Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35094081   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Hotel** "DOM NAUCZYCIELA", Suwałki, ul. Kościuszki. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Podlaski Urząd Wojewódzki
w Białymstoku
15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu** „DOM NAUCZYCIELA”, położonym w Suwałkach, ul, Kościuszki 120.

Kontrola przeprowadzona została w dniu 01.09.2005r. przez:

- Małgorzatę Luto starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 83/05 z
dnia 30
sierpnia 2005r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Panią Ewę Stachowicz Zastępcę Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,

- Wiktora Żmieńkę starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 85/05 z
dnia 30 sierpnia 2005r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Panią Ewę Stachowicz
Zastępcę Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,

Przedsiębiorca świadczący usługi w Hotelu** „DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach: Związek Nauczycielstwa Polskiego ZG, Dom Nauczyciela w Suwałkach, ul. T.Kościuszki 120; NIP: 526-000-18-84, REGON: 001081029-00089. Dyrektorem Hotelu** „DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach był Pan Jan Sztukowski.

Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pana Jana Sztukowskiego - dyrektora hotelu oraz Pani Stanisławy Joanny Kacprzyk kierownika Działu Administracyjno - Gospodarczego.

Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.

Zbadano spełnianie przez hotel ** „DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach, ul. Kościuszki 120:

- wymagań, określonych w art. 35 ust. l pkt. 2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz. U z ar. Nr 223, poz.2268 ze zm.) oraz w 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz. U. Nr 188, poz. 1945);

- wymagań, co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, określonych w
art. 3
5 ust. 1 pkt. 1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów. w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 ww. rozporządzenia.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

Spełnianie przez Hotelu „DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach wymagań określonych w art. 35 ust. 1 pakt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:

1. sanitarnych:

protokołem kontroli Nr UMK- 17412005 z dnia 24.05 .2005r. przeprowadzonej przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach w Hotelu * „DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach w zakresie oceny stanu sanitarnego (naruszeń nie stwierdzono) /akta kontroli, s. 1-4/;

protokołem Nr WŻ-727/05 Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Suwałkach z dnia 22.06.2005r. z kontroli sprawdzającej wykonanie obowiązków wynikających z decyzji z dn. 18.11.2004r. znak: D-259-HŻ-630-M-33-4/2004 w pkt. 2 (obowiązki wykonano) /ak. s. 5-8/;

2. przeciwpożarowych:

protokołem ustaleń z czynności kontrolno-rozpoznawczych w zakresie ochrony przeciwpożarowej z dnia 25.08.2005r. przeprowadzonych przez Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Suwałkach. Protokół zawierał usterki lak. s. 9-12/.


1. budowlanych

a) W dniu kontroli przedłożono opinię techniczną z dn. 26.06.2003r. rzeczoznawcy budowlanego dotyczącą stanu technicznego oraz bezpieczeństwa użytkowania budynku hotelu „DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach, w której stwierdza się m.in., co następuje: „obecny stan techniczny poszczególnych elementów konstrukcyjnych obiektu użytkowego jako hotel „Dom Nauczyciela” oraz budynku jako całości nie zagraża bezpieczeństwu konstrukcji, ani osób w nim przebywających. Budynek spania wszystkie warunki bezpieczeństwa użytkowania obiektu.” /a.k. s. 13-18/.

b) książką obiektu budowlanego z wpisami potwierdzającymi przeprowadzenie następujących kontroli okresowych. wymaganych przepisami prawa budowlanego /ak. s. 19-20/:

· kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie protokołu nr 52/05 z okresowej kontroli przewodów kominowych z dnia 0l.06.2005r.(usterek nie stwierdzono /a.k. s. 21/,

· kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) — wpisu dokonano na podstawie protokołu z badania urządzenia piorunochronnego z dnia 05.09.2001r. (usterek nie stwierdzono) /a.k. s. 22/;

· kontroli sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku). — przedstawiono pozytywną opinię wydaną z upoważnienia Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Białymstoku — Delegatura w Suwałkach z dnia 24.08.2005r. podpisaną przez p.o. Kierownika Delegatury w Suwałkach /a.k. s.23/

· kontroli instalacji elektrycznej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) — przedstawiono protokoły nr 1, 2, 3, 4 z dn. 07.09.2001r. oraz protokoły nr 5, 6, 7, 8 z dn.

08.09.2001r. z badania skuteczności zerowania, a także protokoły nr 1 i 2 z dn.
05.09.2001r. Oraz protokoły nr 3, 4, 5 z dn. 06.09.2001r. Z badania stanu izolacji przewodów instalacji elektrycznych /a.k. s24-49/.

· kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co
najmniej raz na 5 lat) - przedstawiono pozytywną opinię techniczną z dnia 24.02.2003r. /ak. s. 50/.

· Książka obiektu nie zawierała wpisu w zakresie przeprowadzenia kontroli sprawdzającej stan techniczny i sprawność instalacji gazowej, ponieważ hotel, zgodnie z oświadczeniem dyrektora, nie posiadał instalacji gazowej.

1. Spełnianie przez hotel wymagań, co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do ww. rozporządzenia w dniu kontroli przedstawiało się następująco:

I. Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.

- Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą- wymaganie było spełnione (Obiekt stanowił odrębny budynek)

1) Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:

- Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz - wymaganie było spełnione (podwójne drzwi)

- Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości –
wymaganie było spełnione

2) Instalacje i urządzenia techniczne:

- W części ogólnodostępnej obejmującej hali recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:

- wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna - wymaganie było spełnione (w
hallu recepcyjnym była wentylacja mechaniczna, a w salach gastronomicznych była klimatyzacja i wentylacja mechaniczna)

- W części pobytowej - j.w. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna (nie dotyczy hoteli w odniesieniu do których obwiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań, potwierdza się m.in. opinią rzeczoznawcy budowlanego stwierdzającą bezpieczeństwo użytkowania obiektu) – nie dotyczy (przedstawiono ww. opinię)

- Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s (dla ** i * dopuszcza się wentylację grawitacyjną, przy centralnym zaopatrzeniu w ciepłą wodę. w w.h.s. z oknem lub przy kubaturze kabin ustępowych przekraczającej 6,5m) – wymaganie było spełnione

- Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej – wymaganie było spełnione

- Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę – wymaganie było spełnione

- Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą – przedłożono sprawozdanie z pomiarów hałasu z dn. 29.10.2004r. (nie stwierdzono przekroczeń hałasu) /a.k. s. 51-54/.

- Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń – wymaganie było spełnione

- Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji – wymaganie było spełnione

- Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 4 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości – nie dotyczy

3) Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:

- Hall recepcyjny:

- o powierzchni minimum 20 m do 50 j.m. - wymaganie było spełnione

- zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:

Wyposażenie minimum:

- umywalki (z blatem lub półką) - wymaganie było spełnione

- lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie
było spełnione

- dozownik do płynnego mydła - wymaganie było spełnione

- suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku - wymaganie było spełnione

- pojemnik na papier i odpady - wymaganie było spełnione

- wieszaki ścienne - wymaganie było spełnione

- wc - wymaganie było spełnione

- pisuar w wc męskim - wymaganie było spełnione.

- W dniu kontroli hotel** „,DOM NAUCZYCIELA” w Suwałkach posiadał 30 pokoi. Ogółem obiekt hotelarski dysponował 66 miejscami noclegowymi.

a. Dokonano oględziny następujących pokoi:

- Jednoosobowych: Nr: 104, 103

- Dwuosobowych: Nr: 107, 202, 203, 215

- Czteroosobowych: 215.

4) Część mieszkalna.

- powierzchnia mieszkalna w m (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s.,
przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):

- pokój 1-osobowy - 9 m- wymaganie było spełnione

- pokój 2-osobowy - 12 m - wymaganie było spełnione

- pokój 4-osobowy - 18 m - wymaganie było spełnione

- W w/w pokojach stwierdzono, co następuje:

· Wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:
- zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***_***** jednolity komplet):

- łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie była spełnione

- lóżko dwuosobowe o wymiarach min. 140x200 cm - wymaganie było spełnione

- nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania - wymaganie było spełnione

- szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę: wymaganie było spełnione (były szafy)

- biurko lub stół - wymaganie było spełnione (byty i biurka i stoły)

- bagażnik - wymaganie było spełnione

- krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój): - wymaganie było spełnione

- lustro: wymaganie było spełnione

- wieszak ścienny na wierzchnią odzież: wymaganie było spełnione

- Oświetlenie:

- lampka nocna przy każdym miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej - wymaganie było spełnione

- lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione

- oświetlenie ogólne - wymaganie było spełnione

- wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:

- radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego - wymaganie było spełnione

- co najmniej dywanik przy łóżku - wymaganie było spełnione (był wykładzina dywanowa)

- firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione (były firany)

- zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione (były zasłony)

- elementy dekoracyjne - wymaganie było spełnione

- materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze - wymaganie była spełnione

- popielniczka w pokojach dla palących - wymaganie było spełnione

· Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych

- wyposażenie podstawowe:

- wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa - wymaganie było spełnione

- umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem - wymaganie było spełnione

- WC - wymaganie było spełnione

- wyposażenie uzupełniające:

- osłona wanny tub natrysku - wymaganie było spełnione

- mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku - wymaganie było spełnione

- lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

- uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną- wymaganie było spełnione

- pojemnik na śmieci (niepalny lub trudno palny) - wymaganie było spełnione

- zestaw minimum dla jednej osoby:

- mydełko toaletowe lub dozownik mydła- wymaganie było spełnione (były mydełka)

- ręcznik- wymaganie było spełnione - szklanka lub kubeczek jednorazowy - wymaganie było spełnione (były szklanki)

- torba higieniczna - wymaganie było spełnione

- Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym - 50%- wymaganie było spełnione (wszystkie pokoje były Z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym)

5) Oferta usług podstawowych i uzupełniających

· Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji - wymaganie było spełnione (po zamknięciu restauracji usługa realizowana przez recepcję)

- Budzenie - wymaganie było spełnione (usługa realizowana przez recepcję)

- Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę - wymaganie było spełnione (przechowalnia bagażu, sejf na przedmioty wartościowe i pieniądze znajdowały się w pomieszczeniu na zapleczu recepcji)

- Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach – apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej - wymaganie było spełnione (była apteczka, personel recepcji został przeszkolony w udzielaniu pomocy przedlekarskiej w ramach przeprowadzonego w styczniu 2005r. szkolenia okresowego z zakresu bhp).

- Usługi gastronomiczne:

- aperitif bar lub bar kawowy - wymaganie było spełnione (był bar i restauracja)

- podawanie śniadań - wymaganie było spełnione

- Możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym - wymaganie było spełnione (w każdej jednostce mieszkalnej znajdował się telewizor, a możliwość oglądania telewizji była w sali szkoleniowej w przyziemiu)

- Zmiana pościeli i ręczników co trzy dni lub na życzenie gości - wymaganie było spełnione

1. Spełnianie przez Hotel** „DOM NAUCZYCIELA” W Suwałkach minimalnych „wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do ww. rozporządzenia, przedstawiało się następująco:

- W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j .m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna - nie dotyczy, w dniu kontroli w hotelu znajdowało się 30 jednostek mieszkalnych

- Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90- 110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie było spełnione

- Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm., umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie było spełnione

- Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm. z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach- wymaganie było spełnione (zostało wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach)

- W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach - wymaganie było spełnione

- Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - nie dotyczy (przepisy nie wymagają od obiektu posiadania windy)

Ponadto stwierdzono, że w dniu kontroli hotel posiadał węzeł higieniczno- sanitarny ogólnodostępny oraz wejście i dojścia do hotelu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Były również wydzielone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Dyrektorowi hotelu obiektu udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.

Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.

Fakt kontroli odnotowano w książce kontroli pod poz. nr 2.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.

DYREKTOR

/-/

mgr Jan Sztukowski

Małgorzata Luto

/-/

Wiktor Żmieńka

/-/

SUWAŁKI, 1.09.2005

Związek Nauczycielstwa Polskiego ZG

Dom Nauczyciela w Suwałkach

16-400 Suwałki, ul. T. Kościuszki 120

tel. (087) 5666 900, tel./fax 5666 270

REGON 001081029-00089, NIP 526-000-18-84

podpisy osób kontrolujących


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  14.09.2005 11:47:01
Data publikacji:  14.09.2005 11:47:01
Data modyfikacji:  14.09.2005 11:47:01 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl