

      = 63 159,38

      Wpłaty na fundusze: centralny i wojewódzki przekazano przelewami w terminach:
      22 kwietnia 2004 roku, 15 lipca 2004 roku, 15 października 2004 roku, 18 stycznia 2005 roku.

      Ustalono, że wykazane w sprawozdaniach Rb-33 kwoty przychodów za lata 2003 i 2004 - różnią się od kwot wyszczególnionych w informacjach przekazanych Marszałkowi Województwa. Wyjaśnienia w powyższej sprawie zawarte zostały w piśmie stanowiącym załącznik nr 5 do protokołu.

      Na podstawie powyższego stwierdza się, że w okresie objętym kontrolą naliczanie i przekazywanie należnych kwot na Fundusze Centralny i Wojewódzki odbyło się z zachowaniem zasad wynikających z przepisów art. 41, ust. 3 i 3a ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne. Jednakże nie zachowywano wymaganego terminu w przypadku przekazania informacji o przychodach Funduszu za pierwszy kwartał 2004 roku. Zgodnie z przepisami §8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2002 roku, informacje dotyczące wysokości przychodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, winny być przekazywane Marszałkowi Województwa w terminie 20 dni od zakończenia kwartału.

      Ustalono, iż w okresie objętym kontrolą - przy udzielaniu zamówień na wykonanie prac geodezyjnych kontrolowana jednostka stosowała przepisy ustawy z dnia 10 czerwca 1994 roku o zamówieniach publicznych. Najczęściej stosowanym trybem udzielania zamówień był przetarg nieograniczony. W przetargach o udzielenie zamówień publicznych nie uczestniczyli pracownicy kontrolowanej jednostki wykonujący zadania z zakresu geodezji i kartografii.

      1. Gospodarowanie środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych.

      Dotacje udzielone kontrolowanej jednostce na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych w roku 2003 wyniosły:

      • dział 710 rozdział 71013 prace geodezyjne i kartograficzne

      105 000,00

      • dział 710 rozdział 71014 opracowania geodezyjne i kartograficzne

      30 000,00

      Z wymienionych powyżej dotacji sfinansowano wykonanie następujących prac geodezyjnych:

      1. modernizacja operatu ewidencji gruntów - obręb Ciechanowiec II etap
      - za kwotę 20 620 zł,

      2. modernizacja operatu ewidencji gruntów obrębów z gminy Wysokie Mazowieckie - za kwotę 19 220 zł,

      3. modernizacja operatu ewidencji gruntów obrębów z gminy Kulesze Kościelne II etap - za kwotę 13 240 zł,

      4. aktualizacja użytków gruntowych obrębów z gminy Kobylin Borzymy i Kulesze Kościelne - za kwotę 77 820 zł,

      5. opracowanie danych ewidencji gruntów i budynków i ich transfer do standardu SWDE - za kwotę 2 300 zł,

      6. opracowanie dokumentacji geodezyjnej obręby: Stokowisko, Malec, Przybyszy - za kwotę 1 800 zł.

      W przypadku udzielania zamówień wyszczególnionych w punktach 1-4 zastosowano tryb przetargu nieograniczonego, natomiast zamówienia opisane w punktach 5-6 udzielone zostały w trybie zapytania o cenę.

      W 2004 roku na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych udzielono dotacji w następujących kwotach:

      • dział 710 rozdział 71013 prace geodezyjne i kartograficzne

      110 000,00 zł

      • dział 710 rozdział 71014 opracowania geodezyjne i kartograficzne

      20 000,00

      Wymienione powyżej dotacje przeznaczono na sfinansowanie wykonania następujących prac geodezyjnych:

      1. aktualizacja użytków gruntowych obrębów z gmin Sokoły i Wysokie Mazowieckie - za kwotę 92 966 zł.

      2. aktualizacja użytków gruntowych obrębów z gmin Kobylin Borzymy i Kulesze Kościelne - za kwotę 26 034 zł (kontynuacja prac zamówionych w 2003 roku).

      3. aktualizacja numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków w zakresie zmienionych użytków gruntowych obrębów z gmin Klukowo
        - za kwotę 11 000 zł.

      W roku 2004 zamówień na wykonanie prac geodezyjnych dokonano w trybie zapytania o cenę. Z ustaleń kontroli wynika, że w opisanych powyżej przetargach o udzielenie zamówień publicznych nie uczestniczyli pracownicy Starostwa realizujący zadania z zakresu geodezji i kartografii.

      Na podstawie powyższego stwierdza się, że zakres rzeczowy zadań realizowanych przez kontrolowaną jednostkę ze środków dotacji był zgodny z ich pierwotnym przeznaczeniem przewidzianym przepisami art. 4 ust. 3 ustawy prawo geodezyjne i kartograficzne

      1. Wykonywanie przez osoby realizujące zadania z zakresu geodezji
        i kartografii zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywołać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

      Z ustaleń kontroli wynika, że zadania z zakresu geodezji i kartografii w kontrolowanej jednostce wykonuje 11 osób (załącznik 1 do protokołu), z czego 7 osób posiada uprawnienia zawodowe do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii. W wyniku sprawdzenia bazy danych systemu „Ośrodek”
      w zakresie zgłaszania prac geodezyjnych i kartograficznych za okres od
      1 stycznia 2003 roku do 31.12.2003 roku, ustalono, że osoby wymienione w załączniku nr 1 do protokołu zgłaszali wykonanie prac geodezyjnych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Wysokiem Mazowieckiem i tak:

      1. Osoba wymieniona pod pozycją 3 zgłosiła 99 prac geodezyjnych,

      2. Osoba wymieniona pod pozycją 4 zgłosiła 83 prace geodezyjne

      3. Osoba wymieniona pod pozycją 7 zgłosiła 54 prace geodezyjne

      Stwierdzono także, że wszyscy wymienieni w załączniku nr 1 do protokołu pracownicy złożyli oświadczenie z art. 18 i 18a ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych.

      Kontrolujący przed rozpoczęciem kontroli wpisali się do książki kontroli zewnętrznych Starostwa Powiatowego w Wysokiem Mazowieckiem

      Starostę Wysokomazowieckiego poinformowano o prawie do zgłaszania umotywowanych uwag i zastrzeżeń odnośnie ustaleń zawartych w protokole, a także do składania wyjaśnień odnoszących się do stwierdzonych nieprawidłowości -
      w terminie 7 dni od dnia podpisania protokółu.

      Protokół sporządzono w dwóch egzemplarzach, z czego jeden egzemplarz pozostawiono w jednostce kontrolowanej.

      Białystok, 01 czerwiec 2005 roku

      Przedstawiciele jednostki kontrolowanej

      Kontrolujący

      STAROSTA

      /-/

      Jacek Bogucki

      Z up. STAROSTY

      mgr inż. Franciszek Wyszyński

      /-/

      Kierownik Wydziału Geodezji

      Kartografii, Katastru i Nieruchomości

      Geodeta Powiatowy

      Mirosława Dudar /-/

      Hubert Filipowicz /-/

      Jarosław Kapica /-/


    Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  03.06.2005 00:00:00
    Data publikacji:  03.06.2005 00:00:00
    Data modyfikacji:  03.06.2005 00:00:00 


    Informacja byla modyfikowana.
     

    Poprzednie wersje informacji:
    Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
    e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl