Protokół
z kontroli problemowej przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Sejnach ul. Łąkowa 26 (REGON - 790742853, NIP - 8441930513) zwanym dalej "Urzędem", podległym Staroście Powiatu Sejneńskiego.
Dyrektorem Urzędu od dnia 1 stycznia 2001r. jest Pan Jacek Kozakiewicz.
Kontrolę przeprowadzili w dniu 14 lipca 2005r. pracownicy Oddziału Służb Zatrudnienia w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego:
Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia
Pani Małgorzata Czerniawska - inspektor wojewódzki
na podstawie upoważnienia do kontroli nr 389 z dnia 11 lipca 2005r. wydanego z up. Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.
Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 2/2005.
Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Justyna Kuklińska, zatrudniona w Urzędzie na stanowisku referenta.
Temat kontroli: Spełnienie wymogów kwalifikacyjnych określonych dla pracowników powiatowych urzędów pracy.
Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001 z późn. zm.).
Celem kontroli było sprawdzenie:
1. poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 61, poz.708 z późn. zm.),
2. wykonywania zadań w zakresie szkolenia pracowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2005r.
Badaniem objęto:
1/ akta osobowe losowo wybranych pracowników Urzędu zatrudnionych wg. stanu na dzień kontroli - dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr,
2/ dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia pracowników za okres styczeń - do dnia kontroli.
W dniu 14 lipca 2005r. w Urzędzie:
1/ obowiązywał regulamin organizacyjny wprowadzony Uchwałą Nr 17/03 Zarządu Powiatu w Sejnach w dniu 25 czerwca 2005r.
2/ zatrudnionych było 25 pracowników, w tym 13 osób w ramach robót publicznych.
Ustalenia kontroli:
Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokółu.
Ad.1 Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto losowo wybranych 11 pracowników Urzędu. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy w stosunku do 25 pracowników.
Ad.2 W I półroczu 2005r. pracownicy Urzędu wzięli udział w następujących szkoleniach zewnętrznych:
- Kurs pracowników prowadzących archiwa zakładowe - 1 osoba
- Obsługa programów w systemie PULS - 5 osób
- Postępowanie administracyjne w praktyce - 2 osoby
- Koordynacja zabezpieczeń na podstawie pierwszych doświadczeń - 1 osoba
- Przestrzeganie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - 1 osoba
- Zasady udzielania pomocy publicznej przez PUP po akcesji Polski do UE- 1 osoba
- Szkolenie asystentów Eures- 1 osoba
- Zasady finansowania oraz sprawozdawczość projektów realizowanych w ramach SPO RZL - 2 osoby
- Kpa i inne procedury administracyjne oraz BIP - 2 osoby
W okresie objętym kontrolą w Urzędzie nie były przeprowadzane szkolenia wewnętrzne.
***
Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Sejnach.
Kontrolujące poinformowały o :
- przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,
- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy.
Dyrektor
Powiatowego Urzędu Pracy
w Sejnach
Pan Jacek Kozakiewicz
Sejny, dnia 27 lipca 2005r. |
Przeprowadzający kontrolę:
Elżbieta Czurak -Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia
Małgorzata Czerniawska -inspektor wojewódzki
|
Zał. Nr 1
STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach
wg STANOWISK PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 27 czerwca 2005r.
Lp. |
Stanowisko pracy
|
Liczba zatrudnionych - w osobach |
Ogó-łem |
W y k s z t a ł c e n i e |
wyższe |
police-
alne |
średn.
ogólne |
średn. zawod |
zasad-nicze |
inne |
1. |
Dyrektor PUP |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
2. |
Z-ca Dyrektora PUP |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Gł. Księgowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
4. |
Radca prawny |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Kierownik działu |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Kierownik oddziału, referatu, |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Starszy inspektor powiatowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
8. |
Programista, informatyk |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
9. |
Starszy inspektor |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Starszy księgowy |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Inspektor powiatowy |
5 |
3 |
1 |
|
1 |
|
|
12. |
Starszy pośrednik pracy |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Starszy doradca zawodowy |
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Pośrednik pracy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Doradca zawodowy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Pośrednik pracy |
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Doradca zawodowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
18. |
Pośrednik pracy-stażysta |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
19. |
Doradca zawodowy-stażysta |
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Samodzielny specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
23. |
Specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Lider klubu pracy |
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Doradca EURES |
|
|
|
|
|
|
|
26. |
Asystent EURES |
|
|
|
|
|
|
|
27. |
Podinspektor |
|
|
|
|
|
|
|
28. |
Inspektor |
|
|
|
|
|
|
|
29. |
Referent prawny |
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Młodszy informatyk |
|
|
|
|
|
|
|
31. |
Starszy referent, księgowy |
1 |
|
|
|
1 |
|
|
32. |
Referent |
9 |
5 |
|
3 |
1 |
|
|
RAZEM /1-32/ |
21 |
13 |
2 |
3 |
3 |
|
|
33. |
Obsługa |
4 |
|
|
1 |
|
1 |
2 |
OGÓŁEM PUP |
25 |
13 |
2 |
4 |
3 |
1 |
2 |
STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach Zał. Nr 2
wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 27 czerwca 2005r.
Lp. |
Stanowisko pracy
|
Liczba zatrudnionych - w osobach |
Ogó-łem |
Liczba lat pracy |
6
i więcej |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1. |
Dyrektor PUP |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
2. |
Z-ca Dyrektora PUP |
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
Gł. Księgowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
4. |
Radca prawny |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Kierownik działu |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
Kierownik oddziału, referatu, |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Starszy inspektor powiatowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
8. |
Programista, informatyk |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
9. |
Starszy inspektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Starszy księgowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Inspektor powiatowy |
5 |
4 |
|
1 |
|
|
|
|
12. |
Starszy pośrednik pracy |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Starszy doradca zawodowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Pośrednik pracy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Doradca zawodowy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Pośrednik pracy |
|
|
|
|
|
|
|
|
17. |
Doradca zawodowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Pośrednik pracy-stażysta |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
|
19. |
Doradca zawodowy-stażysta |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Samodzielny specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
Specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Lider klubu pracy |
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Doradca EURES |
|
|
|
|
|
|
|
|
26. |
Asystent EURES |
|
|
|
|
|
|
|
|
27. |
Podinspektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
28. |
Inspektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
29. |
Referent prawny |
|
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Młodszy informatyk |
|
|
|
|
|
|
|
|
31. |
Starszy referent, księgowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
32. |
Referent |
9 |
|
|
1 |
|
3 |
3 |
2 |
RAZEM /1-32/ |
21 |
10 |
|
2 |
|
4 |
3 |
2 |
33. |
Obsługa |
4 |
3 |
|
|
|
|
|
1 |
OGÓŁEM PUP |
25 |
13 |
|
2 |
|
4 |
3 |
3 |