PROTOKÓŁ
z kontroli
sprawdzającej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Klukowie, ul. Szkolna 2.
REGON
- 450009320
Wójtem Gminy Klukowo jest Pan Ryszard Kasperski.
Kierownikiem
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klukowie jest
Pan Jan Stanisław Piętka od 1991 r.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Klukowie : jest jednostką
organizacyjną, utworzoną na podstawie uchwały Nr 52/XV Gminnej Rady Narodowej w
Klukowie z dnia 01.04.1990r.
Kontrolę przeprowadzili
1. Margarita Jaroszuk - starszy inspektor wojewódzki
2. Jacek Piszczatowski - inspektor
pracownicy Wydziału
Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, na podstawie
upoważnień do kontroli nr 338 z dnia 06.07.2005r.,
wydanego w imieniu Wojewody Podlaskiego przez Andrzeja Kozłowskiego - Dyrektora
Wydziału Polityki Społecznej PUW w Białymstoku.
Kontrolę
przeprowadzono w dniu 08.07.2005r.
Temat kontroli:
Realizacja zaleceń
pokontrolnych zawartych w wystąpieniu z dnia 14.02.2005 r.
Nr PS.I.0932/34/04/05
Cel kontroli:
Ocena realizacji
zaleceń pokontrolnych zawartych w wystąpieniu z dnia 14.02.2005 r. Nr PS.I.0932/34/04/05
Przedmiotowy zakres kontroli:
Kontrolą objęto
okres od 1.05.2004r. do dnia kontroli i skontrolowano
następujące zagadnienia:
1. Niezwłoczne podjęcie działań zmierzających do opracowania gminnego
systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.
2. Koordynowanie realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów
społecznych po jej uchwaleniu przez Radę Gminy.
3. Sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej -
każdego roku.
4. Występowanie w stosownych terminach (sesja budżetowa) do Rady
Gminy o zapewnienie w budżecie gminy na kolejne lata środków na realizację
zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej bądź wynikających z bilansu
potrzeb na dany rok oraz wpisanych w gminną strategię rozwiązywania problemów
społecznych.
5. Przestrzeganie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w
zakresie wszczynania postępowania administracyjnego z urzędu (art.61 kpa), dokonywanie zmian decyzji w sytuacji zmiany
okoliczności sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienie do świadczenia, bądź
jego wysokość.
6. Przestrzeganie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 18.09. 2001r.w sprawie wywiadu rodzinnego (?) (Dz.U.Nr 14, poz. 1220) w zakresie sposobu dokumentowania
wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego, dokumentowania dochodu rodziny,
potwierdzanie faktu bezrobocia członków rodziny w przypadku ubiegania się o
pomoc z powodu braku możliwości zatrudnienia.
7. Dokonanie w zakresie zasiłków okresowych:
1) uzupełnienia dokumentacji, w zakresie potwierdzenia opłaty składki
KRUS w przypadkach opisanych w załączniku nr 1 do protokołu pod poz. 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 9. H.O., 11.
A.O., 17. G.M., 19.W.B., 23. F.I., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.
2) uzupełnienia dokumentacji , (w oparciu o
którą ustalono dochód z gospodarstwa rolnego) o prawidłowe zaświadczenia o
ilości posiadanych hektarów przeliczeniowych w przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 7. B.B., 9. H.O,
12. G.S., 17. G.M., 20. B.A., 23. F.I., 25. J.J., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.
3) udokumentowania w sposób prawidłowy poszczególnych składników
dochodu uzyskanych z tytułu świadczeń rodzinnych przyjętych do jego ustalania w
przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K, 7.
BB, 8. A.S., 12. G.S., 18. D.U.
4) uzupełnienia akt zasiłkobiorców o
zaświadczenia z PUP potwierdzające fakt pozostawania osobą bezrobotną w
sprawach: 4. K.K., 5. A.Ch, 14. S.K.,
15. SN.
5) udokumentowania zaświadczeniem lekarskim faktu choroby - będącej
przyczyną udzielenia pomocy w formie zasiłku okresowego, w przypadkach: 13. J.S., 23. F.I., 25. J.J., 34. K.I.
6) udokumentowania powodu przyznania pomocy w formie zasiłku
okresowego w przypadku wymienionym pod. poz. 5. A.Ch.
7) prawidłowego ustalenia wysokości odliczonej składki KRUS i
ewentualnej zmiany decyzji w sprawie wysokości zasiłku okresowego w przypadkach:
2.J.S., 3. H.H., 16. J.B.
8) dokonania zmian w zakresie wysokości zasiłku okresowego w
przypadkach: 27. U.Z., 32. U.B.
USTALENIA KONTROLI
1. Niezwłoczne podjęcie działań zmierzających do opracowania gminnego
systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.
Do dnia kontroli nie opracowano i nie uchwalono gminnego
systemu profilaktyki i opieki
nad dzieckiem.
2. Koordynowanie realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów
społecznych po jej uchwaleniu przez Radę Gminy.
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Klukowie,
do dnia kontroli nie realizował tego zadania z powodu nie uchwalenia gminnej
strategii rozwiązywania problemów społecznych przez Radę Gminy.
3. Sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej -
każdego roku.
Z informacji kierownika ośrodka wynika, że w dniu
21.10.2004r. przedłożony został przez ośrodek Skarbnikowi Gminy plan wydatków
na realizację zadań
pomocy społecznej na 2005r.
4. Występowanie w stosownych terminach (sesja budżetowa) do Rady
Gminy o zapewnienie w budżecie gminy na kolejne lata środków na realizację
zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej bądź wynikających z bilansu
potrzeb na dany rok oraz wpisanych w gminną strategię rozwiązywania problemów
społecznych.
Zgodnie z uchwałą NR XV/79/05 Rady Gminy Klukowo z dnia 21 marca 2005 r. w sprawie budżetu gminy na
2005 r. na realizację zadań pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych
zaplanowano kwotę 426 459,00 zł. - środki
pochodzą z dotacji celowych z budżetu państwa.
5. Przestrzeganie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w
zakresie wszczynania postępowania administracyjnego z urzędu (art.61 kpa), dokonywanie zmian decyzji w sytuacji zmiany
okoliczności sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienie do świadczenia, bądź
jego wysokość.
Zmieniając decyzje w przypadkach zmiany okoliczności
sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienia do pobierania przyznanych
świadczeń bądź ich wysokości, GOPS w Klukowie
stosował procedurę określoną w art. 61 Kodeksu postępowania administracyjnego -
powiadamiał pisemnie osoby zainteresowane o wszczęciu z urzędu postępowania w
sprawie.
6. Przestrzeganie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej
z dnia 18.09. 2001r.w sprawie wywiadu rodzinnego (?)
(Dz. U. Nr 14, poz. 1220) w zakresie sposobu dokumentowania wielkości
posiadanego gospodarstwa rolnego, dokumentowania dochodu rodziny, potwierdzanie
faktu bezrobocia członków rodziny w przypadku ubiegania się o pomoc z powodu braku
możliwości zatrudnienia.
Na dzień kontroli stwierdzono, że w aktach spraw
dotyczących przyznawania świadczeń z pomocy społecznej znajdują się prawidłowe
zaświadczenia z urzędów gmin o ilości ha przeliczeniowych posiadanego
gospodarstwa rolnego oraz (z zastrzeżeniem pkt. 7)
prawidłowe zaświadczenia o dochodzie rodziny. W aktach spraw (z zastrzeżeniem pkt. 7) znajdują się również zaświadczenia z Powiatowego
Urzędu Pracy o posiadaniu przez osoby zainteresowane statusu osób bezrobotnych
- na zaświadczeniach brak daty ich wystawienia.
7. Dokonanie w zakresie zasiłków okresowych:
1) uzupełnienia dokumentacji, w zakresie potwierdzenia opłaty składki
KRUS w przypadkach opisanych w załączniku nr 1 do protokołu pod poz. 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 9. H.O., 11.
A.O., 17. G.M., 19.W.B., 23. F.I., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.
W przypadku 2.
J.S.,
- w aktach oświadczenie z dnia 17.06.2004r.,
z którego wynika, że składką KRUS objęte są dwie osoby i jest ona potrącana z
zasiłku rodzinnego
W przypadku 3.
H.M,
- w aktach kserokopia odcinka opłaty KRUS za II kwartał w
dniu 14.04.2004r. oraz kserokopia odcinka opłaty
składki KRUS za III kwartał z datą stempla pocztowego 14.07.2004r.
W przypadku 6. A.K.,
- dowód opłaty składki KRUS za II kwartał 2004r. w kwocie
445,60zł z datą stempla pocztowego z dnia 11.05.2004r.
- do wniosku z dnia 15.10.2004r. dołączono ksero opłaty składki KRUS za III kwartał (data
stempla pocztowego nieczytelna)
W przypadku 9.
H.O.,
- w aktach oświadczenie zainteresowanej z 7.10.2004r., że zasiłek rodzinny w kwocie 200 zł potrącany jest na
składkę, zainteresowana pobiera 136zł zasiłku rodzinnego, KRUS opłacany jest za
dwie osoby.
- do wniosku z maja 2004r.
dołączono oświadczenie zainteresowanej z 14.05.2004r.,
z którego wynika, że składka KRUS opłacana jest za dwie osoby i potrącana z
zasiłku rodzinnego.
W przypadku 11. A.O.,
- rodzina nie posiada gospodarstwa rolnego, nie zachodzi
potrzeba uzupełniania dokumentacji o zaświadczenie o wielkości gospodarstwa
rolnego.
W przypadku 17. G.M.,
- do wniosku z czerwca 2004r. dołączono zaświadczenie UG w Klukowie z dnia 1.06.2004r. o
wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych - 5,120ha, w aktach
ponadto oświadczenie, że składka KRUS objęte są dwie osoby i potrącana jest ona
z zasiłku rodzinnego
W przypadku
19.W.B.,
- do wniosku z dnia 15.10.2004r.
dołączono zaświadczenie KRUS z dnia 23.06.2005r., z którego
wynika, że mąż wnioskodawczyni podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w
okresach:
- 1.01.1991r. do 10.10.1993r. z mocy ustawy w zakresie emerytalno-rentowym
oraz wypadkowym, chorobowym i macierzyńskim jako domownik,
- 11.10.1993r. do nadal - jako
rolnik. Konto nie wykazuje zadłużenia.
Dokument powyższy
został wystawiony z datą późniejszą niż przyznana pomoc, nie jest wiadomym czy
w okresie korzystania z zasiłku okresowego ta składka była opłacona.
W przypadku
23. F.I.,
- do wniosku z maja 2004r. - decyzją KRUS rozłożono na raty
spłatę należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne po 100 zł
miesięcznie. Termin płatności I raty 31.08.2004 r. Dołączono
odcinki opłat 2 i 3 zaległych rat składek z datą stempla pocztowego 21.10.2004r. i 29.11.2004r.
W przypadku
28. Ł.E.,
- w aktach tytuł wykonawczy Naczelnika Urzędu Skarbowego w
Wysokiem Mazowieckiem do ściągnięcia należności z tytułu nieopłacenia składek
na ubezpieczenie społeczne rolników poczynając od IV kwartału 2003r. do II
kwartału 2004r.
W przypadku
30. L.D.,
- przy wniosku z września 2004r. znajduje się oświadczenie z
dnia 1.09.2004r., że składka KRUS opłacana jest za 2
osoby, a zasiłek rodzinny przelewany jest na KRUS.
W przypadku
31. M.A.
- do akt dołączone jest oświadczenie z 19.07.2004r., że składką KRUS objęte są 2 osoby i jest potrącana
zasiłku rodzinnego w całości.
2) uzupełnienia dokumentacji, (w oparciu o którą
ustalono dochód z gospodarstwa rolnego) o prawidłowe zaświadczenia o ilości
posiadanych hektarów przeliczeniowych w przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 7. B.B.,
9. H.O, 12. G.S., 17. G.M., 20. B.A.,
23. F.I., 25. J.J.,
28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.
W przypadku 2.
J.S.,
- do akt sprawy dołączono
zaświadczenie Urzędu Gminy w Klukowie z dnia
17.06.2004r.o wielkości gospodarstwa rolnego w ha
przeliczeniowych (6,140ha)
W przypadku 3.
H.M,
- do akt dołączono zaświadczenie
Urzędu Gminy z dnia 2.08.2004r. o wielkości
gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (2,69ha).
W przypadku 6.
A.K.,
-
do wniosku o zasiłek okresowy z maja dołączono zaświadczenie UG w Klukowie z dnia 17.05.2004r. o
wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (7,4050ha),
-
do wniosku z dnia 15.10.2004r. dołączono ksero opłaty składki
KRUS za III kwartał (data stempla pocztowego nieczytelna) oraz zaświadczenie UG
o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (7,50ha).
W przypadku 7.
B.B.,
- do akt dołączono zaświadczenie UG
o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (2,460ha) oraz
kserokopię opłaty składki KRUS za III kwartał.
W przypadku 9.
H.O.,
-
do akt dołączono zaświadczenie UG z dnia 14.05.2004r.
o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (2,140ha),
-
zawiadomienie z 30.07.2004r. o wszczęciu
postępowania w sprawie zmiany decyzji przyznającej wypłatę zasiłku okresowego.
W przypadku 12. G.S.,
-
do akt dołączono zaświadczenie z 15.10.2004r. o
pow. gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (6,150ha)
-
w aktach oświadczenie
zainteresowanej, z którego wynika, że wysokość zasiłku rodzinnego na czworo
dzieci wynosi 205 zł. Spowodowało to zmianę dochodu na osobę w rodzinie na
kwotę 208,26 zł. Decyzją zmieniającą z dnia 17.08.2004 r.
przyznano zasiłek okresowy w kwocie 96,96 zł od 1.06.2004 r.
W sierpniu pomniejszono zasiłek o nadpłatę w VI i VII 2004 r.
W przypadku 17. G.M.,
- do wniosku z czerwca dołączono
zaświadczenie UG z dnia 1.06.2004r. o wielkości gospodarstwa
rolnego (5,120ha przel.)
W przypadku
20. B.A.,
- do wniosku z października
2004r. dołączono zaświadczenie UG z dnia 15.10.2004r.
o wielkości gospodarstwa rolnego (1,53ha przel.)
W przypadku
23. F.I.,
- do akt dołączono zaświadczenie
z 12.10.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego
(0,65ha przel.)
W przypadku
25. J.J.,
- do wniosku z 7.06.2004r. dołączono zaświadczenie z 11.06.2004r.
o wielkości gospodarstwa rolnego (4,14ha przel.)
W przypadku
28. Ł.E.,
-
do akt dołączono zaświadczenie z 14.05.2004r. o
wielkości gospodarstwa rolnego w ha przel. (6,92ha)
W przypadku 30. L.D.,
- do akt dołączono zaświadczenie z
3.09.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przel. (4,64ha).
W przypadku
31. M.A.
- do akt dołączono zaświadczenie z
19.07.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przel. (1,80ha)
3) udokumentowania w sposób prawidłowy poszczególnych składników
dochodu uzyskanych z tytułu świadczeń rodzinnych przyjętych do jego ustalania w
przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K, 7. BB, 8. A.S., 12. G.S., 18. D.U.:
W przypadku 2.
J.S.
- do akt sprawy
dołączono niepotwierdzoną kserokopię decyzji KRUS z dnia
2004.05.21 o wysokości
przyznanych świadczeń rodzinnych - 271,00 zł,
W przypadku 3.
H.M.
- do akt sprawy nie dołączono właściwego dokumentu
potwierdzającego wysokość przyznanych (i przyjętych do wyliczenia dochodu
rodziny) świadczeń rodzinnych,
W przypadku 6.
A.K,
- do akt sprawy nie dołączono właściwego dokumentu
potwierdzającego wysokość przyznanych (i przyjętych do wyliczenia dochodu
rodziny) świadczeń rodzinnych,
W przypadku 7.
BB,
- do akt sprawy dołączono decyzję KRUS O/Wysokie
Mazowieckie z dnia 20.05.2004 r. o wysokości
przyznanych świadczeń rodzinnych - 205,00 zł w maju 2004 r.
W przypadku 8.
A.S.,
- do akt sprawy nie dołączono właściwego dokumentu
potwierdzającego wysokość przyznanych (i przyjętych do wyliczenia dochodu
rodziny) świadczeń rodzinnych,
W przypadku
12. G.S.,
- przy wniosku z czerwca 2004r. w aktach znajduje się
oświadczenie z dnia 29.06.2004 r. o wysokości zasiłku
rodzinnego na 4 dzieci w kwocie 205 zł.(kwota zgodna z
odcinkiem KRUS za maj) oraz kserokopia opłaty składki KRUS za II kwartał (z
datą stempla pocztowego 25.05.2004 r.)
W przypadku
18. D.U.
- do akt sprawy dołączono odcinek KRUS
O/Wysokie Mazowieckie za październik 2004 r. - wysokość świadczeń rodzinnych - 245,00
zł,
4) uzupełnienia akt zasiłkobiorców o
zaświadczenia z PUP potwierdzające fakt pozostawania osobą bezrobotną w
sprawach: 4. K.K., 5. A.Ch, 14. S.K.,
15. SN.:
W
przypadku 4. K.K.:
- do akt sprawy dołączono potwierdzoną kserokopię
zaświadczenia, stwierdzającego, że K.K. jest zarejestrowana w Powiatowym
Urzędzie Pracy w Wysokiem Mazowieckiem jako osoba bezrobotna od 22.04.1999 r. Brak daty wystawienia zaświadczenia, brak pieczęci
nagłówkowej instytucji.
W
przypadku 5. A.Ch:
- do akt sprawy nie dołączono właściwego zaświadczenia
potwierdzającego fakt posiadania statusu bezrobotnego,
- do akt sprawy dołączono zaświadczenie
lekarskie z dnia 18.10.2004 r. o przewlekłej chorobie
zainteresowanego.
W
przypadku 14. S.K.,
- do akt sprawy dołączono zaświadczenie PUP w
Wysokiem Mazowieckiem (bez daty) stwierdzające, że zainteresowany jest
zarejestrowany w urzędzie jako osoba bezrobotna od 03.11.1999 r.
W
przypadku 15. SN
- do akt sprawy dołączono zaświadczenie PUP w Wysokiem Mazowieckiem
(bez daty) stwierdzające, że zainteresowany jest zarejestrowany w urzędzie jako
osoba bezrobotna od 05.05.2003 r.
5) udokumentowania zaświadczeniem lekarskim faktu choroby - będącej
przyczyną udzielenia pomocy w formie zasiłku okresowego, w przypadkach: 13. J.S., 23. F.I., 25. J.J.,
34. K.I.
W
przypadku 13. J.S.:
- do akt sprawy dołączono potwierdzoną kserokopię
stosownego zaświadczenia lekarskiego,
W
przypadku 23. F.I.:
- do akt sprawy
dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia 21.09.2004 r.
W przypadku
25. J.J.,
- do akt sprawy dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia
07.10.2004 r.
W
przypadku 34. K.I.
- w aktach sprawy brak aktualnego
zaświadczenia lekarskiego. Do akt sprawy dołączono decyzję Powiatowego Urzędu
Pracy w Wysokiem Mazowieckiem z dnia 08.09.2004 r. o
uznaniu K.I. za osobę bezrobotną od dnia 08.09.2004 r.
6) udokumentowania
powodu przyznania pomocy w formie zasiłku okresowego w przypadku wymienionym
pod. poz. 5.
A.Ch.
W przypadku 5. A.Ch.
- do akt sprawy dołączono zaświadczenie lekarskie
z dnia 18.10.2004 r. o przewlekłej chorobie
zainteresowanego.
7) prawidłowego ustalenia wysokości odliczonej składki KRUS i
ewentualnej zmiany decyzji w sprawie wysokości zasiłku okresowego w
przypadkach: 2.J.S., 3. H.M., 16. J.B.
W przypadku
2.J.S.,
Na potwierdzenie odliczonej od dochodu
składki KRUS
-
do akt dołączono oświadczenie wnioskodawczyni z dnia 16.02.2004r. że składka KRUS objęte są 2 osoby i jest ona potrącana z
zasiłku rodzinnego,
- do akt dołączono
decyzje KRUS z 21.05.2004r. o przyznaniu zasiłku
rodzinnego od 1.05.2004r. do 31.08.2005r. w kwocie 271zł (w kwocie przyjętej przez GOPS do
dochodu).
- oświadczenie
wnioskodawczyni z dnia 17.06.2004r., że składką KRUS
objęte są 2 osoby i jest ona potrącana z zasiłku rodzinnego
-
oświadczenie z dnia 29.06.2004r., z
którego wynika, że od 1.05. 2004r. kwota świadczeń
rodzinnych wynosi 271zł.
-
do akt dołączono oświadczenie z 15.10.2004r., że
składką KRUS objęte są 2 osoby i jest ona potrącana z zasiłku rodzinnego.
Z informacji kierownika ops wynika, że KRUS nie wydaje zaświadczeń o potrąconych
składkach.
W
przypadku 3. H.M.:
- do akt sprawy
(wniosek z dnia 05.10.2004 r.) dołączono niepotwierdzone kserokopie dowodów
wpłaty składek KRUS:
H.M.
- 228,80 zł - 4 kw. 2004 r.
Z.M.
- 228,80 zł - 4 kw. 2004 r.
Razem:
457,60 zł : 3 = 152,53 zł miesięcznie.
Tymczasem od dochodu odliczono kwotę 148,53 zł.
Do wyliczenia wysokości przyznanego zasiłku
okresowego przyjęto miesięczny dochód rodziny w wysokości 870,33 zł (1018,86 zł
- 148,53 zł ) - kryterium dochodowe rodziny wynosi
2528,00 zł miesięcznie (316,00 zł x 8), stąd wysokość przyznanego zasiłku
okresowego wyniosła 248,60 zł. miesięcznie {15% x
(2528,00 zł - 870,33 zł)}. Jak wynika z dołączonych dowodów, wysokość
opłaconych składek KRUS wyniosła 152,53 zł miesięcznie; miesięczny dochód
rodziny powinien wynosić 866,33 zł, a wysokość przyznanego zasiłku rodzinnego
powinna wynieść 249,25 zł {15% x (2528,00 zł - 866,33 zł)}.
W
przypadku 16. J.B
- do akt dołączono oświadczenie wnioskodawczyni, stwierdzające,
że składka KRUS za 2 osoby została potrącona z zasiłku porodowego (na zaległe
składki)- w aktach decyzja KRUS z dnia 24.11.2004r.
przyznająca zasiłek macierzyński, informująca jednocześnie o potrąceniu składek
w wysokości 1969,03zł.
Z dołączonego
oświadczenia i decyzji nie wynika za jaki okres
(kwartał) potrącone są składki i czy przy rozpatrywaniu wniosku z października
2004r. podlegały odliczeniu od dochodu.
8) dokonania zmian w zakresie wysokości zasiłku
okresowego w przypadkach: 27. U.Z., 32. U.B.
W
przypadku 27. U.Z.,
-
zawiadomienie z dnia 30.07.2004r.r.o wszczęciu
postępowania w sprawie zmiany decyzji przyznającej zasiłek okresowy,
-
decyzją zmieniającą zmieniono wysokość zasiłku przyznanego decyzją
z dnia 18.06.2004r.Z list wypłat wynika, że w sierpniu i wrześniu 2004r. wypłacono zasiłek
pomniejszony o nadpłacona kwotę.
W
przypadku 32. U.B.
-
zawiadomienie z dnia 18.02.2005r.o
wszczęciu postępowania w sprawie zmiany decyzji przyznającej zasiłek okresowy,
-
decyzją z dnia 23.02.2005r. zmieniono
decyzje z dnia 18.10.2004r. w zakresie wysokości
zasiłku okresowego. Zasiłek przyznano w kwocie wskazanej w zaleceniach. Z list
wypłat wynika, że w m-cach IV-VI 2005 r.potrącono nadpłaconą kwotę.
Jednocześnie
podczas kontroli stwierdzono, że Gmina Klukowo liczy
ponad 5 tys. mieszkańców. Zgodnie z art. 110 ust. 11 ustawy z dnia 12 marca
2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.Nr 64, poz. 593 z późn. zm)
ośrodek pomocy społecznej zatrudnia pracowników socjalnych proporcjonalnie do
liczby ludności gminy w stosunku jeden pracownik socjalny na 2 tys.
mieszkańców, nie mniej jednak niż trzech pracowników. Tymczasem GOPS zatrudnia
jednego pracownika socjalnego, kierownika i pracownika do obsługi świadczeń
rodzinnych.
Ponadto
stwierdzono, że pani Małgorzata Dmochowska,
zatrudniona na stanowisku pracownika socjalnego spełnia wymagania określone w
art. 116 ust. 1 ustawy, natomiast pan Jan Stanisław Piętka - zajmujący
stanowisko kierownika ośrodka nie spełnia wymagań określonych w art. 122 ust.
1 w/w ustawy o pomocy społecznej - nie posiada specjalizacji z zakresu
organizacji pomocy społecznej.
Protokół
niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden
otrzymuje p.o Kierownika Ośrodka, drugi Wydział
Polityki Społecznej PUW w Białymstoku. Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej w Klukowie przysługuje prawo zgłoszenia
przed podpisaniem protokołu kontroli umotywowanych zastrzeżeń dotyczących
umotywowanych zastrzeżeń dotyczących ustaleń zawartych w protokole.
Zastrzeżenia zgłasza się na piśmie do Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej
PUW w terminie 7 dni od daty otrzymania protokołu kontroli.
O
przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu w książce ewidencji kontroli Urzędu
Gminy pod poz. 3.
Kontrolowany: Kontrolujący:
Pan Jan Stanisław Piętka (podpis
nieczytelny) 1. Margarita Jaroszuk
03.08.2005 r. 2.
Jacek Piszczatowski