![](Imgs/b_stan.gif) |
![](Imgs/b_menutematyczne.gif) |
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych |
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego |
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie |
Informacje o stanie Urzędu |
Jednostki podporządkowane |
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę |
|
|
![](Imgs/b_linki.gif) |
|
|
Opiekunowie |
|
|
![Elektroniczna Skrzynka Podawcza](Images/eSP.gif) |
|
|
|
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
|
|
|
Kategoria: Kontrola problemowa - PODGiK SP w Wysokiem Mazowieckiem. Zobacz inne informacje z tej kategorii.
Białystok, 08.6.2005 roku
PODLASKI URZĄD WOJEWÓDZKI
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3
Starosta Wysokomazowiecki
W dniach 10 i 19 maja 2005 roku, zespół kontrolny Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego - Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, przeprowadził w podległym Panu Urzędzie kontrolę problemową, której celem była ocena prawidłowości realizacji n/w zadań:
prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,
zakładanie osnów szczegółowych,
dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych.
Na polecenie Głównego Geodety Kraju (pismo NL-09-2909-2003 z dnia 19 grudnia 2003 roku) kontrolą objęto również zagadnienia dotyczące:
organizacji i funkcjonowania administracji geodezyjnej i kartograficznej oraz wykonywanie przez osoby zatrudnione w administracji geodezyjnej i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność.
Kontrolą objęto n/w okresy działalności jednostki:
zagadnienia dotyczące prowadzenia zasobu geodezyjnego i kartograficznego, zakładania osnów szczegółowych - od 1 stycznia 2003 roku do dnia kontroli;
zagadnienia związane z uzgadnianiem usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu - od 1 stycznia 2003 roku do dnia kontroli;
dysponowanie środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych - od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2004 roku;
wykonywanie przez osoby realizujące zadania administracji geodezyjnej i kartograficznej - zajęć, które pozostawałyby w sprzeczności z ich obowiązkami albo mogłyby wywoływać podejrzenie o stronniczość lub interesowność - od 1 stycznia 2003 roku do 31 grudnia 2003 roku.
W wyniku kontroli stwierdzono następujące nieprawidłowości:
I. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Dokumentację geodezyjną z wykonania prac oznaczonych Nr KERG 2560-64/2003 i 2168-9/2004 przyjęto do zasobu bez wniosku wykonawcy.
W przypadku prac geodezyjnych oznaczonych Nr KERG 2280-20/2003, 2560-62/2003 na wnioskach wykonawców o włączenie dokumentacji do zasobu, nie odnotowano dat przekazania dokumentacji do ośrodka, natomiast w przypadku pracy oznaczonej nr KERG 2224-1/2004 na wniosku nie wykazano daty włączenia dokumentacji do zasobu.
Na mapach zasadniczych prowadzonych w formie analogowej, budynki wykazano odmiennie niż wynika z treści szkiców polowych - dotyczy prac geodezyjnych zarejestrowanych pod Nr KERG 2280-25/2005 i 2168-9/2004.
W przypadku prac oznaczonych Nr KERG 2168-9/2004 i 2560-64/2003 na szkicach polowych i na analogowych mapach zasadniczych nie oznaczono funkcji użytkowej inwentaryzowanych budynków.
Wynikami pomiarów nie zaktualizowano mapy ewidencji gruntów i budynków funkcjonującej w zasobie w postaci numerycznej - powyższe dotyczy pracy geodezyjnej zarejestrowanej w zasobie pod Nr KERG 2224-1/2004.
Szkice polowe z pomiarów sytuacyjnych gromadzono w zasobie użytkowym, natomiast zgodnie z postanowieniami załączników Nr 3 i 6 instrukcji technicznej O-3 „Zasady kompletowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej” wprowadzonej do stosowania rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 marca 1999 roku w sprawie standardów technicznych dotyczących geodezji, kartografii oraz krajowego systemu informacji o terenie (Dz. U. Nr 30, poz. 297) winne one być kwalifikowane jako dokumenty zasobu bazowego.
Z treści faktury nr 17-1/2004 wynika, że opłatę naliczono za udostępnienie dokumentacji geodezyjnej do realizacji pracy w asortymencie „podział”, zaś faktycznie dotyczyła ona pracy w asortymencie „inwentaryzacja budynku”.
W celu wyeliminowania stwierdzonych nieprawidłowości zalecam:
Dokumentację z wykonanych prac geodezyjnych przyjmować do zasobu na podstawie wniosku wykonawcy.
Bezwzględnie na wnioskach odnotowywać daty wpływu dokumentacji do zasobu, a także daty przeprowadzenia kontroli i włączenia dokumentacji do zasobu.
Zwracać uwagę by aktualizowana treść mapy zasadniczej była zgodna z treścią szkiców polowych.
Zaktualizować treść numerycznej mapy ewidencji gruntów i budynków wynikami pomiarów w zakresie pracy geodezyjnej zarejestrowanej pod Nr KERG 2224-1/2004.
Uzupełnić analogową mapę ewidencji gruntów i budynków o funkcje użytkowe budynków - dotyczy prac oznaczonych Nr KERG 2168-9/2004 i 2560-64/2003.
Szkice polowe z pomiarów sytuacyjnych należy kwalifikować do zasobu bazowego.
W treści faktur jednoznacznie opisywać asortyment prac geodezyjnych, za które nalicza się opłatę,
W zakresie uzgadniania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu:
W zarządzeniu Nr 12 Starosty Wysokomazowieckiego z dnia 15 listopada 2001 - w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, ogólnie opisano tryb pracy i zakres działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej jak również niejednoznacznie określono terminy posiedzeń Zespołu.
W przypadku uzgodnienia Nr 8/2003 na nakładkę R mapy zasadniczej wkreślono uzgodnione przyłącza, natomiast nie wkreślono uzgodnionych sieci uzbrojenia terenu.
W przypadku uzgodnienia Nr 20/2003 nie odnotowano daty wpływu wniosku o uzgodnienie.
W przypadku uzgodnienia Nr 24/2005 stwierdzono że:
* w posiedzeniu zespołu nie brał udziału stały członek zespołu tj. przedstawiciel Powiatowego Zarządu Dróg w Wysokiem Mazowieckiem,
* w protokole uzgodnienia nr 24/2005 wykazano, iż w pracach Zespołu w charakterze konsultanta uczestniczył przedstawiciel Przedsiębiorstwa Telekomunikacyjnego „SZEPTEL” S.A., natomiast zarządzeniem Nr 5/2005 Starosty Wysokomazowieckiego dnia 12 kwietnia 2005 roku zmieniono nazwę firmy „SZEPTEL” S.A. na nazwę „MNI S.A.”
Nieprawidłowo naliczono opłatę za uzgodnienie oznaczone Nr 8/2003, gdyż kanalizację sanitarną i deszczową należy traktować jako jeden rodzaj sieci.
Mając na uwadze powyższe zalecam:
Uzupełnić zarządzenie Nr 12 Starosty Wysokomazowieckiego z dnia 15 listopada 2001 - w sprawie powołania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej, poprzez szczegółowy opis trybu pracy i zakresu działania Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej.
Na nakładkę R mapy zasadniczej wkreślać wszystkie sieci będące przedmiotem uzgodnienia.
Na wnioskach o uzgodnienie odnotowywać datę ich wpływu do ośrodka.
Na posiedzeniach zespołu każdorazowo winni uczestniczyć stali członkowie zespołu.
W protokołach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej wykazywać aktualne nazwy jednostek uczestniczących w posiedzeniach zespołu.
Zwrócić nadpłatę wynikającą z nieprawidłowo naliczonej opłaty w wysokości 56,77 zł za uzgodnienie oznaczone Nr 8/2003, gdyż kanalizację sanitarną i deszczową należy traktować jako jeden rodzaj sieci.
W zakresie dysponowania środkami Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i środkami dotacji przeznaczonymi w budżecie na realizację prac geodezyjnych i kartograficznych:
Nie zachowywano wymaganego terminu w przypadku przekazania informacji o przychodach Funduszu za pierwszy kwartał 2004 roku. Zgodnie z przepisami §8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2002 roku, informacje dotyczące wysokości przychodów Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym, winny być przekazywane Marszałkowi Województwa w terminie 20 dni od zakończenia kwartału.
W związku z powyższym zalecam:
Przestrzegać terminów określonych przepisami §8 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 listopada 2002 roku dotyczących przekazania informacji o przychodach Funduszu.
Odpowiedzi odnośnie realizacji zaleceń zawartych w niniejszym wystąpieniu pokontrolnym oczekuję w ciągu 30 dni od daty otrzymania pisma.
Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego
![](Imgs/tresc_l.gif) |
Publikator: Hubert Filipowicz |
Data utworzenia: |
13.06.2005 00:00:00 |
Data publikacji: |
13.06.2005 00:00:00 |
Data modyfikacji: |
13.06.2005 00:00:00 |
|
![](Imgs/tresc_r.gif) |
|
|
|