Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093196   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Domu Pomocy Społecznej im. Wiktorii Kowalewskiej w Łomży. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Białystok, 2005

Białystok, 2005.09.20

PS.I.MN. 0932/1/11/05

Pan

Marian Knopkiewicz

Dyrektor

Domu Pomocy Społecznej

im. Wiktorii Kowalewskiej

w Łomży

Uprzejmie informuję, że w wyniku kontroli Domu Pomocy Społecznej, przeprowadzonej w dniu 23 sierpnia br. przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w zakresie przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności mieszkańców do informacji o swoich prawach oraz oceny stopnia i efektów realizacji indywidualnych planów wspierania mieszkańców w okresie od 01.01.2004 r. do 31.07.2005 r. dokonano poniższych ustaleń.

Prawa i obowiązki mieszkańców zawarte są w Regulaminie Organizacyjnym Domu Pomocy Społecznej im. Wiktorii Kowalewskiej zatwierdzonym przez Dyrektora. Zawarte w Regulaminie prawa, gwarantują mieszkańcom w szczególności wolność, godność i poczucie bezpieczeństwa. Uwzględniają rozwój osobowości, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną i środowiskiem, korzystanie z wszelkich usług świadczonych przez Dom oraz zapewniają bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych w depozycie. Nowoprzybyłego mieszkańca z Domem, współmieszkańcami oraz Regulaminem, w tym z prawami i obowiązkami, zapoznaje kierownik działu terapeutyczno-opiekuńczego. Celem zapewnienia mieszkańcom dostępności do informacji o ich prawach Regulamin Organizacyjny znajduje się w pokoju dziennego pobytu, gdzie w każdej chwili mieszkaniec może ponownie się z nim zapoznać.

W DPS funkcjonuje powołany przez Dyrektora Domu w dniu 15.10.2001r. zespół terapeutyczno-opiekuńczy. Ostatnia zmiana zespołu nastąpiła w dniu 1.02.2005 r. Zespół zbiera się średnio co trzy miesiące lub w zależności od potrzeb - częściej. Z posiedzeń zespołu nie jest prowadzona żadna dokumentacja.

Po przybyciu do Domu dla nowego mieszkańca sporządzana jest jego ogólna charakterystyka. Po upływie około miesiąca opracowywany jest indywidualny plan wspierania mieszkańca. Indywidualne plany opracowane są dla wszystkich mieszkańców. W planach brak jest informacji, że został opracowywany z udziałem mieszkańca. Każdy plan zawiera ogólne informacje o mieszkańcu oraz określa świadczone przez Dom usługi opiekuńcze i wspomagające, a także usługi w zakresie potrzeb bytowych. Wszystkie zapisy w planach opatrzone są datą i podpisem osoby, która go sporządziła. Informacje zawarte w planach są wyczerpujące i szczegółowo charakteryzują każdego mieszkańca. Plany są modyfikowane średnio co 3 miesiące. Sporządzana ocena odnosi się do wszystkich sfer życia mieszkańca. Po dokonywanych ocenach nie są natomiast wyznaczane dalsze cele pracy z mieszkańcem.

W ramach organizacji czasu wolnego mieszkańcy mają możliwość uczestniczenia w terapii plastycznej, manualnej, kulinarnej, w zorganizowanych zajęciach robótek ręcznych. Z prowadzonej terapii nie jest prowadzona dokumentacja zawierająca informacje jakie cele założono w stosunku do mieszkańca uczestniczącego w danej terapii oraz jakie przynosi ona efekty.

W Domu nie jest prenumerowana prasa codzienna dla mieszkańców. Mieszkańcy korzystają z czasopism i prasy przynoszonej przez pracowników. Zgodnie z Programem Naprawczym Domu, prenumeratę prasy zaplanowano na 2006 rok.

W oparciu o wyniki przeprowadzonej kontroli zalecam:

1.      Prowadzić dokumentację z posiedzeń zespołu terapeutyczno-opiekuńczego i uwzględniać w niej ustalenia i działania podejmowane w stosunku do każdego mieszkańca - na bieżąco.

2.      Prowadzić dokumentację z prowadzonej terapii zajęciowej - na bieżąco.

3.      Uzgadniać indywidualne plany wspierania mieszkańca z mieszkańcami- na bieżąco.

4.      Modyfikować indywidualne plany wspierania mieszkańca i wyznaczać cele pracy z mieszkańcem- na bieżąco.

Na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Łomży może zgłosić do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowane zastrzeżenia.

W przypadku nie skorzystania z powyższego prawa, oczekuję w terminie 30 dni na informacje o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach niepodjęcia takich działań.

Do wiadomości:

1.      Starosta Powiatu Łomżyńskiego

Z up. Wojewody Podlaskiego

Krystyna Golubiewska

Z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  30.09.2005 11:31:57
Data publikacji:  30.09.2005 11:31:57
Data modyfikacji:  30.09.2005 11:31:57 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl