Witryna używa plików cookies wyłącznie do celów statystycznych w celu ulepszania struktury i zawartości serwisu. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. cookie
     
Zgromadzenia publiczne
ZAGROŻENIA
Komisje i zespoły
Programy w zakresie realizacji zadań publicznych
Akty prawne
Dziennik Urzędowy Województwa Podlaskiego
System Ratownictwa Medycznego/Zdrowie
Zamierzenia
Informacje o stanie Urzędu
Wystąpienia i oceny
Dokumentacja kontrolna
Majątek
Pomoc publiczna
Lobbing
Jednostki podporządkowane
Przedsiębiorstwa nadzorowane przez Wojewodę
Ogłoszenia (zamówienia)
Strona główna BIP.gov.pl
Strona główna podmiotu
Opiekunowie
Ewelina Kiersnowska
Punkt Obsługi Klienta
Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: +48857439347
faks: +48857439231
e-mail: ekiersnowska@bialystok.uw.gov.pl
Arkadiusz Wróblewski
Punkt Obsługi Klienta Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego
ul. Mickiewicza 3
15-213 Białystok
telefon: 85 7439 493
faks: 85 7439 231
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
35094072   odwiedzin
Jak korzystać Rejestr zmian Informacje niedostępne
Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
 
Kategoria: Kontrola Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klukowie. Zobacz inne informacje z tej kategorii.

PROTOKÓŁ

PROTOKÓŁ

z kontroli sprawdzającej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

w Klukowie, ul. Szkolna 2.

REGON - 450009320

Wójtem Gminy Klukowo jest Pan Ryszard Kasperski.

Kierownikiem Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klukowie jest Pan Jan Stanisław Piętka od 1991 r.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Klukowie : jest jednostką organizacyjną, utworzoną na podstawie uchwały Nr 52/XV Gminnej Rady Narodowej w Klukowie z dnia 01.04.1990r.

Kontrolę przeprowadzili

1.   Margarita Jaroszuk - starszy inspektor wojewódzki

2.   Jacek Piszczatowski - inspektor

pracownicy Wydziału Polityki Społecznej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku, na podstawie upoważnień do kontroli nr 338 z dnia 06.07.2005r., wydanego w imieniu Wojewody Podlaskiego przez Andrzeja Kozłowskiego - Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej PUW w Białymstoku.

Kontrolę przeprowadzono w dniu 08.07.2005r.

Temat kontroli:

Realizacja zaleceń pokontrolnych zawartych w wystąpieniu z dnia 14.02.2005 r. Nr PS.I.0932/34/04/05

Cel kontroli:

Ocena realizacji zaleceń pokontrolnych zawartych w wystąpieniu z dnia 14.02.2005 r. Nr PS.I.0932/34/04/05

Przedmiotowy zakres kontroli:

Kontrolą objęto okres od 1.05.2004r. do dnia kontroli i skontrolowano następujące zagadnienia:

1.   Niezwłoczne podjęcie działań zmierzających do opracowania gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.

2.   Koordynowanie realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych po jej uchwaleniu przez Radę Gminy.

3.   Sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej - każdego roku.

4.   Występowanie w stosownych terminach (sesja budżetowa) do Rady Gminy o zapewnienie w budżecie gminy na kolejne lata środków na realizację zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej bądź wynikających z bilansu potrzeb na dany rok oraz wpisanych w gminną strategię rozwiązywania problemów społecznych.

5.   Przestrzeganie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie wszczynania postępowania administracyjnego z urzędu (art.61 kpa), dokonywanie zmian decyzji w sytuacji zmiany okoliczności sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienie do świadczenia, bądź jego wysokość.

6.   Przestrzeganie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18.09. 2001r.w sprawie wywiadu rodzinnego (?) (Dz.U.Nr 14, poz. 1220) w zakresie sposobu dokumentowania wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego, dokumentowania dochodu rodziny, potwierdzanie faktu bezrobocia członków rodziny w przypadku ubiegania się o pomoc z powodu braku możliwości zatrudnienia.

7.   Dokonanie w zakresie zasiłków okresowych:

1)   uzupełnienia dokumentacji, w zakresie potwierdzenia opłaty składki KRUS w przypadkach opisanych w załączniku nr 1 do protokołu pod poz. 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 9. H.O., 11. A.O., 17. G.M., 19.W.B., 23. F.I., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.

2)   uzupełnienia dokumentacji , (w oparciu o którą ustalono dochód z gospodarstwa rolnego) o prawidłowe zaświadczenia o ilości posiadanych hektarów przeliczeniowych w przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 7. B.B., 9. H.O, 12. G.S., 17. G.M., 20. B.A., 23. F.I., 25. J.J., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.

3)   udokumentowania w sposób prawidłowy poszczególnych składników dochodu uzyskanych z tytułu świadczeń rodzinnych przyjętych do jego ustalania w przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K, 7. BB, 8. A.S., 12. G.S., 18. D.U.

4)   uzupełnienia akt zasiłkobiorców o zaświadczenia z PUP potwierdzające fakt pozostawania osobą bezrobotną w sprawach: 4. K.K., 5. A.Ch, 14. S.K., 15. SN.

5)   udokumentowania zaświadczeniem lekarskim faktu choroby - będącej przyczyną udzielenia pomocy w formie zasiłku okresowego, w przypadkach: 13. J.S., 23. F.I., 25. J.J., 34. K.I.

6)   udokumentowania powodu przyznania pomocy w formie zasiłku okresowego w przypadku wymienionym pod. poz. 5. A.Ch.

7)   prawidłowego ustalenia wysokości odliczonej składki KRUS i ewentualnej zmiany decyzji w sprawie wysokości zasiłku okresowego w przypadkach: 2.J.S., 3. H.H., 16. J.B.

8)   dokonania zmian w zakresie wysokości zasiłku okresowego w przypadkach: 27. U.Z., 32. U.B.

USTALENIA KONTROLI

1.   Niezwłoczne podjęcie działań zmierzających do opracowania gminnego systemu profilaktyki i opieki nad dzieckiem i rodziną.

Do dnia kontroli nie opracowano i nie uchwalono gminnego systemu profilaktyki i opieki  nad dzieckiem.

2.   Koordynowanie realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych po jej uchwaleniu przez Radę Gminy.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Klukowie, do dnia kontroli nie realizował tego zadania z powodu nie uchwalenia gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych przez Radę Gminy.

3.   Sporządzanie bilansu potrzeb gminy w zakresie pomocy społecznej - każdego roku.

Z informacji kierownika ośrodka wynika, że w dniu 21.10.2004r. przedłożony został przez ośrodek Skarbnikowi Gminy plan wydatków na realizację  zadań pomocy społecznej na 2005r.

4.   Występowanie w stosownych terminach (sesja budżetowa) do Rady Gminy o zapewnienie w budżecie gminy na kolejne lata środków na realizację zadań określonych w ustawie o pomocy społecznej bądź wynikających z bilansu potrzeb na dany rok oraz wpisanych w gminną strategię rozwiązywania problemów społecznych.

Zgodnie z uchwałą NR XV/79/05 Rady Gminy Klukowo z dnia 21 marca 2005 r. w sprawie budżetu gminy na 2005 r. na realizację zadań pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych zaplanowano kwotę 426 459,00 zł. - środki pochodzą z dotacji celowych z budżetu państwa.

5.   Przestrzeganie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego w zakresie wszczynania postępowania administracyjnego z urzędu (art.61 kpa), dokonywanie zmian decyzji w sytuacji zmiany okoliczności sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienie do świadczenia, bądź jego wysokość.

Zmieniając decyzje w przypadkach zmiany okoliczności sprawy, mających wpływ na dalsze uprawnienia do pobierania przyznanych świadczeń bądź ich wysokości, GOPS w Klukowie stosował procedurę określoną w art. 61 Kodeksu postępowania administracyjnego - powiadamiał pisemnie osoby zainteresowane o wszczęciu z urzędu postępowania w sprawie.

6.   Przestrzeganie rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18.09. 2001r.w sprawie wywiadu rodzinnego (?) (Dz. U. Nr 14, poz. 1220) w zakresie sposobu dokumentowania wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego, dokumentowania dochodu rodziny, potwierdzanie faktu bezrobocia członków rodziny w przypadku ubiegania się o pomoc z powodu braku możliwości zatrudnienia.

Na dzień kontroli stwierdzono, że w aktach spraw dotyczących przyznawania świadczeń z pomocy społecznej znajdują się prawidłowe zaświadczenia z urzędów gmin o ilości ha przeliczeniowych posiadanego gospodarstwa rolnego oraz (z zastrzeżeniem pkt. 7) prawidłowe zaświadczenia o dochodzie rodziny. W aktach spraw (z zastrzeżeniem pkt. 7) znajdują się również zaświadczenia z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu przez osoby zainteresowane statusu osób bezrobotnych - na zaświadczeniach brak daty ich wystawienia.

7.   Dokonanie w zakresie zasiłków okresowych:

1)   uzupełnienia dokumentacji, w zakresie potwierdzenia opłaty składki KRUS w przypadkach opisanych w załączniku nr 1 do protokołu pod poz. 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 9. H.O., 11. A.O., 17. G.M., 19.W.B., 23. F.I., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.

W przypadku 2. J.S.,

- w aktach oświadczenie z dnia 17.06.2004r., z którego wynika, że składką KRUS objęte są dwie osoby i jest ona potrącana z zasiłku rodzinnego

W przypadku 3. H.M,

- w aktach kserokopia odcinka opłaty KRUS za II kwartał w dniu 14.04.2004r. oraz kserokopia odcinka opłaty składki KRUS za III kwartał z datą stempla pocztowego 14.07.2004r.

W przypadku 6. A.K.,

- dowód opłaty składki KRUS za II kwartał 2004r. w kwocie 445,60zł z datą stempla pocztowego z dnia 11.05.2004r.

- do wniosku z dnia 15.10.2004r. dołączono ksero opłaty składki KRUS za III kwartał (data stempla pocztowego nieczytelna)

W przypadku 9. H.O.,

- w aktach oświadczenie zainteresowanej z 7.10.2004r., że zasiłek rodzinny w kwocie 200 zł potrącany jest na składkę, zainteresowana pobiera 136zł zasiłku rodzinnego, KRUS opłacany jest za dwie osoby.

- do wniosku z maja 2004r. dołączono oświadczenie zainteresowanej z 14.05.2004r., z którego wynika, że składka KRUS opłacana jest za dwie osoby i potrącana z zasiłku rodzinnego.

W przypadku 11. A.O.,

- rodzina nie posiada gospodarstwa rolnego, nie zachodzi potrzeba uzupełniania dokumentacji o zaświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego.

W przypadku 17. G.M.,

- do wniosku z czerwca 2004r. dołączono zaświadczenie UG w Klukowie z dnia 1.06.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych - 5,120ha, w aktach ponadto oświadczenie, że składka KRUS objęte są dwie osoby i potrącana jest ona z zasiłku rodzinnego

W przypadku 19.W.B.,

- do wniosku z dnia 15.10.2004r. dołączono zaświadczenie KRUS z dnia 23.06.2005r., z którego wynika, że mąż wnioskodawczyni podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w okresach:

- 1.01.1991r. do 10.10.1993r. z mocy ustawy w zakresie emerytalno-rentowym oraz wypadkowym, chorobowym i macierzyńskim jako domownik,

- 11.10.1993r. do nadal - jako rolnik. Konto nie wykazuje zadłużenia.

Dokument powyższy został wystawiony z datą późniejszą niż przyznana pomoc, nie jest wiadomym czy w okresie korzystania z zasiłku okresowego ta składka była opłacona.

W przypadku 23. F.I.,

- do wniosku z maja 2004r. - decyzją KRUS rozłożono na raty spłatę należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne po 100 zł miesięcznie. Termin płatności I raty 31.08.2004 r. Dołączono odcinki opłat 2 i 3 zaległych rat składek z datą stempla pocztowego 21.10.2004r. i 29.11.2004r.

W przypadku 28. Ł.E.,

- w aktach tytuł wykonawczy Naczelnika Urzędu Skarbowego w Wysokiem Mazowieckiem do ściągnięcia należności z tytułu nieopłacenia składek na ubezpieczenie społeczne rolników poczynając od IV kwartału 2003r. do II kwartału 2004r.

W przypadku 30. L.D.,

- przy wniosku z września 2004r. znajduje się oświadczenie z dnia 1.09.2004r., że składka KRUS opłacana jest za 2 osoby, a zasiłek rodzinny przelewany jest na KRUS.

W przypadku 31. M.A.

- do akt dołączone jest oświadczenie z 19.07.2004r., że składką KRUS objęte są 2 osoby i jest potrącana zasiłku rodzinnego w całości.

2)   uzupełnienia dokumentacji, (w oparciu o którą ustalono dochód z gospodarstwa rolnego) o prawidłowe zaświadczenia o ilości posiadanych hektarów przeliczeniowych w przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K., 7. B.B., 9. H.O, 12. G.S., 17. G.M., 20. B.A., 23. F.I., 25. J.J., 28. Ł.E., 30. L.D., 31. M.A.

W przypadku 2. J.S.,

- do akt sprawy dołączono zaświadczenie Urzędu Gminy w Klukowie z dnia 17.06.2004r.o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (6,140ha)

W przypadku 3. H.M,

- do akt dołączono zaświadczenie Urzędu Gminy z dnia 2.08.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (2,69ha).

W przypadku 6. A.K.,

-         do wniosku o zasiłek okresowy z maja dołączono zaświadczenie UG w Klukowie z dnia 17.05.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (7,4050ha),

- do wniosku z dnia 15.10.2004r. dołączono ksero opłaty składki KRUS za III kwartał (data stempla pocztowego nieczytelna) oraz zaświadczenie UG o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (7,50ha).

W przypadku 7. B.B.,

- do akt dołączono zaświadczenie UG o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (2,460ha) oraz kserokopię opłaty składki KRUS za III kwartał.

W przypadku 9. H.O.,

-         do akt dołączono zaświadczenie UG z dnia 14.05.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (2,140ha),

-         zawiadomienie z 30.07.2004r. o wszczęciu postępowania w sprawie zmiany decyzji przyznającej wypłatę zasiłku okresowego.

W przypadku 12. G.S.,

-         do akt dołączono zaświadczenie z 15.10.2004r. o pow. gospodarstwa rolnego w ha przeliczeniowych (6,150ha)

-          w aktach oświadczenie zainteresowanej, z którego wynika, że wysokość zasiłku rodzinnego na czworo dzieci wynosi 205 zł. Spowodowało to zmianę dochodu na osobę w rodzinie na kwotę 208,26 zł. Decyzją zmieniającą z dnia 17.08.2004 r. przyznano zasiłek okresowy w kwocie 96,96 zł od 1.06.2004 r. W sierpniu pomniejszono zasiłek o nadpłatę w VI i VII 2004 r.

W przypadku 17. G.M.,

- do wniosku z czerwca dołączono zaświadczenie UG z dnia 1.06.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego (5,120ha przel.)

W przypadku 20. B.A.,

- do wniosku z października 2004r. dołączono zaświadczenie UG z dnia 15.10.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego (1,53ha przel.)

W przypadku 23. F.I.,

- do akt dołączono zaświadczenie z 12.10.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego (0,65ha przel.)

W przypadku 25. J.J.,

- do wniosku z 7.06.2004r. dołączono zaświadczenie z 11.06.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego (4,14ha przel.)

W przypadku 28. Ł.E.,

-         do akt dołączono zaświadczenie z 14.05.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przel. (6,92ha)

W przypadku 30. L.D.,

- do akt dołączono zaświadczenie z 3.09.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przel. (4,64ha).

W przypadku 31. M.A.

- do akt dołączono zaświadczenie z 19.07.2004r. o wielkości gospodarstwa rolnego w ha przel. (1,80ha)

3)   udokumentowania w sposób prawidłowy poszczególnych składników dochodu uzyskanych z tytułu świadczeń rodzinnych przyjętych do jego ustalania w przypadkach: 2. J.S., 3. H.M, 6. A.K, 7. BB, 8. A.S., 12. G.S., 18. D.U.:

W przypadku 2. J.S.

 - do akt sprawy dołączono niepotwierdzoną kserokopię decyzji KRUS z dnia 2004.05.21  o wysokości przyznanych świadczeń rodzinnych - 271,00 zł,

W przypadku 3. H.M.

- do akt sprawy nie dołączono właściwego dokumentu potwierdzającego wysokość przyznanych (i przyjętych do wyliczenia dochodu rodziny) świadczeń rodzinnych,

W przypadku 6. A.K,

- do akt sprawy nie dołączono właściwego dokumentu potwierdzającego wysokość przyznanych (i przyjętych do wyliczenia dochodu rodziny) świadczeń rodzinnych,

W przypadku 7. BB,

- do akt sprawy dołączono decyzję KRUS O/Wysokie Mazowieckie z dnia 20.05.2004 r. o wysokości przyznanych świadczeń rodzinnych - 205,00 zł w maju 2004 r.

W przypadku 8. A.S.,

- do akt sprawy nie dołączono właściwego dokumentu potwierdzającego wysokość przyznanych (i przyjętych do wyliczenia dochodu rodziny) świadczeń rodzinnych,

W przypadku 12. G.S.,

- przy wniosku z czerwca 2004r. w aktach znajduje się oświadczenie z dnia 29.06.2004 r. o wysokości zasiłku rodzinnego na 4 dzieci w kwocie 205 zł.(kwota zgodna z odcinkiem KRUS za maj) oraz kserokopia opłaty składki KRUS za II kwartał (z datą stempla pocztowego 25.05.2004 r.)

W przypadku 18. D.U.

- do akt sprawy dołączono odcinek KRUS O/Wysokie Mazowieckie za październik 2004 r. - wysokość świadczeń rodzinnych - 245,00 zł,

4)   uzupełnienia akt zasiłkobiorców o zaświadczenia z PUP potwierdzające fakt pozostawania osobą bezrobotną w sprawach: 4. K.K., 5. A.Ch, 14. S.K., 15. SN.:

W przypadku 4. K.K.:

- do akt sprawy dołączono potwierdzoną kserokopię zaświadczenia, stwierdzającego, że K.K. jest zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Wysokiem Mazowieckiem jako osoba bezrobotna od 22.04.1999 r. Brak daty wystawienia zaświadczenia, brak pieczęci nagłówkowej instytucji.

W przypadku 5. A.Ch:

- do akt sprawy nie dołączono właściwego zaświadczenia potwierdzającego fakt posiadania statusu bezrobotnego,

- do akt sprawy dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia 18.10.2004 r. o przewlekłej chorobie zainteresowanego.

W przypadku 14. S.K.,

- do akt sprawy dołączono zaświadczenie PUP w Wysokiem Mazowieckiem (bez daty) stwierdzające, że zainteresowany jest zarejestrowany w urzędzie jako osoba bezrobotna od 03.11.1999 r.

W przypadku 15. SN

- do akt sprawy dołączono zaświadczenie PUP w Wysokiem Mazowieckiem (bez daty) stwierdzające, że zainteresowany jest zarejestrowany w urzędzie jako osoba bezrobotna od 05.05.2003 r.

5)   udokumentowania zaświadczeniem lekarskim faktu choroby - będącej przyczyną udzielenia pomocy w formie zasiłku okresowego, w przypadkach: 13. J.S., 23. F.I., 25. J.J., 34. K.I.

W przypadku 13. J.S.:

- do akt sprawy dołączono potwierdzoną kserokopię stosownego zaświadczenia lekarskiego,

W przypadku 23. F.I.:

-  do akt sprawy dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia 21.09.2004 r.

W przypadku 25. J.J.,

- do akt sprawy dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia 07.10.2004 r.

W przypadku 34. K.I.

- w aktach sprawy brak aktualnego zaświadczenia lekarskiego. Do akt sprawy dołączono decyzję Powiatowego Urzędu Pracy w Wysokiem Mazowieckiem z dnia 08.09.2004 r. o uznaniu K.I. za osobę bezrobotną od dnia 08.09.2004 r.

6)   udokumentowania powodu przyznania pomocy w formie zasiłku okresowego w przypadku wymienionym pod. poz. 5. A.Ch.

      W przypadku 5. A.Ch.

- do akt sprawy dołączono zaświadczenie lekarskie z dnia 18.10.2004 r. o przewlekłej chorobie zainteresowanego.

7)   prawidłowego ustalenia wysokości odliczonej składki KRUS i ewentualnej zmiany decyzji w sprawie wysokości zasiłku okresowego w przypadkach: 2.J.S., 3. H.M., 16. J.B.

W przypadku 2.J.S.,

Na potwierdzenie odliczonej od dochodu składki KRUS

-         do akt dołączono oświadczenie wnioskodawczyni z dnia 16.02.2004r. że składka KRUS objęte są 2 osoby i jest ona potrącana z zasiłku rodzinnego,

- do akt dołączono decyzje KRUS z 21.05.2004r. o przyznaniu zasiłku rodzinnego od 1.05.2004r. do 31.08.2005r. w kwocie 271zł (w kwocie przyjętej przez GOPS do dochodu).

- oświadczenie wnioskodawczyni z dnia 17.06.2004r., że składką KRUS objęte są 2 osoby i jest ona potrącana z zasiłku rodzinnego

-         oświadczenie z dnia 29.06.2004r., z którego wynika, że od 1.05. 2004r. kwota świadczeń rodzinnych wynosi 271zł.

-         do akt dołączono oświadczenie z 15.10.2004r., że składką KRUS objęte są 2 osoby i jest ona potrącana z zasiłku rodzinnego.

Z informacji kierownika ops wynika, że KRUS nie wydaje zaświadczeń o potrąconych składkach.

W przypadku 3. H.M.:

- do akt sprawy (wniosek z dnia 05.10.2004 r.) dołączono niepotwierdzone kserokopie dowodów wpłaty składek KRUS:

            H.M. - 228,80 zł - 4 kw. 2004 r.

            Z.M. - 228,80 zł - 4 kw. 2004 r.

                     Razem: 457,60 zł : 3 = 152,53 zł miesięcznie.

Tymczasem od dochodu odliczono kwotę 148,53 zł.

Do wyliczenia wysokości przyznanego zasiłku okresowego przyjęto miesięczny dochód rodziny w wysokości 870,33 zł (1018,86 zł - 148,53 zł ) - kryterium dochodowe rodziny wynosi 2528,00 zł miesięcznie (316,00 zł x 8), stąd wysokość przyznanego zasiłku okresowego wyniosła 248,60 zł. miesięcznie {15% x (2528,00 zł - 870,33 zł)}. Jak wynika z dołączonych dowodów, wysokość opłaconych składek KRUS wyniosła 152,53 zł miesięcznie; miesięczny dochód rodziny powinien wynosić 866,33 zł, a wysokość przyznanego zasiłku rodzinnego powinna wynieść 249,25 zł {15% x (2528,00 zł - 866,33 zł)}.

W przypadku 16. J.B

- do akt dołączono oświadczenie wnioskodawczyni, stwierdzające, że składka KRUS za 2 osoby została potrącona z zasiłku porodowego (na zaległe składki)- w aktach decyzja KRUS z dnia 24.11.2004r. przyznająca zasiłek macierzyński, informująca jednocześnie o potrąceniu składek w wysokości 1969,03zł.

Z dołączonego oświadczenia i decyzji nie wynika za jaki okres (kwartał) potrącone są składki i czy przy rozpatrywaniu wniosku z października 2004r. podlegały odliczeniu od dochodu.

8)   dokonania zmian w zakresie wysokości zasiłku okresowego w przypadkach: 27. U.Z., 32. U.B.

W przypadku 27. U.Z.,

-         zawiadomienie z dnia 30.07.2004r.r.o wszczęciu postępowania w sprawie zmiany decyzji przyznającej zasiłek okresowy,

-         decyzją zmieniającą zmieniono wysokość zasiłku przyznanego decyzją z dnia 18.06.2004r.Z list wypłat wynika, że w sierpniu i  wrześniu 2004r. wypłacono zasiłek pomniejszony o nadpłacona kwotę.

W przypadku 32. U.B.

-         zawiadomienie z dnia 18.02.2005r.o wszczęciu postępowania w sprawie zmiany decyzji przyznającej zasiłek okresowy,

-         decyzją z dnia 23.02.2005r. zmieniono decyzje z dnia 18.10.2004r. w zakresie wysokości zasiłku okresowego. Zasiłek przyznano w kwocie wskazanej w zaleceniach. Z list wypłat wynika, że w m-cach IV-VI 2005 r.potrącono nadpłaconą kwotę.

Jednocześnie podczas kontroli stwierdzono, że Gmina Klukowo liczy ponad 5 tys. mieszkańców. Zgodnie z art. 110 ust. 11 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U.Nr 64, poz. 593 z późn. zm) ośrodek pomocy społecznej zatrudnia pracowników socjalnych proporcjonalnie do liczby ludności gminy w stosunku jeden pracownik socjalny na 2 tys. mieszkańców, nie mniej jednak niż trzech pracowników. Tymczasem GOPS zatrudnia jednego pracownika socjalnego, kierownika i pracownika do obsługi świadczeń rodzinnych.

Ponadto stwierdzono, że pani Małgorzata Dmochowska, zatrudniona na stanowisku pracownika socjalnego spełnia wymagania określone w art. 116 ust. 1 ustawy, natomiast pan Jan Stanisław Piętka - zajmujący stanowisko kierownika ośrodka nie spełnia wymagań określonych w art. 122 ust. 1 w/w ustawy o pomocy społecznej - nie posiada specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej.

Protokół niniejszy sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden otrzymuje p.o Kierownika Ośrodka, drugi Wydział Polityki Społecznej PUW w Białymstoku.  Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Klukowie przysługuje prawo zgłoszenia przed podpisaniem protokołu kontroli umotywowanych zastrzeżeń dotyczących umotywowanych zastrzeżeń dotyczących ustaleń zawartych w protokole. Zastrzeżenia zgłasza się na piśmie do Dyrektora Wydziału Polityki Społecznej PUW w terminie 7 dni od daty otrzymania protokołu kontroli.

O przeprowadzeniu kontroli dokonano wpisu w książce ewidencji kontroli Urzędu Gminy pod poz. 3.

 

Kontrolowany:                                                                  Kontrolujący:

Pan Jan Stanisław Piętka (podpis nieczytelny)                      1. Margarita Jaroszuk

03.08.2005 r.                                                                     2. Jacek Piszczatowski

 

 


Publikator: Ludmiła Borowik Data utworzenia:  25.11.2005 11:39:26
Data publikacji:  25.11.2005 11:39:26
Data modyfikacji:  25.11.2005 11:49:22 


Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
e-mail: bok@bialystok.uw.gov.pl