Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093515   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

        Białystok, 2005.05.04

PS.I.0932/6/1/05

Pani Elżbieta Anna Turczewska

Dyrektor Powiatowego Centrum

Pomocy Rodzinie

w Białymstoku

 

Uprzejmie informuję, że w dniu 16 marca 2005r. pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przeprowadzili kontrolę w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku w zakresie realizacji zadań zleconych i własnych wynikających z art. 19 i 20 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 ze zm.).

Wyniki kontroli zostały ujęte w protokole kontroli, podpisanym przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku w dniu 18.04.2005r.

Kontrolą objęto okres od 1.05.2004 r. do dnia kontroli i skontrolowano następujące zagadnienia:

I. Zasoby materialne powiatowego centrum pomocy rodzinie.

II. Zasoby kadrowe powiatowego centrum.

III.Zadania realizowane przez centrum i upoważnienie dyrektora centrum do wydawania decyzji administracyjnych.

IV. Realizacja wybranych zadań własnych powiatu wynikających z art. 19 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 ze zm.):

1) opracowanie i realizacja powiatowej strategii rozwiązywania problemów społecznych,

2) prowadzenie specjalistycznego poradnictwa;

3)   pomoc w integracji ze środowiskiem osób mających trudności w przystosowaniu się do życia, młodzieży opuszczającej placówki opiekuńczo-wychowawcze typu rodzinnego i socjalizacyjnego, domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie, domy dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, rodziny zastępcze oraz schroniska dla nieletnich, zakłady poprawcze, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze lub młodzieżowe ośrodki wychowawcze, mających braki w przystosowaniu się;

4)   pomoc osobom mającym trudności w przystosowaniu się do życia po zwolnieniu z zakładu karnego;

5)   prowadzenie i rozwój infrastruktury domów pomocy społecznej o zasięgu ponadgminnym oraz umieszczanie w nich skierowanych osób;

6)   prowadzenie mieszkań chronionych dla osób z terenu więcej niż jednej gminy oraz powiatowych ośrodków wsparcia, w tym domów dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży, z wyłączeniem środowiskowych domów samopomocy i innych ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;

7)   prowadzenie ośrodków interwencji kryzysowej;

8)      udzielanie informacji o prawach i uprawnieniach;

9)   szkolenie i doskonalenie zawodowe kadr pomocy społecznej z terenu powiatu;

10)  doradztwo metodyczne dla kierowników i pracowników jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z terenu powiatu;

11)  podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb, w tym tworzenie i realizacja programów osłonowych;

12)  sporządzanie sprawozdawczości oraz przekazywanie jej właściwemu wojewodzie, również w wersji elektronicznej, z zastosowaniem systemu informatycznego;

13)  sporządzanie bilansu potrzeb powiatu w zakresie pomocy społecznej;

14)  utworzenie i utrzymywanie powiatowego centrum pomocy rodzinie, w tym zapewnienie środków na wynagrodzenia pracowników.

V. Realizacja wybranych zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z art. 20 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej (Dz.U. Nr 64, poz. 593 ze zm.):

1)      prowadzenie i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;

2)      realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia.

VI. Realizacja zadań wynikających z art. 6 ustawy z dnia 6.09.2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.).

Ustalenia kontroli wykazały, że zadania własne powiatu, wynikające z art. 19 ust. 1 pkt 1, 2, 7, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 18 i 19 ustawy o pomocy społecznej   realizowane przez powiat prawidłowo, natomiast zadanie wynikające z art. 19 ust. 1 pkt  9, 12, 17 w/w ustawy nie były realizowane na dzień kontroli, w tym zadania z art. 19 ust. 1 pkt 9 z uwagi na brak zgłaszanych w tym zakresie potrzeb.

Powiat nie realizuje zadań z zakresu administracji rządowej wynikających z art. 20 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o pomocy społecznej.

Do dnia kontroli powiat nie sporządzał sprawozdawczości i nie przekazywał jej Wojewodzie Podlaskiemu w wersji elektronicznej z zastosowaniem systemu informatycznego

Zadania wynikające z art. 6 ustawy z dnia 6.09.2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. Nr 112, poz. 1198 ze zm.) realizowane są w stopniu niedostatecznym.

Przedstawiając powyższą ocenę i uwagi zobowiązuję Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku do:

1.      Niezwłocznego wdrożenia homologowanego systemu informatycznego, sporządzania sprawozdawczości w wersji elektronicznej z wykorzystaniem tego systemu i przekazywania jej Wojewodzie Podlaskiemu w określonych terminach,

2.      Niezwłocznego uzupełnienia informacji na właściwych stronach Biuletynu Informacji Publicznej, zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.).

Jednocześnie informuję, że zgodnie z art. 128 ust. 2, 4 ustawy z dnia 12.03.2004r. o pomocy społecznej oraz rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2005 r. w sprawie nadzoru i kontroli w pomocy społecznej, kierownik jednostki kontrolowanej ma prawo zgłoszenia na piśmie do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego umotywowanych zastrzeżeń w sprawie ocen, uwag i wniosków zawartych w tym wystąpieniu.

W przypadku nieskorzystania z powyższego prawa należy w terminie 30 dni zawiadomić Wojewodę Podlaskiego o sposobie wykorzystania uwag i wniosków bądź podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach nie podjęcia takich działań.

 

Z up. WOJEWODY PODLASKIEGO

Krystyna Golubiewską

Z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej

 

Otrzymują:

1) Starosta Powiatu Białostockiego,

2)      Wydział Prawny i Nadzoru,

3)      A/a

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  23.11.2005 09:25:53
Data publikacji:  23.11.2005 09:25:53
Data modyfikacji:  23.11.2005 09:25:53 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl