Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35093883   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Domu Pomocy Społecznej w Białowieży. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

Białystok, 2005

Białystok, 2005.11.17

PS.I.MN0932/1/12/05

Pan

Mikołaj Golonko

Dyrektor

Domu Pomocy Społecznej ROKITNIK

w Białowieży

Uprzejmie informuję, że w wyniku kontroli Domu Pomocy Społecznej, przeprowadzonej w dniach 4 i 10 października br. przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku w zakresie przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności mieszkańców do informacji o swoich prawach oraz oceny stopnia i efektów realizacji indywidualnych planów wspierania mieszkańców w okresie od 01.01.2004 r. do 30.09.2005 r. dokonano poniższych ustaleń.

Prawa i obowiązki mieszkańców Domu zawarte są w Załączniku nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Białowieży. Zawarte w Regulaminie prawa, gwarantują mieszkańcom w szczególności wolność, godność i poczucie bezpieczeństwa. Uwzględniają rozwój osobowości, utrzymywanie i rozwijanie kontaktów z rodziną i środowiskiem, korzystanie z wszelkich usług świadczonych przez Dom. Umożliwiają mieszkańcom organizowanie się i uczestniczenie w pracach samorządu. Zapewniają bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych w depozycie.

Nowoprzybyłego mieszkańca z Regulaminem organizacyjnym, w tym z przysługującymi mu prawami i obowiązkami zapoznaje Pani Wicedyrektor. Ponadto prawa i obowiązki mieszkańców wywieszone są na korytarzach na każdej kondygnacji Domu. W toku kontroli stwierdzono, że prawa mieszkańców są przestrzegane.

W Domu funkcjonuje zespół terapeutyczno-opiekuńczy, do zadań którego należy w szczególności opracowywanie indywidualnych planów wspierania mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcem jego realizacja. Działania wynikające z planu koordynuje pracownik pierwszego kontaktu.  Zespół zbiera się co pół roku lub w zależności od potrzeb częściej. Z posiedzeń zespołu prowadzona jest dokumentacja zawierająca informacje, kto uczestniczył w posiedzeniu, czyj plan był omawiany i jakie ustalenia poczyniono w stosunku do danej osoby.

Indywidualny plan wspierania opracowywany jest przez zespół po upływie około miesiąca od zamieszkania mieszkańca w Domu. Plan powstaje w oparciu o wstępną obserwację mieszkańca, posiadaną dokumentację i rozmowy przeprowadzane z mieszkańcem. Indywidualne plany opracowane są dla wszystkich mieszkańców i zostały z nimi uzgodnione. Fakt ten jest potwierdzony podpisem w planie.

Opracowane plany zawierają: ogólną charakterystykę mieszkańca z uwzględnieniem wszystkich sfer funkcjonowania psychofizycznego, plan pracy terapeutycznej i ocenę efektów realizacji indywidualnych planów. Ocena efektów indywidualnych planów dokonywana jest co pół roku lub co rok w zależności od potrzeb.

W oparciu o przeanalizowane plany należy stwierdzić, że założenia do pracy z mieszkańcem są spójne z ustaleniami dokonanymi na posiedzeniach zespołu terapeutyczno-opiekuńczego. Wytyczone cele do pracy z mieszkańcem są ogólne. W planach zakłada się podtrzymywanie już rozwiniętych sfer, nie proponuje się natomiast innych form aktywizacji mieszkańca. W ocenie realizacji planu odniesiono się do zawartych w planie założeń. Oceny te są jednak pobieżne i nie wskazują jakie dotychczas osiągnięto efekty pracy z mieszkańcem oraz czy zaproponowane metody i formy pracy są adekwatne do zmieniającej się sytuacji mieszkańca i czy wymagają modyfikacji. Nie we wszystkich ocenach wyznaczane są dalsze cele pracy z mieszkańcem w poszczególnych sferach rozwoju psychospołecznego.

W oparciu o wyniki przeprowadzonej kontroli zalecam:

1.      Modyfikować indywidualne plany wspierania mieszkańca z uwzględnieniem efektów prowadzonego postępowania terapeutycznego.

2.      Uszczegółowić cele pracy z mieszkańcem.

Na podstawie art. 128 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Białowieży może zgłosić do Wojewody Podlaskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych umotywowane zastrzeżenia.

W przypadku nie skorzystania z powyższego prawa, oczekuję w terminie 30 dni na informacje o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych, bądź o podjętych działaniach na rzecz ich realizacji lub przyczynach niepodjęcia takich działań.

Z up. Wojewody Podlaskiego

Krystyna Golubiewska

Z-ca Dyrektora Wydziału

Polityki Społecznej

Do wiadomości:

1.      Starosta Powiatu Hajnowskiego

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  24.11.2005 15:04:30
Data publikacji:  24.11.2005 15:04:30
Data modyfikacji:  24.11.2005 15:10:26 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl