Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35092814   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - PODGiK SP w Wysokiem Mazowieckiem. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

WYSTĄPIENIE POKONTROLNE
Autorzy: Hubert Filipowicz,

Białystok, 08.6.2005 roku

PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

-13-

RR.I.MD.0932-6/05

Pan

Jacek Bogucki

Starosta Wysokomazowiecki

W dniach 10 i 19 maja 2005 roku, zespół kontrolny Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego - Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, przeprowadził w podległym Panu Urzędzie kontrolę problemową, której celem była ocena prawidłowości realizacji n/w zadań:

  • prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

  • uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,

  • zakładanie osnów szczegółowych,

  • dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych.

Na polecenie Głównego Geodety Kraju (pismo NL-09-2909-2003 z dnia 19 grudnia 2003 roku) kontrolą objęto również zagadnienia dotyczące:

  • organizacji i funkcjonowania administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wykonywanie przez osoby zatrudnione w administracji geodezyjnej i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.

Kontrolą objęto n/w okresy działalności jednostki:

  1. zagadnienia dotyczące prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zakładania osnów szczegółowych - od 1 stycznia 2003 roku do dnia kontroli;

  2. zagadnienia związane z uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu - od 1 stycznia 2003 roku do dnia kontroli;

  3. dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych - od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2004 roku;

  4. wykonywanie przez osoby realizujące zadania administracji geodezyjnej i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność - od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2003 roku.

W wyniku kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości:

I. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

  • Dokumentację geodezyjną z wykonania prac oznaczonych Nr KERG 2560-64/2003 i 2168-9/2004 przyjęto do zasobu bez wniosku wykonawcy.

  • W przypadku prac geodezyjnych oznaczonych Nr KERG 2280-20/2003, 2560-62/2003 na wnioskach wykonawców o włączenie dokumentacji do zasobu, nie odnotowano dat przekazania dokumentacji do ośrodka, natomiast w przypadku pracy oznaczonej nr KERG 2224-1/2004 na wniosku nie wykazano daty włączenia dokumentacji do zasobu.

  • Na mapach zasadniczych prowadzonych w formie analogowej, budynki wykazano odmiennie niż wynika z treści szkiców polowych - dotyczy prac geodezyjnych zarejestrowanych pod Nr KERG 2280-25/2005 i 2168-9/2004.

  • W przypadku prac oznaczonych Nr KERG 2168-9/2004 i 2560-64/2003 na szkicach polowych i na analogowych mapach zasadniczych nie oznaczono funkcji użytkowej inwentaryzowanych budynków.

  • Wynikami pomiarów nie zaktualizowano mapy ewidencji gruntów i budynków funkcjonującej w zasobie w postaci numerycznej - powyższe dotyczy pracy geodezyjnej zarejestrowanej w zasobie pod Nr KERG 2224-1/2004.

  • Szkice polowe z pomiarów sytuacyjnych gromadzono w zasobie użytkowym, natomiast zgodnie z postanowieniami załączników Nr 3 i 6 instrukcji technicznej O-3 „Zasady kompletowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej” wprowadzonej do stosowania rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 roku w sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie (Dz. U. Nr 30, poz. 297) winne one być kwalifikowane jako dokumenty zasobu bazowego.

  • Z treści faktury nr 17-1/2004 wynika, że opłatę naliczono za udostępnienie dokumentacji geodezyjnej do realizacji pracy w asortymencie „podział”, zaś faktycznie dotyczyła ona pracy w asortymencie „inwentaryzacja budynku”.

W celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości zalecam:

  • Dokumentację z wykonanych prac geodezyjnych przyjmować do zasobu na podstawie wniosku wykonawcy.

  • Bezwzględnie na wnioskach odnotowywać daty wpływu dokumentacji do zasobu, a także daty przeprowadzenia kontroli i włączenia dokumentacji do zasobu.

  • Zwracać uwagę by aktualizowana treść mapy zasadniczej była zgodna z treścią szkiców polowych.

  • Zaktualizować treść numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków wynikami pomiarów w zakresie pracy geodezyjnej zarejestrowanej pod Nr KERG 2224-1/2004.

  • Uzupełnić analogową mapę ewidencji gruntów i budynków o funkcje użytkowe budynków - dotyczy prac oznaczonych Nr KERG 2168-9/2004 i 2560-64/2003.

  • Szkice polowe z pomiarów sytuacyjnych należy kwalifikować do zasobu bazowego.

  • W treści faktur jednoznacznie opisywać asortyment prac geodezyjnych, za które nalicza się opłatę,

  1. W zakresie uzgadniania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:

  • W zarządzeniu Nr 12 Starosty Wysokomazowieckiego z dnia 15 listopada 2001 - w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, ogólnie opisano tryb pracy i zakres działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej jak również niejednoznacznie określono terminy posiedzeń Zespołu.

  • W przypadku uzgodnienia Nr 8/2003 na nakładkę R mapy zasadniczej wkreślono uzgodnione przyłącza, natomiast nie wkreślono uzgodnionych sieci uzbrojenia terenu.

  • W przypadku uzgodnienia Nr 20/2003 nie odnotowano daty wpływu wniosku o uzgodnienie.

  • W przypadku uzgodnienia Nr 24/2005 stwierdzono że:

* w posiedzeniu zespołu nie brał udziału stały członek zespołu tj. przedstawiciel Powiatowego Zarządu Dróg w Wysokiem Mazowieckiem,

* w protokole uzgodnienia nr 24/2005 wykazano, iż w pracach Zespołu w charakterze konsultanta uczestniczył przedstawiciel Przedsiębiorstwa Telekomunikacyjnego „SZEPTEL” S.A., natomiast zarządzeniem Nr 5/2005 Starosty Wysokomazowieckiego dnia 12 kwietnia 2005 roku zmieniono nazwę firmy „SZEPTEL” S.A. na nazwę „MNI S.A.”

  • Nieprawidłowo naliczono opłatę za uzgodnienie oznaczone Nr 8/2003, gdyż kanalizację sanitarną i deszczową należy traktować jako jeden rodzaj sieci.

Mając na uwadze powyższe zalecam:

  • Uzupełnić zarządzenie Nr 12 Starosty Wysokomazowieckiego z dnia 15 listopada 2001 - w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, poprzez szczegółowy opis trybu pracy i zakresu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.

  • Na nakładkę R mapy zasadniczej wkreślać wszystkie sieci będące przedmiotem uzgodnienia.

  • Na wnioskach o uzgodnienie odnotowywać datę ich wpływu do ośrodka.

  • Na posiedzeniach zespołu każdorazowo winni uczestniczyć stali członkowie zespołu.

  • W protokołach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej wykazywać aktualne nazwy jednostek uczestniczących w posiedzeniach zespołu.

  • Zwrócić nadpłatę wynikającą z nieprawidłowo naliczonej opłaty w wysokości 56,77 zł za uzgodnienie oznaczone Nr 8/2003, gdyż kanalizację sanitarną i deszczową należy traktować jako jeden rodzaj sieci.

  1. W zakresie dysponowania środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych:

  • Nie zachowywano wymaganego terminu w przypadku przekazania informacji o przychodach Funduszu za pierwszy kwartał 2004 roku. Zgodnie z przepisami §8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2002 roku, informacje dotyczące wysokości przychodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, winny być przekazywane Marszałkowi Województwa w terminie 20 dni od zakończenia kwartału.

W związku z powyższym zalecam:

  • Przestrzegać terminów określonych przepisami §8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2002 roku dotyczących przekazania informacji o przychodach Funduszu.

Odpowiedzi odnośnie realizacji zaleceń zawartych w niniejszym wystąpieniu pokontrolnym oczekuję w ciągu 30 dni od daty otrzymania pisma.

WOJEWÓDZKI INSPEKTOR

Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego

/-/

Marian Brożyna


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  13.06.2005 00:00:00
Data publikacji:  13.06.2005 00:00:00
Data modyfikacji:  13.06.2005 00:00:00 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl