Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093614   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Domu Pomocy Społecznej w Białowieży. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

PROTOKÓŁ

PROTOKÓŁ

z kontroli  problemowej Domu Pomocy Społecznej ROKITNIK w Białowieży, ul. Centura 2 - przeprowadzonej w dniu 4 i 10 października 2005 roku.

 

Dom Pomocy Społecznej ROKITNIK w Białowieży prowadzony jest przez powiat hajnowski. Adres Domu: 17-230 Białowieża, ul. Centura 2. Dom przeznaczony jest dla przewlekle somatycznie chorych. Dyrektorem Domu jest Pan Mikołaj Golonko.

Kontrolę przeprowadziły - Ewa Feszler - kierownik zespołu - starszy inspektor w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, Mieczysława Nartowicz - inspektor w Wydziale Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, na podstawie upoważnienia Nr 434 z dnia 03 października br., (PS.VI/MN/0939/434/05) wydanego w upoważnienia Wojewody Podlaskiego przez Krystynę Golubiewską - z-cę Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Przedmiot kontroli:

1/ przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępność mieszkańców do informacji o swoich prawach,

2/ stopień i efekty realizacji indywidualnych planów wspierania mieszkańców w okresie od 01.01.2004 r. do 30.09.2005 r.

 

Ustalenia kontroli

I.  Przestrzeganie praw mieszkańców oraz dostępność mieszkańców do informacji o swoich prawach.

 

Prawa i obowiązki mieszkańców Domu zawarte są w Załączniku nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Białowieży, zatwierdzonego Uchwałą Nr 50/104/2000 r. Zarządu Powiatu Hajnowskiego z dnia 06 listopada 2000 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej ROKITNIK w Białowieży. Nowoprzybyły mieszkaniec na piśmie poświadcza, że zapoznał się z Regulaminem organizacyjnym, w tym z przysługującymi mu prawami i obowiązkami. Powyższe oświadczenie znajduje się w aktach mieszkańca. Ponadto prawa i obowiązki mieszkańców wywieszone są na korytarzach na każdej kondygnacji Domu.

Mieszkaniec Domu ma prawo między innymi do:

1.      Organizowania czasu wolnego według własnego uznania.

2.      Należytego i godnego traktowania przez pracowników Domu i innych mieszkańców.

3.      Uzyskiwania pełnego informacji o swoich prawach i usługach świadczonych przez Dom, o zasadach korzystania z nich.

4.      Uzyskiwania właściwej pomocy w zaspokajaniu swoich potrzeb bytowych, medycznych, kulturalnych i religijnych.

5.      Wyboru pracownika Pierwszego Kontaktu oraz jego pomocy w rozwiązywaniu osobistych problemów.

6.      Zaopatrzenia w ubranie, obuwie, środki higieny osobistej.

7.      Posiadania własnych sprzętów i przedmiotów osobistych oraz posiadania i korzystania z własnego ubrania i bielizny osobistej.

8.      Oddawania rzeczy i przedmiotów wartościowych do depozytu Domu na zasadach określonych obowiązującym zarządzeniem depozytowym.

9.      Zgłaszania propozycji i potrzeb w urządzaniu zajmowanego mieszkania.

10.  Utrzymywania kontaktów z rodziną i bliskimi osobami.

11.  Wybierania i kandydowania do Rady Mieszkańców.

12.  Swobodnego wypowiadania swoich uwag na temat organizacji Domu, realizacji przez Dom praw mieszkańców, działalności Rady Mieszkańców i poszczególnych jej członków lub komisji oraz w innych istotnych sprawach.

13.  Przebywania poza Domem w okresach dłuższych niż doba po uprzednim powiadomieniu kierownika działu opiekuńczo-terapeutycznego, pielęgniarki lub Dyrektora Domu.

14.  Przygotowywania sobie dodatkowych posiłków w ogólnie dostępnych kuchenkach.

15.  Dokonywania zakupów przez pracownika Domu w przypadku trudności w dysponowaniu własnymi środkami pieniężnymi.

16.  Uzyskiwaniu aktualnej informacji o opłatach za pobyt w Domu i okresu przebywania poza Domem, zawartych w Ustawie o pomocy społecznej i innych przepisach prawa.

17.  Zamieszkiwania w przydzielonym przez Dyrektora Domu pokoju.

18.  Zgłaszania skarg i wniosków do Rady Mieszkańców, kierownika działu opiekuńczo-terapeutycznego, przełożonej pielęgniarki i Dyrektora Domu oraz osobistych rozmów z Dyrektorem Domu w sprawach skarg i wniosków.

Obowiązkiem mieszkańca Domu jest:

1.      Dbałość o higienę osobistą, wygląd zewnętrzny, troska o mienie Domu, a w szczególności będące w bezpośredniej jego dyspozycji.

2.      Uzyskiwanie zgody Dyrektora Domu na wszelkie zmiany w mieszkaniu związane z demontowaniem urządzeń i sprzętu.

3.      Niezwłoczne powiadomienie personelu Domu o awarii, uszkodzeniu sprzętu lub urządzeń Domu.

4.      Właściwe korzystanie z kuchenek, dbałość o ich stan i porządek oraz nie wynoszenie wyposażenia.

5.      Terminowe zwracanie książek, kaset audio, wideo i płyt CD wypożyczonych z wideoteki.

6.      Przestrzeganie ustalonych godzin spożywania posiłków.

7.      Ponoszenie opłat za pobyt na zasadach określonych w Uchwale Nr VI/90/2000 Rady Powiatu Hajnowskiego z dnia 26 kwietnia 2000 r. w sprawie zasad ustalania opłat za pobyt w domu pomocy społecznej, zwalniania z tych opłat, trybu i sposobu ich obierania oraz ustalania kosztów utrzymania w domach pomocy społecznej.

8.      Kulturalne i życzliwe zachowanie się w stosunku do innych mieszkańców i pracowników Domu.

9.      Przestrzeganie przyjętych zasad współżycia pomiędzy mieszkańcami i pracownikami oraz stosowanie się do zaleceń Dyrektora Domu, pracowników rehabilitacji i pomocy medycznej.

10.      Zachowanie trzeźwości i kultury picia alkoholu.

11.      Zgłaszania Wicedyrektorowi, Dyrektorowi Domu lub pielęgniarce dyżurnej zamiaru nie nocowania w Domu.

12.      W przypadku wyjazdu na urlop, podanie adresu pobytu Wicedyrektorowi Dom, pracownikowi pierwszego kontaktu lub Dyrektorowi Domu.

13.      Powiadomienie Dyrektora Domu, Wicedyrektora lub pracownika pierwszego kontaktu o sytuacjach uniemożliwiających powrót do Domu w terminie wcześniej ustalonym. W takich sytuacjach mieszkaniec ma obowiązek podać nowy termin powrotu.

14.      Zgłaszanie pielęgniarce dyżurnej faktu przyjmowania odwiedzin krewnych i znajomych.

15.  Współdziałanie z pracownikiem pierwszego kontaktu w zaspokajaniu swoich potrzeb.

16.  Przestrzegania ciszy w godzinach 22.00-6.00.

 

Ad 1

 

W ramach organizacji czasu wolnego mieszkańcy mają możliwość uczestniczenia w zorganizowanych zajęciach plastycznych, kulinarnych, muzycznych i aeroterapii. Z terapii prowadzona jest dokumentacja zawierająca założone cele zajęć oraz metody pracy. Ponadto w dokumentacji z zajęć plastycznych i kulinarnych uwzględniono efekty podejmowanych oddziaływań terapeutycznych zwracając uwagę na dalsze kierunki pracy z mieszkańcem. Jak wynika z wyjaśnień Pani Wicedyrektor dokumentacja taka prowadzona będzie z wszystkich zorganizowanych zajęć.

 

Mieszkańcy mają do dyspozycji, prowadzoną przez instruktora ds. kulturalno-oświatowych, podręczną biblioteczkę. Na potrzeby mieszkańców prenumerowana jest prasa: Kurier Poranny, Niedziela, Przegląd Prawosławny, Gazeta Hajnowska. Mieszkańcy często wychodzą na teren rekreacyjny Domu oraz biorą udział w wycieczkach w okolicach Białowieży i spotkaniach na świeżym powietrzu. Uczestniczą w przeglądach i konkursach organizowanych przez inne instytucje i domy pomocy społecznej. W Domu działa zespół muzyczny "ŻUBR", który reprezentuje Dom na licznych uroczystościach i pokazach.

 

Bardzo uroczyście obchodzone są w Domu święta okolicznościowe Bożego Narodzenia i Wielkanocy.

 

Ad 2, 13

 

Pracownicy Domu nie naruszają życia prywatnego mieszkańców. Przed wejściem do pokoi pukają. W codziennym komunikowaniu się używają zwrotów grzecznościowych Pan/Pani.

 

W trakcie kontroli ustalono, że przestrzegane są prawa mieszkańców Domu do wolności i intymności. Teren wokół Domu jest ogrodzony. Furtka zamykana jest na noc. W ciągu dnia mieszkańcy mogą swobodnie poruszać się na terenie wokół Domu i wychodzić na zewnątrz. W przypadku wyjazdu poza miejsce zamieszkania (do rodziny lub znajomych) osoba wyjeżdżająca zgłasza Pani Wicedyrektor miejsce swojego pobytu, czas wyjazdu i powrotu.

 

Ad 3, 16

 

Mieszkańcy Domu mają zapewniony dostęp do informacji o swoich prawach i przepisach prawnych dotyczących domów pomocy społecznej. Wraz z przyjęciem zapoznają się z przysługującymi prawami i obowiązującymi przepisami. Ponadto,  aktualne przepisy są dostępne w pokoju Dyrektora oraz wyłożone są w pokojach dziennego pobytu. Zgodnie z wyjaśnieniami Dyrektora, w przypadku zmiany przepisów organizowane jest spotkanie mieszkańców w celu przybliżenia im wchodzących zmian, a w  razie różnych wątpliwości prawnych, raz w tygodniu mieszkańców przyjmuje radca prawny zatrudniony w Domu.

 

Ad 4, 14

 

W dniu kontroli w Domu przebywało 70 mieszkańców w wieku od 22 do 99 lat. Dwie osoby są ubezwłasnowolnione całkowicie. Dla jednej opiekunem prawnym jest pracownik Domu, dla drugiej - członek rodziny. Spośród wszystkich mieszkańców 34 osoby wymagają stałej pomocy i opieki przy wykonywaniu czynności codziennych. 27 osób porusza się przy pomocy sprzętu ortopedycznego.

 

Mieszkańcy posiłki spożywają na stołówce lub w pokojach mieszkalnych,  w razie potrzeby są karmieni. Niektórzy mieszkańcy (małżeństwa) posiłki przygotowują sobie sami z produktów Domu. Posiłki spożywane są w następujących przedziałach czasowych:

 

- śniadanie w godzinach 800 -1000

 

- obiad w godzinach 1200-1400

 

- kolacja w godzinach 1800-2000

 

            Dom zapewnia mieszkańcom całodobowy dostęp do drobnych posiłków i napoi. W kuchenkach pomocniczych na każdym piętrze znajdują się produkty spożywcze.

 

Wszyscy mieszkańcy objęci są opieką lekarza rodzinnego z Ośrodka Zdrowia w Białowieży. Do osób leżących na wizyty przychodzi lekarz z tego Ośrodka, natomiast mieszkańcy sprawni wraz z opiekunem jeżdżą na wizyty. Lekarz rodzinny kieruje mieszkańców na badania i do specjalistycznych poradni. W Domu zatrudniony jest na podstawie umowy  o pracę na ½ etatu lekarz psychiatra, który jest w Domu co najmniej 2 razy w tygodniu lub w razie potrzeb oraz na umowę zlecenie lekarz rehabilitant, który 4 razy w miesiącu świadczy usługi rehabilitacyjne i kieruje mieszkańców na zabiegi. W sytuacji zagrożenia życia wzywane jest pogotowie ratunkowe z Hajnówki.

 

Usługi opiekuńcze na rzecz mieszkańców świadczą: pielęgniarki i pielęgniarze, opiekunowie i pokojowe. Pielęgniarki i pokojowe pracują w systemie dwuzmianowym tj. od godziny 7.00 - 19.00, 19.00 - 7.00, natomiast opiekunowie pracują w godzinach 7.00 - 15.00, 13.00 - 21.00.  Opiekę mieszkańcom w ciągu dnia zapewnia średnio dziesięć osób, w nocy trzech pracowników. Ponadto bezpośrednio z mieszkańcami pracują: kierownik działu medyczno-terapeutycznego oraz starszy instruktor ds. kulturalno-oświatowych.

 

Dom pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność za leki do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu.

 

W kontrolowanym okresie mieszkańcy nie uczestniczyli w turnusach rehabilitacyjnych. W 2004 roku 19 mieszkańców otrzymało dofinansowanie do zakupu sprzętu ortopedycznego tj. do: wózków inwalidzkich, materacy przeciwodleżynowych, kól łokciowych, pasa do podtrzymywania protezy, gorsetu, protezy kończyny dolnej, pończoch. W 2005 roku, do dnia kontroli, dofinansowanie takie otrzymało 33 mieszkańców do następującego sprzętu ortopedycznego: balkoników, wózka elektrycznego, parapodium, materacy przeciwodleżynowych, butów ortopedycznych.

 

Opiekę duszpasterską mieszkańcom Domu zapewnia dwóch księży wyznania prawosławnego i rzymskokatolickiego, zatrudnionych na ½ etatu każdy. W kaplicy w Domu ksiądz katolicki odprawia msze św. w soboty, a w niedzielę nabożeństwa odprawiane są w obrządku prawosławnym. Ponadto, mieszkańcy sami organizują się i odprawiają nabożeństwa okolicznościowe. Dom zapewnia mieszkańcom pochówek zgodnie z jego wyznaniem.  Na cmentarzu w Białowieży jest około 30 grobów byłych mieszkańców. Żyjący mieszkańcy wraz z pracownikami opiekują się nimi. W kontrolowanym okresie było w Domu 32 pogrzebów tj. w 2004 roku - 20 pogrzebów, w 2005 roku -12. Zgodnie z wyjaśnieniami Pani Wicedyrektor pochówkiem wszystkich zmarłych mieszkańców zajmowała się rodzina.

 

Ad 5, 15

 

Każdy mieszkaniec ma możliwość wyboru pracownika pierwszego kontaktu lub jego zmiany. W Domu opracowany jest Kodeks pracy pracownika pierwszego kontaktu zawierający informacje na temat ogólnej postawy i sposobu postępowania, obowiązków oraz jego praw. Każdy pracownika pierwszego kontaktu jest tym pracownikiem dla średnio 4-6 osób. Udzielają oni wszelkiej pomocy mieszkańcom.

 

Ad. 6, 7, 9, 17

 

Dom zapewnia mieszkańcom odzież, obuwie, dostosowane do pory roku oraz środki higieny osobistej i środki czystości. Odzież mieszkańców prana jest w pralni w Domu. Odzież znakowana jest od wewnętrznej strony i zawsze po praniu wraca do właściciela. Ponadto na każdym piętrze są podręczne pomieszczenia do prania i suszenia, gdzie mieszkańcy sami mogą zrobić drobną przepierkę swoich rzeczy osobistych.

 

Mieszkaniec, po przybyciu do Domu, zamieszkuje w pokoju przydzielonym przez Wicedyrektora. Po okresie wstępnej adaptacji i zapoznania się z Domem i współmieszkańcami istnieje możliwość zmiany pokoju mieszkalnego. Jak wynika z wyjaśnień Dyrektora mieszkańcy mogą urządzać swoje pokoje mieszkalne według własnego uznania oraz wyposażyć je w podstawowe meble z domu rodzinnego.

 

Ad. 8

 

Wszyscy mieszkańcy mają własne środki finansowe tj. renty, emerytury, świadczenia z pomocy społecznej. Dom zapewnia ich bezpieczne przechowywanie. Tryb postępowania z depozytami wartościowymi należącymi do mieszkańców, określa "Instrukcja postępowania z depozytami wartościowymi w Domu Pomocy Społecznej w Białowieży", która stanowi załącznik do Zrządzenia Nr 9/00 z dnia 10 listopada 2000 r. Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Białowieży w sprawie prowadzenia Instrukcji postępowania z depozytami wartościowymi w Domu Pomocy Społecznej w Białowieży. W Domu założona jest książka depozytów, zgodnie z którą zdeponowane przedmioty wartościowe i papiery wartościowe przechowywane są w szafie pancernej. Na dzień kontroli żaden z mieszkańców nie przechowywał żadnych rzeczy wartościowych.

 

Zgodnie z wyjaśnieniami Wicedyrektor na koncie depozytowym środki finansowe posiada 86 osób, z tego 54 to osoby żyjące a 32 to pieniądze pozostałe na koncie depozytowym osób zmarłych. Pieniądze z konta depozytowego mieszkaniec może pobrać każdego dnia u kasjera, pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie kont depozytowych. Osoby leżące potrzebę pobrania pieniędzy zgłaszają Pani Wicedyrektor lub pracownikowi pierwszego kontaktu. Pracownik pierwszego kontaktu zgłasza potrzebę pobrania pieniędzy kasjerowi i ten wypłaca pieniądze mieszkańcom w ich pokojach.

 

Ad 10

 

Dom zapewnia swoim mieszkańcom podtrzymywania kontaktów z rodziną i bliskimi. Pracownicy mają założony zeszyt kontaktów z rodziną. Zawiera on informacje adresowe najbliższych osób mieszkańca, z którym należy skontaktować w nagłych przypadkach, ewentualne życzenie mieszkańca w razie jego śmierci. Jak wynika z wyjaśnień Pani Wicedyrektor około 50 % mieszkańców utrzymuje stały kontakt z rodziną, są przez nie odwiedzani i zabierani na okres świąt do domów rodzinnych. Okazjonalny kontakt z najbliższymi, głównie przy okazji świąt i innych uroczystości utrzymuje 40% mieszkańców. Mieszkańcy z osobami odwiedzającymi spotykają się w pokojach mieszkalnych lub w salach dziennego pobytu, w okresie letnim również na placu rekreacyjnym.

 

Korespondencję prywatną do mieszkańców listonosz przynosi bezpośrednio do mieszkańca, urzędową bezpośrednio do Pani Wicedyrektor.

 

Ad. 11, 12

 

Samorząd Mieszkańców funkcjonuje w Domu od 8 lat. Zgodnie z Regulaminem Samorządu Mieszkańców jego celem jest m.in. czuwanie nad zaspokojeniem przez Dom potrzeb zdrowotnych, socjalnych i religijnych osób w nim mieszkających. Prowadzi on swoją działalność, realizując potrzeby i oczekiwania mieszkańców oraz wyraża wobec Dyrektora Domu swoje opinie, podejmuje inicjatywy, zgłasza wnioski, sprawuje kontrolę realizacji swoich uprawnień. Samorząd jest rzecznikiem interesów mieszkańców za pośrednictwem swoich organów. Organami samorządu są: Ogólne Zebranie Mieszkańców oraz Rada Mieszkańców. W skład Rady Mieszkańców wchodzą: przewodniczący, z-ca przewodniczącego, skarbnik oraz dwóch członków. Pierwsze wybory do Rady Mieszkańców odbyły się w dniu 25.03.1998 r. Obecny skład wybrany został w dniu 04.09.2004 r. Z posiedzeń samorządu sporządzane są protokoły. Skład Rady Mieszkańców wywieszony jest na tablicach ogłoszeń.

 

Ad. 18

 

Zgodnie z informacjami wywieszonymi na tablicach ogłoszeń, Dyrektor Domu w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów w poniedziałki i czwartki, w godzinach 1200 - 1400, mieszkańców codziennie oraz jest z nimi w stałym kontakcie. Ponadto w Domu, założona jest książka skarg i wniosków. W kontrolowanym okresie nie zarejestrowano w książce  żadnych skarg i wniosków.

 

II. Stopień i efekty realizacji indywidualnych planów wspierania mieszkańców.

 

Pierwszy zespół terapeutyczno-opiekuńczy został powołany Zarządzeniem Nr 3/98 Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Białowieży z dnia 21 stycznia 1998 r. w sprawie powołania zespołów terapeutyczno-opiekuńczych. Ostatni skład zespołu określiło Zarządzenie Nr 4A Dyrektora DPS z dnia 8 listopada 2000 r. W skład zespołu wchodzą: specjalista ds. psychoterapii, kierownik działu medyczno-rehabilitacyjnego, kierownik działu terapeutyczno-opiekuńczego, pracownik socjalny, kapelani, pracownicy I kontaktu. Pracami zespołu kieruje i odpowiada za jego funkcjonowanie - lider zespołu (osoba zatrudniona na stanowisku opiekuna). Zespół zbiera się co pół roku lub w zależności od potrzeb częściej. Z posiedzeń zespołu prowadzona jest dokumentacja zawierająca informacje, kto uczestniczył w posiedzeniu, czyj plan był omawiany i jakie ustalenia poczyniono w stosunku do danej osoby.

 

Po przybyciu mieszkańca do Domu,  członkowie zespołu po upływie około miesiąca, opracowują dla niego indywidualny plan wspierania, w oparciu o wstępną obserwację mieszkańca, posiadaną dokumentację i rozmowy przeprowadzane z mieszkańcem.  Indywidualne plany opracowane są dla wszystkich mieszkańców i zostały z nimi uzgodnione. Mieszkaniec potwierdza to swoim podpisem w planie.

 

 Opracowane plany zawierają: ogólną charakterystykę mieszkańca z uwzględnieniem wszystkich sfer funkcjonowania psychofizycznego, plan pracy terapeutycznej i ocenę efektów realizacji indywidualnych planów .

 

Ogólna charakterystyka mieszkańca zawiera informacje na temat jego kontaktów z osobami bliskimi, kondycji psychofizycznej i wymaganej pomocy przy wykonywaniu podstawowych czynności życia codziennego oraz w procesie usprawniania. Wiele uwagi poświęcono także funkcjonowaniu mieszkańca w Domu i relacji z współmieszkańcami.

 

Plan pracy terapeutycznej opracowywany jest na 6 lub 12 miesięcy w zależności od zmieniającej się sytuacji mieszkańca. Zawiera ogólne założenia do pracy z mieszkańcem w zakresie między innymi: jego rehabilitacji, utrzymaniu stanu zdrowia, udziału w terapii zajęciowej, utrzymania kontaktów z najbliższą rodziną.

 

Ocena efektów indywidualnych planów dokonywana jest co pół roku lub co rok zależnie od realizacji planu.

 

W oparciu o przeanalizowane plany należy stwierdzić, że założenia do pracy z mieszkańcem są spójne z ustaleniami dokonanymi na posiedzeniach zespołu terapeutyczno-opiekuńczego. Wytyczone cele do pracy z mieszkańcem są ogólne. W planach zakłada się podtrzymywanie już rozwiniętych sfer, nie proponuje się natomiast innych form aktywizacji mieszkańca.

 

 W ocenie realizacji planu odniesiono się do zawartych w planie założeń. Oceny te są jednak pobieżne i nie wskazują jakie dotychczas osiągnięto efekty pracy z mieszkańcem oraz czy zaproponowane metody i formy pracy są adekwatne do zmieniającej się sytuacji mieszkańca, czy wymagają modyfikacji. Nie we wszystkich ocenach wyznaczane są dalsze cele pracy z mieszkańcem w poszczególnych sferach rozwoju psychospołecznego.

 

Dokonano wpisu do książki kontroli DPS pod pozycją 2.

 

Protokół sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje Dyrektor Domu Pomocy Społecznej ROKITNIK w Białowieży.

 

W przypadku, gdy Dyrektor DPS nie zgadza się z ustaleniami zawartymi w protokole kontroli, może odmówić jego podpisania, składając w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania, pisemne wyjaśnienia przyczyn tej odmowy.

 

            Ponadto Dyrektorowi Domu Pomocy Społecznej w Białowieży przysługuje prawo zgłoszenia do Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku umotywowanych zastrzeżeń dotyczących ustaleń zawartych w protokole w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

 

 

Podpisy kontrolujących

1/ Ewa Feszler

2/ Mieczysława Nartowicz

Mikołaj Golonko

( podpis dyrektora Domu)


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  24.11.2005 14:24:31
Data publikacji:  24.11.2005 14:24:31
Data modyfikacji:  24.11.2005 14:43:31 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl