Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093714   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola problemowa - Hotel** "Turkus", Białystok, al. Jana Pawła II 54. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Podlaski Urząd Wojewódzki

w Białymstoku

15-213 Białystok, ul. Mickiewicza 3

PROTOKÓŁ

z kontroli problemowej przeprowadzonej w Hotelu** „TURKUS”, położonym w Białymstoku, al. Jana Pawła II 54.

Kontrola przeprowadzona została w dniu 14.09.2005r. przez:

- Małgorzatę Luto – starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 97/05 z 13 września 2005r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Pana Mariana Brożynę – Zastępcę Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,

- Wiktora Żmieńkę – starszego inspektora w Wydziale Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na podstawie upoważnienia nr 98/05 z 13 września 2005r. wydanego z upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Pana Mariana Brożynę – Zastępcę Dyrektora Wydziału Rozwoju Regionalnego Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego,

Przedsiębiorca świadczący usługi w Hotelu** w Białymstoku: Pan inż Jarosław Dziemian - Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „JARD” w Białymstoku, al. Jana Pawła II 54, NIP: 542-010-08-92, REGON: 05003985.

Kierownikiem Hotelu** „TURKUS” w Białymstoku była Pani Katarzyna Klima.

Kontrola przeprowadzona została w obecności: Pani Katarzyna Klimy-kierownika hotelu.

Temat kontroli: Spełnianie przez obiekt hotelarski zaszeregowany do rodzaju hotel wymagań, co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.

Zbadano spełnianie przez Hotel ** „TURKUS” położony w Białymstoku, al. Jana Pawła II 54:

- wymagań, określonych w art.35 ust.1 pkt.2 ustawy z dnia 29.08.1997r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2004r. Nr 223, poz.2268 ze zm.) oraz w § 4 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 19 sierpnia 2004r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (Dz.U. Nr 188, poz.1945);

- wymagań co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, określonych w art.35 ust.1 pkt.1 ustawy oraz w załączniku nr 1 powyższego rozporządzenia, a także minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektów, w których świadczone są usługi hotelarskie do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 ww. rozporządzenia.

W toku kontroli ustalono, co następuje:

Spełnianie przez Hotel ** „TURKUS” w Białymstoku wymagań określonych w art.35 ust. 1 pkt. 2 ustawy o usługach turystycznych oraz § 4 rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie było dokumentowane w zakresie wymagań:

1. sanitarnych:

· protokołem Nr HK-176/05 z dnia 22.03.2005r. z kontroli sprawdzającej przeprowadzonej przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku w Hotelu ** „TURKUS” w Białymstoku (stwierdzono wykonanie obowiązków wynikających z decyzji znak:: HK-605/D/04 z dnia 30.08.2004r. /akta kontroli, s. 1-5/);

· protokołem Nr HK-4711/05 z dnia 19.07.2005r. z kontroli sprawdzającej przeprowadzonej przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Białymstoku w Hotelu ** „TURKUS” w Białymstoku (stwierdzono wykonanie obowiązków wynikających z decyzji znak:: HK-525-1-1/05 z dnia 20.04.2005r. /a.k. s. 6-10/).

2. przeciwpożarowych:

· nie przedstawiono aktualnego protokołu kontroli PSP w Białymstoku potwierdzającego spełnianie wymagań przeciwpożarowych, a w szczególności nie przedłożono dokumentów potwierdzających wykonanie zaleceń PSP w Białymstoku wynikających decyzji nr MZ-5580/XVIII/20/2/03 z dnia 8.05.2003r, ujętych w pk 2 i 3., których termin upłynął w dniu 31.12.2003r. (a.k. s. 11-12). Natomiast przedłożone została informacja znak: L.dz.. 197/03 z dnia 31.12.2003r. skierowana do KM PSP w Białymstoku o wykonaniu zaleceń wynikających z ww. decyzji (a.k. s. 13).

1. budowlanych

a) W dniu kontroli przedłożono decyzję znak: A.II.Z-7355-145/03 z dnia 10.07.2003r. Prezydenta Miasta Białegostoku, udzielającą pozwolenia na użytkowanie rozbudowanej i nadbudowanej części Hotelu „TURKUS” w Białymstoku oraz opinię techniczną rzeczoznawcy budowlanego z maja 2003r. ,w której stwierdzone zostało m.in. że „4.3 warunki bezpieczeństwa obiektu są spełnione, gdyż konstrukcja odpowiada Polskim Normom, dotyczącym projektowania.” (a.k. s.14-20).

b) książką obiektu budowlanego z wpisami potwierdzającymi (a.k. s. 21-22) przeprowadzenie następujących kontroli okresowych, wymaganych przepisami prawa budowlanego:

· kontroli sprawdzającej stan techniczny i drożność przewodów kominowych (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku) - wpis dokonany na podstawie oinii nr 815 z wyników przeprowadzonych oględzin-ekspertyzy urządzeń ogrzewczo-kominowych z dnia 29.06.2005r. (usterek nie stwierdzono) /a.k. s. 23/,

· kontroli instalacji piorunochronnej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) – wpisu dokonano na podstawie protokołu badania technicznego urządzeń uziemiających, przeprowadzonego w dniu marcu 2003r.w Hotelu „TURKUS” (uchybień nie stwierdzono ) /a.k. s. 24/-25;

· kontroli stanu sprawności technicznej i wartości użytkowej całego obiektu (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) – wpis z dnia 23.04.2004r. dokonany w książce obiektu na podstawie ww. opinii technicznej rzeczoznawcy budowlanego z maja 2003r.

· kontroli instalacji elektrycznej (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej raz na 5 lat) - wpis dokonany na podstawie protokołu z przeglądu nr 1 i nr 2 z dnia 21.03.2003r., . (uchybień nie stwierdzono ) /a.k. s. 26- 34/;

· W trakcie kontroli stwierdzono w książce obiektu budowlanego brak - wpisu w zakresie przeprowadzenia kontroli sprawdzającej stan techniczny instalacji urządzeń służących ochronie środowiska (dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa budowlanego co najmniej 1 raz w roku). Wpis nie został dokonany, ponieważ nie została przeprowadzona kontrola w powyższym zakresie.

Ponadto książka obiektu nie zawierała wpisu w zakresie przeprowadzenia kontroli sprawdzającej stan techniczny i sprawność instalacji gazowej , ponieważ zgodnie z oświadczeniem kierownika obiektu w Hotelu** „TURKUS” nie ma instalacji gazowej.

1. Spełnianie przez motel wymagań, co do wyposażenia i zakresu świadczonych usług, określonych w załączniku nr 1 do ww. rozporządzenia przedstawia się następująco:

I. Wymagania co do wyposażenia oraz zakresu świadczonych usług.

- Obiekt stanowi odrębny budynek lub wydzieloną część budynku, lub zespół budynków wraz z infrastrukturą towarzyszącą- wymaganie było spełnione (Obiekt stanowił odrębny budynek)

1) Zewnętrzne elementy zagospodarowania i urządzenia:

- Bezpośrednie wejście do hallu recepcyjnego, chronione przed nadmiernym napływem powietrza z zewnątrz - wymaganie było spełnione

- Zagospodarowanie otoczenia obiektu obejmujące utwardzoną nawierzchnię dojazdów i dojść, należyte utrzymanie zieleni ozdobnej i izolacyjnej, oświetlenie terenu i oddzielenie części gospodarczej od części dostępnej dla gości – wymaganie nie było w pełni spełnione (nawierzchnia dojazdów i dojść była utwardzona, teren był oświetlony , pokoje dla gości były oddzielone od części gospodarczej, z wyjątkiem pokoju dla osób niepełnosprawnych na parterze, który nie był dostatecznie oddzielony od części gospodarczej)

2) Instalacje i urządzenia techniczne:

- W części ogólnodostępnej obejmującej hall recepcyjny, sale gastronomiczne i wielofunkcyjne:

- wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna (nie dotyczy hoteli w odniesieniu do których obwiązujące przepisy w okresie dopuszczania do użytkowania nie wymagały spełnienia ww. wymagań) - wymaganie było spełnione (w hallu recepcyjnym była wentylacja mechaniczna, w restauracji i kawiarni była klimatyzacja)

- W części pobytowej - j.m. - wentylacja grawitacyjna lub mechaniczna– wymaganie było spełnione (była wentylacja grawitacyjna)

- Wentylacja mechaniczna wyciągowa w.h.s (dla ** i * dopuszcza się wentylację grawitacyjną, przy centralnym zaopatrzeniu w ciepłą wodę, w w.h.s. z oknem lub przy kubaturze kabin ustępowych przekraczającej 6,5m) – wymaganie było spełnione

- Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej - wymaganie było spełnione

- Instalacja sanitarna: zimna i ciepła woda przez całą dobę - wymaganie było spełnione

- Komfort akustyczny w całym obiekcie zgodnie z Polską Normą - przedłożono sprawozdanie Nr 95/LŚP/ZL/2003 z pomiarów hałasu w pomieszczeniach do przebywania ludzi z dnia 12.06.2003r.. Przedmiotowe sprawozdanie nie zawierało oceny, czy/ komfort akustyczny w obiekcie był zgodny z Polską Normą czy też nie był z nia zgodny./ a.k. s. 35/

- Oświetlenie dostosowane do charakteru pomieszczeń- wymaganie było spełnione

- Telefon i fax dostępny dla gości w recepcji - wymaganie było spełnione

- Dźwigi osobowe /ew. schody ruchome/ w obiektach powyżej 4 kondygnacji w części przeznaczonej dla gości – wymaganie było spełnione

- 3) Podstawowe elementy dotyczące funkcji, programu obsługowego i użytkowości obiektu:

- Hall recepcyjny:

- o powierzchni minimum 20 m? do 50 j.m. - wymaganie było spełnione

- Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej:

Wyposażenie minimum:

- umywalki (z blatem lub półką) - wymaganie było spełnione

- lustro nad każdą umywalką, z górnym lub bocznym oświetleniem- wymaganie było spełnione

- dozownik do płynnego mydła- wymaganie było spełnione

- suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku- wymaganie było spełnione

- pojemnik na papier i odpady- wymaganie było spełnione

- wieszaki ścienne- wymaganie było spełnione

- wc - wymaganie było spełnione

- pisuar w wc męskim - wymaganie było spełnione

W dniu kontroli hotel** „TURKUS” w Białymstoku posiadał 73 pokoje. Ogółem obiekt hotelarski dysponował 121 miejscami noclegowymi.

A. Dokonano oględzin następujących pokoi:

- jednoosobowych Nr: 112, 113, 213

- dwuosobowych Nr: 115, 119, 120, 209, 308, 309, 407, 408, 509

4) Część mieszkalna.

- powierzchnia mieszkalna w m? (nie obejmuje wyodrębnionych w.h.s., przedpokojów, aneksów barowych, loggii itp.):

- pokój 1-osobowy - 9 m?- wymaganie było spełnione

- pokój 2-osobowy –12 m? - wymaganie było spełnione

1- w/w pokojach stwierdzono, co następuje:

· wyposażenie jednostki mieszkalnej w meble i elementy uzupełniające:

- zestaw wyposażenia meblowego (w obiektach ***-***** jednolity komplet):

- łóżko jednoosobowe o wymiarach min. 90x200 cm - wymaganie było spełnione

- łóżko dwuosobowe o wymiarach min. 140x200 cm – nie było takich łóżek

- nocny stolik lub półka przy każdym miejscu do spania - wymaganie było spełnione

- szafa lub zabudowana wnęka garderobiana, minimum 3 wieszaki na osobę: wymaganie było spełnione (były szafy)

- biurko lub stół- wymaganie było spełnione

- bagażnik- wymaganie było spełnione

- krzesło lub inny mebel do siedzenia (1 na osobę, lecz nie mniej niż 2 na pokój): - wymaganie było spełnione

- lustro: wymaganie było spełnione

- wieszak ścienny na wierzchnią odzież: wymaganie było spełnione

- Oświetlenie:

- lampka nocna przy każdym miejscu do spania umożliwiająca czytanie w pozycji leżącej- wymaganie było spełnione

- lampa oświetlająca miejsce do pracy (stół lub biurko) - wymaganie było spełnione

- oświetlenie ogólne- wymaganie było spełnione

- wyposażenie uzupełniające każdej j.m.:

- radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego- wymaganie było spełnione (była możliwość odbioru programu radiowego)

- co najmniej dywanik przy łóżku - wymaganie było spełnione (wykładzina dywanowa była w pokojach nr: 209, 308, 309, w pokojach nr 408 i 509 był dywan, a w pokojach nr 112, 113, 115, 119, 120, 213)

- firany, żaluzje lub rolety przepuszczające światło (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione (były firany)

- zasłony, rolety lub żaluzje okienne zaciemniające (dopuszcza się elementy dwufunkcyjne) - wymaganie było spełnione (były zasłony)

- elementy dekoracyjne- wymaganie było spełnione

- materiały informacyjne dotyczące usług hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze- wymaganie było spełnione

- popielniczka w pokojach dla palących- wymaganie było spełnione

· Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych przy jednostkach mieszkalnych

- wyposażenie podstawowe:

- wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa- wymaganie było spełnione

- umywalka z blatem lub półką, z bocznym lub górnym oświetleniem- wymaganie było spełnione

- WC- wymaganie było spełnione

- wyposażenie uzupełniające:

- osłona wanny lub natrysku- wymaganie było spełnione

- mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku- wymaganie nie było w pełni spełnione, ponieważ brakowało uchwytów przy natryskach

- lustro z górnym lub bocznym oświetleniem - wymaganie było spełnione

- uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną- wymaganie było spełnione pojemnik na śmieci (niepalny lub trudno palny) - wymaganie było spełnione

- zestaw minimum dla jednej osoby:

- mydełko toaletowe lub dozownik mydła- wymaganie było spełnione

- ręcznik- wymaganie było spełnione

- szklanka lub kubeczek jednorazowy- wymaganie było spełnione

- torba higieniczna- wymaganie było spełnione

- Procent pokoi z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym - 50%- wymaganie było spełnione (wszystkie pokoje były z pełnym węzłem higieniczno-sanitarnym)

5) Oferta usług podstawowych i uzupełniających

l Zapewnienie gościom sprzedaży gorących napojów przez całą dobę; dopuszcza się zamiennie sprzedaż z automatów i sprzedaż w recepcji - wymaganie było spełnione (po zamknięciu restauracji usługę realizuje recepcja)

- Budzenie- wymaganie było spełnione (usługę realizuje recepcja)

- Przechowywanie bagażu gości, także przed zajęciem i po zwolnieniu pokoju, a także przechowywanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych gości -czynne całą dobę- wymaganie było spełnione

- Udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach – apteczka, personel recepcji przeszkolony w pomocy przedlekarskiej, przywołanie pomocy lekarskiej - wymaganie było spełnione (była apteczka, personel recepcji został przeszkolony w udzielaniu pomocy przedlekarskiej w ramach przeprowadzonego w 2005r. szkolenia okresowego z zakresu bhp i przepisów przepisów przeciwpożarowych)

- Usługi gastronomiczne:

- aperitif bar lub bar kawowy- wymaganie było spełnione (była restauracja i kawiarnia)

- podawanie śniadań - wymaganie było spełnione

- Możliwość oglądania telewizji w miejscu ogólnodostępnym- wymaganie było spełnione (była możliwość oglądania telewizji w restauracji, a ponadto w każdej jednostce mieszkalnej znajdował się telewizor)

- Zmiana pościeli i ręczników co trzy dni lub na życzenie gości- wymaganie było spełnione

1. Spełnianie przez Hotel** „TURKUS” minimalnych wymagań w zakresie dostosowania obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych, określonych w załączniku nr 8 do ww rozporządzenia, przedstawiało się następująco:

- W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej jedna j.m. powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, a dla każdych kolejnych rozpoczętych 100 j.m. powyżej 100 j.m. co najmniej jedna – wymaganie było spełnione (był jeden pokój na parterze dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych)

- J.m. powinny zostać wyposażone w poręcze i uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych– wymaganie było spełnione

- Wyłączniki światła, sygnalizacja przywoławcza, telefon i sterowanie telewizorem powinny być dostępne z łóżka– wymaganie nie było w pełni spełnione (brakowało sygnalizacji przywoławczej)

- W j.m. należy zapewnić umeblowanie umożliwiające korzystanie osobom poruszającym się na wózkach, w tym wysokość podjazdu min. 67 cm pod płytę stołu, biurka i umywalki - wymaganie było spełnione

- Ogólnodostępne elementy wyposażenia obiektu, takie jak urządzenia komunikacji wewnętrznej, przyciski i wyłączniki powinny być umieszczone na wysokości 90-110 cm, umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku - wymaganie było spełnione

- Co najmniej jeden telefon ogólnodostępny przystosowany do korzystania przez osoby niepełnosprawne, umieszczony na wysokości 90-110 cm., umożliwiającej swobodne korzystanie osobom poruszającym się na wózku- wymaganie było spełnione

Co najmniej jedno stanowisko recepcyjne powinno dysponować ladą o wysokości nie przekraczającej 90 cm, z podjazdem o wysokości min. 67 cm; lub powinno być wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach- wymaganie było spełnione (zostało wydzielone osobne stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach)

- W salach gastronomicznych i wielofunkcyjnych należy przystosować miejsca umożliwiające korzystanie z usług osobom na wózkach- wymaganie było spełnione

- Przyciski sterujące windami powinny być opisane w sposób czytelny dla niewidzących, a windy wyposażone w sygnalizację dźwiękową - nie dotyczy (pokój dla niepełnosprawnych i sale ogólnodostępne znajdowały się na parterze)

Ponadto stwierdzono, że w dniu kontroli hotel posiadał węzeł higieniczno-sanitarny ogólnodostępny dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz dysponował 2 miejscami parkingowymi dostosowanymi do potrzeb osób niepełnosprawnych..

Kierownikowi obiektu hotelarskiego udzielono instruktażu z zakresu przepisów dotyczących obiektów hotelarskich.

Kierownik jednostki kontrolowanej może zgłaszać umotywowane zastrzeżenia (przed podpisaniem protokołu) odnośnie faktów utrwalonych w niniejszym protokole oraz pisemne wyjaśnienia, co do zawartych w protokole ustaleń, w ciągu 7 dni od podpisania protokołu.

Fakt kontroli odnotowano w książce kontroli pod poz. nr 1.

Protokół sporządzono w 2 jednobrzmiących egzemplarzach, z czego jeden doręczono kierownikowi kontrolowanego obiektu.

Katarzyna Klima

/-/

Małgorzata Luto

/-/

Wiktor Żmieńka

/-/

podpis kierownika hotelu

JARD PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOBRANŻOWE

inż. Jarosław Dziemian

15-703 Białystok, Al. Jana Pawła II 54

T U R K U S

TE. 662-81-00, FAX 662-81-02

Białystok, 14.09.2005r.

podpisy osób kontrolujących


Publikator: Hubert Filipowicz Data utworzenia:  22.09.2005 15:12:22
Data publikacji:  22.09.2005 15:12:22
Data modyfikacji:  22.09.2005 15:12:22 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl