Protokół
z kontroli problemowej przeprowadzonej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Mońkach ul. Wyzwolenia 22 (REGON - 450709603, NIP - 5461208422) zwanym dalej "Urzędem", podległym Staroście Powiatu Monieckigo.
P.o Dyrektora Urzędu od dnia 7 września 2004r. jest Pani Wiesława Tekień.
Kontrolę przeprowadzili w dniu 27 czerwca 2005r. pracownicy Oddziału Służb Zatrudnienia w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego:
Pani Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia
Pani Małgorzata Czerniawska - inspektor wojewódzki
na podstawie upoważnienia do kontroli nr 239 z dnia 21 czerwca 2005r. wydanego z up. Wojewody Podlaskiego przez Pana Andrzeja Kozłowskiego Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej.
Kontrolujące wpisały się do książki kontroli pod poz. 2/2005.
Wyjaśnień w trakcie kontroli udzielała Pani Wiesława Tekień p.o Dyrektora Urzędu.
Temat kontroli: Poziom kwalifikacji kadr w Urzędzie za okres styczeń - do dnia kontroli 2005r.
Podstawa prawna kontroli: art. 10 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2004r. Nr 99, poz.1001 z późn. zm.).
Celem kontroli było sprawdzenie:
- poziomu kwalifikacji kadr Urzędu odpowiednio do wymagań kwalifikacyjnych dla zajmowanych stanowisk pracy, określonych w tabelach stanowiących załączniki Nr 1 i Nr 4 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.nr 61, poz.708 z późn. zm.),
- wykonywania zadań w racowni szkolenia racowników Urzędu, mających wpływ na poziom ich kwalifikacji w 2005r.
Badaniem objęto:
- akta osobowe losowo wybranych racowników Urzędu zatrudnionych wg. Stanu na dzień kontroli - dla sprawdzenia poziomu kwalifikacji kadr,
- dokumentację Urzędu dotyczącą szkolenia racowników.
Pracowników dniu 27 czerwca 2005r. w Urzędzie:
- obowiązywał regulamin organizacyjny wprowadzony Uchwałą Nr 92/144/05 Zarządu z dnia 20 stycznia 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu owiatowegoego owiatowego Urzędu Pracy w Mońkach.
- zatrudnionych było 19 pracowników, w tym 3 osoby w ramach robót publicznych.
Ustalenia kontroli:
Szczegółowe wyniki badań zostały przedstawione w formie tabel stanowiących załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokółu.
Ad.1 Badaniem poziomu wykształcenia i stażu pracy objęto losowo wybranych 9 pracowników Urzędu. Nie stwierdzono niezgodności zarówno pod względem poziomu wykształcenia jak i wymaganego stażu pracy kadr Urzędu z obowiązującymi wymaganiami kwalifikacyjnymi dla zajmowanych stanowisk pracy w stosunku do 18 pracowników.
Stwierdzono, że jeden pracownik nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych określonych w załączniku Nr 4 - wprowadzonym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. Dotyczy to:
- p.o. Głównej Księgowej - wykształcenie średnie.
W Urzędzie pracuje od 01. 03. 1993r., na zajmowanym stanowisku od 23. 03. 1993r.
Dla stanowiska głównego ksiegowego wymagane jest wykształcenie wyższe.
Na podstawie § 15 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. dopuszcza się możliwość zatrudniania na tych stanowiskach osób, które nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia.
Ad.2. Dokumentacja dotycząca szkoleń zatrudnionych pracowników przechowywana jest w oznakowanej teczce o symbolu KO-1223 ,,Szkolenia, Sympozja, Kursokonferencje" 2005r. W I półroczu 2005r. pracownicy Urzędu wzięli udział w następujących szkoleniach zewnętrznych:
- Kurs pracowników prowadzących archiwa zakładowe - 1 osoba
- Obsługa programów EFS w systemie PULS - 2 osoby
- Podstawy finansowania i zarządzanie projektami - 5 osób
- Współpraca regionalna we wdrażaniu projektów- 1 osoba
- Przestrzeganie przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy - 2 osoby
- Reorientacja szkolnictwa zawodowego- 1 osoba
- Tworzenie indywidualnych planów działania- 1 osoba
- Zasady finansowania oraz sprawozdawczość projektów realizowanych w ramach SPO RZL - 2 osoby
- Audyt wewnętrzny - 1 osoba
- Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych - 2 osoby
- Kpa i inne procedury administracyjne oraz BIP - 2 osoby
W okresie objętym kontrolą w Urzędzie nie były przeprowadzane szkolenia wewnętrzne.
***
Niniejszy protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Mońkach.
Kontrolujące poinformowały o :
- przysługującym prawie zgłoszenia zarządzającemu kontrolę pisemnych wyjaśnień co do zawartych w protokole ustaleń - w ciągu 7 dni od dnia podpisania protokołu,
- przysługującym prawie odmowy podpisania protokołu z kontroli z jednoczesnym obowiązkiem złożenia pisemnych wyjaśnień co do przyczyny odmowy.
P.o. Dyrektora
Powiatowego Urzędu Pracy
w Mońkach
Pani Wiesława Tekień |
Przeprowadzający kontrolę:
Elżbieta Czurak - Kierownik Oddziału Służb Zatrudnienia
Małgorzata Czerniawska inspektor wojewódzki
|
Mońki, dnia 18 lipca 2005r.
Zał. Nr 1
STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach
wg STANOWISK PRACY I WYKSZTAŁCENIA w dniu 27 czerwca 2005r.
Lp. |
Stanowisko pracy
|
Liczba zatrudnionych - w osobach |
Ogó-łem |
W y k s z t a ł c e n i e |
wyższe |
police-
alne |
średn.
ogólne |
średn. zawod |
zasad-nicze |
inne |
1. |
Dyrektor PUP |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Z-ca Dyrektora PUP |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
3. |
Gł. Księgowy |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
4. |
Radca prawny |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Kierownik działu |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
6. |
Kierownik oddziału, referatu, |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Starszy inspektor powiatowy |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Programista, informatyk |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Starszy inspektor |
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Starszy księgowy |
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Inspektor powiatowy |
7 |
5 |
1 |
1 |
|
|
|
12. |
Starszy pośrednik pracy |
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Starszy doradca zawodowy |
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Pośrednik pracy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Doradca zawodowy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Pośrednik pracy |
2 |
1 |
|
1 |
|
|
|
17. |
Doradca zawodowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
18. |
Pośrednik pracy-stażysta |
|
|
|
|
|
|
|
19. |
Doradca zawodowy-stażysta |
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Samodzielny specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
23. |
Specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Lider klubu pracy |
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Doradca EURES |
|
|
|
|
|
|
|
26. |
Asystent EURES |
|
|
|
|
|
|
|
27. |
Podinspektor |
|
|
|
|
|
|
|
28. |
Inspektor |
3 |
2 |
1 |
|
|
|
|
29. |
Referent prawny |
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Młodszy informatyk |
|
|
|
|
|
|
|
31. |
Starszy referent, księgowy |
|
|
|
|
|
|
|
32. |
Referent |
1 |
|
1 |
|
|
|
|
RAZEM /1-32/ |
18 |
12 |
4 |
2 |
|
|
|
33. |
Obsługa |
1 |
|
|
|
|
|
1 |
OGÓŁEM PUP |
19 |
12 |
4 |
2 |
|
|
1 |
STRUKTURA ZATRUDNIENIA PRACOWNIKÓW PUP w Mońkach Zał. Nr 2
wg STANOWISK PRACY I STAŻU PRACY w dniu 27 czerwca 2005r.
Lp. |
Stanowisko pracy
|
Liczba zatrudnionych - w osobach |
Ogó-łem |
Liczba lat pracy |
6
i więcej |
5 |
4 |
3 |
2 |
1 |
0 |
1. |
Dyrektor PUP |
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
Z-ca Dyrektora PUP |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
3. |
Gł. Księgowy |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
4. |
Radca prawny |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
Kierownik działu |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
6. |
Kierownik oddziału, referatu, |
|
|
|
|
|
|
|
|
7. |
Starszy inspektor powiatowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
8. |
Programista, informatyk |
|
|
|
|
|
|
|
|
9. |
Starszy inspektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
10. |
Starszy księgowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
11. |
Inspektor powiatowy |
7 |
5 |
1 |
1 |
|
|
|
|
12. |
Starszy pośrednik pracy |
|
|
|
|
|
|
|
|
13. |
Starszy doradca zawodowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
14. |
Pośrednik pracy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
|
15. |
Doradca zawodowy I stopnia |
|
|
|
|
|
|
|
|
16. |
Pośrednik pracy |
2 |
1 |
|
|
|
|
1 |
|
17. |
Doradca zawodowy |
1 |
|
|
|
1 |
|
|
|
18. |
Pośrednik pracy-stażysta |
|
|
|
|
|
|
|
|
19. |
Doradca zawodowy-stażysta |
|
|
|
|
|
|
|
|
20. |
Samodzielny specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
|
21. |
Specjalista ds. programów |
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Samodzielny specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
|
23. |
Specjalista ds. rozwoju zawodowego |
|
|
|
|
|
|
|
|
24. |
Lider klubu pracy |
|
|
|
|
|
|
|
|
25. |
Doradca EURES |
|
|
|
|
|
|
|
|
26. |
Asystent EURES |
|
|
|
|
|
|
|
|
27. |
Podinspektor |
|
|
|
|
|
|
|
|
28. |
Inspektor |
3 |
1 |
1 |
|
|
1 |
|
|
29. |
Referent prawny |
|
|
|
|
|
|
|
|
30. |
Młodszy informatyk |
|
|
|
|
|
|
|
|
31. |
Starszy referent, księgowy |
|
|
|
|
|
|
|
|
32. |
Referent |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
RAZEM /1-32/ |
18 |
11 |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
|
33. |
Obsługa |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
OGÓŁEM PUP |
19 |
12 |
2 |
1 |
2 |
1 |
1 |
|